Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Amazon skickar koden så fort betalningen är gjord.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Swe.Stars:

@RobCar: Är det att föredra framför Amazon.com? Tycker de har fungerat avsevärt bra. Får koden sekunden efter att köpet gått igenom också.

Nej då, kör på Amazon. Jag började köpa via Newegg för att det fanns en rabatt kod som fungerade på 50$ köp.
Annars är ju Amazon bättre om man vill ha koden direkt.

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som provat Very High-alternativet med Xbox streaming i Windows 10? Det blir en klar bildförbättring här iallafall. Jag kör trådat gigabitLAN mellan dator och Xbox One.

http://arstechnica.com/gaming/2015/08/xbox-streaming-on-windo...

Permalänk
Keeper of Traditions

99kr för 3 månaders Xbox gold på CDON, vet inte om det kanske är vanligt förekommande?

http://cdon.se/spel/xbox_live_3_months_gold_card-530346

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

99kr för 3 månaders Xbox gold på CDON, vet inte om det kanske är vanligt förekommande?

http://cdon.se/spel/xbox_live_3_months_gold_card-530346

Rätt dyrt väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Avstängd

Var brukar ni köpa era spel? dvs så billigt som möjligt. Funderar på att uppgradera mig till x1

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zisekoz:

Rätt dyrt väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Dyrt?

Det brukar ligga på runt 150kr, och enligt historiken har det endast varit nere på 99kr en gång?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Dyrt?

Det brukar ligga på runt 150kr, och enligt historiken har det endast varit nere på 99kr en gång?

Jag tycker det låter vettigt, 33kr/månad är ju ingen stor utgift direkt. Två chokladkakor, ca två 1,5L läsk är ju inget under en månad liksom. Dock var CDONs erbjudande med Gold på 12 månader för 299kr bättre förra månaden. Men ja, 100kr hit och dit, chokladkakor eller vad man nu vill jämföra med.

Passar även på att påminna om att idag är sista dagen att lägga till So Many Me och Metro 2033 "gratis" innan de ersätts med How to Survive: Storm Warning Edition respektive Metro: Last Light imorgon, 16 augusti: http://majornelson.com/2015/07/28/xbox-live-games-with-gold-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Dyrt?

Det brukar ligga på runt 150kr, och enligt historiken har det endast varit nere på 99kr en gång?

http://www.cdkeys.com/xbox-live/memberships/12-month-xbox-liv...

Detta är billigare..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Keeper of Traditions

Beställer inte gärna från skumma sidor, brukar finnas anledningar till att de kan hålla så mycket lägre priser.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Beställer inte gärna från skumma sidor, brukar finnas anledningar till att de kan hålla så mycket lägre priser.

Jag har handlat därifrån flera gånger. Funkar hur bra som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Dyrt?

Det brukar ligga på runt 150kr, och enligt historiken har det endast varit nere på 99kr en gång?

Jag har alltid köpt 12månaders för en sisådär 250-300 på reaor. Hittar ju alltid x antal reaor på detta inom ett år

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Precis, passa på när CDON har det för typ 299 kr. Sen kan ni göra som jag och spara på en rabattkod till detta tillfälle. Betalade ivf 199 kr för 12 månader därifrån.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har alltid köpt 12månaders för en sisådär 250-300 på reaor. Hittar ju alltid x antal reaor på detta inom ett år

12 månader känns som ett stort åtagande

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Köpte Xbox One förra månaden och är riktigt nöjd, Har beställt The Witcher 3, Dragon Age Inquisition samt Forza 5 som kommer till veckan, Finns det några fler liknande spel man borde köpa? Har även Xbox 360, Borde jag spela dom första 2 Dragon Age spelen innan jag spelar Inquisition?

Har tankat lite demon från butiken men är lite missnöjd att det inte går att filtrera bättre, På xbox 360 finns det till exempel en egen sida där man kan se alla demon, Detta finns inte på xbox one?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Köpte Xbox One förra månaden och är riktigt nöjd, Har beställt The Witcher 3, Dragon Age Inquisition samt Forza 5 som kommer till veckan, Finns det några fler liknande spel man borde köpa? Har även Xbox 360, Borde jag spela dom första 2 Dragon Age spelen innan jag spelar Inquisition?

Har tankat lite demon från butiken men är lite missnöjd att det inte går att filtrera bättre, På xbox 360 finns det till exempel en egen sida där man kan se alla demon, Detta finns inte på xbox one?

Jag tycker det är dåligt med demon överlag. Finns typ inga.
Men hur som helst, det finns en app man kan ladda hem för att se typ ett repertoar med demon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Köpte Xbox One förra månaden och är riktigt nöjd, Har beställt The Witcher 3, Dragon Age Inquisition samt Forza 5 som kommer till veckan, Finns det några fler liknande spel man borde köpa? Har även Xbox 360, Borde jag spela dom första 2 Dragon Age spelen innan jag spelar Inquisition?

Har tankat lite demon från butiken men är lite missnöjd att det inte går att filtrera bättre, På xbox 360 finns det till exempel en egen sida där man kan se alla demon, Detta finns inte på xbox one?

Jag skulle väntar en månad på Forza 6 men men..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emil Hansson:

Köpte Xbox One förra månaden och är riktigt nöjd, Har beställt The Witcher 3, Dragon Age Inquisition samt Forza 5 som kommer till veckan, Finns det några fler liknande spel man borde köpa? Har även Xbox 360, Borde jag spela dom första 2 Dragon Age spelen innan jag spelar Inquisition?

Kanske inte direkt liknande spel men:

Ett närmst måste att ha är:
Halo: MCC ( Halo: Master Chief Collection ): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2696082
Just nu 199 kr på ex CDON / och Spelbutiken

Lika så Halo 5 som kommer i oktober:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2347086

Annars kan jag rekommendera Dead Rising 3, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787303 , och någon gång framöver så kommer ju Crackdown, de tidigare 2 Crackdown spelen för Xbox 360 (Crackdown 1 och Crackdown 2) var riktigt bra spel.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av Dunder:

12 månader känns som ett stort åtagande

Haha varför? Även om jag är i en period där jag sitter mkt på datorn ist så spelar jag xbox lite här o där. Då är det skönt att ha live färdigt o fixat
Och 250-300kr för 12månader.. 25~ i månaden är ju inget så är rätt chill.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som har problem med Forza spelen?
Dom kraschar titt som tätt.
Forza 3 och 4 krascha hela tiden på 360:in (frös konsollen totalt) och Forza 5 kraschar lite för ofta för att det ska vara kul.
Jag fattar inte. Det är bara dom gör det.
Har 1000000 timmar på GoW åh det har aldrig hängt sig eller nånting.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Köpte Xbox One förra månaden och är riktigt nöjd, Har beställt The Witcher 3, Dragon Age Inquisition samt Forza 5 som kommer till veckan, Finns det några fler liknande spel man borde köpa? Har även Xbox 360, Borde jag spela dom första 2 Dragon Age spelen innan jag spelar Inquisition?

Har tankat lite demon från butiken men är lite missnöjd att det inte går att filtrera bättre, På xbox 360 finns det till exempel en egen sida där man kan se alla demon, Detta finns inte på xbox one?

Angående Forza 5 så blev jag personligen väldigt besviken. Riktigt stelt och grått gameplay.
Däremot köpte jag Forza Horizon 2 några månader efteråt när det släpptes. Det har jag spenderat många timmar med. Riktigt skön grafik på omgivning och bilar. Även att styrningen är lite mer arkad gör det hela roligare.

Blir nog Forza 6 för min del senare, men som sagt, Forza 5 var jag väldigt besviken på.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

"How to Survive: Storm Warning Edition" släpptes till Games with Gold idag. Bara att tanka!

https://store.xbox.com/sv-SE/Xbox-One/Games/How-to-Survive-St...

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

Jag tycker det är dåligt med demon överlag. Finns typ inga.
Men hur som helst, det finns en app man kan ladda hem för att se typ ett repertoar med demon

Vad heter den appen?

Skrivet av Haziza:

Jag skulle väntar en månad på Forza 6 men men..

Forza 6 är ett givet köp, Men tänkte att det ändå kan vara värt att spela 5an, Har redan spelat 2an, 3an och 4an

Skrivet av PowerNet:

Kanske inte direkt liknande spel men:

Ett närmst måste att ha är:
Halo: MCC ( Halo: Master Chief Collection ): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2696082
Just nu 199 kr på ex CDON / och Spelbutiken

Lika så Halo 5 som kommer i oktober:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2347086

Annars kan jag rekommendera Dead Rising 3, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787303 , och någon gång framöver så kommer ju Crackdown, de tidigare 2 Crackdown spelen för Xbox 360 (Crackdown 1 och Crackdown 2) var riktigt bra spel.

Ska definitivt kika på Halo: MCC, Spelade mkt Halo 1 på första Xboxen och har spelat igenom andra och tredje spelet också, Längesen nu dock

Skrivet av Big Lars:

Angående Forza 5 så blev jag personligen väldigt besviken. Riktigt stelt och grått gameplay.
Däremot köpte jag Forza Horizon 2 några månader efteråt när det släpptes. Det har jag spenderat många timmar med. Riktigt skön grafik på omgivning och bilar. Även att styrningen är lite mer arkad gör det hela roligare.

Blir nog Forza 6 för min del senare, men som sagt, Forza 5 var jag väldigt besviken på.

Det lät ju inte så bra, Fick precis Forza 5 i brevlådan så jag ska spela lite ikväll tänkte jag, Har spelat igenom Forza Horizon 2 demot på Xbox one och det verkar riktigt roligt så det blir nog ett köp, Trevligt med lite omväxling från Forza motorsport

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Gueno:

Är jag den enda som har problem med Forza spelen?
Dom kraschar titt som tätt.
Forza 3 och 4 krascha hela tiden på 360:in (frös konsollen totalt) och Forza 5 kraschar lite för ofta för att det ska vara kul.
Jag fattar inte. Det är bara dom gör det.
Har 1000000 timmar på GoW åh det har aldrig hängt sig eller nånting.

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig haft några problem med varken Forza 2, 3 eller 4 på 360, Tråkigt att det inte fungerar för dig, Har du installerat spelen?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Gueno:

Är jag den enda som har problem med Forza spelen?
Dom kraschar titt som tätt.
Forza 3 och 4 krascha hela tiden på 360:in (frös konsollen totalt) och Forza 5 kraschar lite för ofta för att det ska vara kul.
Jag fattar inte. Det är bara dom gör det.
Har 1000000 timmar på GoW åh det har aldrig hängt sig eller nånting.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt när det strular. Prova installera så mycket du kan på HD (kommer inte ihåg om spelen helt gick att köra från HD). Jag hade aldrig några problem när jag körde dem från HD.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gueno:

Är jag den enda som har problem med Forza spelen?
Dom kraschar titt som tätt.
Forza 3 och 4 krascha hela tiden på 360:in (frös konsollen totalt) och Forza 5 kraschar lite för ofta för att det ska vara kul.
Jag fattar inte. Det är bara dom gör det.
Har 1000000 timmar på GoW åh det har aldrig hängt sig eller nånting.

Skickades från m.sweclockers.com

Forza Horizon 2 kraschar vid uppstart/laddning av profil/sparfiler ganska ofta för mig. Kommer jag bara förbi det så är det stabilt iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Aldrig haft några problem med varken Forza 2, 3 eller 4 på 360, Tråkigt att det inte fungerar för dig, Har du installerat spelen?

Yepp!
Ingen skillnad alls har det vart. Surt som ass. Speciellt när man kör online och man har kommit in i ett bra flow.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

Säljer mitt playstation 4 och köper Xbox one nu. Känns som att Xbox drar ifrån Sony när det kommer till mjukvara. Jag är mest intresserad av att kunna streama spelen till datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dezpite:

Säljer mitt playstation 4 och köper Xbox one nu. Känns som att Xbox drar ifrån Sony när det kommer till mjukvara. Jag är mest intresserad av att kunna streama spelen till datorn.

Såvida inte din ekonomi är extremt tight så behåll PS4an och köp en Xbox One. Oavsett tycker jag som ägare av rubbet att Xbox One är en mer eller mindre självklar pryl att äga om man gillar spel. Mycket exklusiva titlar på väg och en hel del har redan släppts. Innan E3 i år var det inte lika lovande men känns som att mycket hänt och positionerna flyttats om något. Sony behöver ta fart och visa upp vad man vill göra med Playstation 4 och gärna börja pusha för lite nya titlar.

Om jag själv fick önska så hade Sony presenterat en motsvarighet för Rare Replay, arbetat på att stödja strömning av PS4 till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tycker det låter vettigt, 33kr/månad är ju ingen stor utgift direkt. Två chokladkakor, ca två 1,5L läsk är ju inget under en månad liksom. Dock var CDONs erbjudande med Gold på 12 månader för 299kr bättre förra månaden. Men ja, 100kr hit och dit, chokladkakor eller vad man nu vill jämföra med.

Passar även på att påminna om att idag är sista dagen att lägga till So Many Me och Metro 2033 "gratis" innan de ersätts med How to Survive: Storm Warning Edition respektive Metro: Last Light imorgon, 16 augusti: http://majornelson.com/2015/07/28/xbox-live-games-with-gold-f...

Kan påpeka att nya GwG spelet How to Survive: Storm Warning Edition faktiskt är riktigt underhållande.
Metro 2033 är givetvis en riktigt fint/läskig spelifiering av Dmitrij Gluchovskij.

Skrivet av anon5930:

Såvida inte din ekonomi är extremt tight så behåll PS4an och köp en Xbox One. Oavsett tycker jag som ägare av rubbet att Xbox One är en mer eller mindre självklar pryl att äga om man gillar spel. Mycket exklusiva titlar på väg och en hel del har redan släppts. Innan E3 i år var det inte lika lovande men känns som att mycket hänt och positionerna flyttats om något. Sony behöver ta fart och visa upp vad man vill göra med Playstation 4 och gärna börja pusha för lite nya titlar.

Om jag själv fick önska så hade Sony presenterat en motsvarighet för Rare Replay, arbetat på att stödja strömning av PS4 till PC.

Kan inte annat än hålla med Anders. Har båda konsolerna. Köpte PS4 först efter allt dravel från Microsoft om konstant uppkoppling, spelen inte gick att låna ut till kompisar osv.

Köpte en Xbox One för några månader sedan och är nu den enda maskin (bortsett från PC:n) som jag sitter och spelar vid. Har även Kinect och är supernöjd över att kunna pausa/starta filmer och serier i Netflix, starta X1, stänga av den (och TV:n i samma veva) med ett röstkommando.

Interfacet (GUI) är dessutom ljusår bekvämare att använda och delning av "Xbox record that"-clip är supereasy eftersom allt laddas upp direkt på xboxdvr.com eller xboxclips.com eller liknande sajter, och kan länkas via SMS, Messenger mm.

Så som sagt - behåll båda. Du vill väl inte bli utan Uncharted 4?