Permalänk
Avstängd

När kommer Bf5?

Hej, undrar bara när bf5 kommer?

Råkade skriva bf4 när jag menade bf5
Permalänk
Medlem

vem vet.

Permalänk

Tror det redan kommit

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilhelmP:

Hej, undrar bara när bf4 kommer?

https://www.google.se/search?hl=sv&q=battlefield+5&gws_rd=cr,...

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk

Det är hemligt... mycket hemligt.

Permalänk
Medlem

Förutsatt att EA inte vill mjölka ännu mer ur Battlefield-serien så blir BF5 inte nästa Battlefield.
Jag hoppas på WW2-tema, "Badcompany-tema" eller Framtidstema.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

2017/2018 troligen.

2016 kommer läggas att på att stödja Battlefront fullt ut så det inte blir en flopp.
Först när DLC etc säkrats så kan arbetet börja i stor skala på nästa titel.

Ska ju inte glömmas att BF4 kommer få sin stora update snart med som ska återuppliva spelet tills nästa släpp.

Är inte säkert att det blir ett BF5 heller då dom redan haft 3 titlar med samma inriktning på raken.
(BC2, BF3, BF4)
Ett 2143 passar inte in när dom lagt ner så mycket på Battlefront så troligen blir den ner i någon skyttegrav, WW1/WW2 eller kanske tom djungeln i Vietnam?

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Troligen blir den ner i någon skyttegrav, WW1/WW2 eller kanske tom djungeln i Vietnam?

Det får vi hoppas på!

Permalänk

Jag hoppas verkligen på ett WW2 eller ett Vietnam. Kanske till och med ett WW2 som japan när dom anföll kina=)

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

WW2 vore uppfriskande nu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jag känner en snubbe som har en polare som har en kusin som har en katt som känner en morot som har fått hemlig info om att Bf5 släpps 2017 Q1.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Jag känner en snubbe som har en polare som har en kusin som har en katt som känner en morot som har fått hemlig info om att Bf5 släpps 2017 Q1.

Råkar denna moroten göra musik ihop med en snubbe som heter Tunnan?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Råkar denna moroten göra musik ihop med en snubbe som heter Tunnan?

Kan tyvärr inte avslöja mer!

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

Är inte säkert att det blir ett BF5 heller då dom redan haft 3 titlar med samma inriktning på raken.
(BC2, BF3, BF4)
Ett 2143 passar inte in när dom lagt ner så mycket på Battlefront så troligen blir den ner i någon skyttegrav, WW1/WW2 eller kanske tom djungeln i Vietnam?

Djungeln i Vietnam har ju också körts i både BF: Vietnam så som BFBC2: Vietnam, så det temat tror jag inte dyker upp heller.

WWI vore självfallet spännande, men WWI verkar aldrig vara ett särskilt intressant tema.
Varenda populärvetenskaplig tidskrift svämmar ofta över av artiklar om WWII, men sällan något om WWI, samma sak gäller spelens värld.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Djungeln i Vietnam har ju också körts i både BF: Vietnam så som BFBC2: Vietnam, så det temat tror jag inte dyker upp heller.

WWI vore självfallet spännande, men WWI verkar aldrig vara ett särskilt intressant tema.
Varenda populärvetenskaplig tidskrift svämmar ofta över av artiklar om WWII, men sällan något om WWI, samma sak gäller spelens värld.

Skyttegravskrig är väl inte något de flesta är speciellt sugna på kanske

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kevve1:

Skyttegravskrig är väl inte något de flesta är speciellt sugna på kanske

Jo, om man är en camper.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Har inget emot att nästa Battlefield är BF5 och modern tid om det görs på rätt sätt. Det känns som om Dice prioriterade en hög med barnsliga gimmicks som Levolution och gadgets som airburst, ucavs, suavs, före bra kartdesign och balansering. Föredrog BF3 för simpelhetens skull och enligt mig så var även banorna bättre i BF3. Släpper de BF5 så hoppas jag att det blir mer avskalat än BF4, kanske mer åt BF2 hållet.

Med det sagt så skulle jag inte ha något emot att gå tillbaka till WW2 eran heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WilhelmP:

Hej, undrar bara när bf5 kommer?

samma ska som att fråga när bf10 kommer, ingen vet det, fråga dom som utvecklar spelet.

Permalänk
Medlem

Jag brukar läsa på sweclockers, jag har läst detta. http://www.sweclockers.com/nyhet/19652-battlefield-5-atergar-...

Permalänk
Medlem

Slutet på 2016.. För långt för att orka bli hypad över. Synd att dom kör på samma tema bara.
Hardline är inget för mig . Möjligen SW:BF som kommer till jul.

Blir BF4 ett tag till då

Permalänk
Medlem

WW1 skulle va asballt .... det var inte BARA skyttegravskrig
Eller varför inte Amerikanska inbördeskriget ?
Korea Kriget ?
Sexdagarskriget ? (massiva tank battles)
Japanska invasionen av Kina (1937 och framåt)

Finns ju massa balla krig som Battlefield serien glömt bort (om man nu kan beteckna krig som "balla" ? )

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W