Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk

Jag och min m8 väntar i full förväntan, för om 1 timme 37 smäller de =D

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Öhm och vad försöker du ladda ned därifrån som du inte kan ladda ned från officiella källor?

Var någon som länkande den där sidan här i tråden några rader upp eller tidigare sida, jag har köpt spelet och aktiverat genom Rockstar Social Club men deras launcher har dålig nerladdnings fart så jag gick efter den där länken för den skulle tydligen ge bättre fart.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Slog till jag med. Gillade inte GTA IV men ger Rockstar en till chans.
Blir att spela efter jobbet imorgon

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Är det värt att köpa en Xbox 360 kontroll för att Spela GTA V? eller kommer många att köra bil etc med tangentbordet? Har inga andra spel som jag kan köra kontrollen med så är lite tveksam ifall det är värt investeringen eller inte

Vilken kontroll ska man skaffa isåfall, trådad eller trådlös? Den trådade versionen så laddas kontrollen samtidigt som man spelar och man slipper batterier eller?

Jag har en Xbox trådad kontroll och kommer att använda den till att köra bil med hade jag tänkt just nu iallafall. Hoppas att man kan använda båda problemfritt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Öhm och vad försöker du ladda ned därifrån som du inte kan ladda ned från officiella källor?

Skrivet av Kelevra51:

blir samma för mig med :/

Skrivet av Virrcopski:

Var någon som länkande den där sidan här i tråden några rader upp eller tidigare sida, jag har köpt spelet och aktiverat genom Rockstar Social Club men deras launcher har dålig nerladdnings fart så jag gick efter den där länken för den skulle tydligen ge bättre fart.

Nevermind nu jäklar verkar de ha löst den sega nedladdningsfarten på deras egna launcher får upp 10mb/s helt plötsligt stadigt, 2h 15m left baby!.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Nan som har koll pa om jag kan reboota min dator mitt i nedladdning via Rockstar-launchern?

Behover fixa drivrutiner till ljudkortet och svenska tangentbordsinstallningar!

Permalänk

Spännande!

Köpte från Siba, får det imorgon! Frågan är: Är det 7 DVD:er i boxen eller bara en kod?! Är det 7 dvd med schyssta motiv som de läckta bilderna visar, så ska jag göra ett collage av dem och rama in! Lär ju inte behövas efter man reggat ändå! Scrapbooken a'la Geek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Spännande!

Köpte från Siba, får det imorgon! Frågan är: Är det 7 DVD:er i boxen eller bara en kod?! Är det 7 dvd med schyssta motiv som de läckta bilderna visar, så ska jag göra ett collage av dem och rama in! Lär ju inte behövas efter man reggat ändå! Scrapbooken a'la Geek

Frågan är om de inte går snabbare via skiva om de är problem med downloadspeed.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/iRL2GY8.png

Vad GeForce Experience rekommenderar att jag använder med datorn i sign och 350.12.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av Sveakungen:

Spännande!

Köpte från Siba, får det imorgon! Frågan är: Är det 7 DVD:er i boxen eller bara en kod?! Är det 7 dvd med schyssta motiv som de läckta bilderna visar, så ska jag göra ett collage av dem och rama in! Lär ju inte behövas efter man reggat ändå! Scrapbooken a'la Geek

Vad jag har sett så får man 7st skivor och japp det är motiv på dem.

Permalänk
Medlem

vilken tid kommer det ut? nu kl 00.00 eller?

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Är det värt att köpa en Xbox 360 kontroll för att Spela GTA V? eller kommer många att köra bil etc med tangentbordet? Har inga andra spel som jag kan köra kontrollen med så är lite tveksam ifall det är värt investeringen eller inte

Vilken kontroll ska man skaffa isåfall, trådad eller trådlös? Den trådade versionen så laddas kontrollen samtidigt som man spelar och man slipper batterier eller?

Har själv tänkt skaffa en trådad xbox 360 kontroll senare för jag älskade kontrollerna på mitt 360

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheezuz:

vilken tid kommer det ut? nu kl 00.00 eller?

01.00

Permalänk
Skrivet av kabex:

http://i.imgur.com/iRL2GY8.png

Vad GeForce Experience rekommenderar att jag använder med datorn i sign och 350.12.

Konstigt :/

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cheezuz:

vilken tid kommer det ut? nu kl 00.00 eller?

02:00 släpps det! "This game will unlock in approximately 2 hours" står det på steam.

Permalänk

Någon borde skapa en sweclockers grupp på socialclub

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuru:

02:00 släpps det!

Nä, 01.00

Permalänk
Skrivet av spoq:

Nan som har koll pa om jag kan reboota min dator mitt i nedladdning via Rockstar-launchern?

Behover fixa drivrutiner till ljudkortet och svenska tangentbordsinstallningar!

inga problem, jag kunde stänga av datorn några timmar, startade igen och det var inga problem för den att fortsätta nedladdningen där den avslutade

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna aktivera fysisk kopia på steam måntro? Jag förbeställde i all hast och började inte fundera på det förrän nu ikväll. Annars känns det väldigt ovärt att ha köpt en fysisk kopia.

Permalänk

1 dag kvar tills nedladdningen e klar :/

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Kommer man kunna aktivera fysisk kopia på steam måntro? Jag förbeställde i all hast och började inte fundera på det förrän nu ikväll. Annars känns det väldigt ovärt att ha köpt en fysisk kopia.

Nej, bara de kopiorna du köpt på steam. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miney:

Jag har en 50kr rabattkod på CDON om det skulle hjälpa.

Uppskattas men jag undviker helst CDON. haft en del problem med dem :/
Jag väntar tills det blir billigare för jag vill inte lägga ner 500Kr på ett spel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Uppskattas men jag undviker helst CDON. haft en del problem med dem :/
Jag väntar tills det blir billigare för jag vill inte lägga ner 500Kr på ett spel.

450 på spelbutiken

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

NVIDIA GEFORCE GAME READY DRIVER GTA 5

Nvidia har lagt ut en drivrutin för GTA 5 nu så det är bara att tänka ner! HYPE !

Permalänk
Medlem

Så fysisk kopia är alltså inte kopplat till steam utan bara rockstar social? tur man köpte det på steam då förstår inte varför ni andra inte gör det heller, tog en timma att dra ner skiten hade maxad 100mbit lina hela tiden mer eller mindre.

Permalänk
Skrivet av WardonE:

450 på spelbutiken

449 på elgiganten

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Uppskattas men jag undviker helst CDON. haft en del problem med dem :/
Jag väntar tills det blir billigare för jag vill inte lägga ner 500Kr på ett spel.

Tycker också priset var lite häftigt. Bestämde mig den 10:e att försöka tjäna in tillräckligt med pengar på pokerstars för att köpa spelet med enbart mina vinster innan den 14:e då det släpps. Vann 800 kr samma kväll på texas hold em; annars hade jag nog också väntat. Brukar inte dröja länge innan elgiganten sänker nya spel till 350 KR eller runt det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Nej, bara de kopiorna du köpt på steam. :/

Tack för svar, blir att skicka tillbaka den fysiska kopian och åka ner på stan imorgon för att inhandla lite steam krediter istället. Surt att de inte kommit in i 2000-talet än..

Permalänk
Medlem

Brukar man kunna köra "windowed mode" Rockstars spel?
Kör 32" så i värsta fall skulle fönsterläge fungera eller klarar 4770K och GTX970 av 2560x1440 med hyfsade inställningar tror ni?

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av ShatteredXs:

1 dag kvar tills nedladdningen e klar :/

Varför började du inte ladda ner det tidigare? Eller köpte du spelet först idag?

Visa signatur

Halo kompis!