Permalänk
Medlem

Ni med hemlarm se hit.

Vad har du för larm?
Sitter och kollar på hemlarm för fullt. Just nu så lutar det väll åt Sector alarm.
Har även spanat in Verisure. Krav är att det ska vara kopplat till larmcentral.

Läser både mycket gott samt mycket skit om dem flesta bolag när det kommer till larm. Sector har dock ganska hög månadskostnad /Max 409:-
Anledningen till detta är att 2 grannar har dem senaste 2 veckorna haft inbrott.
Sover med ett öga öppet på nätterna

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Om det är så att du vill ha åtgärd med väktare så bör du kolla upp vilket vaktbolag de använder och om de finns lokalt.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

www.vikinglarm.se kan jag tipsa om

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk

Viktigast är att se till så att de har en bil i området. Sen är det skit samma vilken leverantör man väljer.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Inbrottstjuvar skiter fullständigt i om du har larm eller inte numera, det bästa är en lokal siren som väcker er och en siren med blinkande lampor på utsidan samt att det larmar dig via mobil och eventuellt alla grannar. Ni kan ju bilda en egen "vaktstyrka" som är där på ett par minuter istället för upp till 30min som vaktbolagen har. Sen är det ju mycket roligare att själv få brotta ner tjuven.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Farsan har Verisure ute på landet, funkar bra.

Dock osäker på hur snabbt dom kan vara där på plats däremot.

Permalänk
Medlem

Lampor med rörelsedeckare rekommenderar
Jag som första linjens försvar sedan larm med siren och blixtljus efter det larmcentral

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk

Som sagt du får inte någon riddare i rustning som sover på tomten. Men du får någon som tittar till huset, ser till så att det inte är olåst/öppet eller att huset skadas p.g.a. inbrottet. Jag har larm utan uppringning. Vill de ta något så gör det det oavsett, men då är jag medveten om att det har hänt

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Larm med fast lina samt strob, kraftig siren och rökmaskin så är dom kvar när väktare är på plats. Har råkat dragit igång en sån anläggning en gång, ingen höjdare rökmaskin fyller ett stort garage på nån minut bara. Men smakar det så kostar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Personligen ser jag ingen mening med att ha ett direktlarm istället för ett vanligt larm med gsm-anslutning. Beror givetvis också på vart man bor.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Xellofan:

Om det är så att du vill ha åtgärd med väktare så bör du kolla upp vilket vaktbolag de använder och om de finns lokalt.

Skrivet av Yoshien:
Skrivet av DasBoot_swe:

Viktigast är att se till så att de har en bil i området. Sen är det skit samma vilken leverantör man väljer.

Skrivet av Skuggan74:

Inbrottstjuvar skiter fullständigt i om du har larm eller inte numera, det bästa är en lokal siren som väcker er och en siren med blinkande lampor på utsidan samt att det larmar dig via mobil och eventuellt alla grannar. Ni kan ju bilda en egen "vaktstyrka" som är där på ett par minuter istället för upp till 30min som vaktbolagen har. Sen är det ju mycket roligare att själv få brotta ner tjuven.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MakubeX:

Farsan har Verisure ute på landet, funkar bra.

Dock osäker på hur snabbt dom kan vara där på plats däremot.

Skrivet av Bulan75:

Lampor med rörelsedeckare rekommenderar
Jag som första linjens försvar sedan larm med siren och blixtljus efter det larmcentral

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DasBoot_swe:

Som sagt du får inte någon riddare i rustning som sover på tomten. Men du får någon som tittar till huset, ser till så att det inte är olåst/öppet eller att huset skadas p.g.a. inbrottet. Jag har larm utan uppringning. Vill de ta något så gör det det oavsett, men då är jag medveten om att det har hänt

Skrivet av klantbo:

Larm med fast lina samt strob, kraftig siren och rökmaskin så är dom kvar när väktare är på plats. Har råkat dragit igång en sån anläggning en gång, ingen höjdare rökmaskin fyller ett stort garage på nån minut bara. Men smakar det så kostar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack alla för era svar.

Blev sector alarm med en massa tillbehör. Känns betryggande iaf. Och nej det kanske inte hindrar ev tjuv från att ta sig in men han får fan skynda sig iaf. Mitt chassi sitter numer med 2-komponentslim i golvet. Så ser ni någon med ett "klickgolv" och en dator så vet ni vart den kommer ifrån

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Som sagt, inbrottstjuvar skiter totalt i ditt hemlarm.
De bryter sig in, och slår sönder det med en slägga eller liknande.
Detta hände mina bästa vänner när de var på bröllop, de fick inbrott och larmet ringde upp dessa osv, men vad hjälper det? Då vet du redan att någon har brutit sig in. Det är alltså redan för sent.

Mitt tips istället, är att fixa ett bättre lås.
Låssmeden som fixade vännernas dörr, sa till mig att detta lås är det bästa på marknaden, då det stoppar alla möjliga inbrott med kofot, vilket är över 90% av alla inbrott.

Så det bästa tipset jag kan ge dig, är detta:

http://www.essec.se/

Gjorde även en tråd om detta för ett tag sen.
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorgo_:

Som sagt, inbrottstjuvar skiter totalt i ditt hemlarm.
De bryter sig in, och slår sönder det med en slägga eller liknande.
Detta hände mina bästa vänner när de var på bröllop, de fick inbrott och larmet ringde upp dessa osv, men vad hjälper det? Då vet du redan att någon har brutit sig in. Det är alltså redan för sent.

Mitt tips istället, är att fixa ett bättre lås.
Låssmeden som fixade vännernas dörr, sa till mig att detta lås är det bästa på marknaden, då det stoppar alla möjliga inbrott med kofot, vilket är över 90% av alla inbrott.

Så det bästa tipset jag kan ge dig, är detta:

http://www.essec.se/

Gjorde även en tråd om detta för ett tag sen.
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Bara plocka bort listen och bryta bort hela karmen i sådana fall. Går lika fort som att bryta upp dörren. Eller oxå såga bort karmskruven med en batteridriven tigersåg, eller är den skyddad mot det med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Som sagt, inbrottstjuvar skiter totalt i ditt hemlarm.
De bryter sig in, och slår sönder det med en slägga eller liknande.
Detta hände mina bästa vänner när de var på bröllop, de fick inbrott och larmet ringde upp dessa osv, men vad hjälper det? Då vet du redan att någon har brutit sig in. Det är alltså redan för sent.

Mitt tips istället, är att fixa ett bättre lås.
Låssmeden som fixade vännernas dörr, sa till mig att detta lås är det bästa på marknaden, då det stoppar alla möjliga inbrott med kofot, vilket är över 90% av alla inbrott.

Så det bästa tipset jag kan ge dig, är detta:

http://www.essec.se/

Gjorde även en tråd om detta för ett tag sen.
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Som sagt. Att dem bryter sig in kan jag inte hindra. Men dem får skynda sig.
Larmet larmar även om dem slår sönder hela skiten. Vi har G4S lokalt så det bör inte ta dem allt för lång tid att komma hit förutsatt att dem inte har fika;)

Visst kan en låssmed komma hit men vi har fönster som man enkelt kan slå in även om man så parkerar en stridsvagn framför dörren. Nu är även våra fönster larmade samt 3 dörrar.
Vi har även siren utomhus och bor i radhus.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Powermax Complete. Beställde själv från england och priset hamnade omkring 6000kr om jag inte minns fel.
Då har jag ett 100% skalskydd, dvs vibration- och magnet-sensor på alla fönster/dörrar. Skulle någon mot förmodad klara sig förbi dessa så har jag rörelsedeckare på strategiska platser i huset (aktiveras såklart endast när man inte är hemma). Brandvarnare som övervakar värme och rök. Syren med strobljus uppe på husknocken och även syren inomhus. Kopplat via gsm och ger sms vid larm och varningar.

Är man lite teknisk och är redo att sätta sig in i systemet (kan vara lite komplicerat) så är det billig och en perfekt lösning i ett villaområde. Det låter väldigt högt och har svårt att tro att en tjuv väljer att stanna särskilt länge.