Damm bakom Game boy Advance SP

Permalänk

Damm bakom Game boy Advance SP

har upptäckt dammkorn bakom skärmen på mitt game boy.
Finns det nån guide på att rengöra detta?
Tydligen är detta rätt vanligt på SP varianten.

Är de för avancerat att fixa så låter jag det vara //Tobias

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Medlem

verkar som en kapslad enhet, (inte kapslad nog iof om det blir damm i den) men den går att byta iaf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

bQjhtXTTlYY

verkar som en kapslad enhet, (inte kapslad nog iof om det blir damm i den) men den går att byta iaf.

Vad menas med kapslad

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Skrivet av Tobbe901222:

Vad menas med kapslad

Nu fatta jag xD. Sant. läste på amerikanska forum ,där flera har samma problem.

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe901222:

Vad menas med kapslad

ursäkta, det var en dålig formulering även om du nu kopplade vad jag menade.

ivf, det verkar trots konstruktionen med att de tog ur allt i videon vara så att det finns ett (limmat gissar jag) lager framför själva displayen. dessa i sig är billiga byten, men det kan vara skräp även under den tunnare plasfilmen på displayen. undersöker du den så visar sig säkert vilket.

reservdelar verkar inte vara nån bristvara hursomhelst.

http://www.ebay.com/bhp/gameboy-advance-sp-screen

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

ursäkta, det var en dålig formulering även om du nu kopplade vad jag menade.

ivf, det verkar trots konstruktionen med att de tog ur allt i videon vara så att det finns ett (limmat gissar jag) lager framför själva displayen. dessa i sig är billiga byten, men det kan vara skräp även under den tunnare plasfilmen på displayen. undersöker du den så visar sig säkert vilket.

reservdelar verkar inte vara nån bristvara hursomhelst.

http://www.ebay.com/bhp/gameboy-advance-sp-screen

Låter bra de. nej hittar rätt mycket reservdelar. Gäller bara våga sig på att pilla. Synd sabotera sitt game boy ju. Skulle annars kunna ge en slant till nån för att fixa byte av skärm såklart. Men sen är frågan vilka som kan och inte kan. Men då andra sidan. spelar jag ett tag så vänjer jag mej vid dom dammkornen bakom skärmen. Som min mobil har skavanker som jag nu vant mig vid.

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .