HP Chromebox får specifikationer och pris

Permalänk
Melding Plague

HP Chromebox får specifikationer och pris

Från att ha härjat närmast exklusivt i bärbara datorer hittar Chrome OS ut i allt fler stationära. Senast ut med en alldeles egen "Chromebox" är datormakaren HP.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hm... någon som har testat att installera något annat os på en chomemaskin?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

hm... någon som har testat att installera något annat os på en chomemaskin?

Kolla denna tråd.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=185329

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk

Kanske fungerar bra som HTPC? Min raspberry pi klagar lite på 1080p, 3D med Hyperion

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Vad har den här för målgrupp? HTPC? Billig surf/kontorsdator? Är inte Chrome OS typ som Google Chrome på steroider eller gjorde de om det till att bli mer som Android?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Snusfri

Finns att få tag på på eBay för ~1500:- importerat från USA med frakt.
Nästan lite småsugen, speciellt då boot-tiden är sjukt snabb, men min nuvarande HTPC fungerar fortfarande riktigt bra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Vad har den här för målgrupp? HTPC? Billig surf/kontorsdator? Är inte Chrome OS typ som Google Chrome på steroider eller gjorde de om det till att bli mer som Android?

Jupp, och "appar" online som blir mer och mer vanligt.

Permalänk
Medlem

Chromecast: Perfekt och nödvändig.
Chrome-OS: Känns som det exakt motsatta.
Eller så har jag helt inte fattat exakt vad som är så bra med alltihop, att dom är billiga är en sak...men hur är stödet för program spel etc?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Chromecast: Perfekt och nödvändig.
Chrome-OS: Känns som det exakt motsatta.
Eller så har jag helt inte fattat exakt vad som är så bra med alltihop, att dom är billiga är en sak...men hur är stödet för program spel etc?

Precis min tanke, blir ju lite tråkigt om man har en billig, tyst och strömsnål dator men inte kan göra något mer än att surfa på den...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet