Windows update förstör windows, behöver nu hjölp efter 15h+!

Permalänk
Medlem

Windows update förstör windows, behöver nu hjölp efter 15h+!

Hejsan alla!

Nu har jag haft problem med min dator sedan klockan 03 natten som var så har inte sovit alls sen dess och bara suttit här och försökt fixa mitt problem utan något resultat, så efter massa googlingar vänder jag mig nu till er

Jo!
Installerade om min dator inatt till fabriksinställningar, köpte den färdigbyggt hos komplett så behöver bara köra Windows återställningsprogram så återställer den allt av sig själv, gjort det en massa gånger utan problem!
Själva återställningen fungerar men sen när jag ska installera alla 101 viktiga uppdateringar i Windows update så vägrar Windows starta upp
När man startar om datorn så installerar den de nya uppdateringarna till 98% och sen kommer ett felmeddelande upp att det misslyckades och datorn bara står och reparerar i 1h+ utan att något händer, efter några omstarter så får man upp om man vill återställa datorn igen och det funkar ju, (man kan även välja reparea windows där men funkar inte!) så nu har datorn inga alls Windows uppdateringar på sig, så jag kan inte uppdatera till tex Windows 8.1. mm..
Har gjort detta nu minst 5 gånger och det blir bara samma problem läst att det varit lika för andra men bara massa gamla trådar på olika forum.. där dem skrivit att just någon av alla uppdateringar är det fel på tex "BY280667" men eftersom trådarna är gamla så finns inte dessa i min updatelista men misstänker att det kan vara liknande fel av nån av mina 101 uppdateringar men man kan ju inte veta vilken..

Hoppas nån har haft lika problem eller nån som kan komma med en lösning!
Om det inte löser sig vad ska jag då göra?! Kontakta komplett? Windows? Windows kostar det ju pengar att ringa support till 650kr timmen typ

Är jävligt trött och har dyslexi hoppas jag inte skrev rörigt

Mvh Laban!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av labbz0re:

Hejsan alla!

Nu har jag haft problem med min dator sedan klockan 03 natten som var så har inte sovit alls sen dess och bara suttit här och försökt fixa mitt problem utan något resultat, så efter massa googlingar vänder jag mig nu till er

Jo!
Installerade om min dator inatt till fabriksinställningar, köpte den färdigbyggt hos komplett så behöver bara köra Windows återställningsprogram så återställer den allt av sig själv, gjort det en massa gånger utan problem!
Själva återställningen fungerar men sen när jag ska installera alla 101 viktiga uppdateringar i Windows update så vägrar Windows starta upp
När man startar om datorn så installerar den de nya uppdateringarna till 98% och sen kommer ett felmeddelande upp att det misslyckades och datorn bara står och reparerar i 1h+ utan att något händer, efter några omstarter så får man upp om man vill återställa datorn igen och det funkar ju, (man kan även välja reparea windows där men funkar inte!) så nu har datorn inga alls Windows uppdateringar på sig, så jag kan inte uppdatera till tex Windows 8.1. mm..
Har gjort detta nu minst 5 gånger och det blir bara samma problem läst att det varit lika för andra men bara massa gamla trådar på olika forum.. där dem skrivit att just någon av alla uppdateringar är det fel på tex "BY280667" men eftersom trådarna är gamla så finns inte dessa i min updatelista men misstänker att det kan vara liknande fel av nån av mina 101 uppdateringar men man kan ju inte veta vilken..

Hoppas nån har haft lika problem eller nån som kan komma med en lösning!
Om det inte löser sig vad ska jag då göra?! Kontakta komplett? Windows? Windows kostar det ju pengar att ringa support till 650kr timmen typ

Är jävligt trött och har dyslexi hoppas jag inte skrev rörigt

Mvh Laban!!

Ta stora uppdateringar först, t.ex. Service packs (om de fortfarande heter så) då kanske en del av de 101 ingår i den. Skapa sen en ny återställningspunkt som du kan återskapa istället för fabriksny, om du ens får den valmöjligheten?
Bara att beta av med uteslutningsmetoden!
Fast se till att sov några timmar först ☺

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Hedersmedlem

Som tidigare skrivit, kör aldrig in allt på en gång när det är så mycket, ta lite i taget.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Som Multiman skrev, ta några i taget, fy faen e glad att jag slipper Windows 7 updates alltså tar år o dar! haha Tips, följ min mdt guide så slipper du updates i framtiden

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Likadant med .NET Framework som med servicepacken, oftast dem två varianterna som är vanligast med komplikationer. Sällan man hör talas om dem mindre, slinker oftast in utan större bekymmer.

Använd gärna ett fristående backupprogram om det vill fortsätta krångla istället för windows egna återställning. Stäng isåfall av funktionen tillfälligt i windows men var medveten om att återställningspunkter då tas bort.

Kan fungera som ytterligare en felkälla om man har otur genom det jobbar in i vart annat och uppdaterar gemensamma funktioner som när man installerar t.ex uppdateringar. Rekommenderar gärna AOMEI Backupper i de fallet som fungerar heltäckande och smidigt. http://www.backup-utility.com/