GTX 970 och Fractal Design Newton R2 650W?

Permalänk
Medlem

GTX 970 och Fractal Design Newton R2 650W?

Hej,

Jag har tänkt uppgradera mitt grafikkort från ett 560ti till ett MSI 970 Gaming eller Asus 970 Strix och de behöver 6-pin+8-pin respektive en 8-pinsanslutning för att drivas. Problemet är att PSUn bara har 6-pinskontakter. Kan jag använda en 6 till 8-pins adapter för att koppla in grafikkortet eller är det ny PSU som gäller?

Jag har noll koll på PSU så jag är tacksam för all hjälp jag kan få

Spec för PSU:
http://www.fractal-design.com/home/product/power-supplies/dis...

Mvh
Gustav

Permalänk
Medlem

"2x PCI-express 8-pin(6+2) cable, each 45cm long"

Du behöver alltså en till 6-pin-kabel till MSI-kortet. Då behöver du en Molex->6-pin-adapter, t.ex. den här som du kopplar till två Molex-kontakter från nätagget.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ryggbiff:

Hej,

Jag har tänkt uppgradera mitt grafikkort från ett 560ti till ett MSI 970 Gaming eller Asus 970 Strix och de behöver 6-pin+8-pin respektive en 8-pinsanslutning för att drivas. Problemet är att PSUn bara har 6-pinskontakter. Kan jag använda en 6 till 8-pins adapter för att koppla in grafikkortet eller är det ny PSU som gäller?

Jag har noll koll på PSU så jag är tacksam för all hjälp jag kan få

Spec för PSU:
http://www.fractal-design.com/home/product/power-supplies/dis...

Mvh
Gustav

Det nätaggregatet du länkar till har två stycken 6+2 pins kontakter vilket innebär att de kan användas både som 6-pins och 8-pins(6+2 blir ju 8 som bekant).

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AndraBullar:

"2x PCI-express 8-pin(6+2) cable, each 45cm long"

Du behöver alltså en till 6-pin-kabel till MSI-kortet. Då behöver du en Molex->6-pin-adapter, t.ex. den här som du kopplar till två Molex-kontakter från nätagget.

Vad snackar du om? Förvirra inte TS är du snäll.

Han behöver inte några extra kablar, han har allt det som behövs.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vad snackar du om? Förvirra inte TS är du snäll.

Han behöver inte några extra kablar, han har allt det som behövs.

Han behöver 2 st 8-pin och en 6-pin så på vilket sätt menar du att jag skulle förvirra TS?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AndraBullar:

Han behöver 2 st 8-pin och en 6-pin så på vilket sätt menar du att jag skulle förvirra TS?

Läs inlägget en gång till.

Har du hört talas om grafikkort som kräver 2 st 8-pin samt en 6-pin?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Läs inlägget en gång till.

Har du hört talas om grafikkort som kräver 2 st 8-pin samt en 6-pin?

Haha, nu trillade poletten ner. Tänkte att han hade ett MSI- och ett Asus-kort som han skulle köra i SLI. Tar tillbaka allt jag skrivit, du har alla kablar du behöver, TS.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AndraBullar:

Haha, nu trillade poletten ner. Tänkte att han hade ett MSI- och ett Asus-kort som han skulle köra i SLI. Tar tillbaka allt jag skrivit, du har alla kablar du behöver, TS.

Jag misstänkte det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Perfekt, tack för svaren!