Hemelektronikrelaterade frågor

Permalänk

Hej!

Om jag beställer en TV via eran internetsida och väljer att hämta ut i den i butik, kan jag då göra det direkt efter beställningen eller är de som finns i lagret i butiken till för de som handlar i butik?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jemtegrannen:

Hej!

Om jag beställer en TV via eran internetsida och väljer att hämta ut i den i butik, kan jag då göra det direkt efter beställningen eller är de som finns i lagret i butiken till för de som handlar i butik?

nejdå, finns den i lage ri butiken är det bara att dra dit.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

nejdå, finns den i lage ri butiken är det bara att dra dit.

Tack!!

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Hej Webbhallen. du glömde att svar på min fråga i kundtjänst eller här. kolla i går 2/1 22.03

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

nejdå, finns den i lage ri butiken är det bara att dra dit.

Kommer ni få in http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168805-aoc_g2460pqu_2... i lager igen? Och varför kostar den inte 1790kr längre?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Schackmannen:

Kommer ni få in http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168805-aoc_g2460pqu_2... i lager igen? Och varför kostar den inte 1790kr längre?

Vi har inget bekräftat leveransdatum och den är slut hos alla distributörer för tillfället.
Att den kostade 1790 var för att det var mellandagsrea. Den kostar betydligt mer än så för oss att köpa in så den kommer inte att hamna på det priset igen i första taget tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu behöver ni inte svara på min fråga från 2/1 för jag har beställt produkten hos annan affär.

Permalänk

Vill gärna köpa Samsung HW-F750/XE Soundbar hos er men ni ligger runt femhundringen över konkurrenterna i pris. Om ni kan matcha dem så har ni min beställning.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Falconbridge:

Vill gärna köpa Samsung HW-F750/XE Soundbar hos er men ni ligger runt femhundringen över konkurrenterna i pris. Om ni kan matcha dem så har ni min beställning.

Vi har matchat nu, ursäkta sent svar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Dem sista apparaterna tog slut snabbt, om man lägger en beställning har ni möjlighet att ta hem en? Ungefär hur lång tid skulle det ta?
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/173100-panasonic...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lehto:

Dem sista apparaterna tog slut snabbt, om man lägger en beställning har ni möjlighet att ta hem en? Ungefär hur lång tid skulle det ta?
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/173100-panasonic...

Vi har ett obokat exemplar kvar som är på väg till vårt postorderlager. Det bör landa där imorgon.
Efter det är produkten utgången och vi kommer inte att kunna få tag på dem igen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej jag vet inte om jag skriver i rätt tråd men jag undrar om ni fixar galaxy s4 skärmar? Min gick tyvärr sönder igår.

Mvh Affe

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Affeskate13:

Hej jag vet inte om jag skriver i rätt tråd men jag undrar om ni fixar galaxy s4 skärmar? Min gick tyvärr sönder igår.

Mvh Affe

Nej vi utför tyvärr inte reparationer.
Alina utför sådan service, kolla om du har nån butik i din stad:
http://www.alina.se/butikerna.aspx
(De kanske har inskicksservice också, vet inte riktigt)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

När kommer ni få in iPad Air 2 i lager?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Här kan ni ställa frågor om och diskutera produkter från vår Hemelektroniksektion: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/

Precis som i de andra butiks- och tillverkartrådarna och forumen är tanken med vår närvaro här INTE att ersätta vår sedvanliga kundtjänst eller service/RMA-avdelning.
Har man ett specifikt ärende, undrar om leveranstiden på sin order, när ens dator kommer tillbaka från reparation etc. är det alltså fortfarande vår vanliga kundtjänst eller våra butiker man ska vända sig till. Dessa når ni här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker

Hej! Har ni några bilder på UE40H5005AKXXE? Ser den ut som på bilden i artikeln?
I brist på bilder efter googlande så tar jag chansen här.

Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonssown:

Hej! Har ni några bilder på UE40H5005AKXXE? Ser den ut som på bilden i artikeln?
I brist på bilder efter googlande så tar jag chansen här.

Mvh,
Patrik

Japp det är som på bilden!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Japp det är som på bilden!

Okej, tack för mycket!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Hej! Jag är intresserad av en Zalman ZM-VE300, men den går knappt att få tag på i Sverige. Ni har den i ert sortiment, men den finns inte i lager hos varken er eller leverantör. Jag antar att det kommer ta väldigt lång tid innan jag får den om jag lägger en beställning, men det gör inte så mycket.

Frågan är bara, kommer jag att få den över huvud taget? Kan ens ni få tag på den?

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Axelander23:

Hej! Jag är intresserad av en Zalman ZM-VE300, men den går knappt att få tag på i Sverige. Ni har den i ert sortiment, men den finns inte i lager hos varken er eller leverantör. Jag antar att det kommer ta väldigt lång tid innan jag får den om jag lägger en beställning, men det gör inte så mycket.

Frågan är bara, kommer jag att få den över huvud taget? Kan ens ni få tag på den?

Det ser ju dystert ut i dagsläget, ingen distributör i europa har dem i lager. Dock så är det ingen, så vitt vi kan se, som markerat produkten som utgången heller.

Något leveransdatum har vi dock inte fått av någon än.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det ser ju dystert ut i dagsläget, ingen distributör i europa har dem i lager. Dock så är det ingen, så vitt vi kan se, som markerat produkten som utgången heller.

Något leveransdatum har vi dock inte fått av någon än.

Det är synd det, för jag är inte direkt jätte taggad på att betala £95 (!) för frakten på amazon.co.uk

Ska jag tolka det du säger som att jag inte borde lägga en order, eller har du något bättre förslag?

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Axelander23:

Det är synd det, för jag är inte direkt jätte taggad på att betala £95 (!) för frakten på amazon.co.uk
http://s13.postimg.org/o5j3v0umv/zalman_frakt.jpg

Ska jag tolka det du säger som att jag inte borde lägga en order, eller har du något bättre förslag?

Jag har inget råd direkt. Det jag kan se är:
1. Vi har beställt produkten
2. Vi har inget preliminärt leveransdatum
3. Ingen distributör i EU har varan i lager
4. Å andra sidan är det ingen distributör som indikerat att varan är utgången

Så med andra ord: det ser ut som om den kan komma in, men vi har ingen aning om när.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej kära Webhallen!

Jag köpte en Samsung UE40HU6905 på er black-friday rea, beställde via hemsidan men hämtade i butik och betalades då.

Jag blir inte klok hur ful bilden kan bli är när det är rörelse, blir pixlig och dålig upplöst känns det som. Det ser ut som 480P eller 720P.
Stillbilder är inga problem med, men vem kollar på film som inte rör sig?!
Den är även hackig, känns inte som den hänger med i uppdateringen...

Har pillat med alla inställningar som finns på tvn, stängt av och satt på sportläge, stängt av energibesparingsfunktioner osv osv.

Så kort sagt: Jag vill byta till en annan tv, är det möjligt?

EDIT: Satte på filmläge och tycker det blivit aningen bättre, finns det något annat man kan göra för att förbättra den ytterligare? :/

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Brainsplitter:

Hej kära Webhallen!

Jag köpte en Samsung UE40HU6905 på er black-friday rea, beställde via hemsidan men hämtade i butik och betalades då.

Jag blir inte klok hur ful bilden kan bli är när det är rörelse, blir pixlig och dålig upplöst känns det som. Det ser ut som 480P eller 720P.
Stillbilder är inga problem med, men vem kollar på film som inte rör sig?!
Den är även hackig, känns inte som den hänger med i uppdateringen...

Har pillat med alla inställningar som finns på tvn, stängt av och satt på sportläge, stängt av energibesparingsfunktioner osv osv.

Så kort sagt: Jag vill byta till en annan tv, är det möjligt?

EDIT: Satte på filmläge och tycker det blivit aningen bättre, finns det något annat man kan göra för att förbättra den ytterligare? :/

Personligen brukar jag alltid kolla runt lite vad andra kör med för inställningar.

Hittade en artikel här:

Bildemodus: Film
Bakgrunnsbeslysning: 15
Kontrast: 88
Lysstyrke: 44
Skarphet: 20
Farge: 50
Ändra bara denna om du också följer färgkalibreringen i spoilern nedan:

Nyanse: 37/63

Dold text

Skjermjustering: Skjermtilpasning

Avanserte innstillinger
Dynamisk Kontrast: AV
Inställningar om du ogillar färgerna, annars skippa:

Svarttone: Av
Hudfarge 0
Bare RGB-modus: AV
Fargerom: Tilpasset
Farge: Rød
Rød 50
grønn 2
Blå 0
Farge: Grønn
Rød 0
grønn 46
Blå 0
Farge: Blå
Rød 0
grønn 37
Blå 47
Farge: Gul
Rød 43
grønn 53
Blå 37
Farge: Cyan
Rød 0
grønn 49
Blå 56
Farge: Magenta
Rød 60
grønn 41
Blå 40
Hvitbalanse:
R-kontrast: 24
G-kontrast: 24
B-kontrast: 23
R-økning: 8
G-økning: 28
B-økning: 27
10 p Hvitbalanse: Av
Gamma: 0
Ekspertmønster: Av
xvYCC: Av

Dold text

Bildealternativer
Fargetone: Varm2
Digitalt støyfilter: Av
MPEG-støyfilter: Av
Svartnivå for HDMI: Normal
Motion Plus: Av
LED Motion Plus: Av

Äger själv en 9000-serie Samsung och jag var heller inte superimponerad (trots att det är deras dyraste serie) till en början men efter en hel del pill i menyer så är jag numera hur nöjd som helst.
Personligen kör jag med Motion Plus på dock, i läget "Clear" (Vet dock att alla Samsungs modeller inte har detta läge, har inte koll på just denna modell på rak arm och bruksanvisningen ger inga ledtrådar)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Personligen brukar jag alltid kolla runt lite vad andra kör med för inställningar.

Hittade en artikel här:

Bildemodus: Film
Bakgrunnsbeslysning: 15
Kontrast: 88
Lysstyrke: 44
Skarphet: 20
Farge: 50
Ändra bara denna om du också följer färgkalibreringen i spoilern nedan:

Nyanse: 37/63

Dold text

Skjermjustering: Skjermtilpasning

Avanserte innstillinger
Dynamisk Kontrast: AV
Inställningar om du ogillar färgerna, annars skippa:

Svarttone: Av
Hudfarge 0
Bare RGB-modus: AV
Fargerom: Tilpasset
Farge: Rød
Rød 50
grønn 2
Blå 0
Farge: Grønn
Rød 0
grønn 46
Blå 0
Farge: Blå
Rød 0
grønn 37
Blå 47
Farge: Gul
Rød 43
grønn 53
Blå 37
Farge: Cyan
Rød 0
grønn 49
Blå 56
Farge: Magenta
Rød 60
grønn 41
Blå 40
Hvitbalanse:
R-kontrast: 24
G-kontrast: 24
B-kontrast: 23
R-økning: 8
G-økning: 28
B-økning: 27
10 p Hvitbalanse: Av
Gamma: 0
Ekspertmønster: Av
xvYCC: Av

Dold text

Bildealternativer
Fargetone: Varm2
Digitalt støyfilter: Av
MPEG-støyfilter: Av
Svartnivå for HDMI: Normal
Motion Plus: Av
LED Motion Plus: Av

Äger själv en 9000-serie Samsung och jag var heller inte superimponerad (trots att det är deras dyraste serie) till en början men efter en hel del pill i menyer så är jag numera hur nöjd som helst.
Personligen kör jag med Motion Plus på dock, i läget "Clear" (Vet dock att alla Samsungs modeller inte har detta läge, har inte koll på just denna modell på rak arm och bruksanvisningen ger inga ledtrådar)

Dold text

Tack för det! Blir att pilla lite mer när man kommer hem.

