The Sims 4-pirater får bilden förstörd av pixlar

Permalänk
Melding Plague

The Sims 4-pirater får bilden förstörd av pixlar

EA Games driver pirater till vansinne genom att smyga in en mycket påtaglig "bugg" i nya The Sims 4, något som endast drabbar den som olovligen laddat ned spelet från nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med att förstöra för pirater. Problemet är som vanligt när de som köpt spelet också har problemet, vilket har hänt flera vad jag har hört.

Permalänk

Vem bryr sig? Detta spelet är så pass dåligt att man inte ens borde pirata det.

Jag låter Ian Malcolm säga vad jag tycker om spelet istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Haha ganska roligt sätt faktiskt! Kan någon förklara hur spelet kan veta att det är illegalt och på så vis slänga på pixelstraffet? Vore kul att veta

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Entusiast

Det är väl rätt så länge de har ett The Sims 4 Demo tillgängligt, har de inte det så tycker jag inte att det är rätt.
Alla spel borde kunna testas innan man köper.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Haha helt rätt gjort av EA!

Skrivet av Uzanar:

Det är väl rätt så länge de har ett The Sims 4 Demo tillgängligt, har de inte det så tycker jag inte att det är rätt.
Alla spel borde kunna testas innan man köper.

https://www.origin.com/sv-se/news/origin-great-game-guarantee

Dessutom kan man få återbetalning om man inte tycker att spelet håller måttet.

Piratkopiering behövs inte längre eftersom tekniken till den digitala distributionen har gått om piratkopieringens teknik. Enda som fattas är att Steam ska erbjuda samma återbetalning som Origin, då kommer jag vara 100% nöjd.

Permalänk
Medlem

Smart

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Inaktiv

Förjäkligt fel att förstöra för piraterna.

Permalänk
Medlem

Ska väl sägas att det hade med den tidiga cracken att göra och inte spelet i sig.
Hittades en fix väldigt snabbt..

Permalänk
Medlem

Förstöra och förstöra. Man får ju Sims och Minecraft i ett.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Skoj, tilltag! Mer av detta... men det känns inte som om det kommer att vara så här speciellt länge innan någon kommer runt det

Nåväl, spelet verkar ju inte jättebra. Såg en video tidigare och det såg rätt buggigt ut. Läste en recension av spelet med ett rätt kul citat: "I wish I could say that The Sims 4 redeems itself on a technical level, but that would make me a liar (and a bad one at that). The game runs well enough on my high-end laptop, but it has more bugs than Australia."

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fyndigt, men det lär inte dröja länge innan det kommer komma någon slags fix till det.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Ska väl sägas att det hade med den tidiga cracken att göra och inte spelet i sig.
Hittades en fix väldigt snabbt..

jo kunne tro det.

och dessa "fel" brukar inte ta många dagar innan de "lagat" även i piratkopierade versioner av spelet

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ska väl sägas att det hade med den tidiga cracken att göra och inte spelet i sig.
Hittades en fix väldigt snabbt..

Problemet är väl inte i sig att det endast temporärt drabbar pirater tills de tar sig runt hindren som spelutvecklare satt upp, men att det riskerar att drabba ärliga konsumenter som köpt produkten och inte borde drabbas. Det är inte en lösning som förhindrar pirater eller uppmanar till något köp, men det medför risker att det kan drabba ärliga konsumenter.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Skoj, tilltag! Mer av detta... men det känns inte som om det kommer att vara så här speciellt länge innan någon kommer runt det

Nåväl, spelet verkar ju inte jättebra. Såg en video tidigare och det såg rätt buggigt ut. Läste en recension av spelet med ett rätt kul citat: "I wish I could say that The Sims 4 redeems itself on a technical level, but that would make me a liar (and a bad one at that). The game runs well enough on my high-end laptop, but it has more bugs than Australia."

De har redan hittat lösningen så knappast något som förstör spelet. Kan även tilläggas att detta spelet är sämre på i princip alla punkter än Sims 3. Maxis har tyvärr tappat stilen helt och detta spelet i min mening förtjänar inte att sälja alls.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Tror de förlorar en del kunder med denna tekniken, eftersom många laddar ner spel för att det inte finns en ordentlig demoversion tillgänglig. Dock som vanligt lär talangfulla pirater kringgå detta ganska snart, detta är inte en fråga kring "om", utan "när".

Många köper faktiskt sina illegalt nerladdade spel om de gillar dem. Om utgivare faktiskt kan börja släppa demoversioner av alla sina spel, så skall vi nog se att saker går mot den rätta sidan. En beta kan lika så ses som en demoversion, därför brukar det bli så att spel som har open-beta, säljer mer än ett spel som inte har det.

Permalänk
Avstängd

lär väll ta 24h för en crackfix att komma ut så dom vill köra piratad sims kan göra det ..jag personligen tar inte i piratade eller ärliga för den delen med tång ens

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Om det är lika lätt som att ta bort censuren ifrån Sim 1, 2 och 3 så lär detta inte vara ett problem särskilt länge...

