Trådlös laddning stannar när skärmen dimmrar ner (Nexus 4 + LG WCD-100)

Permalänk
Hedersmedlem

Trådlös laddning stannar när skärmen dimmrar ner (Nexus 4 + LG WCD-100)

Hej,

Topic summerar väl allt ganska väl.

Jag köpte under dagen en LG WCD-100, då min usb kontakt (i telefonen) börjat glappa såpass att sladden gärna lossnar av sig själv och man vaknar med 12% batteri på luren.
Så, i hopp om en perfekt värld ville jag prova trådlös laddning, varpå denna stod att den skulle fungera till en nexus 4.

Problemet jag har då är precis som titel säger, att den klarar av att ladda så länge telefonen är "aktiv", men så fort den dimmrar ner så tänds mobilen igen och säger att den inte längre laddar (tills den slocknar av sig själv).

Nexus'en kör android 5.0.1.
Någon som har liknande erfarenheter eller en vettig lösning?

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Ljusskygg

Har du Stamina Mode på? (El liknande, sån som sparar batteri), har för mig dem stängde ner NFC när skärmen slocknar

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SimonMattila:

Har du Stamina Mode på? (El liknande, sån som sparar batteri), har för mig dem stängde ner NFC när skärmen slocknar

Inget som jag laddat ner iaf vad jag känner till. Jag hittar en batterispararfunktion i nexusen som standard men det står att den aldrig ska aktiveras (med en disclaimer att den stängs av när telefonen laddas också) så det känns inte heller som problemet.

När du säger det här ang. NFC så påminnde det mig att jag provar "slå av" det på mobilen, och ställer jag den i dockan får jag ändå samma resultat (den säger att den börjar ladda, sen blippar av efter en stund). Ska det vara så eller är det något mobilen bara inbillar sig att den börjar ladda då?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W