Har någon testat Massdrop?

Permalänk
Inaktiv

Har någon testat Massdrop?

Hej!

Jag tänkte bara höra om någon här har handlat från amerikanska Massdrop och hur det gick?
www.massdrop.com

De har ju helt sanslösa priser på t.ex. vissa ljudprylar. Just nu kan man t.ex. köpa ett par AKG Q701 för 162,98 USD (ca 1 100 kronor) inklusive frakt till Sverige.
De kostar (med ett enda undantag) enligt Prisjakt från 2 990 kronor i Sverige.
Även om man skulle få betala moms och speditionsavgift (den brukar vara ett par hundringar) blir slutpriset troligen strax över 1 600 kronor.

Permalänk
Medlem

Låter som ett helt normalt pris. All hemelektronik är onödigt dyrt i Sverige så man behöver inte sträcka sig så långt för att det ska bli billigare. Håll utkik efter piratkopior bara, vanligare än man tror.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en FiiO DAC/AMP från dem, var inga konstigheter alls. Tullverket tar en liten slant också får du räkna med.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att svensk moms och tull tillkommer.

Permalänk
Avstängd

Fungerade riktigt bra sist jag prövade, men det var på något mindre summa. (65 dollar)

Dock fick jag min utan tillagd moms eller tull...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N!klas:

Glöm inte att svensk moms och tull tillkommer.

Jag har köpt en del saker från USA tidigare och om man har tur så slinker varan bara igenom. Det verkar mest bero på fraktföretaget – den amerikanska posten (USPS) är bäst på att glömma förtulla och momsa varorna så jag väljer hellre det alternativet än de stora välkända kurirföretagen om det går.

Tullsatsen är 0–20 % beroende på varuslag men tull tas inte ut (med några få undantag) på paket vars innehåll är värt högst 1 300 kronor.
http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettla...

Momsen betalas på inköpsvärdet för varan + kostnaden för frakt och försäkring + ev. tull.
På allt detta tillkommer även en importdeklarationsavgift som speditören tar ut för att förtulla dina varor och det kan kosta upp till ett par hundralappar. Själv köpte jag några cd-skivor från Japan i höstas och fick betala hela 200 kronor för detta.

Men, nu släpper vi detta och återgår till huvudfrågan: om Massdrop är seriösa, om ni har handlat från dem och hur det gick?

Permalänk
Medlem

Har handlat 1 gång från massdrop, inga konstigheter.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Ett köp här med, dock för ca 60-80 dollar. Tog ganska lång tid vilket man bör vara medveten om, men annars bra. Jag fick inte tull eller moms men det var ju så liten summa så dom kan ha missat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Massdrop, okej eller tjohej?

Blev det något köp och vad kan du rapportera? Jag är sugen på ett Leopoldtangentbord de har tillgängligt ett par dagar till...

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Har köpt ifrån massdrop 3 saker.

Fick hem den första saken idag, dom två andra står som skickade och föväntas komma denna eller nästa vecka. Rekomenderas starkt

Permalänk
Medlem

Det är lite random. Man kan få rätt bra köp emellanåt, men min slutsats är att det inte riktigt lönar sig i längden. De är helt usla på att packa prylarna, vilket leder till den oftast extrema frakten till Sverige. Lägger du till tull + moms och tiden det tar att få hem sakerna så tjänar man inget större på det. Betydligt bättre för de som bor i USA.