Permalänk
Medlem

"Gör en hemsida"

Jag har fått i uppdrag att hjälpa en förening med att skapa en hemsida och tänkte använda mig av någon gratistjänst typ gör en hemsida utan att kunna koda, både för att det ska vara relativt enkelt för dem att sedan fixa lite som de vill (fast jag betvivlar att några gamla 70-åringar är intresserade av det) och för att jag inte är en haj på att göra hemsidor.

Så vad rekommenderar ni?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

One.com, billigt, så ångrar man sig har man förlorat nästan inget. Mail sync som hosted Exchange. Molnagring. Sedan har de lite mallar för webbplatser och ett bra foto-/videogalleri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

One.com, billigt, så ångrar man sig har man förlorat nästan inget. Mail sync som hosted Exchange. Molnagring. Sedan har de lite mallar för webbplatser och ett bra foto-/videogalleri.

Billigt är inte gratis nej men jag ska ta och kolla upp det i alla fall.

Visa signatur

:)

Permalänk

Om det är en förening så har de väl tillgång till att använda IdrottOnline och bygga hemsidan där?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Om det är en förening så har de väl tillgång till att använda IdrottOnline och bygga hemsidan där?

Ja, nu är jag inte så insatt hur IDOnline funkar, men det är typ som en underförening, vet inte om det för någon skillnad. Ska ta och höra med dem om det funkar, annars är jag fortfarande öppen för förslag.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

wordpress.com, använder det själv

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Det finns även www.squarespace.com. Om du inte vill programmera själv vet jag inte om något som är 100% gratis.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk

Wordpress utan tvekan!

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Skrivet av RandomUser:

Wordpress utan tvekan!

Wordpress i sig kräver ju inte att man ska kunna koda, men du lär behöva lära dig mycket själv, hitta plugins, hitta tema osv, så TS; om du är beredd att lägga ner timmar på att lära dig något så är det detta jag också skulle satsa på.

För övrigt, så "gratis" finns inget när det kommer till att ha en egen domän / hemsida. Om du vill vara helt gratis så finns det alternativ som att göra en blogg, fast funkar inte så bra som en informativ sida som du antagligen letar efter.

Billigaste alternativet är troligtvis om du t.ex köper domän och hosting hos godaddy, där dom även har "layout-design" som är relativt lätt att konfiguera(finns säkert billigare alternativ, men i slutändan så är det inte många kronor du tjänar)

Permalänk
Medlem

Finns mängder av tjänster som är gratis.

Kolla in: www.gratishemsidor.nu där de finns i en lista.

Dessa tjänster är gratis så länge man inte behöver ha en egen domän. Vill man koppla på en domän så brukar de börja ta en månadsavgift. (Typ 50kr/mån eller liknande)

Permalänk
Medlem

Har inte använt detta själv, men tog en snabb koll och det ser ut som att det kan göra jobbet: www.website.com

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av haschel:

Finns mängder av tjänster som är gratis.

Kolla in: www.gratishemsidor.nu där de finns i en lista.

Dessa tjänster är gratis så länge man inte behöver ha en egen domän. Vill man koppla på en domän så brukar de börja ta en månadsavgift. (Typ 50kr/mån eller liknande)

Jo, jag vet att det finns hur många olika tjänster som helst, använda mig själv av webs.com när jag var lite yngre. Jag undrade helt enkelt om ni hade några andra förslag?

Jag vet inte hur man citerar flera på mobilen.

IdrottOnline är tyvärr inte tillgängligt då de "inte har aktiviteter". WordPress är absolut aktuellt, får det inte att funka på datorn hemma. Den vägrar att öppna php-filer. Dessutom behöver man väl hitta något ställe att hosta den på? Eller hur funkar det?

Visa signatur

:)