Någon som köpt Win8 av Heinz9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinz9:

- 5-6st har jag väl sålt här.
- Jag har köpt tre av dem från netonnet. De andra har jag köpt från Tradera och Blocket.
- Nej, inte längre. De jag hade kvitto på sålde jag först, de jag köpte från netonnet.

Skrivet av NoNamesWayne:

När jag frågade dig om kvitto, så hade du inte det och det var en licens som enligt dig var köpt på netonnet till en speldator som inte blev av. Hur kommer det sig?

Kan som "köpare" till detta säga att NU börjar jag verkligen ana ugglor i en skog av mossa...

Delar av PM mellan Heinz9 och mig:
Jag: Enda frågan jag har är var dessa kommer ifrån?

Heinz9: Ok, jag köpte de för över två år sedan på netonnet, jag sparade dem om jag skulle köpa en PC någon gång och/eller byta från min Mac. Men så verkar det inte bli just nu, så jag tänkte sälja dem

Jag:
Ahh, så de är köpta på "rea" tiden när ingen ville ha Win 8
Okej, det kan jag acceptera.
Så du köpte dem digitalt då?

Heinz9: Precis, de köptes digitalt.

@Heinz9 Då undrar jag... Om dessa jag köpte nu är från NetonNet som du hävdat, vilket mycket väl kan stämma, var är kvittot som du påstods ha (ovan)?
Ordna kvittot till mig på de jag köpt så kan jag gärna intyga detta i denna tråd.
Man får kvitto via mail mm på allt man köper digitalt idag, både Netonnet, tradera mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinz9:

Tyvärr inte min annons.

Med i stort sett samma text, bra försök, ännu en lögn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Eftersom jag känner mig lite mentalt hjärnslö idag. Är det man köper på dom sidorna legalt eller är det nå fake eller vad är det?

Aliexpress har ju till exemplar licenser för 50 kr sen huruvida dom är legitima eller inte det har jag inte en aning om

Det är inte fejk, men det är inte heller helt "legalt". Du kommer inte heller kunna bli straffad, på riktigt.

Ofta är det studentlicenser som de köpt loss av studenter. Microsoft strösslar med flertalet installationer till alla som studerar. Nyckeln kommer fungera precis som vanligt och för alltid, men du måste leva i vetskapen att du utnyttjat att någon försöker vara snäll.

Permalänk
Medlem

Haha denna tråden är ju fantastiskt rolig!

Ni som klagar, varför göra en tråd och hoppa på någon?! det är väl upp till Swec att inte lägga upp annonsen/annonserna alternativt ta bort dem om det är något fel. Vad jag har läst så har ingen som köpt utav @heinz9 som klagat...

Häxjakt!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Fanns det inte windows som såldes på tradera för nått år sen som var fake från Kina? tror att många fick sina licenser borttagna efter ett tag. Är detta samma sak eller kommer licenserna att alltid funka?

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden men som någon påpekat så kan du köpa dessa licenser för cirka 150 kronor på reddit och liknande siter. Det finns även en risk att licensen blir obrukbar efter några månader och då är du körd!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk

Förstå mig rätt nu, inte rätt att jaga stackars Heinz för att han är entreprenör, sen så bör väl det finnas gränser för hur man marknadsför ett väldigt lätt sätt att tjäna pengar.

Skulle man vilja tjäna pengar så kan vem som helst gå in på Aliexpress och köpa nycklar, jag menar windows 8 licenskod kostar 5 dollar om man vill köra på det, och dom fungerar...

http://www.aliexpress.com/category/712/software.html?spm=2114...

Köper man en sådan för 5 dollar och säljer för 400-500 svenska så gör man en bra hacka snabbt. Men sen förstår dom flesta att detta inte är "gröna" licenser, men det är upp till varje man att avgöra hur dom vill göra. På den svarta marknaden finns allt!

Själv är jag av typen som endast köper 100% äkta licenser från rätt källa (så i mitt fall köpte jag en licens direkt från Microsoft med Mecenat erbjudandet).

Men låt nu stackars Heinz vara i fred, det hjälper inte att jaga honom...

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

Säljaren verkar inte värst angelägen om att rentvå sig...

Det borde vara självklart att det här är högst suspekt.

Säljer man en olaglig licens som om den vore en laglig licens så får inte kunden det den betalar för, det är väl inte så svårt att förstå?

Skrivet av crazysanta:

Förstå mig rätt nu, inte rätt att jaga stackars Heinz för att han är entreprenör, sen så bör väl det finnas gränser för hur man marknadsför ett väldigt lätt sätt att tjäna pengar.

Skulle man vilja tjäna pengar så kan vem som helst gå in på Aliexpress och köpa nycklar, jag menar windows 8 licenskod kostar 5 dollar om man vill köra på det, och dom fungerar...

http://www.aliexpress.com/category/712/software.html?spm=2114...

Köper man en sådan för 5 dollar och säljer för 400-500 svenska så gör man en bra hacka snabbt. Men sen förstår dom flesta att detta inte är "gröna" licenser, men det är upp till varje man att avgöra hur dom vill göra. På den svarta marknaden finns allt!

Men låt nu stackars Heinz vara i fred, det hjälper inte att jaga honom...

Men stopp där, menar du allvar? Om det är sådär han har gjort så är det ju kriminellt, av flera anledningar. Varför i helvete skulle han inte jagas?

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Säljaren verkar inte värst angelägen om att rentvå sig...

Det borde vara självklart att det här är högst suspekt.

Säljer man en olaglig licens som om den vore en laglig licens så får inte kunden det den betalar för, det är väl inte så svårt att förstå?

Men stopp där, menar du allvar? Om det är sådär han har gjort så är det ju kriminellt, av flera anledningar. Varför i helvete skulle han inte jagas?

Hej,

Problemet är fortfarande att det inte finns något som helst sätt att bevisa någonting, så jagandet kommer inte leda någon vart. Det kan mycket väl vara så att Heinz licensnycklar är helt äkta och köpta på rätt sätt. Därav min kommentar, att det inte är någon ide att jaga honom för han kan likväl vara 100% legit och helt enkelt haft tur med budgivningar. Det är trots allt så att windows licenser i all tid kommer vara mycket efterlängtade så det är ett väldigt säkert sätt att veta att man får sålt dom när man gjort köpet.

Ingenting menat för att provocera någon överhuvudtaget, men jag väljer att tro det bästa om Heinz.

Med vänliga hälsningar
Victor

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

@crazysanta
Han måste ju själv förstå hur det ser ut, och det verkar inte bekomma honom.
Trots allt som lagts fram så beter han sig som att han inte bryr sig vad folk tror.
Ärliga människor brukar inte göra så. Om han trots allt är oskyldig så är det ändå dumt hanterat, eftersom att han borde fatta allt jag skrivit ovan.
1) Nycklarna har inte bevisats vara ogiltiga 2) Det hela har såvitt jag vet inte knutits till en person.
Det vet dom som läser tråden. Jag tror mest att folk vill ventilera, och göra andra uppmärksamma på suspekta erbjudanden.

Permalänk
Medlem

Det har blivit något av en nationalsport att sälja "kina licenser" under falsk flagg.
Dessa bannas i parti och minut så fort Microsoft hittar dem.
De kostar så lite som $2-3 på vissa sidor (och antagligen fungerar ända tills det blir krångligt att häva transaktionen) så är det inte konstigt att mindre ärliga personer utnyttjar denna affärsmöjlighet.

Det jag ställer mig frågande till är varför en köpare utan moralisk kompass skulle vilja betala 500 kronor, när samma vara kostar så lite som 30 kronor hos källan (innan häleriavgiften är pålagd).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crazysanta:

Hej,

Problemet är fortfarande att det inte finns något som helst sätt att bevisa någonting, så jagandet kommer inte leda någon vart. Det kan mycket väl vara så att Heinz licensnycklar är helt äkta och köpta på rätt sätt. Därav min kommentar, att det inte är någon ide att jaga honom för han kan likväl vara 100% legit och helt enkelt haft tur med budgivningar. Det är trots allt så att windows licenser i all tid kommer vara mycket efterlängtade så det är ett väldigt säkert sätt att veta att man får sålt dom när man gjort köpet.

Ingenting menat för att provocera någon överhuvudtaget, men jag väljer att tro det bästa om Heinz.

Med vänliga hälsningar
Victor

Det går visst att bevisa någonting. Det enda som behövs är att någon som köpt en nyckel av honom ställer sig upp och tar reda på var nyckeln är ifrån.

Kolla under kontroll panelen -> system och där står det Product ID, den andra oktetten (3 siffror) visar var nyckeln är ifrån.

OEM - OEM SLP or OEM System Builder (MGAdiag will distinguish in the License Type field)
007 - VLK MAK
033 - VLK MAK
049 - VLK MAK
050 - Technet Plus Enterprise MAK (do same key used to activate Professional give this CID?)
065 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Ultimate
066 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Ultimate
067 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Ultimate
074 - Retail Windows 7 Ultimate
112 - Retail Windows 7 Home Premium (conflicting info says MSDN)
177 - Retail Windows 7 Professional
220 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Professional
230 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Home Premium
231 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Home Premium
292 - Retail Windows 7 Ultimate?
293 - Retail Windows 7 Ultimate? (maybe Academic)
339 - Retail Windows 7 Home Basic
838 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Professional
896 - Retail Windows 7 Home Basic N
929 - Retail Windows 7 Home Basic E
956 - Retail Windows 7 Ultimate (Genuine Advantage store?)

Är det OEM så står det OEM istället för siffror.

Det saknas säkert en del på listan men poängen är att det visst går att bevisa om han säljer legitima nycklar eller ej. Jag tycker synd om de som köper en nyckel för 450-500kr och sedan får den deaktiverad efter ett tag för den har installerats på flera datorer. Om man inte ska ta lärdomen att allt som säljs på SweC marknad kan vara en kina kopia men säljs för full pris? det känns inte bra..

Permalänk
Avstängd

Varför ska alla hoppa på @Heinz9 för det finns många här som säljer saker utan kvitto och då är det ingen som hoppar på dom utan det värka vara som att ni är emot @Heinz9 .

Dom som har köpt av @Heinz9 har inte klagat och dom har fått det som säljer har lovat.

På blocket så är det nästan alla som ljuger i sina annonser.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zxhosting:

Varför ska alla hoppa på @Heinz9 för det finns många här som säljer saker utan kvitto och då är det ingen som hoppar på dom utan det värka vara som att ni är emot @Heinz9 .

Dom som har köpt av @Heinz9 har inte klagat och dom har fått det som säljer har lovat.

På blocket så är det nästan alla som ljuger i sina annonser.

Verkar som att alla har blivit paragrafryttare på sweclockers.. Eller så är det sommarlov med mycket fritid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Verkar som att alla har blivit paragrafryttare på sweclockers.. Eller så är det sommarlov med mycket fritid.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket icke-argument!
Du är tydligen här för att tala om för oss alla att rätt är fel och fel är rätt.
Har du för mycket fritid månne?

Skrivet av zxhosting:

Varför ska alla hoppa på @Heinz9 för det finns många här som säljer saker utan kvitto och då är det ingen som hoppar på dom utan det värka vara som att ni är emot @Heinz9 .

Dom som har köpt av @Heinz9 har inte klagat och dom har fått det som säljer har lovat.

På blocket så är det nästan alla som ljuger i sina annonser.

Jag tror att du missat poängen. Det är inte avsaknaden av kvitto i sig som är problemet.
Det är dom suspekta omständigheterna i övrigt. Mot den bakgrunden hade det varit bra att kunna visa upp kvitto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Vilket icke-argument!
Du är tydligen här för att tala om för oss alla att rätt är fel och fel är rätt.
Har du för mycket fritid månne?

Tillräckligt med fritid för att tala om att den tråd är värdelös då heinz har varit i kontakt med mods och får sälja vidare. Ni får gärna fortsätta spekulera men som jag förstått så har beslut redan tagits.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Tillräckligt med fritid för att tala om att den tråd är värdelös då heinz har varit i kontakt med mods och får sälja vidare. Ni får gärna fortsätta spekulera men som jag förstått så har beslut redan tagits.

Jag säger inte att han gjort sig skyldig till något, bara att sådana här erbjudanden kan vara ganska suspekta. Särskilt när säljaren ger olika historier till olika köpare.
Att mods låter honom ha annonser är antagligen för att dom inte kan bevisa att något är fel, men det är irrelevant för den här tråden.
Tråden uppmärksammar fenomenet. Var och en gör sin egen bedömning av riskerna förknippade med att göra affärer med personen i fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

Det går visst att bevisa någonting. Det enda som behövs är att någon som köpt en nyckel av honom ställer sig upp och tar reda på var nyckeln är ifrån.

Kolla under kontroll panelen -> system och där står det Product ID, den andra oktetten (3 siffror) visar var nyckeln är ifrån.

OEM - OEM SLP or OEM System Builder (MGAdiag will distinguish in the License Type field)
007 - VLK MAK
033 - VLK MAK
049 - VLK MAK
050 - Technet Plus Enterprise MAK (do same key used to activate Professional give this CID?)
065 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Ultimate
066 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Ultimate
067 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Ultimate
074 - Retail Windows 7 Ultimate
112 - Retail Windows 7 Home Premium (conflicting info says MSDN)
177 - Retail Windows 7 Professional
220 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Professional
230 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Home Premium
231 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Home Premium
292 - Retail Windows 7 Ultimate?
293 - Retail Windows 7 Ultimate? (maybe Academic)
339 - Retail Windows 7 Home Basic
838 - Technet/MSDN/Bizspark Windows 7 Professional
896 - Retail Windows 7 Home Basic N
929 - Retail Windows 7 Home Basic E
956 - Retail Windows 7 Ultimate (Genuine Advantage store?)

Är det OEM så står det OEM istället för siffror.

Det saknas säkert en del på listan men poängen är att det visst går att bevisa om han säljer legitima nycklar eller ej. Jag tycker synd om de som köper en nyckel för 450-500kr och sedan får den deaktiverad efter ett tag för den har installerats på flera datorer. Om man inte ska ta lärdomen att allt som säljs på SweC marknad kan vara en kina kopia men säljs för full pris? det känns inte bra..

Japp, kan någon som köpt licens ifrån han skriva här? Så vi vet svart på vit

Permalänk

Blottar strupen här och erkänner att jag är en av köparna.

Vet inte hur länge min licens kommer att fungera men jag får väl i så fall krypa till korset och köpa en ny licens. Men den licensen jag köpte av @heinz9 är en så kallad Volume MAK-licens. (007 - VLK MAK)

"- KMS Client and Volume MAK product keys, are volume license keys that are not-for-resale. They are issued by organizations for use on client computers associated in some way with the organization. Volume license keys may not be transferred with the computer if the computer changes ownership. Consult your organization or the Volume Licensing Service Center for help with volume license keys."

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Förstå mig rätt nu, inte rätt att jaga stackars Heinz för att han är entreprenör, sen så bör väl det finnas gränser för hur man marknadsför ett väldigt lätt sätt att tjäna pengar.

Skulle man vilja tjäna pengar så kan vem som helst gå in på Aliexpress och köpa nycklar, jag menar windows 8 licenskod kostar 5 dollar om man vill köra på det, och dom fungerar...

http://www.aliexpress.com/category/712/software.html?spm=2114...

Köper man en sådan för 5 dollar och säljer för 400-500 svenska så gör man en bra hacka snabbt. Men sen förstår dom flesta att detta inte är "gröna" licenser, men det är upp till varje man att avgöra hur dom vill göra. På den svarta marknaden finns allt!

Själv är jag av typen som endast köper 100% äkta licenser från rätt källa (så i mitt fall köpte jag en licens direkt från Microsoft med Mecenat erbjudandet).

Men låt nu stackars Heinz vara i fred, det hjälper inte att jaga honom...

Om jag ville köpa en från ali hade jag lätt tagit den här. Han har ju humor i alla fall:

Permalänk
Skrivet av Pentagram:

Blottar strupen här och erkänner att jag är en av köparna.

Vet inte hur länge min licens kommer att fungera men jag får väl i så fall krypa till korset och köpa en ny licens. Men den licensen jag köpte av @heinz9 är en så kallad Volume MAK-licens. (007 - VLK MAK)

"- KMS Client and Volume MAK product keys, are volume license keys that are not-for-resale. They are issued by organizations for use on client computers associated in some way with the organization. Volume license keys may not be transferred with the computer if the computer changes ownership. Consult your organization or the Volume Licensing Service Center for help with volume license keys."

Nu är inte detta något påhopp på dig som köpare.
Här har vi ett bevis på att minst en licensnyckel är olaglig. Nu är det upp till heinz9 att bevisa att övriga nycklar är lagliga. Tills att så har skett bör alla nycklar ses som olagliga och annonserna tas bort.

//freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Corsair P600 1024GB, HDD *8, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinz9:

Vet inte om man kan kalla det bevis bara för att han skriver det. Och gäller verkligen den där listan på Windows 8? Det verkar väl bara vara till Windows 7 det gäller.. Eller är det till båda??

Jag testade själv en osåld nyckel och fick då fram: AA983 och det har jag inte hittat än vad det betyder...

Tja en graverande egenskap mot dig är att precis allt hittills i den här tråden pekar på att du säljer olagliga nycklar. Att någon dessutom som utger sig för att vara en av köparna även erkänner detta styrker detta. Trots uppenbara möjligheter att försvara dig tidigare i tråden har du inte gett något som ens kan misstänkas vara ett bevis. Jag hoppas du slutar upp med dina olagligheter genast. Hoppas SC bannar dig från att posta annonser snart igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är studentlicenser som inte får lov att säljas vidare. De flesta skiter i det (framför allt säljaren), men efter en tid slutar nyckeln att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Dem kanske inte får säljas vidare, men är rätt säker på att de funkar för all framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Nu är inte detta något påhopp på dig som köpare.
Här har vi ett bevis på att minst en licensnyckel är olaglig. Nu är det upp till heinz9 att bevisa att övriga nycklar är lagliga. Tills att så har skett bör alla nycklar ses som olagliga och annonserna tas bort.

//freezer

En lista över produktnummer för Windows 7 från okänd källa säger inte så mycket om hans Windows 8-nycklar. Finns en liknande lista för Windows 8? Inklusive källa vore bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinz9:

Vet inte om man kan kalla det bevis bara för att han skriver det. Och gäller verkligen den där listan på Windows 8? Det verkar väl bara vara till Windows 7 det gäller.. Eller är det till båda??

Jag testade själv en osåld nyckel och fick då fram: AA983 och det har jag inte hittat än vad det betyder...

Varför, om du nu vill bevisa din oskuld, lägger du inte fram kvitton på netonnet-nycklarna du skrev att du hade i tidigare inlägg?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Blottar strupen här och erkänner att jag är en av köparna.

Vet inte hur länge min licens kommer att fungera men jag får väl i så fall krypa till korset och köpa en ny licens. Men den licensen jag köpte av @heinz9 är en så kallad Volume MAK-licens. (007 - VLK MAK)

"- KMS Client and Volume MAK product keys, are volume license keys that are not-for-resale. They are issued by organizations for use on client computers associated in some way with the organization. Volume license keys may not be transferred with the computer if the computer changes ownership. Consult your organization or the Volume Licensing Service Center for help with volume license keys."

Öppna CMD och skriv slmgr.vbs /dli

Min står inom RETAIL channel.

Permalänk
Medlem

Eller kör:

Licensingdiag.exe -report %userprofile%\desktop\report.txt -log %userprofile%\desktop\repfiles.cab

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

För fler detaljer.

Permalänk
Medlem

@Heinz9: Dom var ju köpta digitalt men du skickade alltså iväg kvitto med post till köparna? Låter logiskt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinz9:

Inte nycklarna från netonnet. De var köpta i butik.

Och du skickade alltså iväg kvittot med post?
Förövrigt säger du emot dig själv om man går ifrån vad en annan uppgav tidigare

Heinz9: Ok, jag köpte de för över två år sedan på netonnet, jag sparade dem om jag skulle köpa en PC någon gång och/eller byta från min Mac. Men så verkar det inte bli just nu, så jag tänkte sälja dem

Jag: Ahh, så de är köpta på "rea" tiden när ingen ville ha Win 8
Okej, det kan jag acceptera.
Så du köpte dem digitalt då?

Heinz9: Precis, de köptes digitalt.

Och när jag frågade om du hade kvitto på en netonnet nyckel så svarade du:

Tyvärr inte, men om du vill ha nyckeln ändå kan du swisha till: *********

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinz9:

Vet inte om man kan kalla det bevis bara för att han skriver det. Och gäller verkligen den där listan på Windows 8? Det verkar väl bara vara till Windows 7 det gäller.. Eller är det till båda??

Jag testade själv en osåld nyckel och fick då fram: AA983 och det har jag inte hittat än vad det betyder...

En oskyldig person behöver inte ställa den frågan. En oskyldig person vet att svaret inte kan vara "ja".