Euclideon Unlimited Detail tillbaka med "världens mest realistiska grafik"

Permalänk
Medlem

Mycket intressant teknik.
Huruvida det är praktiskt att göra spel med är en annan fråga, men det finns helt klart möjligheter för tex, minecraft liknande spel. Ska bli spännande att se vad dom hittar på.

Permalänk
Medlem

De har ju produkter som de säljer. Bara att kolla in deras hemsida. Sluta hata. Ingen tvingar er att köpa dessa eller titta på videon.

Mycket av kritiken från exempelvis Notch gällde ju just hur mycket minne en sån här lösning tar. Tycker därför det är rätt häftigt att de lyckats skapa en lösning som streamar från hårddisken. Kan också tänka mig att fokus legat på det de senaste åren. För om de inte får till den delen så kan de lika gärna ge upp tankar om en spelmotor.

Den här videon har lite mer information.
http://www.euclideon.com/videos/euclideon-geoverse-2013/

Lyckas de i slutändan så kudos. Annars tycker jag bara det är kul att någon försöker sig på något nytt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

spel behöver animationer? fel swec. Dear esther klarade sig galant utan det, och det finns spelgenrer där animeringar inte är så viktiga. Jag tror inte nån kommer göra spel ala crysis på en punkmolnsmotor inom det närmaste, men det går säkert att göra något väldigt vackert som t ex liknar dear esther.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Skulle kunna vara något för framtidens mäklare, kör men laserscan på objektet, och vips så har dom en digital visning på deras hemsida som man kan ladda ner istället för att boka tid eller trängas på en öppen visning.

Permalänk
Avstängd

Får bitboys vibbar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Bara jag som tycker att videon känns otroligt oseriös?

Gillar hur han säger att de kan göra så mycket mer än det (imho ganska så oimponerande) som visades och att mer kommer i nästa video (i den här takten lär det dröja till 2016 eller 2017!)

Personerna som utvecklar tekniken är nog duktiga, men Bruce Dell (som demonstrerar videon) framstår som en skenande jubelidiot i varje video de släpper.

Jag kanske får äta upp min hatt, men jag påstår att nästa video, dvs när de klarar av spelvärdig animation, aldrig kommer att komma.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Luminous:

spel behöver animationer? fel swec. Dear esther klarade sig galant utan det, och det finns spelgenrer där animeringar inte är så viktiga. Jag tror inte nån kommer göra spel ala crysis på en punkmolnsmotor inom det närmaste, men det går säkert att göra något väldigt vackert som t ex liknar dear esther.

Kom igen, spel i ordets breda bemärkelse är knappast associerat med interaktiva ljudböcker eller andra supernischade indieprojekt. Diskussionen är ju egentligen den omvända: är Dear Esther m.fl. datorspel eller något annat? Litteratur, konst?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

yeah, en leica c10 som visas 3:06 i videon tillbringade jag mycket tid med 2011 och skannade allt möjligt i göteborgstrakten.
Går att få väldigt fina scener om man är noga när man scannar och inte låter folk springa i vägen. C10'an har dock jävligt kass kamera, så voxlarna får kass färg.
Programvaran vi använde kunde rendera rätt så tunga scener i typ 10fps om den fick buffra upp en god stund, och jag tror absolut på att euclideon kan skapa en motor som tuggar voxlar mer effektivt än vad jag såg på jobbet 2011.
Filerna ligger dock på många tiotals GB per område...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Bara jag som tycker att videon känns otroligt oseriös?

- Först visar han clip på grafikutvecklingen genom tiderna för en "hype buildup" ehh, okej antar jag?
- En övergång till ett modernt spel som ser okej ut men inte är något jämfört med t.ex. Crysis 3, stark fokus på de största grafiska bristerna.
- Sedan börjar han babbla om statistik och hur han slösat 1½ minut av min tid och skit? WTF? Kom till saken i stället för att slösa ytterligare nästan en half minut med att babbla om hur du borde komma till saken........
- "What if I told you what you've been watching are not video clips from the real world at all?". Det förklarar varför alla "videoklipp" såg så konstiga ut.
- Lite mer än 2 minuter in i videon ska han tydligen äntligen förklara tekniken istället för att babbla om onödig skit.
- "Bla bla respekt, bla bla stora grafikföretag"
- Bilder på vanliga program i grafikindustrin som förklaras ha ett gemensamt problem: Samma sak som vi har sedan 4 år tillbaka sagt att vi har lösningen för!
- "Bla bla AAA spel, bla bla tänk om man kunde göra såhär (hinthint det kan vi!)" Och så visar han bilder på random populära spel.. Vad i hela friden har WoW och Starcraft att göra i en video som ska handla om realistisk grafik? Och Destiny var väl, f.n. konsollexklusiv så grafiken där är ju ganska begränsad... "bla bla 1000 anställda som endast skapar grafik"...
- ca 40 sekunder efter han sa att han skulle förklara deras teknik berättar han äntligen något som faktiskt betyder något och inte bara försöker skapa hype för deras teknik.. Hmm, 3D-skanner.. hittade du bilderna på google? Av Zoller+Frölichs logotyp nere i hörnet antar jag att klippet är från en av Z+F's techdemos.
- "Just det, jag glömde berätta vilka vi är, vi gjorde en video för typ 4 år sedan som skapade en massa prat. De flesta sa att våran teknik inte var möjlig, men de hade fel bla bla bla bla bla" Skulle du inte berätta om hur tekniken fungerar? Du har spenderat ytterligare 2 minuter av min tid och allt du faktiskt berättat är att det finns något såsom en 3D-skanner..
- "Våran teknik används faktiskt av stora företag runtom i världen" Konstigt då att jag aldrig sett det.. och om det verkligen var sant, varför gör du nu den här videon som visar hur mycket bättre den här tekniken är jämfört med dagens teknik?
- "Tekniken fungerar genom att vi tar en laserskannad bild som vi uppgraderar (hur?), förfinar, "remodulerar" färgen genom att jämföra olika vinklar, komprimerar och streamar från hårddisken eller till och med från internet" Låter som han bara rabblar upp massa häftiga ord här...

Gillar hur han säger att de kan göra så mycket mer än det (imho ganska så oimponerande) som visades och att mer kommer i nästa video (i den här takten lär det dröja till 2016 eller 2017!)

Hejters gåna hejt.

Personligen väkommnar jag tekniken om den fungerar i annat fall har jag inte förlorat mer än tiden det tog att se klippet och författa det här inlägget. Den förlusten kan jag leva med om det visar sig att det inte funkar. Funkar det så har spelvärlden vunnit något stort. Tar tid att bygga något så avancerat. Men bakåtsträvare finns det alltid gott om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Kom igen, spel i ordets breda bemärkelse är knappast associerat med interaktiva ljudböcker eller andra supernischade indieprojekt. Diskussionen är ju egentligen den omvända: är Dear Esther m.fl. datorspel eller något annat? Litteratur, konst?

Jag tänkte främst på äventyrsspel som baseras på verklig historia och arkitektur som skulle kunna dra stor nytta av denna teknik. Exempelvis Gabriel Knight. Behövs inte animationer som integrerar med bakgrunden i äventyrsspel heller.

Permalänk
Medlem

Jag undrar mest vilka spel det är som visas i början av videon, känner igen dom flesta men inte alla. Är det någon som vet?

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem

Alla materialegenskaper och belysning saknas ju, det räcker inte att baka ihop en texturmap och använda den till diffusekanal... därför videon som dom försökte trolla i oss såg verklig ut såg ut som skit. Något i stil med ett spel från 90-talet...

Hur lite tid samt data skulle det inte gå åt att generera dessa materialegenskaper, per point dessutom?

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skämt! Både Wolfenstein 3D och 3DMark06 ser bättre ut än detta.

Wolf3D har bättre placering av objekt i förhållande till sin upplösning, dvs om Wolf3D skulle ha samma upplösning som detta så skulle det se mer realistiskt ut.
3DMark06 har bättre ljushantering vilket får rummet att se mera realistiskt ut. I denna demo fans många svävande objekt som såg ut att vara platta eller på fel plats.

I 3DMark06 är speciellt det svävande klotet i rymdstationen samt fåglarna i musikdemon efter draken något som verkligen är djup i bilden.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Vi har ju 10Ghz processorer (typ) om man lägger ihop kärnorna iaf 😉

Skickades från m.sweclockers.com

En till kärna betyder inte dubbel prestanda. Det kan till och med i vissa fall betyda mindre prestanda än en kärna beroende på mjukvaran.

Permalänk
Medlem

Det känns lite som att folk skäller på det här ur fel vinkel och sedan gör extrema liknelser som att det ser extremt fult ut och bla bla bla. Naaaa CoD ser extremt fult ut, detta ser bra ut med tanke på att det började som ett projekt i någons garage eller hur det var. Sen kan jag se ett användande för detta i olika projekt men eftersom alla här verkar haka upp sig på spel så fine: till stora världar med mkt statiska men komplexa föremål, tex marken som fortfarande idag är otroligt kantig i många av dagens spel. Just rörliga animationer som många påpekar kanske tekniken inte lämpar sig för men det går ju att blanda tekniker.
Om man bara ser världen genom problemglasögon så är det ju inte konstigt om man blir skeptisk. Men ärligt, försök komma på vad man kan ha detta till, lite som att försöka se fördelarna med att landa flygplan upp och ner - det finns fördelar om man letar efter dem

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Men låt dem hållas? Det är ju helt klart ett spännande område som många drömmer om att förbättra och förenkla.
De kan ju inte visa upp någon färdig produkt än, de vet vi alla. Så om de själva pratar i egen sak är väl också okej?

Vilket företag som helst kan i princip säga sig vara framtiden på spåret, en kampanj för sitt eget företag.

Innan sweclockers provar tekniken i labbet lär ju dröja många år.
Sen får vi konsumenter vänta lite till.

Under tiden så funkar polygoner och ett ständigt suktande efter den senaste prylen från nvidia och AMD som våran verklighet.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog dröja ett tag innan vi ser point cloud grafik i spel. Men det går ju bra att använda som bas för polygon modeller.

Så här kan det se ut scannade modeller och IBL shaders

edit: finns demo på deras blogg: http://ir-ltd.net/multi-sky-3d-scan-tools/ om någon är intresserad

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Hejters gåna hejt.

Personligen väkommnar jag tekniken om den fungerar i annat fall har jag inte förlorat mer än tiden det tog att se klippet och författa det här inlägget. Den förlusten kan jag leva med om det visar sig att det inte funkar. Funkar det så har spelvärlden vunnit något stort. Tar tid att bygga något så avancerat. Men bakåtsträvare finns det alltid gott om.

Jag sa aldrig att jag var emot tekniken. Jag välkomnar den också ifall de faktiskt får den att fungera och den är så bra och revolutionerande som de påstår.

Det jag kritiserar är främst videon som verkar alldeles för oseriös och kaxig. Videos fokus verkar vara "kolla vad vi kan göra och hur mycket bättre än alla andra vi är!". Sedan även när han säger att han ska förklara hur tekniken fungerar får vi bara en väldigt kortfattad förklaring av laserskannrar och att deras mjukvara använder bilder från dessa vilket är, förutom exempelklippen som vi inte får veta något om annat än att de är statiska 3D-miljöer som skapats från tredimensionella fotografier, till syntes den ända relevanta information vi får en nästan 7 minuter lång video..

Nästa problem är trovärdigheten. De har lovat en hel del sedan 2010/2011 och skrutit väl mycket om deras möjligheter, tillräckligt mycket för att ifrågasätta om det äns är möjligt med den både den hårdvara som då och vad som finns nu. Samtidigt har de fortfarande, 4 år senare, knappt bevisat något av det som lovats och lovar att berätta mer i nästa video notera även att de alltså släppt endast 3 videor och 1 intervju på 4 år.

Permalänk

det här är bara trams, han låter som max 23 på rösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Då även denna teknik har vissa nackdelar så är mina funderingar, borde det inte gå att integrera denna teknik i en vanlig polygonbaserad grafikmotor? På så sätt så kan man ju få det bästa av två världar.

Precis. Har undrat detsamma. Gör statiska miljöer av deras special special och gör karaktärer och liknande av gamla hederliga polygoner. Fast det går kanske inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

ser inga dynamiska ljus/reflektioner i deras video, allt är säkerligen redan inbakat i texturen...

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av riktigninja:

det här är bara trams, han låter som max 23 på rösten.

Hans röst påminner om en telefonförsäljare, alltså en sån som säljer mobiler inne i centrum och springer fram till dig när du går förbi.

Permalänk
Medlem

Stängde av ljudet för att bilda mig en egen uppfattning istället för att lyssna på reklamsnack.

Jag har inget tränat öga för grafikeffekter men kunde ändå se skillnad på teknik bakom renderingen. Det som är mest intressant i detta fall är att man börjat utveckla andra slags tekniker istället för polygonbaserad grafik. Det innebär om jag tolkar situationen rätt att vi är på väg till brytpunkten när avancerade motorer börjar bli mer gynnsamt för grafikrendering än traditionell polygonrendering.

En välskriven avancerad motor kräver en viss grundprestanda för att fungera och det verkar vara på gränsen att dagens grafikkort klarar av att leverera en direktrenderad bild med en sådan motor. Att öka på detaljnivån efter det är linjärt, eller ännu bättre, logaritmiskt beroende och därmed kräver inte alls lika mycket extra beräkningar som polygoner gör. Polygoner kräver dock inte någon grundprestanda till att tala på med det ökar däremot mycket mer än linjärt med ökad kvalité. Extrapolerar man inser man att det är polygoner det kommer pratas om som skräp i framtiden.

Jag ser framför mig grafik som renderas mot SVG-bilder, antingen skapade eller översatta från verkliga miljöer. Hur mycket du än zoomar in kommer allt att vara knivskarpt, men bortom en viss gräns blir det mer homogent och detaljer blir få. En nästa generations grafikkort kommer att åtminstone kunna dubbla kvalitén på samma upplösning. Kanske med ett större antal ljusreflektioner eller mer pixlar. En avancerad motor där varje pixel sköts av sig själv har framtiden för sig; det möjliggör konstruktion av grafikkort med flertalet GPUer som var och en har tusentals kärnor. På en full-HD skärm skulle grafikkortet sköta c:a 2 miljoner separata trådar. Dock när tekniken är mogen kommer vi ha mer än 4K i upplösning vilket innebär att det finns ännu fler trådar grafikkortet kan arbeta med.

Nu vet jag dock inte om det kommer bli aktuellt under min livstid ens eftersom jag får uppfattningen att man håller fast vid det gamla så hårt att det inte finns utrymme för uppgradering av tekniken. Dessutom har man ju sett vissa baksteg så jag har börjat fundera på om man kanske tappat intresset att utvecklas.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Hejters gåna hejt

High5 på den, och en dubbel High5 på stavningen/dialekten

Skrivet av riktigninja:

det här är bara trams, han låter som max 23 på rösten.

Men sluta, vad har det med sakfrågan att göra?

Inser du själv, att det du skriver är tramsigt i sig själv.

Om han låter som en 3 åring eller som en 83 åring spelar ingen roll.
Infon är väl det väsentliga i det hela, eller?

/ Själv har jag lite svårt att tro att Euclideon har kommit så långt, då dom bara lovar. Men har en tro på att dom kommer att övervinna den klassiska polygonrenderingstekniken inom några år.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Nästan all kritik som framförts mot Euclideon har varit irrelevant eller inkorrekt.

1. "Det är en bluff", "Det är inte någon ny revolutionerande teknologi", "Det är omöjligt"
Euclideon har redan en produkt, "Geoverse", vilket är ett program för företag som skannar in geografi och byggnader. Ingen annan teknologi är i dagsläget i närheten av att producera en produkt som kan behandla lika stora datamängder av point clouds grafiskt. Flera av de största av företagen som sysslar med att skanna geografi har redan licens för Geoverse. Nästan samtliga filmsnuttar som skulle vara "från verkligheten" i senaste klippet är exempel på skanningar från något av dessa företag (t.ex. Z+F och Riegl). Info finns här: https://www.youtube.com/watch?v=Irf-HJ4fBls

2. "De kan inte utföra animering eller realtidsbelysning" "Allt är statiskt"
De har redan visat exempel på animering från en mycket tidig version av motorn (10 år gammalt. Visas i i följande intervju 5.30 in, och 9.00 in i klippet. https://www.youtube.com/watch?v=JVB1ayT6Fdc ) De har även visat ett mycket grundläggande exempel på att motorn kan utföra belysning i realtid ( 32.32 in i följande klipp https://www.youtube.com/watch?v=j5vbLmH8YS0 ) Sen återstår hur mycket de har lyckats att förbättra teknologin sedan dess, och om det stämmer som Bruce Dell påstår att det är världsklass på det.

3. "Bruce Dell låter som en telefonförsäljande clown"
Ja, det gör han! Men det betyder inte att den teknologi han producerat skulle vara dålig.

4. "Jag kunde se att det inte var filmat direkt från verkligheten i klippet!"
So, what? Inslagen var från tech-demos från företag som använt sig av Euclideons teknologi. Dessa skanningar är inte gjorda för att vara 100 % perfekta (det är t.ex inte skannat från vinklar bakom objekt), och har inte någon hög upplösning på nära håll. Vill man se hur detaljerat Unlimited Detail-teknologin kan presentera på nära håll kan man se här https://www.youtube.com/watch?v=ajB3ejLhfoI eller här https://www.youtube.com/watch?v=JVB1ayT6Fdc (35.25 in).

5. "Jag tror inte på dem, för de har inte släppt någon demo till allmänheten"
Inte alla företag släpper demos på ofärdiga produkter. Det verkar som att några av exemplen på hur hur Euclideons teknologi använts som visades i det senaste klippet har skickats ut som demos och kommer att kunna testköras av media nu under veckan som kommer. Någon demo för allmänheten verkar dock dröja.

6. "Men skanning av geometri är inget nytt"
Nej... Och det påstår de inte heller. Vad de säger är att de har en teknologi grafiskt kan presentera "oändligt" (naturligtvis begränsas man av hårddiskens storlek) stora datamängder av "punktmoln" grafiskt. Och som sagt, flera företag har redan licens för Geoverse. Det finns för övrigt ett par till spelproducenter som använder sig av skanning för att göra grafiskt högklassiga spel. Kolla in Get Even ( https://www.youtube.com/watch?v=4dnw9dWISvw ) och The vanishing av Ethan Carter.

Så hur bra kommer Euclideons spel att se ut? Kommer de att kunna göra snygga animeringar och kunna ha perfekt belysning? Kommer motorn att få en bra fysiksimulator? Kommer de att kunna göra trovärdiga representationer av hur ljus reflekteras, sub surface scattering, hår och päls, genomskinliga material? Tja, vi får väl se. Man ska dock komma ihåg att det inte är konstigt om det tagit tid för Euclideon att komma fram till en färdig produkt för spel. De har varit tvungna att skapa allt helt på nytt, som animering, belysning, och fysik, för att fungera i med punktmoln. Och de har ju inte så många anställda... Ska bli spännande att se deras nästa video!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

" Hmm, 3D-skanner.. hittade du bilderna på google? Av Zoller+Frölichs logotyp nere i hörnet antar jag att klippet är från en av Z+F's techdemos.

- "Våran teknik används faktiskt av stora företag runtom i världen" Konstigt då att jag aldrig sett det.. och om det verkligen var sant, varför gör du nu den här videon som visar hur mycket bättre den här tekniken är jämfört med dagens teknik?
)

Ja, du. Filmerna i klippet var bl.a. från Z+F och Riegl. De är två företag som använder sig av Euclideons teknologi. Andra exempel är Aerometrex, Meixner och Merrick & Co. Om du aldrig sett deras videos så får du ett par tips här:
https://www.youtube.com/watch?v=C4_Ovj9yLSw och här
https://www.youtube.com/watch?v=Irf-HJ4fBls&list=TLVjx3sYuWf-... (5.12 in)
och här https://www.youtube.com/watch?v=csvmRgi0gZQ&list=UUI9bdH0LDRC...

Permalänk
Medlem

En gång sa de att jorden var platt. Med lite tur kan det komma något gott ur detta.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det tar så lång tid mellan deras youtube filmer är att de gör deras 3D klipp med Pov-ray...

Permalänk
Medlem

Herrejösses vad det finns självproklamerade allvetare i den här tråden. Som någon tidigare sa - om det är sant vinner vi på det och om det är en bluff ändras inget. Är inte det en mer hälsosam mantra än att spy galla över allt ni (eller dem ni ser upp till) anser vara omöjligt?

Visa signatur

MSI 970 Gaming, I5 2500k @ 4,2ghz, 8gb @ 1600mhz corsaire RAM, MSI P67A-C45 REV B3, Samsung 840 EVO 250gb, 1tb seagate HDD.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Luminous:

spel behöver animationer? fel swec. Dear esther klarade sig galant utan det, och det finns spelgenrer där animeringar inte är så viktiga. Jag tror inte nån kommer göra spel ala crysis på en punkmolnsmotor inom det närmaste, men det går säkert att göra något väldigt vackert som t ex liknar dear esther.

Till och med Dear esther har väl en del del animation?
Svajande växter och vågor som rör sig exempelvis.
Sedan är väl ljus med bakomliggande tillämpning också en fråga. Hur fungerar skuggor och ljuskällor som från ficklampan eller abient occlusion i euclideons lösning?

Med den info vi har so far så går det kanske att göra en vingklippt version av dear esther men med högre upplösning. Det behöver inte vara dåligt, men helt animationslösa 3Dspel är väldigt sällsynt i dagsläget.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled