Steam växer så det knakar – fler spel släppta 2014 än under hela 2013

Permalänk
Avstängd

Det är ju tyvärr 99.99% skräp på Steam numera och värre kommer det bli, hört rykten om att dom ska släppa det helt fritt så vem som helst kan lägga upp program där.
Har inte köpt ett enda spel på Steam i år, kommer det något hyfsat så drunknar det bland alla andra titlar. Kan ibland komma 20 mobil-portar på en dag...Ofta kostar dessa dessutom 2-3ggr så mycket som dom kostar till mobilen. Nej Steam får ta och fixa en bättre butik som är mer lättöverskådlig och snabbare, stundtals är den fruktansvärt seg, då stänger jag bara ner den, orkar inte vänta på sega sidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Mycket gnäll på steam här i tråden.Jag håller med till viss del om early access,men det som slog alla rekord var ju inte ens på steam men då vad det knappast nått gnäll.När BF4 släpptes så var det väl knappt i alphastadiet.Och ja jag köpte tyvärr skräpet och kunde inte ens spela första månaden:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonas1972:

Mycket gnäll på steam här i tråden.Jag håller med till viss del om early access,men det som slog alla rekord var ju inte ens på steam men då vad det knappast nått gnäll.När BF4 släpptes så var det väl knappt i alphastadiet.Och ja jag köpte tyvärr skräpet och kunde inte ens spela första månaden:(

BF4 fungerade visst första månaden men den hade dock sina problem, likt alla spel idag tyvärr.

Permalänk
Medlem

För helvete Steam!

Gick in på Steambutiken för att se vilka spel som ligger där som "nya" och tänkte skriva något sarkastiskt om nya releaser precis som Total Biscuit.

Det slutade med att jag köpte "nya" RollerCoaster Tycoon: Deluxe istället (releasedatum 1999).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

BF4 fungerade visst första månaden men den hade dock sina problem, likt alla spel idag tyvärr.

Vanligast är att antingen amd eller nvidia har nått problem med nysläppta spel det köper jag men när jag hade en hel uppsjö med polare med både amd och nvidia kort som hade massor av problem första månaderna med bf4 så det ingen ursäkt tycker jag.BF4 var helt enkelt uruselt optimerat första månaderna.Såna problem har jag inte haft med något steamspel och då har jag runt 190 köpta spel på steam.Sen att ea pressade dice att få ut bf4 är ju en annan historia.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift