Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Skrivet av K4pt3n:

Vad jag har förstått så om man köper GTA V från en annan återförsäljare än Steam så går det inte att koppla spelet till Steam-biblioteket? Vart hamnar spelet då isåfall? Origin/Uplay?

Skickades från m.sweclockers.com

Det hamnar på Rockstars egna plattform, Social Club. Och nej, det verkar inte som att det går att koppla till Steam-kontot.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det hamnar på Rockstars egna plattform, Social Club. Och nej, det verkar inte som att det går att koppla till Steam-kontot.

Har dom en liknande Steam, Origin, Uplay klient?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Både jag och brodern har köpt GTA och med seg lina (ska ta 24h) hade det blivit enklare att föra över spelet via USB-minne eller liknande till hans dator. Går det fastän han har ett annat acc? Båda vill ju kunna spela vid release. (Är medveten om att vi i teorin hinner att ladda ner spelet två gånger, i praktiken är det dock endast möjligt att ladda ner under natten av olika skäl)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Förladdar via Rockstars launcher och jag tror jag har laddat ner över 150GB nu för den börjar alltid om på typ 18GB när den når 58GB, vad är det för fel?

Har precis samma fel, vet ej ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Förladdar via Rockstars launcher och jag tror jag har laddat ner över 150GB nu för den börjar alltid om på typ 18GB när den når 58GB, vad är det för fel?

Jag och en bekant har precis samma problem. Potentiell lösning här: https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...

Ovanstående hjälpte inte. Ännu en potentiell fix här: http://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV_PC/comments/328ljj/fo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

Har precis samma fel, vet ej ännu

Jag har precis provat ta bort filerna som började på x64*.* i GTA V mappen.. får se om det hjälper, läste på reddit att det hjälpte för dom nerladdnigen helt hade stannat för.
Just nu får jag ~60kb/s mot för 10Mb/s tidigare ... men jag verkar inte bli nerkopplad från nerladdningsservern längre, vilket jag också blev stup i kvarten innan.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Du kommer nog klara dig fint, kolla upp requirements Sen så skulle jag inte köra SLI med tanke på att du bara har 2GB (Ja, det går att slänga in ett med 4GB, men då har du 2GB som inte används) jag skulle istället köpa ett nytt ensamt, lite värre kort

Vad för kort skulle du rekommendera från Nvidia? 980?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad för kort skulle du rekommendera från Nvidia? 980?

För tidigt att säga. Det kan ju fungera riktigt bra med ditt kort också. Sen beror det ju på hur dyrt det ska vara 970/980/980 Ti. 970 är trots 3.5 GB ett mycket bra och prisvärt kort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

För tidigt att säga. Det kan ju fungera riktigt bra med ditt kort också. Sen beror det ju på hur dyrt det ska vara 970/980/980 Ti. 970 är trots 3.5 GB ett mycket bra och prisvärt kort.

Eller ett 290/290x

Gott om fanboys här ser jag

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jaegrlicious:

Eller ett 290/290x

Gott om fanboys här ser jag

Dock så är faktiskt GTX 970 liiite snabbare i grundutförande än R9 290X och mycket svalare än R9 290X.
Detta blir ju en ännu större fördel om man överklockar för GTX 970.

Det enda som R9 290X egentligen har mot GTX 970 är ju 0.5GB VRAM och visst det spelar roll i högre upplösningar så det är ju inte alls ett dåligt kort men om det inte är ett kampanjpris på R9 290X på runt 2500kr så ser jag ingen anledning till att välja det över GTX 970 om man spelar i 1080/1440p.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Jaegrlicious:

Eller ett 290/290x

Gott om fanboys här ser jag

Fanboys?

290/290x är skitdåliga rekommendationer sett till vad som efterfrågas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Eller ett 290/290x

Gott om fanboys här ser jag

Han frågade specifikt om kort från NVIDIA.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Eller ett 290/290x

Gott om fanboys här ser jag

Skaffade ett 7970 förra året o hade problem med det, så kör på nvidia istället för min del

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Om man inte kör spelet via steam, går det fortfarande att spela online med dem som har steam?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peterrrrr:

Om man inte kör spelet via steam, går det fortfarande att spela online med dem som har steam?

Allt går nog via social club oavsett klient tror jag.

Jag undrar dock fortfarande om man köper det via webhallen (download), vart kopplar man den digitala nyckeln för att få ner spelet och kunna spela med andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Om man inte kör spelet via steam, går det fortfarande att spela online med dem som har steam?

