Watch Dogs jämförs mot sex år gamla GTA IV

Permalänk
Melding Plague

Watch Dogs jämförs mot sex år gamla GTA IV

Kommande Watch Dogs kritiseras för att ta många genvägar i simuleringen av spelvärlden, vilket gör att den nya titeln upplevs som mindre detaljrik än det över sex år gamla GTA IV.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sorgligt

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag inte håller med, efter 8 timmars spelande.
Det mesta går att ha sönder, även om en del saker av någon anledning är gjorda av orörbara väggar.
Bilfysiken är det tråkigaste tycker jag, för liten skillnad mellan bilarna.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Man får egentligen inte jämföra något spel med GTA serien när det gäller bilar, enligt mig är de helt oslagbart duktiga! Sen av det jag har sett från watch dogs till dator så är spelet helt överlägset grafiskt, går faktiskt inte att jämföra enligt mig! Som sagt av det jag har sett har inte spelet själv så ta inte mitt ord för givet!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Inaktiv

Själv tycker jag man ska vänta tills spelet är lanserat innan man häller hinkar med skit över dem.

Stämmer detta är det dock ganska pinsamt. Vad hände med #framtiden?

Permalänk

Tur att jag drog mig för att förhandsboka. Plockar nog upp det när det kostar runt ~200 kr istället.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

"next gen"

Permalänk

Är detta för både konsoler eller PC också? Verkar ju intressantast.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Hoppas på att pc versionen har bra grafik i alla fall, annars om videon stämmer är det bara extremt tragiskt Dåligt jobb ubisoft!

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk

Man kan alltid hoppas att de faktiskt tar bort vissa buggar ganska fort.

Men grafiken ser ganska okej ut i allmänhet, spelet i sig kan jag tycka är det viktigaste men grafiken gör ju en del också.

Permalänk
Medlem

Tja såg absolut inget i den videon som påverkar själva spelglädjen på något vis i alla fall så tja intressant att GTA 4 har bättre fysik motor men det var typ allt jag såg från filmen.

Men men man får väl se hur själva spelet är imorgon.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att andra parametrar väger över, huvudsaken är att det är roligt att spela.

Jag kommer nog köpa det till PS4 i alla fall.

Permalänk
Medlem

Beviken.

RIKTIGT besviken på Sweclockers som inte motbevisar detta.
Såhär ser grafiken ut:
http://imgur.com/a/FqLij#kklHGaK

Ansiktsrörelserna/CGI är likt L.A Noire, med en lite högre pinch av texturkvalité.
Så lite som en pojkes tröja i kampanjen, ser löjligt verklig ut, har ärligt talat aldrig någonsin sett sådan grafik i ett spel. 100% Reflektioner och SSS på en liten logo till en tröja som har 4kx4k texturer, kan man tänka sig?

De som väljer att inte tro på detta skickar jag gladeligen screenshots till.
Sitter nästan och gråter över hur pinsam både sweclockers och Den stackars ryssen på youtube är för att uppriktigt sagt fejka detta.

Fick spelet den 23e maj och har spelat sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp91:

Hoppas på att pc versionen har bra grafik i alla fall, annars om videon stämmer är det bara extremt tragiskt Dåligt jobb ubisoft!

Så bra ska det tydligen kunna se ut på PC. Finns dock inga nämnda referens specs http://imgur.com/a/IVubQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Får hoppas att andra parametrar väger över, huvudsaken är att det är roligt att spela.

Vilket det tyvärr inte är.

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som sågar Watch Dogs och jag funderar på om jag å dom kritikerna spelat samma spel? Tycker spelet är riktigt kul och varierande och grafiken har jag inga problem med alls utan jag tycker det är riktigt snyggt. Att jämföra med GTA4 ser jag som ett skämt då dom lirar i helt olika ligor i min bok i alla fall. GTA4 tycker jag inte var särskilt varierande om jag jämför med Watch Dogs.

Men smaken är som baken. Jag ger i alla fall spelet 4,5/5 då jag tycker att det kunde varit lite mer variation i bilarna samt att dom kanske kunde gått sönder lite mer men utöver det har det hittills varit ett mycket underhållande spel.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Här har du den riktiga grafiken på spelet:
Såhär ser grafiken ut:
http://imgur.com/a/FqLij#kklHGaK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

Här har du den riktiga grafiken på spelet:
Såhär ser grafiken ut:
http://imgur.com/a/FqLij#kklHGaK

Tycker inte du ska posta om du jobbar på Ubisoft. Självfallet inte objektiv.

