Win 10 "Boka"ikonen försvann idag? (Inte reserverat. Tänkte vänta)

Permalänk
Medlem

Win 10 "Boka"ikonen försvann idag? (Inte reserverat. Tänkte vänta)

Vant mig att ha ikonen för att boka win10 i aktivitetsfältet men idag försvann den!?

Har inte bokat. Tänkte att jag kan göra allt vid senare tillfälle under vintern. Windows update har fortfarande samma om att reservera win10. Trycker jag där på "reservera" bara för att testa så händer ingenting.

Som sagt. Ingen panik med uppdateringen i sig då jag tänkte vänta men blir lite fundersam på att ikonen försvann och Windows update ser likadant ut men händer zipp när jag testtrycker på reservera där.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Vant mig att ha ikonen för att boka win10 i aktivitetsfältet men idag försvann den!?

Har inte bokat. Tänkte att jag kan göra allt vid senare tillfälle under vintern. Windows update har fortfarande samma om att reservera win10. Trycker jag där på "reservera" bara för att testa så händer ingenting.

Som sagt. Ingen panik med uppdateringen i sig då jag tänkte vänta men blir lite fundersam på att ikonen försvann och Windows update ser likadant ut men händer zipp när jag testtrycker på reservera där.

Testa detta,

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem

Tackar för svar men tänker inte installera win10 än. Har som sagt inte reserverat ens en gång. Blev paff när ikonen i aktivitetsfältet var borta idag och windows update ser ut som jag skrev enligt ovan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner:
Exakt samma för mig, med den skillnaden att jag har reserverat och att det står Läs mer istället för Reservera. Händer inte ett jota när man trycker på den. Ikonen försvann vid en omstart. Blir vad det blir antar jag, inte direkt så att burken inte fungerar som den är och kommer inte bli magisk efter installationen heller.

Permalänk
Medlem

Finns ju ingen anledning att uppgradera för som gamer förrän framåt hösten när vi kanske får se några titlar som stödjer DX12

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Du får väl se den (fd) knappen som en förbeställning. Eftersom nu w10 är släppt så....du kan ju inte förbeställa något som redan är släppt. Den dagen du vill installera w10 får du använda den länk som postats.

Offtopic, jag har kvar ikonen på datorn, har heller inte reggat mig eller installerat w10. Ingen brådska med det anser jag.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Min Windowsflagga försvann också på lilla resedatorn men hann dels se att de skulle meddela när W10 var klar att uppgradera och dels finns den kvar under pilen anpassa ikoner bredvid trots att jag där ställt in den på visa ikon syns den inte men det viktigaste var att uppgradering på stora dator av W10 gått bra.

Permalänk
Medlem