Förslagslåda: SweClockers 6.0

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av imjohannes5670:

Chat. För snabba svar och offtopic Så kanske användarna lär känna varandra lite bättre också

Titta in i kanalen #sweclockers.com på Quakenet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dimestam:

Titta in i kanalen #sweclockers.com på Quakenet.

Har ni övervägt att integrera en IRC-klient på hemsidan?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zotamedu:

Har ni övervägt att integrera en IRC-klient på hemsidan?

Nix, några sådana planer finns inte. Vi föredrar att hålla diskussionerna i forumet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dimestam:

Nix, några sådana planer finns inte. Vi föredrar att hålla diskussionerna i forumet.

Synd. Skulle vara trevligt med lite mer fart i kanalen.

Permalänk
Medlem

En grej som jag gärna hade velat se i mobilversionen av Sweclockers är att färgen på statusfältet i Android Lollipop hade matchat sidan, det ska inte vara särskilt svårt att implementera, vad jag har förstått så räcker det med en enkel html tag. Statusfält som matchar är bland det snyggate som finns enligt mig. Vet att Swedroid har gjort så att statusfältet matchar deras färgtema, så gå in där på en lollipop-enhet så ser ni vad jag menar. Eller läs mer här: https://www.webniraj.com/2014/11/17/html-customise-the-status...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

En grej som jag gärna hade velat se i mobilversionen av Sweclockers är att färgen på statusfältet i Android Lollipop hade matchat sidan, det ska inte vara särskilt svårt att implementera, vad jag har förstått så räcker det med en enkel html tag. Statusfält som matchar är bland det snyggate som finns enligt mig. Vet att Swedroid har gjort så att statusfältet matchar deras färgtema, så gå in där på en lollipop-enhet så ser ni vad jag menar. Eller läs mer här: https://www.webniraj.com/2014/11/17/html-customise-the-status...

När du ändå nämner mobilsidan. Hoppas ni gjort om så man verkligen ser vilka trådar som fått nya inlägg. För med nuvarande, är det mer slumpat vilka som är lästa eller inte.

Kör vanliga hemsidan, men blir tydligen tungt för min mobil (går, men är precis på gränsen), lite tyngre som lite många bilder i ett inlägg så kraschar FF på mobilen (runt 20/30 bilder att läsa in).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas stöd för Markdown i version 6?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det går att åstadkomma men skulle vara skönt med en funktion som gör så att sidan inte "flyttar på sig" när bilder längre upp i en tråd laddas.
När man går till olästa poster i byggloggar t ex så laddas ofta själva swec först och tar en till rätt inlägg, men sedan laddas alla bilder i tidigare inlägg och ändrar storleken på dessa så att hela sidan liksom blir längre och du förflyttas längre upp i tråden till redan lästa inlägg. Stora loggar med många bilder gör det sedan nästan omöjligt att hitta tillbaks till rätt post..
Kan t ex åtgärdas av användaren genom att lägga bilderna i spoilers, men (tyvärr enl mig) förekommer det sällan. Så någon funktion som gör att sidan inte flyttas när bilder laddas vore trevligt.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Snusfri

Jag skulle vilja se att vi användare kan betygsätta tester och eventuellt andra artiklar på framsidan.
Det skulle räcka med en femskalig variant samt en rad där man kan återge lite snabb kritik.

Detta skulle vara bra för att höja kvalitén på siten imho.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av THB:

Jag skulle vilja se att vi användare kan betygsätta tester och eventuellt andra artiklar på framsidan.
Det skulle räcka med en femskalig variant samt en rad där man kan återge lite snabb kritik.

Detta skulle vara bra för att höja kvalitén på siten imho.

Skicka gärna in dina synpunkter via kontaktformuläret. En poängsiffra är inte särskilt givande för oss som arbetar med sajten eftersom det inte preciserar vad läsarna anser är bra eller dåligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Entusiast

Först tänkte jag skriva om följande förslag på beta-sajten, men kom att tänka på att det kanske passar bättre här, mer i det officiella ljuset.

Likt galleri-avdelningen, skulle man kunna ha en "guider" -avdelning, där både ni på redaktionen, såväl som oss registrerade användare kan lägga in något i stil med forum-inlägg, fast mer avancerade för just författande av steg-för-steg guider och liknande med bilder och hela klabbet. (Likt era nyhetsartiklar?)
En inspirations-källa att sno idéer ifrån: www.instructables.com

Eller kanske en speciellt avsedd forum-avdelning för dessa.

Förstår att det inte blir något för kommande version av Sweclockers.com, men kanske kan vara något för #framtiden

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SysGhost:

Först tänkte jag skriva om följande förslag på beta-sajten, men kom att tänka på att det kanske passar bättre här, mer i det officiella ljuset.

Likt galleri-avdelningen, skulle man kunna ha en "guider" -avdelning, där både ni på redaktionen, såväl som oss registrerade användare kan lägga in något i stil med forum-inlägg, fast mer avancerade för just författande av steg-för-steg guider och liknande med bilder och hela klabbet. (Likt era nyhetsartiklar?)
En inspirations-källa att sno idéer ifrån: www.instructables.com

Eller kanske en speciellt avsedd forum-avdelning för dessa.

Förstår att det inte blir något för kommande version av Sweclockers.com, men kanske kan vara något för #framtiden

Vaaa...? Beta-sajt???

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon42512:

Vaaa...? Beta-sajt???

Det finns en testsida för SweClockers 6.0 som ett par medlemmar hjälpt till med buggjakt på. Ta det lugnt dock, med lite tur blir det ett större test där alla kan delta under våren.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Det finns en testsida för SweClockers 6.0 som ett par medlemmar hjälpt till med buggjakt på. Ta det lugnt dock, med lite tur blir det ett större test där alla kan delta under våren.

Wohoo!

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det finns en testsida för SweClockers 6.0 som ett par medlemmar hjälpt till med buggjakt på. Ta det lugnt dock, med lite tur blir det ett större test där alla kan delta under våren.

Kommer ihåg när ni bytte utseende senast Blev en stor skillnad mot tidigare. Betydligt fräschare, men mobilsidan är inte bra nog än dels syns inte alla trådar som har nytt inlägg (i "mina trådar" i alla fall). Youtube länkar fungerar inte som dom ska i artiklar (i alla fall för mig).

Får hoppas ni fixar en smidig lösning för "mina trådar" sen För det är riktigt smidigt att bara skriva ett vettigt inlägg då (inget bara skriva för att övervaka tråden), får hoppas det blir automatisk övervakning i fall man skriver ett inlägg i en tråd (eller så man kan i alla fall bocka i detta).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Broken-arrow:

Kommer ihåg när ni bytte utseende senast Blev en stor skillnad mot tidigare. Betydligt fräschare, men mobilsidan är inte bra nog än dels syns inte alla trådar som har nytt inlägg (i "mina trådar" i alla fall). Youtube länkar fungerar inte som dom ska i artiklar (i alla fall för mig).

Får hoppas ni fixar en smidig lösning för "mina trådar" sen För det är riktigt smidigt att bara skriva ett vettigt inlägg då (inget bara skriva för att övervaka tråden), får hoppas det blir automatisk övervakning i fall man skriver ett inlägg i en tråd (eller så man kan i alla fall bocka i detta).

Designen är i grunden samma som nu, men all kod under huven har skrivits om från grunden. Det innebär en hel del nya och/eller förändrade funktioner!

Vi kommer delge mer info så snart det är läge, bara att hålla utkik.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Eftersom det inte finns något sätt att ändra User Agent till mobil i IE 11 Modern UI så skulle jag bli glad om man på något enkelt sätt kunde få fram mobilversionen. Skulle vara kanon på min Windows 8 platta!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Eftersom det inte finns något sätt att ändra User Agent till mobil i IE 11 Modern UI så skulle jag bli glad om man på något enkelt sätt kunde få fram mobilversionen. Skulle vara kanon på min Windows 8 platta!

Funkar ju annars med länk http://m.sweclockers.com/ Ser dock inte bra ut på en dator med 1080P

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av stormense:

Eftersom det inte finns något sätt att ändra User Agent till mobil i IE 11 Modern UI så skulle jag bli glad om man på något enkelt sätt kunde få fram mobilversionen. Skulle vara kanon på min Windows 8 platta!

Om du provar att välja mobilversion i footern på testsiten så bör den komma ihåg det till dess att du väljer fullversion igen:

http://swec6.test.biberu.com
Användarnamn: swec
Lösenord: beta

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Nu finns förvisso detta redan i forumet, Men skulle ni kanske vara intresserad att tillföra en till avdelning under "galleri" där man kan posta skärmdumpar på sina windows / osx / linux system? Brukar kanske inte finnas så mycket intressant hos windows / osx användare men för linux brukar man kunna hitta en hel del fascinerande upplägg.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av llxt:

Nu finns förvisso detta redan i forumet, Men skulle ni kanske vara intresserad att tillföra en till avdelning under "galleri" där man kan posta skärmdumpar på sina windows / osx / linux system? Brukar kanske inte finnas så mycket intressant hos windows / osx användare men för linux brukar man kunna hitta en hel del fascinerande upplägg.

Som du säger finns det redan samlingstrådar med skärmdumpar (*nix, W8, W10, etc.), och eftersom att delforum mår bra av en viss aktivitet så brukar vi skapa dessa först efter att det tycks finnas tillräckligt diskussionsunderlag; det bästa sättet att skapa ett delforum är således att hjälpa till att uppmuntra diskussioner om ämnet. Nästa version av forumet kommer dock innehålla taggar (exempel (lp:swec/beta)), något som förhoppningsvis kommer göra det lättare att samlas kring mindre ämnen.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Som du säger finns det redan samlingstrådar med skärmdumpar (*nix, W8, W10, etc.), och eftersom att delforum mår bra av en viss aktivitet så brukar vi skapa dessa först efter att det tycks finnas tillräckligt diskussionsunderlag; det bästa sättet att skapa ett delforum är således att hjälpa till att uppmuntra diskussioner om ämnet. Nästa version av forumet kommer dock innehålla taggar (exempel (lp:swec/beta)), något som förhoppningsvis kommer göra det lättare att samlas kring mindre ämnen.

Tal om allt och inget.

Ska ni förbättra så enklare att hitta gamla artiklar? Mässor visas endast den senaste och nyheter som hamnar i "arkivet" är svårhittade, ni har ju ändå kategorier på varje nyhet, så misstänker ni funderat på att sortera dom med.

Ser att ni gjort det i Testcenter i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Broken-arrow:

Tal om allt och inget.

Ska ni förbättra så enklare att hitta gamla artiklar? Mässor visas endast den senaste och nyheter som hamnar i "arkivet" är svårhittade, ni har ju ändå kategorier på varje nyhet, så misstänker ni funderat på att sortera dom med.

Ser att ni gjort det i Testcenter i alla fall.

Jajjamen, det blir både förbättrad sökfunktion och taggar även för artiklar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Jajjamen, det blir både förbättrad sökfunktion och taggar även för artiklar.

Inte funderat på liknande system som Testcenter har också? på mässor och vanliga nyheter (Med olika kategorier)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

CTRL+Enter för att posta svar under "snabbsvar", ja tack!

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna ladda upp fredagspanelen som podcasts också? Sweclockers podcast rss ekar tomt, och det skulle vara mycket trevligt när man jobbar, osv.

Permalänk
Medlem

Eftersom min egna tråd gav 0 respons och jag missat denna tråden så postar jag en länk till den här.
Vill ha en förbättring av RSS-feedsen!

http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1365612-lagg-til...

Permalänk
Medlem

En funktion jag aldrig sett förut men som skulle kunna göra gott för Sverige är:

en knapp, typ som "gilla" fast för "felstavat"

Så istället för att man bara ska låta stavfel och särskrivningar passera,
eller att man ska behöva vara språkpolis off topic
osv osv
så kan man ha en funktion som när tillräckligt många (20?) har påpekat felstavning så ploppar en notifiering upp så att författaren blir uppmärksammad på det och kan ta ställning.

Poängen är inte att man ska leta stavfel överallt utan bara att hjälpa till.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

En funktion jag aldrig sett förut men som skulle kunna göra gott för Sverige är:

en knapp, typ som "gilla" fast för "felstavat"

Så istället för att man bara ska låta stavfel och särskrivningar passera,
eller att man ska behöva vara språkpolis off topic
osv osv
så kan man ha en funktion som när tillräckligt många (20?) har påpekat felstavning så ploppar en notifiering upp så att författaren blir uppmärksammad på det och kan ta ställning.

Poängen är inte att man ska leta stavfel överallt utan bara att hjälpa till.

Problemet är att det kan ju missbrukas eller ja denna kan ju ta illa vid sig (i för sig är det inget vidare som det görs nu heller).

Men är väl inget rättstavningsforum?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

SweClockers 6.0 är här! Hjälp gärna till att leta och rapportera buggar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S