Permalänk
Medlem

Minst 3gb grafikminne om du vill köra HBAO + High och Ultra textures.

Permalänk
Medlem

"Pre-order now for true next-gen experience , starting may 27th 2014. Experience new generation of gaming and next-gen graphics like never before."

Bara jag som tycker grafiken är näst intill identisk i båda spelen? Har inget hänt på 6 år?

Jämför grafiken på spel mellan 1998 och 2004:

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp91:

Hoppas på att pc versionen har bra grafik i alla fall, annars om videon stämmer är det bara extremt tragiskt Dåligt jobb ubisoft!

Har spelat det med allt på max och vissa saker ser skitbra ut och vissa saker ser ut som gta V på konsol. Kan även tillägga att spelet är fruktansvärt kul och kommer garanterat spela klart hela spelet.

Skrivet av RaW D Coy:

synd, tycker värkligen att dom borde jobba på iaf deformerings zonerna på bilen samt repor och den dära vatten stolpen undrar om Unbisoft tar åt sig av detta? Känns kanske för bra för att vara sant om dom faktist skulle implementera det.

Japp är lite tråkigt att man kan frontalkrocka med en lastbil i full hastighet och det enda som händer är att kofångaren spricker lite.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

synd, tycker värkligen att dom borde jobba på iaf deformerings zonerna på bilen samt repor och den dära vatten stolpen undrar om Unbisoft tar åt sig av detta? Känns kanske för bra för att vara sant om dom faktist skulle implementera det.

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Det är inte helt konstigt. Inte ovanligt att man måste tumma på vissa detaljer i ett spel och för Watch Dogs kanske bilar inte är lika prioriterat som för GTA. För om man jämför grafiken i övrigt så kan man hitta mycket som GTA är sämre på.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som om jeppen som spelar har rätt låga grafikinställningar på spelet. Med det sagt så förändrar det inte att Ubisoft inte prioriterat bilfysiksmotorn. Å andra sidan, är det en deal breaker? Inte det minsta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Snusfri

Visst är spelet roligt och snyggt, men tyvärr så känns det lite "stelt", förmodligen för att jag hade förväntat mig mycket mer från spelet.

I dagens läge får det något över godkänt om man skall ge det något samlat betyg.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Tycker inte du ska posta om du jobbar på Ubisoft. Självfallet inte objektiv.

Du skojar med mig nu va?
Jag jobbar på AoA, (Ett fan projekt till Sword art online: www.age-of-aincrad.com).
Tycker inte du ska uttrycka dig om du kommer med falskanklagelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

RIKTIGT besviken på Sweclockers som inte motbevisar detta.
Såhär ser grafiken ut:
http://imgur.com/a/FqLij#kklHGaK

Ansiktsrörelserna/CGI är likt L.A Noire, med en lite högre pinch av texturkvalité.
Så lite som en pojkes tröja i kampanjen, ser löjligt verklig ut, har ärligt talat aldrig någonsin sett sådan grafik i ett spel. 100% Reflektioner och SSS på en liten logo till en tröja som har 4kx4k texturer, kan man tänka sig?

De som väljer att inte tro på detta skickar jag gladeligen screenshots till.
Sitter nästan och gråter över hur pinsam både sweclockers och Den stackars ryssen på youtube är för att uppriktigt sagt fejka detta.

Fick spelet den 23e maj och har spelat sedan dess.

Ja så ser stillbilder ut av spelet i 4K, grattis.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Tycker det ser ut som om jeppen som spelar har rätt låga grafikinställningar på spelet. Med det sagt så förändrar det inte att Ubisoft inte prioriterat bilfysiksmotorn. Å andra sidan, är det en deal breaker? Inte det minsta.

Beror helt på vad man är ute efter, Mafia II följt av GTA IV njuter jag av mer än många bilspel idag(läs hot pursuit).
Jag har svårt att lira ett spel som ändå bygger på mycket bil/transport där bilarna bokstavligt talat flyger fram och beter sig allmänt kasst.
Men ser man bilen just som ett transportmedel kanske det inte gör så mycket hur det beter sig utan att man kommer framåt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Tycker inte du ska posta om du jobbar på Ubisoft. Självfallet inte objektiv.

Tin Foil Hatten sitter på lite väl hårt eller?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Inaktiv

Såg en bekant spela det på PC igår. Värdelös fysik, inga skademodeller bilar/båtar etc. Vattnet såg snyggt ut, övriga miljöer ser trista ut. Känns tyvärr som en blek GTA-kopia. GTA 5 till PC eller PS4 är vad jag ser fram emot.