Permalänk

Akut hjälp med Asus k50IJ

Jag har gjort b ort mig lite och skulle formatera en dator men den bootade inte från CDn så jag tryckte på f9 och skulle göra med recovery CDn utan att ha den i... Nu får jag "bootmgr is missing". Jag har inte recovery skivan här men har bränt felra olika windows skivor som funkat på andra datorer men just den här vägrar att boota från CD. Jag har satt boot från cd först i listan men den vägrar bara. Skulle verkligen uppskatta hjälp , har någon annan haft samma problem att den inte vill boota från CD eller något annat sätt att lösa bootmgr på? Allt uppskattas..

MVH Sadi

Permalänk
Medlem

Du behöver antingen en skiva med windows på eller alternativt på ett usbminne sen väljer du reparera installationen skulle detta inte fungera får du nog installera om, och förresten kanske läsaren är dålig om den inte vill läsa skivorna?

Testa ett usbminne om du kan.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Du behöver antingen en skiva med windows på eller alternativt på ett usbminne sen väljer du reparera installationen skulle detta inte fungera får du nog installera om, och förresten kanske läsaren är dålig om den inte vill läsa skivorna?

Testa ett usbminne om du kan.

Jag ska försöka med ett usb när jag kommer hem, måste vara något strul med cd läsaren.

Permalänk

Nu har jag fått tag i recovery CDn hgelt original men det vill ändå inte. Jag kommer till att den ska börja återställa så står denb bara still sen får jag error någon som varit med om liknande?

Permalänk

Jag löste det med att lägga in windows på en usb sticka. Case closed.

MVH Sadi