kan inte skriva @,£ eller $ på mitt tangentbord

Permalänk
Medlem

kan inte skriva @,£ eller $ på mitt tangentbord

vet ej vad som har hänt.
syrran satt och klickade runt på tangentbordet (qpad mk-85) för hon tyckte det lät roligt när man klickade
går på toa och kommer tillbaka och hon sitter fortfarande och klickar dagen efter så märker jag att jag inte kan skriva @,£ eller $ men jag kan skriva {,[,],},\ och ~ villket är symboler man använder alt gr till så att den knappen inte skulle funka kan vi utesluta. alla siffer- tangenter funkar också så dom är det inget fel på.

Permalänk
Medlem

ALT+SHIFT för att flippa mellan svensk och engelsk layout.
99% säker på att det är problemet.

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid ta bort alla andra tangentbordslayouter för att inte råka göra något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

ALT+SHIFT för att flippa mellan svensk och engelsk layout.
99% säker på att det är problemet.

Skrivet av usermane:

Jag brukar alltid ta bort alla andra tangentbordslayouter för att inte råka göra något liknande.

redan gjort allt det där -.-

har bara en svensk layout på tangentbordet

Permalänk
Medlem

Har du nyligen installerat ASUS GPU Tweak? Det brukar ta över vissa tangentkombinationer för sina hotkeys.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Har du nyligen installerat ASUS GPU Tweak? Det brukar ta över vissa tangentkombinationer för sina hotkeys.

Jag skapade en tråd i forumet med samma problem vilket visade sig ha att göra med ovanstående. Möjligtvis har du installerat något annat program som har tecknen som hotkeys?

Permalänk
Medlem

Om du kör ett moderkort från Gigabyte så är det samma problem med EasyTune med versioner äldre än B14.0429.1

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Har du nyligen installerat ASUS GPU Tweak? Det brukar ta över vissa tangentkombinationer för sina hotkeys.

jag har haft det sen väldigt länge innan och det har funkat

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryggbiff:

Jag skapade en tråd i forumet med samma problem vilket visade sig ha att göra med ovanstående. Möjligtvis har du installerat något annat program som har tecknen som hotkeys?

står inget program som jag kan tabort som jag vet jag har instalerat nyligen

Permalänk
Medlem

om jag instalerar om windows så borde det funka eller hur ?

Permalänk
Medlem

Testa med ett annat tangentbord? starta om burken och kontrollera.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av johanruda:

Om du kör ett moderkort från Gigabyte så är det samma problem med EasyTune med versioner äldre än B14.0429.1

Jag har samma problem som beskrivet och ett moderkort från gigabyte med EasyTune B13.1114.1. Live update hittar dock ingen uppdatering, är det att uppdatera via gigabytyes sida som gäller?

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Testa med ett annat tangentbord? starta om burken och kontrollera.

testat med tre stycken olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

testat med tre stycken olika

Har du provat att avinstallera ASUS GPU Tweak (eller iaf inaktivera snabbkommandona)? Även om du har haft det länge och det alltid har funkat så känns det som chansen är rätt stor att det ändå är problemet.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL