Lian Li gör skrivbordschassin till Computex

Permalänk
Melding Plague

Lian Li gör skrivbordschassin till Computex

Den taiwanesiska chassitillverkaren Lian Li laddar upp inför mässan Computex med tre chassiskrivbord, där minst en av modellerna har plats för två separata datorsystem.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Darth Vaders sminkbord?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

jag ser att barnavdelningens ikea ben är kvar

Permalänk
Medlem

Deras borstade aluminium är riktigt snygg och fräsch!

Är det någon som har koll på hur troligt det är att man kan köpa ett sånt här i Sverige och hur många tusenlappar det handlar om i så fall? Kan det motsvara ett rimligt pris för skrivbord + chassi eller blir det svindyrt bara för att det är en nischad produkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Darth Vaders sminkbord?

Hah!

Permalänk

Lär ju vara lätt att jobba i
Som sagt ovan, andra ben och jag kan fundera på saken

Permalänk
Medlem

Kan det inte bli lite obekvämt när skrivbordet blir så tjockt? Själva bordet kommer ju ganska högt upp om man vill få in benen under när man sitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén, men inte utförandet. Jag hoppas att någon av skrivbordschassitillverkarna tar fram en med betydligt tunnare "bordsskiva" (det är helt ok för min del om grafikkortet måste ligga ned och en pci-e-extender måste användas) och gör bordet höj/sänkbart med motordrivna ben. Och skippa fönstret, glas är ett uselt bordsskivematerial på många sätt. Jag tar gärna träfaner tack.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kolossal prislapp?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tune:

Kan det inte bli lite obekvämt när skrivbordet blir så tjockt? Själva bordet kommer ju ganska högt upp om man vill få in benen under när man sitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det var det första jag också reagerade på, och därför hoppas jag att någon tillverkar ett betydligt tunnare. Max så tjockt att ett dubbelkortplatsgrafikkort ryms, liggandes.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fan va jobbigt att ha ett skrivbord som blir varmt efter en stunds spelande, speciellt på sommaren. Kommer nog lätt upp i 35 grader det där iaf, kör man luftkylning blir det nog ännu värre. :/

Permalänk
Medlem

Har verkligen svårt att se när det skulle va bättre med ett skrivbord över ett stort chassi.
Någon som kan upplysa mig?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Det blir lätt att åka på DH med det där chassit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarh:

Det blir lätt att åka på DH med det där chassit!

inte värre än de flesta Fast And The Furious inspererade tower maskiner man brukar se senaste åren (10åren??)

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Ser ju som en finfin lan-dator. Kanske blir att man fixar en egen special edition mer specifikt för bilspel -värmesäte från att datorn är inbyggd i fåtöljen. Dessa skulle dessutom bli jäkligt perfekta för oculus rift ;-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tune:

Kan det inte bli lite obekvämt när skrivbordet blir så tjockt? Själva bordet kommer ju ganska högt upp om man vill få in benen under när man sitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte påpeka det också. Kommer ju inte få in benen under skrivbordet, såvida jag inte sitter på marken.

Permalänk
Medlem

Skulle lätt köpa detta om jag behövde en ny dator

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag får associationer med en utegrill. Särskilt när man ser bilden med det glödande innehållet. Men det är ändå roligt när man konstruerar annorlunda chassin som skiljer sig från de traditionella lådorna.

Permalänk
Medlem

För de intresserade får ni en halvdåligt bild på DK01 som jag tog på CeBit iår.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Ser litet, skruttigt och klumpigt ut. Ingen bekväm upplevelse.

Hårda glaskanter? nej tack!

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk
Entusiast
Skrivet av backfeed:

Jag gillar idén, men inte utförandet. Jag hoppas att någon av skrivbordschassitillverkarna tar fram en med betydligt tunnare "bordsskiva" (det är helt ok för min del om grafikkortet måste ligga ned och en pci-e-extender måste användas) och gör bordet höj/sänkbart med motordrivna ben. Och skippa fönstret, glas är ett uselt bordsskivematerial på många sätt. Jag tar gärna träfaner tack.

Ja det hade varit intressant om någon kunde satsa på mITX eller mATX istället med en extender så man får ner tjockleken. Om man dessutom flyttar in lådan en bit så borde man kunna göra skivan rätt tunn längst ut och ha den tjock längst in där det inte spelar så stor roll. Bonuspoäng om det finns plats för en slimline optisk läser i framkant på skrivbordet. Inte för att det är praktiskt utan för att det hade varit kul att mata in en film i skrivbordet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Glasskiva runt om? Nä tack... skulle behöva sitta med handskar eller sitta med glasputsmedel bredvid mig för att inte spy av hur äckligt det såg ut efter några dagars användande. Om de istället hade valt att ha trä i ytterkanterna av mörkt och robust träslag, typ ek, så tror jag det hade varit en helt annan femma...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

maxad ryggbrytning

Permalänk
Medlem

Iden är väl god men..

Skitfult och ser opraktiskt ut, hur ska man använda ett skrivbord som är så tjock?
Varför inte göra mitten mycket tunnare och djupare på sidorna om det behövs?

Sen tar glas som bordsskiva en stark tredjeplats tätt efter marmor och kakel över fulaste/sämsta materialen för en bordskiva.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Personligen förstår jag inte grejen med ett "bordschassi". Det känns så extremt opraktiskt. Det kan ju vara extremt snyggt om man lägger mycket tid och pengar på komponenter och vattenkylning, men att ta med sig spektaklet går ju aldrig.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Gillar liggande chassin, skrivbordsdelen känns för mig irrelevant och ointressant däremot om det eller liknande produkt gick att fästa under nuvarande skrivbord så kanske jag hade varit mer pepp.

Men kul med "nytt".

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem

Sluta va så negativa, den kanske är skön.. Undra vad prislappen sitter

Permalänk
Inaktiv

Ännu ett rasslande överprisat billighetsbygge från Lian Li. Har de någonsin varit seriösa? Ena dagen gör de tokigheter som en chassi i form av ett lok som går på räls den andra denna fula konstruktion som kommer falla ihop som ett korthus. Troligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Fan va jobbigt att ha ett skrivbord som blir varmt efter en stunds spelande, speciellt på sommaren. Kommer nog lätt upp i 35 grader det där iaf, kör man luftkylning blir det nog ännu värre. :/

Snusdosan lär bli riktigt mojsig

Fast å andra sidan..håller det nog värmen på kaffekoppen!
Idén är väl säkert bra, men jag tänker ifall man råkar spilla något..fy helvete. Zapp zapp säger det..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg ut som en kantig grill. Sen när man klickade in på artikeln och såg den röda neonen såg det ut som att det var en grill med glödande kol i

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H