Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Funkar alla appar ifrån 8.1? Funderar på att köra 10an för daglig användning!

Den appan som jag vet inte funkar just nu är Truecaller, tror det beror på att caller id inter är implementerat i W10 än.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Spräckte skärmen på min Lumia 800 förra sommaren. Köpte en Galaxy S5 som jag är galet trött på..

Vad tycker ni man bör satsa på för WP-telefon idag? Jag gillade storleken på 800:an men det känns konstigt att köpa en 530 för 499 kr. Samtidigt är jag rädd att jag kommer att tycka att 830:n är för stor.

Är Microsofts egna Lumior bättre? Kvalitetskänslan i Lumia 800 är/var ju helt oslagbar.

PS. Kör OSX och fick det att fungera underbart bra med Lumia 800. Hur fungerar det idag?

Edit: Har läst lite deprimerande artiklar om MS misslyckade satsningar med WP och är lite tveksam till om man vågar hoppa på tåget igen..
Tror ni att det kommer att fungera bra med portade appar från iOS och Android i WP10?
Kanske bör jag vänta till vintern för att se hur det hela kommer att utveckla sig?

Det finns många rykten, här är några som är mycket bättre:
http://www.zdnet.com/article/ceo-nadella-talks-microsofts-mob...
http://betanews.com/2015/07/14/windows-10-is-free-because-win...
http://betanews.com/2015/07/15/microsoft-not-giving-up-on-win...

Permalänk
Medlem

Finns det någon inställning för att skicka okomprimerade bilder/videor när man mailar? Har märkt att den komprimerar allt...
Mina videos dyker inte heller upp i kamerarullen/videos när man syncar med Windows. Var lyckas den gömma dem?

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Finns det någon inställning för att skicka okomprimerade bilder/videor när man mailar? Har märkt att den komprimerar allt...
Mina videos dyker inte heller upp i kamerarullen/videos när man syncar med Windows. Var lyckas den gömma dem?

Laddas dom inte upp på OneDrive?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

@PeterMagnuss0n: Nej, jag lyckades ha 300mb ledigt och då vägrade den skicka dem till onedrive.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

@intro18: Nej, jag lyckades ha 300mb ledigt och då vägrade den skicka dem till onedrive.

Du får väl börja betala för mer utrymme eller flytta över en del till Google Drive för att få mer plats på OneDrive. Du får ju 15 gig där också om du inte har använt det också redan?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

@PeterMagnuss0n: Det är utrymmet i telefonen som är problemet, inte Onedrive. Uppenbarligen skickar den inte dem rent av utan komprimerar dem innan den tar dem till Onedrive också, för annars skulle det inte vara problem att ladda upp en 80mb fil tex.

Permalänk
Medlem

Framtiden för windows Phone är inte i faroläge Satya Nadella http://m3.idg.se/2.1022/1.633438/microsofts-vd-dementerar-ryk...
Källan kommer från http://www.zdnet.com/article/ceo-nadella-talks-microsofts-mob... som länkades av @betan

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Uuugh! Har typ lyckats bricka min telefon... Skulle göra en hard reset och hamnade i en oändlig loop av reboots följt av en ledsen smiley. Kanske har hittat ett sätt att få tillbaka den nu. Annars får ni hjälpa mig!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Uuugh! Har typ lyckats bricka min telefon... Skulle göra en hard reset och hamnade i en oändlig loop av reboots följt av en ledsen smiley. Kanske har hittat ett sätt att få tillbaka den nu. Annars får ni hjälpa mig!

Testa Windows Phone Recovery Tool. Bara att installera programet på datorn och plugga i telefonen med USB-sladd och följa anvisningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Testa Windows Phone Recovery Tool. Bara att installera programet på datorn och plugga i telefonen med USB-sladd och följa anvisningarna.

Japp det var exakt det jag gjorde. Det jag gjorde fel från första början va väl att starta en recovery med 30% batteri, hade dock i laddaren. Undrar om jag inte force rebootade när den höll på också... Hade stått still en längre stund. Men nu är den up and running med WP 10 slow ring! Fungerar för det mesta väldigt bra Allt känns mycket bättre. Det är såhär WP alltid skulle sett ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Japp det var exakt det jag gjorde. Det jag gjorde fel från första början va väl att starta en recovery med 30% batteri, hade dock i laddaren. Undrar om jag inte force rebootade när den höll på också... Hade stått still en längre stund. Men nu är den up and running med WP 10 slow ring! Fungerar för det mesta väldigt bra Allt känns mycket bättre. Det är såhär WP alltid skulle sett ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt, grattis!

Permalänk
Medlem

MS satsar på WP-appar, jo visst?

Citat:

Hej!
Vi vill meddela om några förändringar. Tre av våra MSN-appar upphör i höst tillsammans med vissa funktioner på webbplatserna MSN Mat & dryck och MSN Hälsa & träning.
Läs de viktiga instruktionerna nedan om du har lagrat dina data i dessa appar eller webbplatser för att hämta data innan apparna och funktionerna upphör.
Apparna MSN Mat & dryck, MSN Hälsa & träning och MSN Resor upphör

• Appen MSN Mat & dryck på Windows-, iOS- och Android-enheter upphör 28 september 2015.
• Appen MSN Hälsa & träning på Windows-, iOS- och Android-enheter upphör 1 november 2015.
• Appen MSN Resor upphör 28 september 2015.

Dessa MSN-appar tas bort från respektive butik under samma tidsperiod som datumen ovan och blir inte längre tillgängliga från din telefon, dator eller surfplatta. Även om apparna tas bort så finns det massor av innehåll under avsnitten Hälsa & träning, Resor och Mat & dryck på MSN.com-webbplatsen. Här hittar du de senaste nyheterna och specialinnehåll inom dessa ämnen.
Du kan fortsätta använda våra andra fyra appar – MSN Nyheter, MSN Väder, MSN Sport och MSN Ekonomi – de finns i respektive appbutik.
Ändringar för webbplatserna MSN Mat & dryck och MSN Hälsa & träning

• Funktionerna för inköpslista och samlingar på webbplatsen MSN Mat & dryck upphör 28 september 2015.
• Kostdagbok och Konditionsdagbok på webbplatsen MSN Hälsa & träning upphör 1 november 2015.

Så här behåller du dina data
När dessa appar och MSN-webbplatser upphör har du inte längre tillgång till informationen du lagrar i dem. Ta några minuter att lagra dina data någon annanstans innan dessa tjänster upphör, om du vill bevara dina data. Data inkluderar följande:

• Mat och dryck: Inköpslista, samlingar, måltidsplaneringar och andra personliga recept du har lagt till
• MSN Hälsa & träning: Kostdagbok, Konditionsdagbok, Pedometer och Favoriter
• MSN Resor: Favoriter

Klicka här för tips och instruktioner om hur du sparar eller migrerar dina data.
Tack för att du använder våra appar och webbplatser – hoppas vi ses snart på MSN.com.
Med vänliga hälsningar
MSN Apps and MSN.com-teamet

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

MS satsar på WP-appar, jo visst?

Ja dom fokuserar på det som används istället. Bara onödigt att laga ner tid på sånt som inte folk använder sig av.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk

Verkar som att även Cortana kommer att hitta till Android.

http://www.theverge.com/2015/7/17/8993015/microsoft-cortana-a...
http://www.engadget.com/2015/07/17/Cortana-Android-leak/
http://www.windowscentral.com/cortana-android-hands-on

Hur kan det komma att påverka Windows Phone?

Eller är Microsofts strategi att erbjuda samma appar till konkurrerande alternativ? En sak som Cortana borde vara exklusiv till Windows Phone med tanke på att Apple och Google redan har sina egna varianter?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja dom fokuserar på det som används istället. Bara onödigt att laga ner tid på sånt som inte folk använder sig av.

Fast träningsappen var bra på datorn. Tror att dessa appar bara fanns till Modern UI och inte till WP. Edit; fanns visst till WP också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Drog in windows 10 på min 930 i helgen och såhär efter ett par dagars användande så måste jag ändå säga att det funkar rätt bra. Känns minst lika stabilt som 8.1 i min mening. Hade på windows 8.1 problem med många appar hängde sig (kanske hade lösts med en reset vad vet jag).

Är väl lite små buggar som dyker upp eller att någon meny eller app är seg någon gång, men jag tror ändå att jag behåller windows 10.

Edit: Kanske är värt att tillägga att jag använder telefonen som min daily driver.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Verkar som att även Cortana kommer att hitta till Android.

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/5da4a13a0f3c08eaa6c81e825369a08f/202332222/Cortan%2BAndroid%2Bfullbleed-jt.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=VpTst7MQmvg

http://www.theverge.com/2015/7/17/8993015/microsoft-cortana-a...
http://www.engadget.com/2015/07/17/Cortana-Android-leak/
http://www.windowscentral.com/cortana-android-hands-on

Hur kan det komma att påverka Windows Phone?

Eller är Microsofts strategi att erbjuda samma appar till konkurrerande alternativ? En sak som Cortana borde vara exklusiv till Windows Phone med tanke på att Apple och Google redan har sina egna varianter?

Cortana lär inte locka några som kör Iphone eller Android med tanke på att de redan har alternativ som redan fungerar bra. Men finns cortana på Android får de lite mer användare och lär kunna förbättra appen snabbare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

De borde fokusera på att släppa språkstöd för folk som faktiskt betalat för produkten istället.
Kan man ha quiet hours i WP10 utan att ha Cortana igång?

Permalänk

Läste någonstans att MS kanske kommer att lägga ner produktionen av Lumia-enheter.
Tror ni detta är sant, och kommer det innebära slutet för Windows Phone i helhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asonvargen:

Läste någonstans att MS kanske kommer att lägga ner produktionen av Lumia-enheter.
Tror ni detta är sant, och kommer det innebära slutet för Windows Phone i helhet?

Nej, det ryktet är dementerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asonvargen:

Läste någonstans att MS kanske kommer att lägga ner produktionen av Lumia-enheter.
Tror ni detta är sant, och kommer det innebära slutet för Windows Phone i helhet?

Kolla min post tidigare, det ryktet är dementerat och påhittat. http://www.zdnet.com/article/ceo-nadella-talks-microsofts-mob...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Beställde ett Microsofr Band medium storlek från Microsoftshoppen i England och är nu 2140 kr fattigare. Vet faktiskt inte riktigt vad jag beställde för pryl annat än att det är en träningsklocka av något slag.

Lite knäppt att man kan beställa från Engelska siten och skriva i sin riktiga adress men ta ett engelsk postnummer när man skriver samma adress för kreditkortet. Allt enligt Microsofts support och det gick, den är på väg. Måste vara svårt att bli av med dessa Microsoft Band?

Varför inte ett släpp World Wide?

Permalänk
Skrivet av kskolle:

Beställde ett Microsofr Band medium storlek från Microsoftshoppen i England och är nu 2140 kr fattigare. Vet faktiskt inte riktigt vad jag beställde för pryl annat än att det är en träningsklocka av något slag.

Lite knäppt att man kan beställa från Engelska siten och skriva i sin riktiga adress men ta ett engelsk postnummer när man skriver samma adress för kreditkortet. Allt enligt Microsofts support och det gick, den är på väg. Måste vara svårt att bli av med dessa Microsoft Band?

Varför inte ett släpp World Wide?

Första version är ju lite av en testversion skulle jag nog säga och det har inte gjorts så många av dom. Det ryktas om att det ska komma en ny version snart som ska ha lite bredare lansering och släpps i dom länder där man har släppt Surface.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

De borde fokusera på att släppa språkstöd för folk som faktiskt betalat för produkten istället.
Kan man ha quiet hours i WP10 utan att ha Cortana igång?

Jag undrar också, för det skulle vara trevligt att ha
Cortana på svenska lär ju liksom inte hända det här århundradet...

Permalänk
Skrivet av Asonvargen:

Läste någonstans att MS kanske kommer att lägga ner produktionen av Lumia-enheter.
Tror ni detta är sant, och kommer det innebära slutet för Windows Phone i helhet?

Vad ryktet baserar sig på en en total feltolkning av ett uttalande som MS gjorde. De sade alltså att de lovar stödja WP/Lumia i minst två år framöver. Det betyder alltså att även om WP's marknadsandel sjunker så kommer de att stödja plattformen i minst två år till. Sedan satsar de ju 100% för att WP ska växa och går utveckling åt rätt håll så kommer WP att finnas kvar långt framöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

De borde fokusera på att släppa språkstöd för folk som faktiskt betalat för produkten istället.
Kan man ha quiet hours i WP10 utan att ha Cortana igång?

Bara stänga av telefonen. i WP10 kan man ladda den avstängd vilket inte går i WP 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

Bara stänga av telefonen. i WP10 kan man ladda den avstängd vilket inte går i WP 8.

Du har nog totalt missat hur quiet hours fungerar om ditt alternativ är att stänga av telefonen.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande WP10, har någon koll på om det kommer implementeras till HTC 8X? I annat fall får man ju iallafall Cortana till Android strax.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tanowan:

Ska bli spännande WP10, har någon koll på om det kommer implementeras till HTC 8X? I annat fall får man ju iallafall Cortana till Android strax.

Cortana finns väl fortfarande inte på svenska? När jag bytte till 5s märkte jag direkt att Siri fanns på svenska, vilket mer eller mindre är ett krav om man ska hävda sig på den svenska marknaden. Cortana är säkert jättebra annars, det tvivlar jag inte på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro