Slutna lurar för 1000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Hmmmmmmmm Sony MDR-1A eller Audio Technica ATH-M50

Skulle hemskt gärna vilja testa dem båda... Synd att jag bort 11 mil från närmaste affär som har dessa lurar

Edit:

Kanske om man skulle beställa båda, öppna dem varsamt, prova dem och returnera dem man inte gillar....

Känns lite taskigt mot butiken dock.

Sony hörlurarna har bättre byggkvalitet, design och frekvensområde. I alla recensioner har de fått bra omdömen när det gäller ljudkvalitén både bra bas, mellansregister och diskat, min bror har den trådlösa varianten och de låter underbart så jag tror du blir mkt nöjd om du köper dem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Jag valde själv nyss ett par hyperX dels för ett riktigt bra pris för ett bra headset men också pga att jag ville ha tyglurar och inte syntetiskt läder eller vad det nu är vanligvis! Sitter skönt utan att nudda öronen, bra ljud och robust konstruktion.

Kan lägga till att det enbart är cs:go som gäller och det funkar superbt

Sänkt pris senaste veckorna! innan har dom legat på 899kr, som dom fortfarande gör i andra butiker.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198543-h...

Permalänk
Medlem

Beställde precis Sony MDR-1A från Dustin. Tyckte att den prisnedsättningen gjorde dem mycket intressanta. Var inne på ATH-M50 från Netonnet först men när jag såg de där Sony lurarna kunde jag inte motstå faktiskt och ingen verkar ha något direkt dåligt att säga om någon utav dem förutom möjligen byggkvalitén och den lär knappast vara värre än mina gamla Creative Fatality så jag blir nog inte besviken.

Kommer som sagt från ett par Creative Fatality som vart mig trogna i många år innan katten bestämde sig för att bita av kabeln helt plötsligt. Ska vara mer försiktig med de här...Får dock köpa till en mic vid ett senare tillfälle men det finns bra alternativ för det i alla fall. Har känt att när jag väl ska byta headset så skulle jag undvika typiska "gaming" hörlurar då många verkar överens om att de inte är mycket att ha för det mesta även om jag inte direkt kan klaga på mina gamla trotjänare jag haft i evigheter så vet jag ju att de är budgetlurar. Så jag ville köpa något mer ordentligt utan att gå helt överbord med priset. Verkar ha hittat detta nu så det ska bli spännande

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Kör med mina ATH-50 nu igen, bra pris på dem nu helt klart. Sedan så är det säkert nått mer än löstagbar sladd som är skillnaden på 50X och 50 men men inte testat X varianten än. Tycker inte de är plastiga, plast javisst men gedigen konstruktion ändå på nått sätt.

Har CAL!2 också och tycker om M50 bättre än dem.

Permalänk
Medlem

Såg också Audio Technica ATH-M50 på netonnet... mums.. kom ihåg att jag tittade på dom vs qpad 90 som jag har nu.
rekomenderas m50 till spelande? bryr mig inte värst mycket om musik. samtidigt undrar jag ifall jag ens kommer märka skillnad eftersom jag endast kör ljudet via moderkortet?

vem vill inte ha bättre ljud till spel liksom

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Såg också Audio Technica ATH-M50 på netonnet... mums.. kom ihåg att jag tittade på dom vs qpad 90 som jag har nu.
rekomenderas m50 till spelande? bryr mig inte värst mycket om musik. samtidigt undrar jag ifall jag ens kommer märka skillnad eftersom jag endast kör ljudet via moderkortet?

vem vill inte ha bättre ljud till spel liksom

Jag använder ATH-M50 till spel när jag spelar tillsammans med en polare och det är inga problem alls. Funkar och låter jättebra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Jag använder ATH-M50 till spel när jag spelar tillsammans med en polare och det är inga problem alls. Funkar och låter jättebra.

har du testat motsvarande qh 90? använder du endast moderkortet till ljud? kanske skam att köpa endast lurarna och dra de på moderkortet?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Blev varsin ATH-50 till mig och brodern! Blir nån mic senare sen också

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6304882/qpad-qh-90-closed-gaming-h...

Dessa har jag och jag är sjukt nöjd med dem!

Visa signatur

Han är lugn, sa jag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sony MDR-1A - Black från 1900kr till 1000kr.. satan.. man säger ju att man får det man betalar för. på sätt och vis ''måste'' ju dessa vara bättre än ATH - M50? sugen på att dra till netonnet imorgon och spana in ATH-M50 också

https://www.dustinhome.se/product/5010807624/mdr-1a---black?s...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Beställde precis Sony MDR-1A från Dustin. Tyckte att den prisnedsättningen gjorde dem mycket intressanta. Var inne på ATH-M50 från Netonnet först men när jag såg de där Sony lurarna kunde jag inte motstå faktiskt och ingen verkar ha något direkt dåligt att säga om någon utav dem förutom möjligen byggkvalitén och den lär knappast vara värre än mina gamla Creative Fatality så jag blir nog inte besviken.

Kommer som sagt från ett par Creative Fatality som vart mig trogna i många år innan katten bestämde sig för att bita av kabeln helt plötsligt. Ska vara mer försiktig med de här...Får dock köpa till en mic vid ett senare tillfälle men det finns bra alternativ för det i alla fall. Har känt att när jag väl ska byta headset så skulle jag undvika typiska "gaming" hörlurar då många verkar överens om att de inte är mycket att ha för det mesta även om jag inte direkt kan klaga på mina gamla trotjänare jag haft i evigheter så vet jag ju att de är budgetlurar. Så jag ville köpa något mer ordentligt utan att gå helt överbord med priset. Verkar ha hittat detta nu så det ska bli spännande

Jag köpte ett par MDR-1R vilket verkar vara föregångaren till MDR-1A och är ganska nöjd. Jag har inte upplevt några problem med byggkvaliteten utan tycker att de känns väldigt stadiga med en schysst finish, skönt läder m.m. och att sladden är kort är ett stort plus. Det bästa med lurarna är att de är galet bekväma och man kan utan problem lyssna långa perioder utan besvär även om de så klart blir ganska varma efter ett tag i.o.m. att det är over-ear och de är dessutom väldigt bra på att stänga ute ljud.

Jag läste många recensioner innan köp och de flesta skrev att basen var överdriven men det har jag då aldrig upplevt, snarare tvärtom, men det beror kanske på vad man driver dem med eftersom jag än så länge bara har haft dom till min LG G3 och MBP. Jag är ingen audiofil men jag tycker att de var ett helt OK köp för de närmare 2K jag gav och för 995kr är de definitivt prisvärda men jag kan tyvärr inte jämföra dem med de övriga tipsen i tråden.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag köpte ett par MDR-1R vilket verkar vara föregångaren till MDR-1A och är ganska nöjd. Jag har inte upplevt några problem med byggkvaliteten utan tycker att de känns väldigt stadiga med en schysst finish, skönt läder m.m. och att sladden är kort är ett stort plus. Det bästa med lurarna är att de är galet bekväma och man kan utan problem lyssna långa perioder utan besvär även om de så klart blir ganska varma efter ett tag i.o.m. att det är over-ear och de är dessutom väldigt bra på att stänga ute ljud.

Jag läste många recensioner innan köp och de flesta skrev att basen var överdriven men det har jag då aldrig upplevt, snarare tvärtom, men det beror kanske på vad man driver dem med eftersom jag än så länge bara har haft dom till min LG G3 och MBP. Jag är ingen audiofil men jag tycker att de var ett helt OK köp för de närmare 2K jag gav och för 995kr är de definitivt prisvärda men jag kan tyvärr inte jämföra dem med de övriga tipsen i tråden.

Låter lovande tycker jag, blir nog inte besviken på mitt köp. Såg lite recensioner på YT av just den nyare varianten och de flesta drog lite jämförelser till de äldre du sitter med. Vad jag kunde höra där hade vissa lite svårt för basen i de äldre men den ska vara bättre i de nya tydligen. Säkerligen inte perfekt förstås, men vill man ha perfektion antar jag att det kostar mer än 1800 som var fullpris på de här lurarna.

Sen vad som är perfekt är ju extremt individuellt också, det som är det värsta med ljudrelaterade saker tycker jag. Det som någon tycker är för lite bas är alldeles för mycket för någon annan osv. Ett helvete att veta innan man sitter där med dem över öronen om det var ett bra köp eller ej xD. Tyvärr har inte jag någon möjlighet att testa någon utav alla tips jag läst om i tråden så jag fick skjuta från höften. I mitt fall är jag visserligen säker på att jag lär bli nöjd då jag inte ägt något speciellt lyxigt, någonsin, när det gäller just ljud.

Men jag uppskattar att du skriver ner lite tankar kring dina. Förstärker känslan att det var ett bra köp man gjorde.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

någon skrev här att basen i m50 är sämre än i ett par gaminglurar? fast gaminglurar kanske har för hög bas, som gör allt orealistiskt ?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=418250
Ett par riktit bra hörlurar i prisklassen.

Visa signatur

Intel I7 8700K/Asus Z390F/ASUS ROG 2070 Super/Phanteks P600S/Corsair Virtuoso/ASUS ROG Swift PG289Q

Permalänk
Medlem

Jag var inne på samma spår. Stod till slut mellan M50 och MDR-1A.
Bestämde mig nyss för ett par MDR-1A.

Hoppas att jag blir nöjd.
Jag har tidigare använt Siberia v2 gaming headsets eller billigare så det ska förhoppningsvis bli en aning förbättring.

Permalänk
Medlem

Var på siba och plockade till mig M50 !

jag är ingen ljudprofil av något slag men tyckte ändå att ljudet blev lite klarare. det var liksom inte '' omg holy shit '' jämfört med qpads q90. Fast som sagt, jag är casual lyssnare

frågan är ifall det blir bättre ljud med ett ljudkort eller då sån där portabel ljudkort.

qpads lurar sitter åt mindre. det kände man direkt fast m50 sitter inte hårt för det. fortfarande väldigt bekväma.

tillägg: spelade CS nu. där märker jag skillnad! det där med att den har ev lite svag bas håller jag personligen inte med om alls låter kanon!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Vart M50X för min del, Gick ochså från Qh90 och jag märkte direkt skillnad :). Klarare diskant och klarare bas. Har inte spelat än med dem men än så länge så är jag nöjd :). Kan hålla med dem ovanför att dem klämmer lite hårdare på huvudet än qh90 gjorde. Så nu väntar jag bara på min Snowball mick

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Blev varsin ATH-50 till mig och brodern! Blir nån mic senare sen också

Fick dom idag!
Är skillnad på ljud kvalitet!
Mkt nöjd!:D

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk