Football manager / steam

Permalänk

Football manager / steam

Hej.
Tänkte köpa football manager 2015. Jag funderar om jag ska köpa från Steam eller en skiva. Har aldrig handlat från steam. Ungefär samma pris. Om jag köper skivan då behöver man inte koppla upp sig mot Steam utan kan installera och spela offline va? Behöver man ha skivan i när man spelar, vill helst inte ha det. Age of empires 2 hd verkar bara finnas som nedladdningsversion? Förstår inte varför dem gör så.

Permalänk
Skrivet av Alex_heter_jag:

Hej.
Tänkte köpa football manager 2015. Jag funderar om jag ska köpa från Steam eller en skiva. Har aldrig handlat från steam. Ungefär samma pris. Om jag köper skivan då behöver man inte koppla upp sig mot Steam utan kan installera och spela offline va? Behöver man ha skivan i när man spelar, vill helst inte ha det. Age of empires 2 hd verkar bara finnas som nedladdningsversion? Förstår inte varför dem gör så.

Du kommer att få en skiva som du kan installera spelet ifrån, men du får också en kod som du måste ange i Steam. Spelet kommer sedan finns tillgängligt att ladda ner (du kan välja om du vill installera från skiva eller ladda ner).
Du kommer inte behöva ha i skivan varje gång du ska starta spelet utan du får göra det via Steam istället (du kan ha genvägar så du inte måste gå via Steam, men Steam kommer att gå igång som kopieringsskydd).

Anledningen till att många spel bara finns att ladda ner är att man inte måste trycka skivor. Har man ingen budget att börja med så sparar man pengar. Sen så har Steam en väldigt stark marknadsföringsmöjlighet som är billigare än det som företagen skulle behöva betala för att få reklam i butikerna.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Köp där det är billigast, du måste registrera spelet på Steam oavsett. Du behöver inte ha skivan i när du spelar, utan det räcker vid installation, men du behöver egentligen inte skivan då heller. Du kan spela med Steam i offlineläge, men jag ser ingen anledning till att göra det.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz