Problem Upgradera från windows 8.1 till Windows 10

Permalänk

Problem Upgradera från windows 8.1 till Windows 10

Någon mer som haft problem?

Jag försökte uppgradera, Men efter installationen så Behövde jag givetvis andra drivrutiner till grafik kortet.
går ut på Nvidias hemsida och där finns det att välja för mitt kort.
försöker att installera men Nekas. Mins inte exakt vad det stod. Men kunde inte slutföra installationen något sånt. Och i mer detaljerad info stod det att jag redan hade nyare version av physX
Försökte installera Nvidia experience. Exakt samma sak problem
då kom jag på. kanske måste avinstallera mina tidigare drivrutiner. Och allt ska bara bli flashigare och mer invecklat nu för tiden. så tog en stund att börja hitta i menyerna. Men Nopp kunde inte Avinstallera något från Nvidia det och mycket annat stod det inte tillgängligt på. Så jag klicka in på Uppdatera och valde att återgå till 8.1... och nu är jag tveksam fall jag ens vill uppgradera.. Känner mer för att Nedgradera. DOS 8.1 Det var tider det.. (drömmer tillbaks)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bil_experten:

Någon mer som haft problem?

Jag försökte uppgradera, Men efter installationen så Behövde jag givetvis andra drivrutiner till grafik kortet.
går ut på Nvidias hemsida och där finns det att välja för mitt kort.
försöker att installera men Nekas. Mins inte exakt vad det stod. Men kunde inte slutföra installationen något sånt. Och i mer detaljerad info stod det att jag redan hade nyare version av physX
Försökte installera Nvidia experience. Exakt samma sak problem
då kom jag på. kanske måste avinstallera mina tidigare drivrutiner. Och allt ska bara bli flashigare och mer invecklat nu för tiden. så tog en stund att börja hitta i menyerna. Men Nopp kunde inte Avinstallera något från Nvidia det och mycket annat stod det inte tillgängligt på. Så jag klicka in på Uppdatera och valde att återgå till 8.1... och nu är jag tveksam fall jag ens vill uppgradera.. Känner mer för att Nedgradera. DOS 8.1 Det var tider det.. (drömmer tillbaks)

Jag kan inte hjälpa dig just nu, men det är större chans att du får hjälp om du skriver vilket grafikkort du har och vad systemet består av i övrigt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av zki:

Jag kan inte hjälpa dig just nu, men det är större chans att du får hjälp om du skriver vilket grafikkort du har och vad systemet består av i övrigt.

Tror inte det spelar så stor roll vad jag har för grejer.
Nvidia hade anpassade drivrutiner och allt för Win10 Men när man väl installerat Win10 så var allt liksom låst. kunde inte installera win10 drivisar för den tyckte mina 8.1 var nyare och jag kunde inte avinstallera Nvidia. Stod bara Inte tillgängligt vid Avinstallera. och jag Nekades avinstallera. var låst med en skärm och en piss upplösning. och Irritation som flöda över.

Skrivet av Flygman:

Missade att det fanns ett Underforum