Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga angående er serviceprislista, där står att installation av enklare komponent(hdd, minne med mera) kostar 199, gäller detta även om man skulle vilja få en in en ssd i en macbook(mid 2012)? Det är som jag förstått det aningens mer pill med att byta ut hdd/ssd i en macbook än i en vanlig laptop iom specialbits och sånt.

Och om man samtidigt vill uppgradera minnen, kostar det då 199x2 eller blir det bara 199?

Permalänk
Medlem

Oj alltså, Inet, jag får tacka så jätte mycket för sakerna!

Kan dra den korta historian här istället:
Började med att jag beställde ett nätagg från Inet, fick hem det och upptäckte när jag packade upp det att min pingvinstång som följde med vart mosad och bruten på mitten!
Tänkte att jag kunde kanske uppmuntra någon som sitter på Inet-supporten genom att skicka foton och en förklaring på händelsen, och via texten få det att låta som om att nätagget inte fungerade när det visade sig att på bilderna endast var stången!
Sagt och gjort, jag fick ett svar som förklarade att det var väldigt tråkigt det som hänt och så bad han om min adress då han ville gottgöra mig.
Tänkte: "Självklart, kanske får två stänger för besväret!" Trevligt bemötande som bara den!
Några dagar går och jag får paketet, öppnar det, och får se detta..

Foto i spoiler:

3 Stycken stänger, en "Razer dog-tag" och Watch Dogs spelet!

Dold text

Och detta endast för att jag ville muntra upp någon under denna dag, förväntade mig inte det här! Jag tackar så mycket, väldigt väldigt trevlig support det där! Säger inte namnet, men en man vart det iallafall, mycket mycket trevligt bemötande!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Oj alltså, Inet, jag får tacka så jätte mycket för sakerna!

Kan dra den korta historian här istället:
Började med att jag beställde ett nätagg från Inet, fick hem det och upptäckte när jag packade upp det att min pingvinstång som följde med vart mosad och bruten på mitten!
Tänkte att jag kunde kanske uppmuntra någon som sitter på Inet-supporten genom att skicka foton och en förklaring på händelsen, och via texten få det att låta som om att nätagget inte fungerade när det visade sig att på bilderna endast var stången!
Sagt och gjort, jag fick ett svar som förklarade att det var väldigt tråkigt det som hänt och så bad han om min adress då han ville gottgöra mig.
Tänkte: "Självklart, kanske får två stänger för besväret!" Trevligt bemötande som bara den!
Några dagar går och jag får paketet, öppnar det, och får se detta..

Foto i spoiler:

http://i.imgur.com/2cj3pM1.jpg

3 Stycken stänger, en "Razer dog-tag" och Watch Dogs spelet!

Dold text

Och detta endast för att jag ville muntra upp någon under denna dag, förväntade mig inte det här! Jag tackar så mycket, väldigt väldigt trevlig support det där! Säger inte namnet, men en man vart det iallafall, mycket mycket trevligt bemötande!

Jag är avundsjuk som fan på den "Razer dog-tag".
Snyggt gjort

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Avstängd

Hej Inet

Kommer ni få in fler Bitfenix outlaw svarta modellen? http://www.inet.se/produkt/6911711/bitfenix-outlaw-svart-usb-...

Står ingenting om det, ser att ni har en vit på lager men ej svart

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Hej Inet!
Ville bara ge thumbs up för eran otroliga service. Jag är verkligen förvånad över hur bra ni är som företag efter att jag har fått coilwhine på mitt grafikkort och fått det utbytt trots att det inte går på garantin. Det kallar jag riktigt bra bemötande! Snabbt gick det också.

Permalänk
Inet
Skrivet av Chilluminati:

Hej Inet!

Vill bara säga att ni är BÄST!
Jag har köpt all min vattenkylning från er, men nu ser det ut som ni inte har det jag letar efter.. Jag tycker ni borde ta in fler saker från Phobya deras Phobya FlexLight UV och andra UV ljus ex. Katoder, leds etc.. och om ni kan ta in mer anslutningar till vattenkylning.
Tack!
Edit : Kommer ni ta in Antec P380 när det kommer ut?

Tack för feedbacken - vi kommer att titta närmare på Phobya och se över sortimentet.

Angående Antec P380 så är det något som vi definitivt kommer att lägga upp!

Skrivet av prolle:

Hej!

Vill bara säga att ni har lagt 4690K fel, den ligger på socket 1155 på er sida. https://www.inet.se/produkt/5311087/intel-core-i5-4690k3-5-ghz-6mb

Tack! Har meddelat ansvarig inköpare.

Skrivet av Prodigys:

Jag har en liten fråga angående er serviceprislista, där står att installation av enklare komponent(hdd, minne med mera) kostar 199, gäller detta även om man skulle vilja få en in en ssd i en macbook(mid 2012)? Det är som jag förstått det aningens mer pill med att byta ut hdd/ssd i en macbook än i en vanlig laptop iom specialbits och sånt.

Och om man samtidigt vill uppgradera minnen, kostar det då 199x2 eller blir det bara 199?

Så länge det inte är en Retina så kan v hjälpa dig utan problem och då byter vi både SSD och minne för 199kr.

Skrivet av Sjoooberg:

Oj alltså, Inet, jag får tacka så jätte mycket för sakerna!

Kan dra den korta historian här istället:
Började med att jag beställde ett nätagg från Inet, fick hem det och upptäckte när jag packade upp det att min pingvinstång som följde med vart mosad och bruten på mitten!
Tänkte att jag kunde kanske uppmuntra någon som sitter på Inet-supporten genom att skicka foton och en förklaring på händelsen, och via texten få det att låta som om att nätagget inte fungerade när det visade sig att på bilderna endast var stången!
Sagt och gjort, jag fick ett svar som förklarade att det var väldigt tråkigt det som hänt och så bad han om min adress då han ville gottgöra mig.
Tänkte: "Självklart, kanske får två stänger för besväret!" Trevligt bemötande som bara den!
Några dagar går och jag får paketet, öppnar det, och får se detta..

Foto i spoiler:

http://i.imgur.com/2cj3pM1.jpg

3 Stycken stänger, en "Razer dog-tag" och Watch Dogs spelet!

Dold text

Och detta endast för att jag ville muntra upp någon under denna dag, förväntade mig inte det här! Jag tackar så mycket, väldigt väldigt trevlig support det där! Säger inte namnet, men en man vart det iallafall, mycket mycket trevligt bemötande!

Härligt att höra att du blev nöjd! Ska hälsa det vidare till grabbarna på kundtjänst!

Skrivet av amanito:

Hej Inet

Kommer ni få in fler Bitfenix outlaw svarta modellen? http://www.inet.se/produkt/6911711/bitfenix-outlaw-svart-usb-...

Står ingenting om det, ser att ni har en vit på lager men ej svart

Ska landa i början på nästa vecka!

Skrivet av metkrokej:

Hej Inet!
Ville bara ge thumbs up för eran otroliga service. Jag är verkligen förvånad över hur bra ni är som företag efter att jag har fått coilwhine på mitt grafikkort och fått det utbytt trots att det inte går på garantin. Det kallar jag riktigt bra bemötande! Snabbt gick det också.

Får tacka för dom vänliga orden! Aldrig fel på måndagar

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Efter många nöjda besök hos er så måste jag nu faktiskt komma med lite gnäll...

Ni skriver på eran sida att beställer man innan 17:00 så skickar ni samma dag... det har tyvärr visat sig inte stämma denna gång...

Beställde en usb tv-tuner i måndags runt 13:40 *fick bekräftelse 13:42* men fick inte något besked från posten att dom hämtat paketet hos er förrns idag tisdag på kvällen

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2014-06-10 19:58 Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud
2014-06-09 18:40 Edi-kund Varubrev, Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Nu är det väll inte hela världen att jag får vänta en dag eller 2 extra denna gång men tycker det är lite dåligt då min erfarenhet av er annars alltid vara 100% positiv... aja nu har jag fått gnälla av mig lite... ha det gött

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrooPnet:

Efter många nöjda besök hos er så måste jag nu faktiskt komma med lite gnäll...

Ni skriver på eran sida att beställer man innan 17:00 så skickar ni samma dag... det har tyvärr visat sig inte stämma denna gång...

Beställde en usb tv-tuner i måndags runt 13:40 *fick bekräftelse 13:42* men fick inte något besked från posten att dom hämtat paketet hos er förrns idag tisdag på kvällen

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2014-06-10 19:58 Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud
2014-06-09 18:40 Edi-kund Varubrev, Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Nu är det väll inte hela världen att jag får vänta en dag eller 2 extra denna gång men tycker det är lite dåligt då min erfarenhet av er annars alltid vara 100% positiv... aja nu har jag fått gnälla av mig lite... ha det gött

Inet kan inte rå över hur posten hanterar gods.
Det dom menar är att beställningen lämnar inet samma dag, sen om posten klantar sig eller dyligt är deras ansvar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Inet kan inte rå över hur posten hanterar gods.
Det dom menar är att beställningen lämnar inet samma dag, sen om posten klantar sig eller dyligt är deras ansvar.

Absolut! men när dom inte meddelar posten före 18:40 i måndags så tycker jag att den biten ligger på dom...

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk

Så jag besöker min kundvagn för datorn jag tänker bygga om ~ 1.5 månad, och ser att grafikkortet MSI GTX 780 tydligen har utgått. "Jaha.", tänker jag, och får efter lite bläddrande reda på att det beror på att produkten som låg i min kundvagn kom bundlad med Watch Dogs, vilket den inte längre gör, och att den versionen därför är borttagen från sidan. Fair enough, så jag letar upp versionen utan spel, och ser att priset verkligen har skjutit upp i taket; 4290 kr, jämfört med de 3990 kr som de hade nyligen som kampanjpris. Kampanjer i all ära, men 3890 kr råkar fortfarande vara det billigaste priset på Prisjakt, och nog med att Inet utmärker sig med service och att det är att ta vara på med såpass dyra produkter, men en prisskillnad på 400 kr..? Hade alla butiker tagit 10% mer på sina varor så hade det nog varit underligt om de INTE erbjöd bra service.

Är ju lite synd, för jag såg verkligen fram att köpa allting i ett enda paket från Inet, men verkar som att jag får lyssna på mitt sunda förnuft och köpa just grafikkortet från en annan sida istället. Att höja priset på en produkt med 300 kr (när man samtidigt tagit bort ett spel från det!) känns inte som något någon med så tajt ekonomi som mig hade bitit på. Hade ju varit bra om priset gick tillbaka till en rimlig nivå inför mitt köp. Tror ni att det kan hända?

Permalänk
Medlem

Företag/butiker får enligt svensk lag inte ha rea/kampanj/extra pris/etc hur ofta/länge som helst för går dom över tid/antal gränsen så får dom inte använda det ordinarie priset längre utan blir då tvingade att använda det pris som varit "normalt" den senaste tiden som ordinarie pris vid nästa rea/kampanj/etc.
Dvs rea/kampanj/etc priset som dom oftas förlorar pengar på när det handlar om elektronikmarknaden.

Därav reans/kampanjens/etc avslutande och prisökningen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Finns det någon chans att ni kommer ta in Bitfenix Alchemy LED ljusslingor?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrooPnet:

Absolut! men när dom inte meddelar posten före 18:40 i måndags så tycker jag att den biten ligger på dom...

Beror helt på när posten hämtar.
T.ex när jag jobbade på CDON, så tömde posten korgarna kl 19

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 G4ER? :S

Permalänk

Har aldrig beställt spel från Inet tidigare, brukar beställa direkt från Steam/Origin och ladda ner, men nu när jag såg Inet hade BF4 för billigt pris till PC så tänkte jag beställa det. Men blev bara lite fundersam när man skulle välja fraktsätt, då står det "Postpaket, Fraktfritt! " men sen "Leverans till Postens uthämtningsställe".

Ett spel, alltså litet fodral, borde man väl kunna packa ihop så det kommer hem i brevlådan? Har köpt ett spel tidigare på skiva och då från webhallen och de fick man i brevlådan.

Detta kanske är rätt självklart att man får spel hemskickat men tyckte det bara var lite dålig info om det, då det står överallt att man skickar till postens utlämningsställen.

Permalänk
Medlem

Har ni tänkt köpa in Chromebooks till ert sortiment?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

ojoj inet min första köp hos er och är väldigt missnöjd. Fick en chassi med trasig fläkt och ingen pingvinstång

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Jag har haft mina första möten med Inet först nu när jag flyttat till en storstad, men jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den service jag fått sedan dess. Från att boka varorna på hemsidan till att plocka upp dem i butik och sedan installera komponenterna har allting fungerat mycket bra. Dessutom har personalen i Malmöbutiken uppträtt som sanna gentlemän även mot "jobbiga" kunder som besökt butiken samtidigt som jag.

Tack ska ni ha!

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

ojoj inet min första köp hos er och är väldigt missnöjd. Fick en chassi med trasig fläkt och ingen pingvinstång

Du har givetvis hört av dig till supporten och meddelat att en fläkt inte hållt måttet?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du har givetvis hört av dig till supporten och meddelat att en fläkt inte hållt måttet?
B!

Jepp de ska ersätta mig med en ny fläkt Säkert posten som misshandlat chassit

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

så, det du egentligen är besviken över är avsaknaden av en 5kronors pingvinstång, du inte ens har beställt... Japp, jag förstår ditt dilemma. Jag hade också varit väldigt missnöjd. Bäst du skriver ett par insändare i nationella IT & teknik magasin.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

så, det du egentligen är besviken över är avsaknaden av en 5kronors pingvinstång, du inte ens har beställt... Japp, jag förstår ditt dilemma. Jag hade också varit väldigt missnöjd. Bäst du skriver ett par insändare i nationella IT & teknik magasin.
B!

nää kan leva utan det, var bara mest för skojs skull

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/1902674/gigabyte-ga-z97x-ud7-th

Spec, bild och länk visar detta som om det vore ett GA-Z87X-UD7 TH men ni anger det som ett GA-Z97X-UD7 TH

Tillverkarens länk till GA-Z97X-UD7 TH http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4995#sp

Permalänk
Medlem
Permalänk
Keeper of Traditions

Kommer ni inte få in fler exemplar av chassit Silverstone Sugo SG10B?
http://www.inet.se/produkt/6909315/silverstone-sugo-sg10b-sva...

Hur kommer det sig att de svenska butikerna har så lågt intresse för detta, i det närmsta, perfekta chassi?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

När tror ni att ni fyller på erat "Vatten kylningssortiment" Då det 0 i lager på väldigt mycket av det.
Då jag sitter och väntar på
https://www.inet.se/produkt/5331206/block-ek-fc-r9-290x-aceta...

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Om en vara jag beställt inte finns i postorderlagret eller hos leverantör, plockar ni den från butik då? Hur lång tid extra tar det i så fall?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det går tyvärr trögt. Vi vill att det ska vara samma upplevelse, funktionalitet och information oavsett vilken enhet man använder och känner att med en "mobilversion" så kommer det inte riktigt att gå. Så planen nu är att göra designen på hemsidan 'responsiv', dvs att den anpassar sig beroende på skärmstorleken på enheten och kommer att fungera ner till ungefär 7".

Men går som sagt trögt tyvärr och kommer troligtvis inte komma under detta året utan som tidigast nästa år.

Så synd Tradera mobila sida funkar jättebra tycker jag. Det tråkiga är att era stora konkurrenter (minst 2) har fungera appar istället, inte alla som bär med sig en tegelsten på 7tum lr mer när man på resande fot. Men ja är ingen kodare så jag får vara nöjd med det ni fixar.

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Inet
Skrivet av TrooPnet:

Efter många nöjda besök hos er så måste jag nu faktiskt komma med lite gnäll...

Ni skriver på eran sida att beställer man innan 17:00 så skickar ni samma dag... det har tyvärr visat sig inte stämma denna gång...

Beställde en usb tv-tuner i måndags runt 13:40 *fick bekräftelse 13:42* men fick inte något besked från posten att dom hämtat paketet hos er förrns idag tisdag på kvällen

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2014-06-10 19:58 Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud
2014-06-09 18:40 Edi-kund Varubrev, Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Nu är det väll inte hela världen att jag får vänta en dag eller 2 extra denna gång men tycker det är lite dåligt då min erfarenhet av er annars alltid vara 100% positiv... aja nu har jag fått gnälla av mig lite... ha det gött

Vi skickar väldigt många ordrar varje dag och klarar till 99.9% av fallen av att leverera det vi lovar, dvs beställningar som läggs samma dag innan 17:00 går iväg samma dag. I det här fallet så *skulle* din order ha gått iväg samma dag men av någon anledning så gjorde den inte det och jag kan tyvärr inte svara på exakt varför utan mer information.

Får be om ursäkt för att vi inte levererat till dig denna gången men hoppas att du har fortsatt förtroende för oss!

Skrivet av Shrillwhip:

Så jag besöker min kundvagn för datorn jag tänker bygga om ~ 1.5 månad, och ser att grafikkortet MSI GTX 780 tydligen har utgått. "Jaha.", tänker jag, och får efter lite bläddrande reda på att det beror på att produkten som låg i min kundvagn kom bundlad med Watch Dogs, vilket den inte längre gör, och att den versionen därför är borttagen från sidan. Fair enough, så jag letar upp versionen utan spel, och ser att priset verkligen har skjutit upp i taket; 4290 kr, jämfört med de 3990 kr som de hade nyligen som kampanjpris. Kampanjer i all ära, men 3890 kr råkar fortfarande vara det billigaste priset på Prisjakt, och nog med att Inet utmärker sig med service och att det är att ta vara på med såpass dyra produkter, men en prisskillnad på 400 kr..? Hade alla butiker tagit 10% mer på sina varor så hade det nog varit underligt om de INTE erbjöd bra service.

Är ju lite synd, för jag såg verkligen fram att köpa allting i ett enda paket från Inet, men verkar som att jag får lyssna på mitt sunda förnuft och köpa just grafikkortet från en annan sida istället. Att höja priset på en produkt med 300 kr (när man samtidigt tagit bort ett spel från det!) känns inte som något någon med så tajt ekonomi som mig hade bitit på. Hade ju varit bra om priset gick tillbaka till en rimlig nivå inför mitt köp. Tror ni att det kan hända?

Skrivet av grizzly666:

Företag/butiker får enligt svensk lag inte ha rea/kampanj/extra pris/etc hur ofta/länge som helst för går dom över tid/antal gränsen så får dom inte använda det ordinarie priset längre utan blir då tvingade att använda det pris som varit "normalt" den senaste tiden som ordinarie pris vid nästa rea/kampanj/etc.
Dvs rea/kampanj/etc priset som dom oftas förlorar pengar på när det handlar om elektronikmarknaden.

Därav reans/kampanjens/etc avslutande och prisökningen.

Att priser förändras på en månads tid, speciellt vid kampanjer som grizzly666 påpekar, är helt normalt. Det är inte heller så att elektronik *alltid* blir billigare utan på kort sikt så kan priset öka under en period. Det finns många faktorer som påverkar priset och som ibland gör att vi är tvungna att höja priset för att inte göra förlustaffärer.

Att vi skulle ligga 400kr över konkurrenter som inte kör kampanjpriser låter dock väldigt högt. Du får gärna länka exakt kort så ska vi kolla på det!

Skrivet av Skogsmard:

Finns det någon chans att ni kommer ta in Bitfenix Alchemy LED ljusslingor?

Nej, det är tyvärr inget som vi kommer att ta in i dagsläget.

Skrivet av fogger:

Sennheiser PC360 G4ER? :S

Ajdå, lätt att bli hemmablind när man kollar igenom sitt egna material Tack för att du påpekade!

Skrivet av ErikssonJocke:

Har aldrig beställt spel från Inet tidigare, brukar beställa direkt från Steam/Origin och ladda ner, men nu när jag såg Inet hade BF4 för billigt pris till PC så tänkte jag beställa det. Men blev bara lite fundersam när man skulle välja fraktsätt, då står det "Postpaket, Fraktfritt! " men sen "Leverans till Postens uthämtningsställe".

Ett spel, alltså litet fodral, borde man väl kunna packa ihop så det kommer hem i brevlådan? Har köpt ett spel tidigare på skiva och då från webhallen och de fick man i brevlådan.

Detta kanske är rätt självklart att man får spel hemskickat men tyckte det bara var lite dålig info om det, då det står överallt att man skickar till postens utlämningsställen.

Vi har nyligen infört att skicka paket som varubrev och har det just nu under utvärdering med vilka produkter som fungerar och inte. Vi kommer under sommaren förhoppningsvis att uppdatera en del av designen på hemsidan och kommer då kolla på hur vi kan göra det tydligare.

Skrivet av solomon:

Har ni tänkt köpa in Chromebooks till ert sortiment?

Nej, det är inget som vi ser som aktuellt i dagsläget.

Skrivet av SoVeryIndie:

Jag har haft mina första möten med Inet först nu när jag flyttat till en storstad, men jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den service jag fått sedan dess. Från att boka varorna på hemsidan till att plocka upp dem i butik och sedan installera komponenterna har allting fungerat mycket bra. Dessutom har personalen i Malmöbutiken uppträtt som sanna gentlemän även mot "jobbiga" kunder som besökt butiken samtidigt som jag.

Tack ska ni ha!

Tack själv!

Skrivet av Gunner357:

När kommer 4790/4690k ut till butik finns det något datum som är bekräftat.

Bekräftat och först i Sverige som har på lager!

http://www.inet.se/produkt/5311086/intel-core-i7-4790k-4ghz-8...

Skrivet av 47:an:

http://www.inet.se/produkt/1902674/gigabyte-ga-z97x-ud7-th

Spec, bild och länk visar detta som om det vore ett GA-Z87X-UD7 TH men ni anger det som ett GA-Z97X-UD7 TH

Tillverkarens länk till GA-Z97X-UD7 TH http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4995#sp

Tack, har meddelat ansvariga och kommer vara uppdaterat inom kort.

Skrivet av CitroFrukten:

När tror ni att ni fyller på erat "Vatten kylningssortiment" Då det 0 i lager på väldigt mycket av det.
Då jag sitter och väntar på
https://www.inet.se/produkt/5331206/block-ek-fc-r9-290x-aceta...

Båda dessa är beställningsvaror och tar normalt 2-4 veckor att få hem.

Skrivet av Dunder:

Kommer ni inte få in fler exemplar av chassit Silverstone Sugo SG10B?
http://www.inet.se/produkt/6909315/silverstone-sugo-sg10b-sva...

Hur kommer det sig att de svenska butikerna har så lågt intresse för detta, i det närmsta, perfekta chassi?

Jodå, kommer in i nästa vecka preliminärt!

Skrivet av zarkov:

Om en vara jag beställt inte finns i postorderlagret eller hos leverantör, plockar ni den från butik då? Hur lång tid extra tar det i så fall?

Finns inget generellt svar utan det varierar beroende på vad det är för produkt, vilken butik den finns i lager, när nästa leverans kommer till centrallagret etc. Kontakta oss direkt så ska vi försöka ge dig ett mer konkret svar.

Skrivet av Crapmind:

Så synd Tradera mobila sida funkar jättebra tycker jag. Det tråkiga är att era stora konkurrenter (minst 2) har fungera appar istället, inte alla som bär med sig en tegelsten på 7tum lr mer när man på resande fot. Men ja är ingen kodare så jag får vara nöjd med det ni fixar.

Tack för feedbacken. Inget är såklart hugget i sten utan vi kommer löpande utveckla och utvärdera.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Att priser förändras på en månads tid, speciellt vid kampanjer som grizzly666 påpekar, är helt normalt. Det är inte heller så att elektronik *alltid* blir billigare utan på kort sikt så kan priset öka under en period. Det finns många faktorer som påverkar priset och som ibland gör att vi är tvungna att höja priset för att inte göra förlustaffärer.

Att vi skulle ligga 400kr över konkurrenter som inte kör kampanjpriser låter dock väldigt högt. Du får gärna länka exakt kort så ska vi kolla på det!

Självklart, jag har förståelse för det. Är bara som du sade att 400 kronors skillnad (gick upp till 700 kr ett tag) är för stort i mitt tycke för att det ska vara rättfärdigat att köpa från just er i det fallet, vilket är synd, då ni verkar vara en toppenbutik med verklig kvalitet på kundservicefronten. MSI-versionen av GTX 780 var det jag tänkte på. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022924

Var ju någon Sweclockers-artikel om att priset på grafikkort skulle slå i golvet nu under sommaren, vet inte om det bara är för att jag är oinformerad men jag har ännu inte sett skymten av det... >: