Permalänk
Medlem

Själv så förstår jag inte denna "app" mani som dom flesta verkar ha idag.
Varför ska man behöva lägga in en app för i stort sett varje sida man vill besöka istället för att använda "mobilsidan" istället? (heller om den vanliga funkar bra den med)

Utveckling av en bra fungerande mobil sida är ju ungefär lika med en app MEN det ska då tas fram appar till apple/android och helst windows dvs det blir betydligt krångligare att få igång och underhålla tre olika appar istället för EN mobil sida.

Så Inet ni gör helt rätt i att skippa apparna och istället gör en mobil sida (heller som jag fattade det som att den vanliga även ska funka som mobilsida).
Nackdelen med att en sida ska göra allt är ju att det kan bli lite sämre upplevelse under 7" (heller var gränsen sätts).
Så frågan är ju är det lättare att göra en sida som funkar på allt heller är det bättre/lättare att ni gör en separat mobilsida?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inet
Skrivet av Shrillwhip:

Självklart, jag har förståelse för det. Är bara som du sade att 400 kronors skillnad (gick upp till 700 kr ett tag) är för stort i mitt tycke för att det ska vara rättfärdigat att köpa från just er i det fallet, vilket är synd, då ni verkar vara en toppenbutik med verklig kvalitet på kundservicefronten. MSI-versionen av GTX 780 var det jag tänkte på. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022924

Var ju någon Sweclockers-artikel om att priset på grafikkort skulle slå i golvet nu under sommaren, vet inte om det bara är för att jag är oinformerad men jag har ännu inte sett skymten av det... >:

Förstår helt då det är stor skillnad i pris på just det kortet. Har dock kollat med vår ansvarig inköpare och det finns ingen möjlighet för oss att sänka för det skulle innebära att vi sålde kortet med förlust vilket inte är en särskilt långsiktig strategi..

Så tyvärr får jag säga att vi helt enkelt inte kan matcha priset hos våra konkurrenter den här gången.

Angående prissänkning så är det inget som vi känner till i dagsläget iallafall.

Skrivet av grizzly666:

Själv så förstår jag inte denna "app" mani som dom flesta verkar ha idag.
Varför ska man behöva lägga in en app för i stort sett varje sida man vill besöka istället för att använda "mobilsidan" istället? (heller om den vanliga funkar bra den med)

Utveckling av en bra fungerande mobil sida är ju ungefär lika med en app MEN det ska då tas fram appar till apple/android och helst windows dvs det blir betydligt krångligare att få igång och underhålla tre olika appar istället för EN mobil sida.

Så Inet ni gör helt rätt i att skippa apparna och istället gör en mobil sida (heller som jag fattade det som att den vanliga även ska funka som mobilsida).
Nackdelen med att en sida ska göra allt är ju att det kan bli lite sämre upplevelse under 7" (heller var gränsen sätts).
Så frågan är ju är det lättare att göra en sida som funkar på allt heller är det bättre/lättare att ni gör en separat mobilsida?

Vi är helt eniga och tycker att en välutvecklad mobilsida är rätt väg att gå. Appar kräver alldeles för mycket underhåll som du säger och begränsar användare som sitter på övriga enheter.

Sen finns det olika tekniker och skolor när det kommer till att utveckla mobila hemsidor och det är där vi är just nu kan man säga. Vi tittar på vad som skulle vara bästa alternativet för oss och så får vi se längre fram hur resultatet blir

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Om en vara jag beställt inte finns i postorderlagret eller hos leverantör, plockar ni den från butik då? Hur lång tid extra tar det i så fall?

Skrivet av inet.se:

Finns inget generellt svar utan det varierar beroende på vad det är för produkt, vilken butik den finns i lager, när nästa leverans kommer till centrallagret etc. Kontakta oss direkt så ska vi försöka ge dig ett mer konkret svar.

Nu blir jag lite less här. Förra helgen beställde jag ett moderkort och en ATX12V-adapterkabel (ert art.nr. 8906186). Moderkortet fanns på centrallagret och kabeln i bägge Göteborgsbutikerna, Torp och Stockholm. Igår ringde jag kundtjänst för att höra hur det gick med min order och fick då veta att en kabel var beställd från en av butikerna men tyvärr inte levererad ännu. Er medarbetare lovade att kolla med inköp varför det tog sådan tid och återkomma samma eftermiddag.

Jag har ännu inte hört av killen i kundtjänst så jag ringde nyss kundtjänst igen och fick prata med en annan snubbe som förklarade att det inte alls går att skicka varor från butik till postorderlagret och att inköpsavdelningen inte fått något svar från leverantören om leveranstid. Han kunde inte förklara varför jag fått andra besked igår eller varför hans kollega ännu inte hört av sig.

Nu får jag åka till Sisjön för att få mina grejer till helgen, trots att jag beställde för snart en vecka sedan. Hade jag vetat att det var så besvärligt att få tag på en liten kabel hade jag beställt moderkortet till Sisjön istället och tagit mig dit igår eller idag, trots att det är en bra bit hemifrån.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Sur godisstång från Inet!?

Sist jag byggde en dator åt mig beställde jag allt på en gång men CPU:n var en bristvara så allt utom just de kom direkt. Men utan CPU går det inte att köra datorn som ni nog vet. Den CPU jag beställt dröjde så jag blev tvungen att köpa en annan billig tillfällig CPU bara för att få igång datorn.
Så när jag såg på senaste fredagspanelen sa de att Intels nya i7 4790K kunde bli en begränsad vara tänkte jag att det är bäst jag beställer CPU:n först och när den väl har kommit kan det bli dags att se efter vad som med behövs köpas för att få ihop en helt ny dator.
Så därför beställde jag enbart CPU:n i måndags. Den kom dagen efter men med den hade Inet skickat en sur godisstång. Varför då? Är det någon typ av markering att de blir sura bara för att jag enbart beställde en sak? Nåväl, när jag väl lyckats bestämma mig för vilka delar som jag mer behöver kommer jag att beställa resten och hoppas naturligtvis att Inet då återgår till att skicka vanliga ätbara godisstänger.

Permalänk
Skrivet av CGD:

Sur godisstång från Inet!?

Sist jag byggde en dator åt mig beställde jag allt på en gång men CPU:n var en bristvara så allt utom just de kom direkt. Men utan CPU går det inte att köra datorn som ni nog vet. Den CPU jag beställt dröjde så jag blev tvungen att köpa en annan billig tillfällig CPU bara för att få igång datorn.
Så när jag såg på senaste fredagspanelen sa de att Intels nya i7 4790K kunde bli en begränsad vara tänkte jag att det är bäst jag beställer CPU:n först och när den väl har kommit kan det bli dags att se efter vad som med behövs köpas för att få ihop en helt ny dator.
Så därför beställde jag enbart CPU:n i måndags. Den kom dagen efter men med den hade Inet skickat en sur godisstång. Varför då? Är det någon typ av markering att de blir sura bara för att jag enbart beställde en sak? Nåväl, när jag väl lyckats bestämma mig för vilka delar som jag mer behöver kommer jag att beställa resten och hoppas naturligtvis att Inet då återgår till att skicka vanliga ätbara godisstänger.

Är det ett skämt eller tror du på riktigt att det är en markering med en sur godis?
Om det är så, då kan jag vara säga WOOOW!! Terapi nästa.....
Bara så du vet så handlar inte allt om dig.......

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Om vi skulle vända på smilgroparna lite (har redan avnjutit min pingvinstång!).

Jag beställde ett Gigabyte z97x-sli moderkort till mitt nya bygge. Någon gång under monteringen böjde jag ett enstaka stift i sockeln. Valde att felanmäla trots att garantin inte täcker handhavande fel. Inet sa bara "skicka in så kikar vi på den". På fyra dagar hade jag skickat in och fått tillbaka moderkortet, fullt funktionellt. Utan extra kostnad. Jag har aldrig varit med om så snabbt service, alla kategorier. Bemötandet var exceptionellt.

Jag skulle kunna ha skrivit det här personligen till Inet men anser att det finns ett intresse berörande många konsumenter; i synnerhet de som överväger att handla från andra försäljare.

Så, tack Inet för en mycket god och professionellt bemötande.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Inet
Skrivet av CGD:

Sur godisstång från Inet!?

Sist jag byggde en dator åt mig beställde jag allt på en gång men CPU:n var en bristvara så allt utom just de kom direkt. Men utan CPU går det inte att köra datorn som ni nog vet. Den CPU jag beställt dröjde så jag blev tvungen att köpa en annan billig tillfällig CPU bara för att få igång datorn.
Så när jag såg på senaste fredagspanelen sa de att Intels nya i7 4790K kunde bli en begränsad vara tänkte jag att det är bäst jag beställer CPU:n först och när den väl har kommit kan det bli dags att se efter vad som med behövs köpas för att få ihop en helt ny dator.
Så därför beställde jag enbart CPU:n i måndags. Den kom dagen efter men med den hade Inet skickat en sur godisstång. Varför då? Är det någon typ av markering att de blir sura bara för att jag enbart beställde en sak? Nåväl, när jag väl lyckats bestämma mig för vilka delar som jag mer behöver kommer jag att beställa resten och hoppas naturligtvis att Inet då återgår till att skicka vanliga ätbara godisstänger.

Dagen vi blir sura för att vi får in en beställning så är det nog något allvarligt fel.. Vi körde en drive för ett tag sedan med mycket lakritsstänger som personligen är lite av en favorit men var väldigt många som även då tog det nästintill personligt..

Smaken är som baken helt enkelt.

Skrivet av f_k_shadow:

Om vi skulle vända på smilgroparna lite (har redan avnjutit min pingvinstång!).

Jag beställde ett Gigabyte z97x-sli moderkort till mitt nya bygge. Någon gång under monteringen böjde jag ett enstaka stift i sockeln. Valde att felanmäla trots att garantin inte täcker handhavande fel. Inet sa bara "skicka in så kikar vi på den". På fyra dagar hade jag skickat in och fått tillbaka moderkortet, fullt funktionellt. Utan extra kostnad. Jag har aldrig varit med om så snabbt service, alla kategorier. Bemötandet var exceptionellt.

Jag skulle kunna ha skrivit det här personligen till Inet men anser att det finns ett intresse berörande många konsumenter; i synnerhet de som överväger att handla från andra försäljare.

Så, tack Inet för en mycket god och professionellt bemötande.

Tack själv för din beställning! Kul att du är nöjd

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag som alltid hoppas på sura stänger.
Får väl li en jobbig kund med andra ord

Har ni förresten störning i utleveranser?
Beställde i onsdags grejer som finns i lager och det har inte gått ut från er och har redan fått fakturan.

Tänkte bara om det varit någon krångel hos er

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Avstängd

Tjena tjena.. Köpte för några månader sen ett par Headset från er.
Det gäller Razer Tiamat 7.1. Som ni vet ju är mikrofonen utdragbar på headseten. Det är så att mikrofonen sitter ganska löst efter att jag dragit ut den och vikit up den.. Den går liksom upp och ner, sitter inte stabilt.

Ska jag komma in med varan så ni kan ta er ett titt?

Mvh Stefan

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Jag som alltid hoppas på sura stänger.
Får väl li en jobbig kund med andra ord

Har ni förresten störning i utleveranser?
Beställde i onsdags grejer som finns i lager och det har inte gått ut från er och har redan fått fakturan.

Tänkte bara om det varit någon krångel hos er

Det ska inte vara några större störningar vad jag vet om. Kontakta oss direkt så får vi kolla specifikt vad det är som kan ha hänt med din order för finns det i lager ska det ju gå iväg.

Skrivet av ScrAAp:

Det är tyvärr inget som vi har möjlighet att få tag på i dagsläget.

Skrivet av xZistence:

Tjena tjena.. Köpte för några månader sen ett par Headset från er.
Det gäller Razer Tiamat 7.1. Som ni vet ju är mikrofonen utdragbar på headseten. Det är så att mikrofonen sitter ganska löst efter att jag dragit ut den och vikit up den.. Den går liksom upp och ner, sitter inte stabilt.

Ska jag komma in med varan så ni kan ta er ett titt?

Mvh Stefan

Ja, det är bäst att du kommer in så vi får titta på det om du har möjlighet. Det är otroligt svårt att uttala sig utan att ha vara fysiskt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet.

Jag såg att NZXT x61 ploppade upp i er online-butik. Jag sitter idag på stock kylare och tänkte invänta denna.

Min fråga lyder; När kan man förvänta sig denna i lager/leverans ifall jag skulle köpa den idag från hemsidan?
https://www.inet.se/produkt/5322389/nzxt-kraken-x61-280mm

MVH

Permalänk
Medlem

När/om får ni in Nzxt Grid+?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Skulle köpa ett Bitfenix Shinobi utav er men tog slut mitt framför mina ögon.
När har ni dom på lager igen för att hämtas i butik?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av inet.se:

Jodå, kommer in i nästa vecka preliminärt!

Ni ligger en dryg hundralapp över Webhallen, inget priskrig på ingång den närmsta tiden?

Det vore ju väldigt synd om man tvingades beställa därifrån istället, menar jag

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1907972

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inet
Skrivet av Orlaw:

Hejsan Inet.

Jag såg att NZXT x61 ploppade upp i er online-butik. Jag sitter idag på stock kylare och tänkte invänta denna.

Min fråga lyder; När kan man förvänta sig denna i lager/leverans ifall jag skulle köpa den idag från hemsidan?
https://www.inet.se/produkt/5322389/nzxt-kraken-x61-280mm

MVH

Verkar tyvärr dröja :/ Datumet vi har fått från vår distributör är att det kommer i slutet på september (hemsidan uppdaterad med datum).

Skrivet av KaakaaN:

När/om får ni in Nzxt Grid+?

Kommer upp på hemsidan så fort den är möjlig för oss att ta in. Har tyvärr ingen info om leveranstider ännu..

Skrivet av TimMy2003:

Skulle köpa ett Bitfenix Shinobi utav er men tog slut mitt framför mina ögon.
När har ni dom på lager igen för att hämtas i butik?

Vi väntar på besked fortfarande men kommer att uppdatera respektive produktsidor så fort vi vet mer så ha koll där!

Skrivet av Dunder:

Ni ligger en dryg hundralapp över Webhallen, inget priskrig på ingång den närmsta tiden?

Det vore ju väldigt synd om man tvingades beställa därifrån istället, menar jag

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1907972

Priskrig är väl att ta i men vi har uppdaterat vårt pris nu!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga angående ett mejl som jag fick idag från er, nämligen det som visar följande

Om man går in på er hemsida och väljer butikspriser så kostar en 250GB ssd från samsung 1249kr och om ni fortfarande har samma priser som står på er serviceprislista så blir det 1249kr+199kr=1448kr.
Är det för att ni flyttar över alla filer som dom där 51kr tillkommer eller har ni bara skrivit fel i mejlet?

Permalänk
Inet
Skrivet av Prodigys:

Jag har en liten fråga angående ett mejl som jag fick idag från er, nämligen det som visar följande http://i.imgur.com/Gm2zudo.png

Om man går in på er hemsida och väljer butikspriser så kostar en 250GB ssd från samsung 1249kr och om ni fortfarande har samma priser som står på er serviceprislista så blir det 1249kr+199kr=1448kr.
Är det för att ni flyttar över alla filer som dom där 51kr tillkommer eller har ni bara skrivit fel i mejlet?

199kr är för själva fysiska installationen av SSDn och där ingår inte någon form av backup, kloning eller annat jobb. Det tar vi normalt 599kr för så den egentliga kostnaden är 1249kr + 199kr + 599kr = 2047kr.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Är det utförsäljning av de sista exemplaren MSI 290x Lightning ifrån leverantör, eller får ni in flera vid ett senare tillfälle?

http://www.inet.se/produkt/5411143/msi-radeon-r9-290x-4gb-lightning-hawaii-xt-3-st-spel-gold?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Permalänk
Inet
Skrivet av DeepBlue:

Är det utförsäljning av de sista exemplaren MSI 290x Lightning ifrån leverantör, eller får ni in flera vid ett senare tillfälle?

http://www.inet.se/produkt/5411143/msi-radeon-r9-290x-4gb-lightning-hawaii-xt-3-st-spel-gold?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Det är så vitt vi vet ingen utgående modell utan är en riktad insats som vi har gjort för att erbjuda ett riktigt bra pris till våra kunder. Priser svänger från dag till dag i den här branschen och det är speciellt tydligt hos grafikkort.

Just nu kan vi inte svara exakt hur länge vi kommer att kunna köra det här priset utan det är bara att passa på om man är sugen! Imorgon kan det vara ett nytt pris som gäller.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är så vitt vi vet ingen utgående modell utan är en riktad insats som vi har gjort för att erbjuda ett riktigt bra pris till våra kunder. Priser svänger från dag till dag i den här branschen och det är speciellt tydligt hos grafikkort.

Just nu kan vi inte svara exakt hur länge vi kommer att kunna köra det här priset utan det är bara att passa på om man är sugen! Imorgon kan det vara ett nytt pris som gäller.

Ok, tackar för info. Får ta mig en funderare.

Permalänk
Medlem

Hej inet!
Jag köpte ett NZXT H440 från er förra veckan, snabb leverans och allting gick bra.
Dock idag så la jag min sidopanel på golvet (mitt golv är en enorm matta) trodde inte det skulle va nå problem, men såg nu när jag satte på chassit att den har fått en enorm repa och helheten är totalt förstörd. Trodde inte chassit repade sig så enkelt..

Hur som helst, hur gör man för att få tag på en ny sidopanel / fönster och vad kostar det? Går man genom er eller NZXT?
Mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Tänkte höra om ni vet vad problemet är med Phanteks Entoo Pro-leveransen till er? Den har skjutits upp flera gånger nu, jag är i stort behov av ett nytt chassi och har spetsat in mig på dessa...

Permalänk
Inet
Skrivet av kwame:

Hej inet!
Jag köpte ett NZXT H440 från er förra veckan, snabb leverans och allting gick bra.
Dock idag så la jag min sidopanel på golvet (mitt golv är en enorm matta) trodde inte det skulle va nå problem, men såg nu när jag satte på chassit att den har fått en enorm repa och helheten är totalt förstörd. Trodde inte chassit repade sig så enkelt..

Hur som helst, hur gör man för att få tag på en ny sidopanel / fönster och vad kostar det? Går man genom er eller NZXT?
Mvh

Gör så att du kontaktar oss direkt på info@inet.se så ska vi kolla upp det åt dig!

Skrivet av Adrenochrome:

Tänkte höra om ni vet vad problemet är med Phanteks Entoo Pro-leveransen till er? Den har skjutits upp flera gånger nu, jag är i stort behov av ett nytt chassi och har spetsat in mig på dessa...

Ska enligt vår distributör komma i lager i slutet på nästa vecka.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Försökte mig på en post hos webhallens avdelning på sweclockers men det var rätt trött svar man fick och kände mig inte alls välkommen som kund där, så ja tänkte försöka mig på här istället!

Det är så att jag ska köpa en bildskärm men skulle först vilja se o testa skillnaderna som finns idag. Jag har aldrig använt en 144hz och skulle vilja uppleva detta innan jag bestämmer mig, men tycker att det flesta demo filmer som visas är rätt så intetsägande för vanligt bruk och brukar ha problem med att uppfatta någon skillnad på skärmar genom dem. Har ni möjligen skärmar uppställda i butiken i stockholm och finns det att testa dem? Skulle även vilja se 60hz ips och 1440p för att se om det skulle vara intressant. Kan ni tillhandahålla såna tester i butik eller skulle du kunna peka vart det finns möjlighet till detta?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hej.

Bokade igår ett vitt QPAD QH-85 i butiken på Ringön, vid bokningen låg priset på 599:- men har idag återgått till ordinarie pris på 899:-.
Om jag skulle åka o hämta/köpa det nu antar jag att jag skulle få betala fullpris?

Edit: Åkte dit och frågade, fick betala 599:-

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

Noterade att det inte finns något datum på när ni får in artikelnummer 6308824 och 6909975 igen, status? jag planerar att ha dem i mitt nya bygge och skall köpa allt annat från er, så man går och väntar lite

Permalänk
Inet
Skrivet av beejac:

Hej!

Försökte mig på en post hos webhallens avdelning på sweclockers men det var rätt trött svar man fick och kände mig inte alls välkommen som kund där, så ja tänkte försöka mig på här istället!

Det är så att jag ska köpa en bildskärm men skulle först vilja se o testa skillnaderna som finns idag. Jag har aldrig använt en 144hz och skulle vilja uppleva detta innan jag bestämmer mig, men tycker att det flesta demo filmer som visas är rätt så intetsägande för vanligt bruk och brukar ha problem med att uppfatta någon skillnad på skärmar genom dem. Har ni möjligen skärmar uppställda i butiken i stockholm och finns det att testa dem? Skulle även vilja se 60hz ips och 1440p för att se om det skulle vara intressant. Kan ni tillhandahålla såna tester i butik eller skulle du kunna peka vart det finns möjlighet till detta?
Tack på förhand!

Det borde vi kunna hjälpa till med! Vi har flesta typer av skärmar uppställda på demo i vår butik: 144hz, 60Hz IPS och 1440p (4K IGZO) i lite olika storlekar och från olika leverantörer står uppe nu och du är självklart välkommen in att testa.

Får dock reservera mig lite då det beror lite på exakt vad för tester du vill köra och beroende på hur stort tryck det är i butiken när du kommer in så kan det finnas begränsat med tid och möjlighet. Men bara ta en nummerlapp och prata med oss på plats så kommer vi förhoppningsvis kunna hjälpa till så att du blir nöjd!

Kan tillägga att det *är* stor skillnad mellan 60Hz och 120/144Hz. Det blir ett helt annat flyt, även om du bara flyttar på muspekaren i Windows så märker du skillnad. Sen om det är så fruktansvärt användbart om du mestadels surfar runt och är värt att "offra" fördelarna med t ex IPS är svårare att svara på då det är upp till var och en.

Skrivet av mosl92:

Hej.

Bokade igår ett vitt QPAD QH-85 i butiken på Ringön, vid bokningen låg priset på 599:- men har idag återgått till ordinarie pris på 899:-.
Om jag skulle åka o hämta/köpa det nu antar jag att jag skulle få betala fullpris?

Edit: Åkte dit och frågade, fick betala 599:-

Priset vid bokningen är det som gäller, precis som vid beställningar på webben

Skrivet av Digital8:

Noterade att det inte finns något datum på när ni får in artikelnummer 6308824 och 6909975 igen, status? jag planerar att ha dem i mitt nya bygge och skall köpa allt annat från er, så man går och väntar lite

https://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80... har kommit i lager nu och Noctuan *bör* landa vilken dag som helst enligt den senaste informationen vi har fått.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Precis det jag var ute efter, kunskap och känna lite lätt på känslan bara. Blir så glad när man får super bra service! Tack!

Permalänk
Medlem

Måste bara tacka Inet för den fruktansvärt härliga service.
Vart problem med nätverkskortet, inga problem säger dem, skicka in den förra torsdagen.

Sitter i detta nu och surfar på datorn igen, grymt jobbat.

6 av 5 möjliga.

Extra tack till Jens i Ringön.