Tre populära headset under tusenlappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Astro A40?? Är det bra lurar?? Passar dom bra till musik?? Om man jämför emot Corsair 1500??

Ja har nyligen bytt till Astro A40 ifrån Corsair 1500 och vet inte om jag tycker att dom är så jävla bra som alla säger??

Ja menar, nästan 2500 spänn jämfört med Corsair som kostade 499 spänn??

Alla svar uppskattas verkligen, för jag blir lite tokig

Heter man Beijer i efternamn nästan måste man väl välja nått från beyerdynamics.....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Allvarligt... Här görs ett test av en person med kompetens på området ljud och vi skall ignorera det för att välja mellan två andra för att du säger det?

Om du vill bli tagen för seriös - motivera också! Det får gärna vara en egen upplevelse och inte en ljudmätare i sikte bara du beskriver skillnaden du upplevt mellan någon av de testade lurarna och de du föreslår.

Det här är inget test på de 3 bästa lurarna under 1000 kr utan de 3 populäraste av okunniga gamers som gärna köper Razer och steelseries pga märket.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bra ni testar grejer. O även bra att de inte fick ens "Bra Produkt. Ska de inte ha heller om de inte lever upp til kraven.

När jag såg namnet "Elina nånting" tänkte jag direkt, en TJEJ som recenserar datorprylar?? Blev jäkligt förvånad
Fast har hon bra öron så....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Jag är iaf glad att flertalet i den här kommentarstråden INTE jobbar som skribenter. Hur skulle artikeln sett ut då?
"Jag ska testa/jämföra tre headset som förvisso säljer bra, (bara idioter som köper) men som RENT OBJEKTIVT är skit i jämförelse med de jag själv köpt.."

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Bra ni testar grejer. O även bra att de inte fick ens "Bra Produkt. Ska de inte ha heller om de inte lever upp til kraven.

När jag såg namnet "Elina nånting" tänkte jag direkt, en TJEJ som recenserar datorprylar?? Blev jäkligt förvånad
Fast har hon bra öron så....

Hur tänker du nu? Om det hade varit en man/kille som recenserat så hade du bara förutsatt att han naturligtvis måste vara expert eftersom han får recensera på sweclockers?
När Thomas Ytterberg testar skärmar så har jag ännu inte sett dig kommentera "Thomas nånting" tänkte jag direkt, en KILLE som recenserar datorprylar?? Blev inte direkt förvånad
Fast har han bra ögon så....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Det här är inget test på de 3 bästa lurarna under 1000 kr utan de 3 populäraste av okunniga gamers som gärna köper Razer och steelseries pga märket.

Jag nämner inget om kvaliteten på de testade lurarna, min kommentar efterlyser bara bättre motivering till varför en enradare skall få mig att helt bortse från ett kompetent, väl genomfört test av en produktkategori som är väldigt subjektiv.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Allvarligt... Här görs ett test av en person med kompetens på området ljud och vi skall ignorera det för att välja mellan två andra för att du säger det?

Om du vill bli tagen för seriös - motivera också! Det får gärna vara en egen upplevelse och inte en ljudmätare i sikte bara du beskriver skillnaden du upplevt mellan någon av de testade lurarna och de du föreslår.

Som du ser så var det ganska många som höll med mig, annars säger jag bara; Kolla in SweClockers recension på QH-90 och kolla på recensioner på nätet. En klass för sig jämfört med dessa headsets, ändå är de billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Allvarligt... Här görs ett test av en person med kompetens på området ljud och vi skall ignorera det för att välja mellan två andra för att du säger det?

Om du vill bli tagen för seriös - motivera också! Det får gärna vara en egen upplevelse och inte en ljudmätare i sikte bara du beskriver skillnaden du upplevt mellan någon av de testade lurarna och de du föreslår.

Det har redan nämnts ett flertal gånger i tråden varför man ska skaffa Qpad QH-90 (aka HyperX Cloud) istället.

Har själv en Qpad QH-90 som jag införskaffade efter att ha läst den recensionen, och jag är riktigt nöjd med den.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

alla 3 lurar dom testar tycker jag är horribla.

Spelar ingen roll, är inte vad jag pratade om. Lurarna är helt ok för priset. Man får vad man betalar för

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Sennheiser HD558 + billig zalman mic = 1350kr. Du kan inte få bättre för samma pengar

Säker på det? Jag köpte Audio Technica ATH-M50 och en ModMic för drygt 1500 kr. Första spontana reaktionern jag fick på micen över Mumble var "det låter som om du är inuti mig", så den sparkade in skrevet på alla micarna i kompisgänget. Hörlurarna är också i toppklass.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Spelar ingen roll, är inte vad jag pratade om. Lurarna är helt ok för priset. Man får vad man betalar för

Det är ju synd det finns bättre lurar för priset så därav ej värt priset.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är ju synd det finns bättre lurar för priset så därav ej värt priset.

