Datorspelsmuseum/utställning

Permalänk

Datorspelsmuseum/utställning

Hej alla, bor i Örebro och har en ganska så omfattande PC spelssamling samt en del lite fina exemplar, tänkte kolla intresset ifall folk vill se sånt här,

alltså tror ni någon skulle komma ifall jag ordnade nån form av utställning?

och finns någon annan som vill hjälpa till?
obs bara PCspel, ingen konsolskit

Tack

Permalänk

Vad är det för spel du syftar på? Gamla 80-90-talsspel i originalkartonger? Jag tror inte att många skulle vara intresserade av att se spel och nyutgåvor i dvd-fordral från 2000-talet och uppåt.

De flesta är ju bara intresserade av konsolspel, sådant lockar ju alltid. Speciellt lite äldre grejer (men inte för gamla typ Atari och sånt).

Permalänk

Ja inga DVD fodral enbart äldre från sent 70 till 90 tal. Bara snygga kartonger.

Permalänk

Tror intresset att faktiskt ta sig dit skulle vara svalt om man inte bor i Örebro och är i närheten med lite tid över. Tycker du borde satsa på att göra ett galleri här på Sweclockers istället, jag tror det skulle uppskattas!

Permalänk

Det lät som en bra ide. Lättare att bidra själv oxå. Börjar direkt å fota .

Permalänk
Medlem

Du kanske kan kontakta https://sv-se.facebook.com/retromarknad och se om dom är intresserade av någon utställning när/om det blir en ny retromarknad i örebro.
Det var ju en i somras (som jag tror bar deras första) som var ganska välbesökt så det blir troligen en till nästa år om jag får gissa om det sen blir nåt i vinter/vår är ju en helt annan sak dock.
det kan mycket väl finnas info om när nästa blir av på deras facebook sida men då jag inte har läst nåt där så vet jag inte googlade bara fram den lite snabbt för länken här.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hur gick det med fotograferandet? nyfiken på ett galleri.

Skrivet av Mr_maffia:

Det lät som en bra ide. Lättare att bidra själv oxå. Börjar direkt å fota .

Visa signatur

Vintage computer hoarder
.:http://www.infania.net:.
.:Infania Networks:.
.:info@infania.net:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_maffia:

Hej alla, bor i Örebro och har en ganska så omfattande PC spelssamling samt en del lite fina exemplar, tänkte kolla intresset ifall folk vill se sånt här,

alltså tror ni någon skulle komma ifall jag ordnade nån form av utställning?

och finns någon annan som vill hjälpa till?
obs bara PCspel, ingen konsolskit

Tack

Det är inte på steam?

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan ställa ut på biblioteket. En kompis till mig ställde ut sin samling med bärbara enheter från Nintendo på ett bibliotek, var mycket uppskattat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Har börjat lite grann. Ska lägga ut ett par bilder i eftermiddag

Permalänk
Medlem

Bibliotek kan ju vara en ide o höra med.
Finns ju även Tekniska kvarnen i örebro http://www.orebro.se/5977.html som är ett slags museum men om dom kan vara intresserade vet jag inte.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Tror jag ska Börja med en hemsida. Ingen som verkar intresserad av PC spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja, visst intresse finns väl, särskilt av äldre diskettutgåvor. Angående Retro Marknad har de kört en gång i månaden hela sommaren plus söndagar nu i höst, men det är ju en finloppis och jag har svårt att se hur en utställning av föremål ej till salu skulle passa in där.

Jag antar att du redan har samlingen uppställd snyggt i bokhyllor precis som alla konsolsamlare runtom i landet har? Eftersom du bor i Örebro, har du medverkat i Gaminggrannars vlogg? De har ju åkt land och rike kring för att filma hemma hos olika spelsamlare, och om samlingen är imponerande skulle det säkert vara intressant även om det handlar om PC-spel.

Permalänk
Medlem

Börja med konsolskit och fula kartonger så går det nog..

Permalänk
Skrivet av zapac:

Tja, visst intresse finns väl, särskilt av äldre diskettutgåvor. Angående Retro Marknad har de kört en gång i månaden hela sommaren plus söndagar nu i höst, men det är ju en finloppis och jag har svårt att se hur en utställning av föremål ej till salu skulle passa in där.

Jag antar att du redan har samlingen uppställd snyggt i bokhyllor precis som alla konsolsamlare runtom i landet har? Eftersom du bor i Örebro, har du medverkat i Gaminggrannars vlogg? De har ju åkt land och rike kring för att filma hemma hos olika spelsamlare, och om samlingen är imponerande skulle det säkert vara intressant även om det handlar om PC-spel.

Den finaste har jag uppställt i glasmästare. Men har inte haft gaminggrannars vlogg. Inte hört talas om det. Ska kolla in

Konsolspel är fula

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_maffia:

Tror jag ska Börja med en hemsida. Ingen som verkar intresserad av PC spel

Skickades från m.sweclockers.com

80-talisterna lär definitivt vara det (t ex jag). Slängde dessvärre alla mina kartonger när jag flög ut ur boet för många år sedan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9