Vilken telefon är detta?

Vilken telefon är detta?

Hej!

Läste på The Guardians hemsida om Google's namnbyte till Alphabet och såg denna bild:

Tänkte först att detta är en Moto G 2013 eller en Nexus 4 men vid en sida-vid-sida jämförelse så verkar det inte vara någon av dessa.

Är det någon som vet vilken lur detta är?

Här är artikeln:

http://www.theguardian.com/technology/2015/aug/11/google-alph...

Min bästa gissning är Nexus 5.

skulle gissa på nexus s eller galaxy nexus

Det där är ingen Nexus.
Nexus S har hårdvaruknappar.
Galaxy Nexus och Nexus 4 har ingen knapp så långt upp.
Nexus 5 och 6 ser helt annorlunda ut.

Skrivet av LemonIllusion:

Det där är ingen Nexus.
Nexus S har hårdvaruknappar.
Galaxy Nexus och Nexus 4 har ingen knapp så långt upp.
Nexus 5 och 6 ser helt annorlunda ut.

Precis! Ser inte ut som någon Moto lur heller. Kan det vara.. Nexus 5 (2015))???

Skrivet av Icte:

Precis! Ser inte ut som någon Moto lur heller. Kan det vara.. Nexus 5 (2015))???

Njaa, Nexus 5 2015 är ganska mycket tunnare på ovansidan än vad den på bilden är

Skrivet av Viradise:

Njaa, Nexus 5 2015 är ganska mycket tunnare på ovansidan än vad den på bilden är

Really? Finns det officiella bilder ute??

Just to be clear, Google har inte genomgått ett namnbyte. Utan Alphabet är helt enkelt ett nystatrtat dotterbolag som ska äga sina resurser åt bla deras experiment med självkörande bilar och en del annat.

Ontopic. Kanske det kan vara en teaser för kommande Nexus 5 ?

Skrivet av Adam West:

Just to be clear, Google har inte genomgått ett namnbyte. Utan Alphabet är helt enkelt ett nystatrtat dotterbolag som ska äga sina resurser åt bla deras experiment med självkörande bilar och en del annat.

Ontopic. Kanske det kan vara en teaser för kommande Nexus 5 ?

Fast Alphabet skulle väl vara ett moderbolag till Google inte ett dotterbolag?

OT: Skulle tro att det är en äldre prototyp av något slag.
Bilden användes här redan i april.

Ser ut som Nexus 5 (2015)..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av mosl92:

Fast Alphabet skulle väl vara ett moderbolag till Google inte ett dotterbolag?

OT: Skulle tro att det är en äldre prototyp av något slag.
Bilden användes här redan i april.

Ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad som är skillnaden mellan ett dotter och moderbolag.

@Adam West: Vilken roll har en moder respektive en dotter, förklarar en del.

Säkert en prototyp som sagt då den inte passar in på någon telefon exakt....

Skrivet av Adam West:

Ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad som är skillnaden mellan ett dotter och moderbolag.

Ett moderbolag är ägare av dotterbolag. Ett stort moderbolag kan äga (till minst 50%) en hel drös av mindre dotterbolag, det är helt enkelt en benämning för att skilja ägande företag och ägda företag. I detta fall är Alpabet moderbolaget, och allt annat som Youtube, Google etcetera blir dotterbolag.

Ser ju ut som att telefonen kör Jelly Bean i alla fall.

"Enhance!"

Tackar tackar!

Ser ut som en blandning mellan Nexus 4 och Moto G (gen 1) ungefär, men ändå inte. Vet någon var denna bild dök ursprungligen upp?

Skrivet av Rydisen:

Ser ju ut som att telefonen kör Jelly Bean i alla fall.

Tycker den kör en Custom ROM, som t.ex. CyanogenMod där man har möjlighet att gömma de tre softkeys längst ner på luren

Skrivet av Icte:

Tackar tackar!

Ser ut som en blandning mellan Nexus 4 och Moto G (gen 1) ungefär, men ändå inte. Vet någon var denna bild dök ursprungligen upp?

Tycker den kör en Custom ROM, som t.ex. CyanogenMod där man har möjlighet att gömma de tre softkeys längst ner på luren

Kanske stämmer. Det ska ju dock vara en funktion i stock android också. Jag tänkte på de blåa färgerna, men på Jelly Bean var nog klocka och allt i samma blåa när jag tänker efter.

Lär ju vara Galaxy Nexus.

Den ser inte lika rundad ut uppe och nere, och har heller ingen kamera längst till höger i toppen.

Kan det vara så att de använder sig av en prototyp?

Verkar som att det rör sig om en modell med dubbla sim