Kanske ljudmässigt, själva känslan är mer personlig därav kan man inte riktigt så enkelt säga att den ene är bättre än den andre

Och en del, mig inkluderad, prioriterar bekvämligheten först

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Som du ser så var det ganska många som höll med mig, annars säger jag bara; Kolla in SweClockers recension på QH-90 och kolla på recensioner på nätet. En klass för sig jämfört med dessa headsets, ändå är de billigare.

Tvivlar inte alls på att QH-90 är riktigt bra hörlurar för pengarna. Jag gillar verkligen ordet prisvärd, för det kan gälla något för 5 kronor eller 5000 kronor. Så det förvånar mig inte att du får många som tycker att QH-90 är bra, testet visade det också.
Det jag tom med fetstil försökte uppmärksamma dig på är att en kommentar blir mer intressant för någon som jag som inte testat vare sig din förslag eller det här testets lurar om du lägger bara en liten mening på att motivera varför. SweC-testet där QH-90 är med ger ju ingen jämförelse med lurarna i detta test, eller hur? Jag är inte sur eller tycker att ditt förslag är fel Jag vill bara veta varför också - jag är nyfiken av mig.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Tvivlar inte alls på att QH-90 är riktigt bra hörlurar för pengarna. Jag gillar verkligen ordet prisvärd, för det kan gälla något för 5 kronor eller 5000 kronor. Så det förvånar mig inte att du får många som tycker att QH-90 är bra, testet visade det också.
Det jag tom med fetstil försökte uppmärksamma dig på är att en kommentar blir mer intressant för någon som jag som inte testat vare sig din förslag eller det här testets lurar om du lägger bara en liten mening på att motivera varför. SweC-testet där QH-90 är med ger ju ingen jämförelse med lurarna i detta test, eller hur? Jag är inte sur eller tycker att ditt förslag är fel Jag vill bara veta varför också - jag är nyfiken av mig.

Bra skrivet, ska ändra mitt inlägg.
Är nästan som att en "Svensson" ska veta vad en Volvo V70 är - QH-90/Cloud är som de billiga headsetens heliga gudfar, lite därför jag bara skrev så i all hast.

Permalänk
Medlem

Razer Kraken 7.1 är inte bekväm efter ett par timmar.

är skit nöyd med seberia elite. så sjukt bekväma

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på "Gaming Headset" för flera år sen, då det enligt mig är bortkastade pengar!

Kör med hifi lurar + en separat mikrofon.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Woods:

Har testat både Qpad och Kingstons variant och den senare höll högre kvalité på allt runtomkring. Bättre tillbehör, mycket bättre kablar så jag hade tagit den även om den var något dyrare.

Men hur som helst är "QH-90/85" hästlängder bättre än de tre misstagen de recenserar. Bra att det är gjort, synd bara att de inte sa som det var, att det är ren skräp och att det finns alternativ som är tveklöst bättre.

Jo, Fick ändra om mitt inlägg rätt rejält när jag läste recensionen på Kingstons (är ju deras SSD marknad som drar ner deras märke och trodde det var samma visa här), bara satt eget märke och gjorde dom lika bra/sämre än Qpad´s för högre pris.

Men Kingston HyperX Cloud verkar ju rätt intressanta (om jag tänkt köpa nytt någon gång), Kingston HyperX Cloud 2 är inte lika intresant, en sladd med special i änden (vist smidigare att bara ha en sladd), Men corsair har löst det snyggare (med splitter redan i sladden och inget man behöver pilla med adapters som blir ytterligare en skarv), är 1300 jag har. Men vist om man använder dessa till mobilen är ju det rätt bra (men använder smidigare lurar och billigare, så man inte förstör "fin" lurarna).

Skrivet av Anti1oop:

Folk börjar bli för kräsna. Mina Vengeance 2100 låter bra om än lite muffliga jämfört med mina Sennheiser HD600 men hade säkert fått ett mycket bra betyg för några år sedan. Vad är ett riktigt bra headset för er? Finns det ens något?

Både Vengeance 2000 och 2100 har sina problem med brus. Antingen mottagaren eller/och lyssnaren som får detta. Även 2000 var klent byggt så det sprack plasten vid ett fäste. 2100 är bättre, men inte bra. Sen båda polarna som har 2000 gick sönder för, ena tre stycken. Den han har nu är inte bra häller (blir högt brus slumpartat i dessa för mottagaren, men han vägra att byta).

Skrivet av BrottOchStraff:

Har testat en massa av dessa "Gaming" headsets senaste åren och tycker de flesta är ren skit, även i 2000kr klassen. De är inte i närheten av samma ljudkvalitet som man får från de klassiska tillverkarna för hörlurar t.ex. Sennheiser eller Shure. I min mening mycket bättre att satsa på ett sånt + en separat mikrofon.
Tror att många av dessa headsets får överdrivet bra omdömen på prisjakt pga kids som spelar minecraft och köper sitt första headset och tycker att allt är sjukt bra. Siberia t.ex. tycker jag låter som skit, och det är ett av de mest sålda headseten. Det är sjukt plastigt och sitter dåligt på öronen (i alla fall på mig)

Skrivet av skog1s:

Har tröttnat på "Gaming Headset" för flera år sen, då det enligt mig är bortkastade pengar!

Kör med hifi lurar + en separat mikrofon.

Har vengeance 1300 och tycker ljudet är helt okej (har bara kört med det inbyggda i moderkortet och det duger dessa bra till i alla fall), även micen fungerar bra inte överdrivet känslig som USB och trådlösa blir (säkert på grund av mjukvaran). Ingen som klagat på min mic i TS eller skype i alla fall.

Använder sällan ljud i dessa som musik eller spel, utan det är för att prata med polare. Men provat musk/spel och låter rätt bra (men inte provat några "riktiga" lurar). Men för mig i detta fall gör inte gaming stämpel dessa sämre. Ingen förvrängning i alla fall, inget mörk/trött ljud (i normal lyssningsvolym, som jag lägger ungefär lite över normal samtalsnivå).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Säker på det? Jag köpte Audio Technica ATH-M50 och en ModMic för drygt 1500 kr. Första spontana reaktionern jag fick på micen över Mumble var "det låter som om du är inuti mig", så den sparkade in skrevet på alla micarna i kompisgänget. Hörlurarna är också i toppklass.

Zalman micen kostar 70kr och är helt ok, vill man betala 300kr till för att hade den på en pinne är det väl ok men inte direkt prisvärt.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Har ett par Corsair Vengeance 2100 Wireless 7.1 som jag köpte på Netonnet för typ 1300. Väldigt nöjd med mina men jag använder dem bara till spel och jag är ingen audiofil. Att de var trådlösa och bekväma kändes viktigast så länge jag inte stötte på något uppenbart ljudproblem. Det där bruset som nämns i recensionen och kommentarerna har jag inte märkt av.

För övrigt anser jag att audiofiler bör hållas under sträng uppsikt, kanske tom förmyndarskap annars springer de iväg och kanske köper en sån här rätt som det är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499201 för det finns ju inga genvägar till det perfekta ljudet... Läs omdömena, väldigt roliga för icke-audiofiler.

Och snälla audiofiler bli inte arga jag retas bara lite.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Zalman micen kostar 70kr och är helt ok, vill man betala 300kr till för att hade den på en pinne är det väl ok men inte direkt prisvärt.

Försöker du säga att ModMic och Zalman-micen är exakt samma produkt, bara att den ena sitter på en pinne?

Permalänk
Medlem

Tack för testet. Då vet jag att jag inte ska köpa någon av dessa.

Permalänk
Medlem

Ingen ide att argumentera över modmic, alla här vet redan att det är en förbannat bra mikrofon.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

men inte provat några "riktiga" lurar

Du om någon borde testa ett par "riktiga" lurar!!!!

Kolla in marknaden, säljs HiFi lurar där billigt då o då.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Du om någon borde testa ett par "riktiga" lurar!!!!

Kolla in marknaden, säljs HiFi lurar där billigt då o då.

ehhehe Jo, men dom duger till det jag använder och helt okej mic, HIFI prylar har ju ingen mic oftast. Sen har jag bara inbyggt på moderkortet, så tror inte "bättre" lurar gör sig bra, dessutom lite dumt för min användning (när jag inte oftast lyssnar på musik/spel eller film med dessa).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Sådärja fint att ni fortsätter beta av många av de vanligaste modellerna! Kul att se ett nytt namn på swec. Välskriven artikel. Bra bra, mer av den varan.

