Oculus Rift med tre Kinect skapar närvaro i virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

Oculus Rift med tre Kinect skapar närvaro i virtuell verklighet

Microsofts radarliknande kamera Kinect kan användas för att skapa en verklighetstrogen representation av användarens kropp för att höja realismen i virtuella världar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Nice! Detta såg riktigt kul ut. Skulle gärna vilja titta på koden som körs, men den verkar inte gå att hitta?

Permalänk
Medlem

Så jag tar på mig min ocolus rift för att kunna uppleva verkligheten utan?

Permalänk
Medlem

Hej,
Kan man har billigare -2 Plattor Nolland Dynamit-och Effekten är not liknande......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Det blir riktigt fränt om man använder kinect kameran för att registrera kroppsrörelser och animera ett "skelett" medans kroppen fortfarande är en "avatar".

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Fan vad mysko det kommer kännas att prova något sånt här. Tänk er att blanda det här med en Omni och springa runt och slåss i nästa TES. Spelar man länge nog så kommer man säkert glömma av verkligheten. Man får fan ta och passa sina barn så de inte blir besatta av det här.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av iSw3de:

Så jag tar på mig min ocolus rift för att kunna uppleva verkligheten utan?

Tanken är väl att kunna placera ens virtuella kropp i valfri miljö/scenario. Med tillräckligt verklighetstrogen VR blir möjligheterna oändliga.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Matrix

Skrivet av HurMycket:

Tanken är väl att kunna placera ens virtuella kropp i valfri miljö/scenario. Med tillräckligt verklighetstrogen VR blir möjligheterna oändliga.

blir väl som i Matrix

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Medlem

Jag har sett en demo där de använde en tidigare kinect för att fånga en person skelett och sen använda det som skelett för en 3D model, väldigt snarligt detta, bara att kinecten inte användes för att skapa hela 3D modellen också.

Det var en läskig men imponerande demo med allas maskot favorit Hatsune miku #sarcasm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Virtual streaking kanske blir ett begrepp snart.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Coolt, även om Kinect än så länge är på tok för lågupplöst så lär det bli riktigt nice i framtiden.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av klaus:

Hej,
Kan man har billigare -2 Plattor Nolland Dynamit-och Effekten är not liknande......Klaus

wat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av endnoy:

blir väl som i Matrix

":)" . . . ( :'( )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte på:

Black & White AR

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak: COOOOOOOOL!

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Tror han menar att Norrlands Guld Dynamit ger samma effekt

Tror också att han druckit en för mycket idag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

shit.... man börjar o tänka på hur man roade sig med datorn för 15-20 år sen, vilka spel man spelade osv... Nu undrar jag hur det kommer att se ut om ytterligare 15-20 år. Är det häftigt eller skrämmande?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt häftigt så det finns inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Tanken är väl att kunna placera ens virtuella kropp i valfri miljö/scenario. Med tillräckligt verklighetstrogen VR blir möjligheterna oändliga.

Mycket spännande! Finns ju oändligt med tillämpningsområden när tekniken är mogen. Finns ju massvis med utbildningar som skulle kunna dra nytta av att man kan bygga upp en virtuel miljö där man ska agera och öva inför olika scenarion.

Permalänk
Medlem

Känns som om porrfilmsbranchen kommer snappa upp detta rätt så kvickt, då kommer utvecklingen gå ruggigt fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Spelar man länge nog så kommer man säkert glömma av verkligheten. Man får fan ta och passa sina barn så de inte blir besatta av det här.

Surrogates nästa?

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Fan vad mysko det kommer kännas att prova något sånt här. Tänk er att blanda det här med en Omni och springa runt och slåss i nästa TES. Spelar man länge nog så kommer man säkert glömma av verkligheten. Man får fan ta och passa sina barn så de inte blir besatta av det här.

Kommer kanske stora spelrum, Laserdome 2.0 där ena laget är predators, andra är människor, där man kan bära allt från lasersvärd, raketkastare, kasta handgranater, lägga ut minor ... awesome ...

nytt spel: Actual a Battlefield.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

Kan tänka mig att man tittar tillbaks på en sådan här video om 10-20 år och tänker hur långt tekniken gått, likt hur vi gör om vi tittar tillbaka 10-20 år nu. Framtiden ser ljus ut, ska bli ytterst intressant att uppleva ny teknik, som förmodligen blir tillgängligt för konsumenter ganska snabbt i vårt lilla älskvärda konsumentsamhälle. C:

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiquidPanda:

Kan tänka mig att man tittar tillbaks på en sådan här video om 10-20 år och tänker hur långt tekniken gått, likt hur vi gör om vi tittar tillbaka 10-20 år nu. Framtiden ser ljus ut, ska bli ytterst intressant att uppleva ny teknik, som förmodligen blir tillgängligt för konsumenter ganska snabbt i vårt lilla älskvärda konsumentsamhälle. C:

Tänkte just på samma sak. Om 10 år kommer vi skämta om hur dåligt detta såg ut.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Bara fixa en jättestor plan, sätta lite kameror här och där och sen ge folk "vapen", så kan man springa runt och panga zombies och grejer. Går ju att bygga som en liten spökstad så har man riktiga husväggar, hinder, bilvrak osv att luta sig mot eller klättra över. Left 4 Dead "irl". DET hade varit balls-to-the-wall awesome!

Permalänk
Inaktiv

Haha Fan vad coolt!! Man lär ju bli helt mindfucked med detta

Tänk ex att se sig själv kliva ut från ett stup! Imponerand av hans hack.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

Känns som om porrfilmsbranchen kommer snappa upp detta rätt så kvickt, då kommer utvecklingen gå ruggigt fort.

Då måste det vara lite bättre upplösning och så får man ha en sån lösvagina på stället där porrstjärnans äkta vara är. Kommer bli en hit för alla som inte har tillgång till tjejer, och kanske för dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Bara fixa en jättestor plan, sätta lite kameror här och där och sen ge folk "vapen", så kan man springa runt och panga zombies och grejer. Går ju att bygga som en liten spökstad så har man riktiga husväggar, hinder, bilvrak osv att luta sig mot eller klättra över. Left 4 Dead "irl". DET hade varit balls-to-the-wall awesome!

Att få uppleva en virtuell zombie apocalyps är min dröm.. Tror dock man skulle skita ner sig.. haha..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Att få uppleva en virtuell zombie apocalyps är min dröm.. Tror dock man skulle skita ner sig.. haha..

Tänk med nån full body suit och tryckplattor, så du känner när zombies börjar slå och bit dig, lol.

Det är riktigt nice teknik men lär vara många år innan det blir nåt vettigt. Dock så verkar plötsligt Star Treks holodeck mycket mera verkligt, idén är ju densamma - "kameror" överallt som återskapar en virtuel miljö med dig själv i. Nåja, utan stor grej på huvet. 1000K kameror och linser som fixar det visuella kanske, ändå tills du vandrar in i en vägg

Permalänk
Medlem

Ett steg närmare verkligheten som ett "holodeck" som på Star Trek. Frugan o jag skämtar ibland om att man skulle vilja gå in i ett sånt rum och banka skiten ur varandra när vi är less på varandra eller chefen. Nu när jag ska klicka på knappen så ser jag att murklor redan är steget före mig

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983