Säkert. Alla som spelar måste vara inloggade på RGSC. Även de som har Steam-versionen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K4pt3n:

Allt går nog via social club oavsett klient tror jag.

Jag undrar dock fortfarande om man köper det via webhallen (download), vart kopplar man den digitala nyckeln för att få ner spelet och kunna spela med andra?

Hos Rockstar. Alla PC-versioner använder Rockstars Social Club. Den enda skillnaden med Steam-utgåvan är att du får mer DRM samt Steam achievements.

Permalänk
Skrivet av K4pt3n:

Har dom en liknande Steam, Origin, Uplay klient?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det, i och med att video-funktionen kommer i PC-versionen kommer väl det och deras egna "Instagram"-funktion hamna där också, samt spelarnas Crew, men jag kan inte säga exakt nu, jag antar att det är likt Steam, och de andra, mer eller mindre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Dock så är faktiskt GTX 970 liiite snabbare i grundutförande än R9 290X och mycket svalare än R9 290X.
Detta blir ju en ännu större fördel om man överklockar för GTX 970.

Det enda som R9 290X egentligen har mot GTX 970 är ju 0.5GB VRAM och visst det spelar roll i högre upplösningar så det är ju inte alls ett dåligt kort men om det inte är ett kampanjpris på R9 290X på runt 2500kr så ser jag ingen anledning till att välja det över GTX 970 om man spelar i 1080/1440p.

Får inte glömma bort DX12 kompatibiliteten som jag har förstått inte stöds helt av AMD nuvarande kort förutom Tonga baserade ( tex R9 285 ).
Verkar som det blir någon hybridlösning...värt att tänka på då DX12 verkar höja prestanda nämnvärt för kommande speltitlar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Hos Rockstar. Alla PC-versioner använder Rockstars Social Club. Den enda skillnaden med Steam-utgåvan är att du får mer DRM samt Steam achievements.

Mer DRM?

Jag hittar inte riktigt någon klient att tanka hem från deras sida.

Permalänk
Medlem

Kul att ladda ner när launchern tappar anslutningen till servern varannan minut... Var det någon som hade en lösning på det? Många säger att man ska ta bort .part filen på 1kb men det gör ingen skillnad för mig.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

För er där nedladdningen bara börjar om när ni nått 100% på downloadern så har jag hittat en möjlig fix, som jag dock inte hunnit pröva än(laddar ner på nytt atm).

http://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV_PC/comments/328ljj/fo...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K4pt3n:

Mer DRM?

Jag hittar inte riktigt någon klient att tanka hem från deras sida.

Jo, Steam.

Man får tillgång till den efter att ha aktiverat nyckeln på Rockstars sida.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet på steam häromdagen och har pre-loadat spelet.

Har skummat igenom tråden men sett att många snackar om social club delen? Kopplar man steam kontot till detta eller hur funkar det?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakado:

Köpte spelet på steam häromdagen och har pre-loadat spelet.

Har skummat igenom tråden men sett att många snackar om social club delen? Kopplar man steam kontot till detta eller hur funkar det?

mvh

Du skapar ett konto här: http://socialclub.rockstargames.com/ Sedan får du antagligen en nyckel i Steam när du startar spelet som du aktiverar på sidan.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Du skapar ett konto här: http://socialclub.rockstargames.com/ Sedan får du antagligen en nyckel i Steam när du startar spelet som du aktiverar på sidan.

Okej, så nyckeln får man när man startar spelet första gången? Tänkte om det var möjligt att aktivera det på sidan redan nu.

Permalänk
Medlem

Gav upp med att försöka få ner spelet genom Rockstars värdelösa klient. Fick dra ner det på ett annat sätt istället. Sjukt dåligt att inte använda sig av P2P när de har så pass dåliga servrar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Shrudder:

Gav upp med att försöka få ner spelet genom Rockstars värdelösa klient. Fick dra ner det på ett annat sätt istället. Sjukt dåligt att inte använda sig av P2P när de har så pass dåliga servrar.

Hur då om man får fråga? Har 100mbit/s men likt förbannat går det knappt via deras klient just nu.
Hastigheten hoppar upp och ner och långa perioder står det bara "Connection to dowload sever lost. Reconnecting..."

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ok. Då har dom ändrat det. Innan 31.3 så var det 31.3 som gällde.

Nej det har alltid varit att man bara behöver förboka spelar ingen roll när. Men man fick ännu mer saker (in-game pengar och även ett gratis spel) om man gjorde det innan något datum