Tog mig friheten att googla E-lina. Lite roliga klipp på tv4, någon artikel om solpaneler osv. Tog på mina kritikerglasögon och fann bara god läsning. Såg inte att hon presenterades i artikeln, och andra sidan halvsover jag haha. Men om inte, så måste ju det finnas med såklart!

Och för övrigt, glad påsk till hela redaktionen och alla andra här på swec. Även om artikelinlägg postade efter några dagar oftast försvinner i etern TT

Visa signatur

Topkek

Permalänk

Hur står sig dessa mot hyperx Cloud (/Qpad "90"(?)) lurarna?
Det är de enda "gaming lurar" där jag sett recensenter vara rörande överens om att de är bra.

Permalänk

Hur är USB headset när det kommer till ljudkorten osv? Mitt ljudkort gillar att jag kör in mitt headset framtill i datorn, då känner den igen impedansen och ställer in sig rätt, gör den det med genom USB port också?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av Mortensen:

Hur står sig dessa mot hyperx Cloud (/Qpad "90"(?)) lurarna?
Det är de enda "gaming lurar" där jag sett recensenter vara rörande överens om att de är bra.

Läs Sweclockers recension så får du svar

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Ljudexpert

Hej, Jag valde att följa samma upplägg som tidigare headsetrecensioner haft för att det ska bli enklare att jämföra alla headset sinsemellan framöver. Så upplägget blir nog kvar. Men jag ska definitivt ta åt mig av tipsen gällande ljudfilerna!

Jag tog och läste igenom alla kommentarer här i tråden under morgonkaffet. Här kommer lite svar och annat:

Vi kommer såklart att testa fler headset framöver, flera av de ni alla nämner är inplanerade, ett par av dem har vi dock redan testat så det vore såklart najs med en sammanställning i slutet av testet så som någon skrev. Bra idé! Ett par av de ni önskar få testade fick vi inte tag i till kommande test, folk har påskledigt mm. Men håll i hatten, det kommer.

Att ta med ljudfilerna från mikrofontestet ger ju bara mer kvalitet åt testet, och gör det enklare för er att bilda er en egen uppfattning. Också en mycket bra idé!

Ska prata med Andreas om alla era idéer och tips. Tack så mycket

Några av er undrade lite om mig. Jag har varit prylrecensent i väldigt många år, och är i grunden utbildad journalist med viss forskarbakgrund från början. Jag är också en inbiten ljud-, spel- och datornörd. Hela släkten är faktiskt ljudnördar. Vi har en musikstudio i Göteborg och flera av oss är musiker. Personligen har jag spelat slagverk i 12 år, men lade ner när jag flyttade till lägenhet i storstaden. Jag heter Vargsvan (mm jag vet, jättepsykadeliskt, ett gammalt klannamn från COD som hängt med) ifall ni vill lägga till mig på Xbox och PS4. I Steam etc heter jag Ellenblomw.

Inför att jag fick börja skriva artiklar här hos Sweclockers var jag på besök och träffade alla på redaktionen, det gjordes en utvärdering utifrån vad jag sysslat med tidigare. Jag har exempelvis startat upp och varit redaktör för en tidning som hette Digitala Hemmet, i ett par år. Jag har även arbetat som recensent åt några konkurrenter - i många år - men sedan ett år tillbaka gör jag inte det längre utan skriver om annan typ av teknik, och då främst guider, superkul! Helt enkelt för att jag fick en bra tjänst. Men det dröjde såklart inte många veckor innan jag saknade konsumentprylar, det är ju en spännande genre. Så nu chansade jag äntligen och hörde av mig till Andreas för att se om det fanns något intresse för en erfaren frilansare. Efter en utvärdering har de nu gett mig möjlighet att skriva lite för dem :). Så vi lär se mer av varandra.

Ni får gärna googla mig, finns massor av tidigare recensioner, guider, reportage, en del webb-tv, vanlig tv med mera. Både från mina tidigare år och mer aktuella sådana.

Skrivet av dpa:

Kul med ljudtest! Hade dock varit intressant med ett lite mer vetenskapligt förfarande och terminologi. Ni kanske kan dela upp testerna i olika moment t.ex frekvensomfång, dynamik osv? Vidare är det ju intressant att veta om ni kalibrerat volymen innan test. Hjärnan är lurig och om lurarna inte testats på samma nivå är det lätt hänt att man drar fel slutsatser även om de är helt subjektiva.

Det jag saknar mest är nog faktiskt ljudfilerna från mikrofontestet. En enkel sak att ha med och där kan ju läsaren själv bilda sig en uppfattning väldigt enkelt.

Permalänk
Ljudexpert

Och glad påsk!