Har letat efter vad folk säger och kör med själva, men hittar inte speciellt mycket då det är ganska nya modeller dessvärre så blir väl att ta sig tid att sitta och pröva sig fram mer än vad jag hunnit.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.

Gjorde den 2015-01-02 en beställning på en mikrovågsugn som enbart fanns som beställningsvara.
Nu tio dagar senare står det att produkten har utgått.
Ordernummer: 6417222

Är det inte bra om man kommer med info om att produkten har utgått istället för att man skall vänta på att ens vara skall komma hem till butiken i fråga?
För nu står ordern fortfarande under "under behandling".
Mikron fanns även på Elgiganten men inte på lager i Stockholm därför valde jag att beställa den via er, då detta är just den mikron jag behövde.
Nu är den helt plötsligt slut eller har utgått överallt, och jag väntar fortfarande som ett fån på att min mikro skall komma hem som enbart gick att beställa, något jag också gjorde.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorgo_:

Hej Webhallen.

Gjorde den 2015-01-02 en beställning på en mikrovågsugn som enbart fanns som beställningsvara.
Nu tio dagar senare står det att produkten har utgått.
Ordernummer: 6417222

Är det inte bra om man kommer med info om att produkten har utgått istället för att man skall vänta på att ens vara skall komma hem till butiken i fråga?
För nu står ordern fortfarande under "under behandling".
Mikron fanns även på Elgiganten men inte på lager i Stockholm därför valde jag att beställa den via er, då detta är just den mikron jag behövde.
Nu är den helt plötsligt slut eller har utgått överallt, och jag väntar fortfarande som ett fån på att min mikro skall komma hem som enbart gick att beställa, något jag också gjorde.

Hej, vi hade en leverans inkommande på den och den kommer in idag till Solnabutiken.
Leveranstiden för varor som vi inte lagerför själva (och framförallt som inte lagerförs hos leverantör) har i regel längre leveranstid än de vi har på lager, det försöker vi också informera om i informationen på vår hemsida:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/bestallning/leveransvillk...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, vi hade en leverans inkommande på den och den kommer in idag till Solnabutiken.
Leveranstiden för varor som vi inte lagerför själva (och framförallt som inte lagerförs hos leverantör) har i regel längre leveranstid än de vi har på lager, det försöker vi också informera om i informationen på vår hemsida:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/bestallning/leveransvillk...

Då är jag med.
Får tacka så hemskt mycket för hjälpen.
Har försökt nå er kundservice via telefon ett antal gånger gällande detta men får enbart höra "Just nu är det många som ringer, försök igen senare" vilket samtalet avslutas med ett klick per automatik.
Nästa gång frågar jag er här på SweC igen, då det var många gånger smidigare.

Permalänk
Medlem

Hej webhallen!

Ni tog bort eran samsung galaxy s6 flat (den blå modellen) ur erat sortiment.. Kommer denna att komma tillbaka?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

Hej webhallen!

Ni tog bort eran samsung galaxy s6 flat (den blå modellen) ur erat sortiment.. Kommer denna att komma tillbaka?

32giggaren (blå) ska tydligen inte lanseras, 64 och 128 kommer dock lanseras.
Tyvärr ser det ut som om 32 giggarna är de modeller som kommer att nå marknaden först så vill du vara tidigt ute är det nog smart att byta färg och vill då hålla kvar vid blå får du gå upp i storlek och eventuellt vänta lite längre då.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

32giggaren (blå) ska tydligen inte lanseras, 64 och 128 kommer dock lanseras.
Tyvärr ser det ut som om 32 giggarna är de modeller som kommer att nå marknaden först så vill du vara tidigt ute är det nog smart att byta färg och vill då hålla kvar vid blå får du gå upp i storlek och eventuellt vänta lite längre då.

Edit. se nästa inlägg...

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"