Varför man skulle vilja spela sörjan vet jag inte, men jag blev iallafall lite underhållen när Totalbiscuit spela det med sin fru på hans livestream för några dagar sedan.

Skrivet av Navi97:

Haha ganska roligt sätt faktiskt! Kan någon förklara hur spelet kan veta att det är illegalt och på så vis slänga på pixelstraffet? Vore kul att veta

Misstänker att de gjort det så här.

1. Skicka ut spelet på olika sätt DVD, etc. På den skivan finns buggen redan inskriven som en features. Dvs. Det finns en timer eller en handling som aktiverar buggen och det har de gjort självmant.
2. När spelet installeras blir man ombed att uppdatera det genom origin. (Pirater kan inte göra det.)
3. Patchen tar bort "buggen".
4. Köpare kan spela glatt, pirater får pixelcensur.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Det är väl rätt så länge de har ett The Sims 4 Demo tillgängligt, har de inte det så tycker jag inte att det är rätt.
Alla spel borde kunna testas innan man köper.

Jag tycker man borde få provsmaka Oxfilén i lokala butiken också, men icke!!!

EDIT: Det jag skrev kan betraktas som ett skämt vilket dom 12 som 'gillat' redan har snappat upp, men dom 5ish som citerat och gett mig en utskällning om dåliga jämnförelser bör kanske söka er till wikipedia och söka på ordet 'sarkasm'. Tack!

Permalänk
Medlem

Bästa kopieringsskyddet hittills är annars det i Serious Sam 3: BFE. En odödlig skorpion börjar jaga spelaren.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Kul men måste säga att det slår inte Game Dev Tycoon

Permalänk
Medlem

Vad roligt att jag precis köpte spelet innan jag såg nyheten

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hah, Någon som vill slå vad om hur lång tid det tar tills någon släpper ett crack?

Permalänk

Själv tycker inte jag att pirater förstör, det släpps ju aldrig demon längre! läste att sims 4 hade ett demo och det är bra!

jag gillar att kunna testa ett spel istället för att kolla på trailers och annan skit som inte speglar spelet i verkligheten. visst Demos förr tog det bästa uppdraget men då såg man ju vad man fick i det riktiga spelet!

vad jag ogillar mer är pre purchase och first day DLC vilket bara förstör i min mening. är det klart til releasen så borde det ju vara med i spelet. istället borde dom lägga in det i smyg så alla gamers får sig en överaskning som flera bonus banor(om det är ett strategi spel)

eller någon extra multiplayer map med vapen som egentligen inte skall finnas med. det är sånt som gör spelutvecklare väl omtalade av kritiker m.m.

slut på min rant

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zin:

Tror de förlorar en del kunder med denna tekniken, eftersom många laddar ner spel för att det inte finns en ordentlig demoversion tillgänglig. Dock som vanligt lär talangfulla pirater kringgå detta ganska snart, detta är inte en fråga kring "om", utan "när".

Många köper faktiskt sina illegalt nerladdade spel om de gillar dem. Om utgivare faktiskt kan börja släppa demoversioner av alla sina spel, så skall vi nog se att saker går mot den rätta sidan. En beta kan lika så ses som en demoversion, därför brukar det bli så att spel som har open-beta, säljer mer än ett spel som inte har det.

Jag har aldrig sett några siffror som visar på det. Det är vanligt att säga att man minsann köper spelen om man gillar dem men hur många gör faktiskt det? Vad jag har sett är det extremt ovanligt eftersom man i efterhand när man spelat igenom nästan hela spelet eller när man tröttnat halvvägs börjar hitta ursäkter till varför det inte är värt pengarna och varför man ändå inte köpt det. Det är något som är väldigt enkelt att säga men väldigt svårt att göra i verkligheten.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

SÅ EA går sig an åt smartare håll även fast IQ'n är svag, wow, fortsätt, ni kanske hittar tillbaka.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mad_troll:

Jag tycker man borde få provsmaka Oxfilén i lokala butiken också, men icke!!!

Skillnaden är att oxfilé alltid är oxfilé och spel kan vara hur som helst

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Inte i och för sig fel att förstöra för pirater men det är knappast som om att detta inte går att komma runt. Kan man komma runt de hårdaste DRM-skydden så visst fan går det att komma runt en "bugg". Den bara upptäcks lite senare av piraterna, möjligtvis. Hela idén med en piratversion är ju att spelet ska tro att det är genuint.

Permalänk
Medlem

Det här är ju bara komiskt, dock båder det inte gott om det nu är så att det finns de som råkat ut för detta med Legala kopior av spelet. Jag är personligen mot all form av DRM då det är ren idioti men kreativ DRM som detta är då betydligt bättre än absurda CD- & onlinekontroll titt som tätt. Någon som kommer ihåg Starforce eller vad de nu heter?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Förresten, något att tänka på angående själva nyheten, det bör tilläggas att man redan har kommit runt denna "bekymmer" i scenen, vilket i och för sig sänker diskussionsunderlaget.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Skillnaden är att oxfilé alltid är oxfilé och spel kan vara hur som helst

Utom när det är rödfärgad fläskfilé eller hästkött

Rolig idé.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB