Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.4.1 ————

  • Man kan nu importera och exportera inställningar under inställningsmenyn.

  • Tagit bort Luft mellan citat och istället integrerat dess funktionalitet i Splitat.

  • Lagt till högerpil (→) i fältet Specialtecken.

  • Åtgärdat en bugg som gjorde att vissa av SweClockers standardfunktioner (exempelvis Gilla, se bilder i större format och Senaste nytt högst upp) slutade fungera. Följande kod orsakade problemet:

    Object.prototype.hasOwnValue = function(v) { for (var prop in this) { if (this.hasOwnProperty(prop) && this[prop] === v) { return true; } } return false; };

    Även om man tog bort all annan kod, så att Better SweClockers bara bestod av kodsnutten ovan, och bytte namn på hasOwnValue slutade nämnda standardfunktioner fungera. Detta, tillsammans med Zimbaas fina buggrapport får mig att misstänka att jQuery blir sur om man modifierar prototypen för Object.

    Då jag bara har stött på detta problem på iOS är det bara där jag har kunnat verifiera att det nu är löst. Skulle någon fortfarande få denna bugg är jag väldigt tacksam för en buggrapport.

  • Åtgärdat en bugg som gjorde att Google-knappen blev ful i Firefox. Tack till crille631!

  • Åtminstone tills vidare tagit bort Ångra-knappen, då den ändå inte fungerar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du kan stänga av Doge-knapparna i inställningsmenyn. Vilken sökmotor vill du ha istället för Google och varför?

DuckDuckGo.com

För att slippa att få reklamprofiler uppbyggda runt om dig. www.donttrack.us

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

DuckDuckGo.com

För att slippa att få reklamprofiler uppbyggda runt om dig. www.donttrack.us

Håller med^^ fullständigt, fixa DDG så är saken biff!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt jobb
Uppskattar, används.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Stronk dude!

Fråga: Är det bara för mig som reklamen försvinner? Jag har bar skummat igenom uppdateringslistan, så jag kanske har missat något?
Jag vill gärna ha reklamen, främst för att "sponsra" SweC.

PS. Min AdBlock har whitelistat Sweclockers.com.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZedFerN:

Min AdBlock har whitelistat Sweclockers.se.

sweclockers.com, bör det vara. Ifall det inte bara var ett typo ovan så kanske det kan förklara saken.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

sweclockers.com, bör det vara. Ifall det inte bara var ett typo ovan så kanske det kan förklara saken.

Fixat! Jag håller med, det klingade konstigt med Sweclockers.se!

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem

Fick detta nu på senaste versionen av Chrome. Någon som vet om det finns en lösning? Går inte att aktivera igen heller.
Chrome version: 35.0.1916.114 m

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daavido:

Fick detta nu på senaste versionen av Chrome. Någon som vet om det finns en lösning? Går inte att aktivera igen heller.
Chrome version: 35.0.1916.114 m

http://i.imgur.com/sTY9JNa.png

http://i.imgur.com/HQXUX6j.png

Det lär gå att ladda om du aktiverar "Developer mode" och laddar en uppackad plugin. Google har precis som de skriver i meddelandet ovan i dagarna sett till att man inte kan ladda packade plugins som inte sköts genom sin Web Store. Det bör stävja en mängd crap/malwaretillägg som kommer "på köpet" med Windowsprogram, men det blir också krångel för de (troligen få) som medvetet sidoladdar plugins. Google nämnde detta för mer än ett halvår sedan, så det är inget som kom från klar himmel.

På Linux kan jag ladda egna uppackade plugins genom att gå till `chrome://extensions`, aktivera "Developer mode", trycka "Load unpacked extension…" och peka på en katalog som innehåller ett giltigt tillägg.

Se även Googles egna instruktioner för att ladda lokala tillägg.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Daavido:

Fick detta nu på senaste versionen av Chrome. Någon som vet om det finns en lösning? Går inte att aktivera igen heller.
Chrome version: 35.0.1916.114 m

http://i.imgur.com/sTY9JNa.png

http://i.imgur.com/HQXUX6j.png

Hoppsan! Märkligt att det inte går att aktivera igen. Jag har samma version av Chrome och det är inga problem att aktivera eller installera BSC, även med Developer mode avstängt.

Jag ser förresten att du kör den allra äldsta versionen av Better SweClockers. Det borde inte påverka huruvida Chrome låter dig köra det eller ej, men jag rekommenderar ändå att uppdatera till v1.4.1 för att få alla nya funktioner!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Hoppsan! Märkligt att det inte går att aktivera igen. Jag har samma version av Chrome och det är inga problem att aktivera eller installera BSC, även med Developer mode avstängt.

Jag ser förresten att du kör den allra äldsta versionen av Better SweClockers. Det borde inte påverka huruvida Chrome låter dig köra det eller ej, men jag rekommenderar ändå att uppdatera till v1.4.1 för att få alla nya funktioner!

Fick det att funka med ett Chrome extension för userscripts.
https://chrome.google.com/webstore/detail/tampermonkey/dhdgff...

Använder v1.4.1 nu

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Önskemål på genvägar:

  • Ctrl+Enter för att "Skicka svar".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Kommer inte åt BSC, kan inte aktivera i Chrome (W8.1)

Skrivet av Daavido:

Fick detta nu på senaste versionen av Chrome. Någon som vet om det finns en lösning? Går inte att aktivera igen heller.
Chrome version: 35.0.1916.114 m

http://i.imgur.com/sTY9JNa.png

http://i.imgur.com/HQXUX6j.png

Skrivet av phz:

Det lär gå att ladda om du aktiverar "Developer mode" och laddar en uppackad plugin. Google har precis som de skriver i meddelandet ovan i dagarna sett till att man inte kan ladda packade plugins som inte sköts genom sin Web Store. Det bör stävja en mängd crap/malwaretillägg som kommer "på köpet" med Windowsprogram, men det blir också krångel för de (troligen få) som medvetet sidoladdar plugins. Google nämnde detta för mer än ett halvår sedan, så det är inget som kom från klar himmel.

På Linux kan jag ladda egna uppackade plugins genom att gå till `chrome://extensions`, aktivera "Developer mode", trycka "Load unpacked extension…" och peka på en katalog som innehåller ett giltigt tillägg.

Se även Googles egna instruktioner för att ladda lokala tillägg.

har samma problem som Daavido och har testat allt phz11an skrivit, men det funkar fortfarande inte att installera BSC, Chrome ger ett felmeddelande när jag trycker på "load unpacked extensions" och trycker på bettersweclockers.users.js

Hjälp uppskattas ASAP.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skogsmard:

har samma problem som Daavido och har testat allt phz11an skrivit, men det funkar fortfarande inte att installera BSC, Chrome ger ett felmeddelande när jag trycker på "load unpacked extensions" och trycker på bettersweclockers.users.js

Hjälp uppskattas ASAP.

Se punkt 4 i Googles instruktioner:

Citat:

Navigate to the directory in which your extension files live, and select it.

Du ska alltså inte "trycka på bettersweclockers.users.js", utan välja en katalog som innehåller en giltig extension.

Jag är inte insatt i hur just Better SweClockers distribueras, så exakt hur det ska packas upp och köras får någon annan stå för. Några alternativ har exempelvis nämnts ovan gällande att ladda "userscripts".

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Se punkt 4 i Googles instruktioner:

Du ska alltså inte "trycka på bettersweclockers.users.js", utan välja en katalog som innehåller en giltig extension.

Jag är inte insatt i hur just Better SweClockers distribueras, så exakt hur det ska packas upp och köras får någon annan stå för. Några alternativ har exempelvis nämnts ovan gällande att ladda "userscripts".

Hur menar du? Var sparas giltiga extensioner?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrutalSwede:

Hur menar du? Var sparas giltiga extensioner?

De man har installerat via Chrome Web Store sparas i `{inställningskatalog}/Default/Extensions` i kataloger som heter så roliga saker som `gplegfbjlmmehdoakndmohflojccocli`, dvs ett 32 tecken långt hashvärde som identifierar en viss extension (läsaruppgift: vilken extension motsvarade den kod jag skrev?) och sedan en versionskatalog. Dessa kataloger består av ett visst antal filer som beskriver tillägget, samt de faktiska kodfilerna.

Vill man ladda en egen extension utanför Chrome Web Store så får man skapa en katalog som innehåller "rätt" filer — i praktiken en som heter `manifest.json` som innehåller metadata om denna extension samt tillhörande kodfiler. Det är sedan denna katalog man väljer när man vill ladda ett eget tillägg.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

De man har installerat via Chrome Web Store sparas i `{inställningskatalog}/Default/Extensions` i kataloger som heter så roliga saker som `gplegfbjlmmehdoakndmohflojccocli`, dvs ett 32 tecken långt hashvärde som identifierar en viss extension (läsaruppgift: vilken extension motsvarade den kod jag skrev?) och sedan en versionskatalog. Dessa kataloger består av ett visst antal filer som beskriver tillägget, samt de faktiska kodfilerna.

Vill man ladda en egen extension utanför Chrome Web Store så får man skapa en katalog som innehåller "rätt" filer — i praktiken en som heter `manifest.json` som innehåller metadata om denna extension samt tillhörande kodfiler. Det är sedan denna katalog man väljer när man vill ladda ett eget tillägg.

Chrome klagade på att det saknades en parameter i manifest.json: "manifest_version": 2. När jag lagt till den var det inga problem att ladda Better Sweclockers från den katalogen.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

läsaruppgift: vilken extension motsvarade den kod jag skrev?

https://chrome.google.com/webstore/detail/gplegfbjlmmehdoakndmohflojccocli
Så det blir väl pagespeed insights?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LemonIllusion:

https://chrome.google.com/webstore/detail/gplegfbjlmmehdoakndmohflojccocli
Så det blir väl pagespeed insights?

Correctamundo! Pedagogikpoäng till mig som involverar läsarna på detta sätt .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrutalSwede:

Chrome klagade på att det saknades en parameter i manifest.json: "manifest_version": 2. När jag lagt till den var det inga problem att ladda Better Sweclockers från den katalogen.

OK, ja, Google uppdaterade sitt API för ett bra tag sedan; det är möjligt att de tillåtit "gamla" extensions ända fram tills nu, trots att tidsplanen säger att det skulle ha varit över för länge sedan (ofta ger de lite extra sömsmån för utvecklares skull). Jag pillade med detta i april 2013 då jag uppdaterade en extension som slutade att laddas i developer mode då (enligt schemat), men då var det mer att göra än att bara lägga till ett versionsnummer. Det är möjligt att övriga saker redan är lösta eller bara inte applicerar på detta projekt, dock.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Tjenare! Jag har problem med att Chrome inaktiverar ditt tillägg efter ett tag. (Inte från Chrome Web Store) står det.

Annars, grymt bra jobb med tillägget! Utseendet på mina inlägg i och möjligheten att dela upp stora Wall of text partier ökade markant.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Förslag till genväg

Ctrl+Enter för att skicka ett meddelande (tänker speciellt på snabbsvar vid forum/artiklar) skulle vara en trevlig förbättring!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Har som tidigare personer problem med att tillägget inaktiveras, och jag förstod inte riktigt det där med userscript m.m!
Så om någon vänlig själ skulle kunna förklara lite mer och göra lite mer Steg för steg eller visa något annat sätt så skulle det vara Schysst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer-Monkey:

Har som tidigare personer problem med att tillägget inaktiveras, och jag förstod inte riktigt det där med userscript m.m!
Så om någon vänlig själ skulle kunna förklara lite mer och göra lite mer Steg för steg eller visa något annat sätt så skulle det vara Schysst!

Problemet: Google har bestämt sig att alla extensions till Chrome som inte finns på Chrome Web Store är farliga och dessa avaktiveras därför automatiskt.

Lösningen:

  1. Installera Tampermonkey

  2. Klicka på "Options" i högerklicksmenyn på Tampermonkeys ikon.

  3. Uppe till höger på sidan finns en liten ikon som ser ut som ett papper med ett plustecken (till vänster om "Installed Userscripts"). Klicka på den, och klistra sedan in all kod från Allings fil (som du laddar ned via första inlägget här i tråden) och klickar på ikonen för att spara och sedan tror jag du är good to go.

Jag kan ha missat något, men tror det var allt som krävs. Tänk på att eventuella uppdateringar av better sweclockers inte sker automatiskt, utan då måste du ladda ned den nya filen och sedan kopiera koden på nytt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Kanske du skulle göra Greasy Fork till main-nedladdning? userscripts verkar vara heldött nu.

Permalänk
Medlem

Installerade precis, fungerar hur bra som helst och lyfter verkligen SweC.
Tack!

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Går detta att ordna på mobilen tro? Då menar jag riktiga hemsidan och inte mobilversionen.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av milo_:

Går detta att ordna på mobilen tro? Då menar jag riktiga hemsidan och inte mobilversionen.

Det går iallafall på iOS, för jag kör själv BSC på min iPad. Det krävs förstås jailbreak, och så måste man köpa Userscripts Loader för 22 kr. (Du kan aldrig hitta ett mer värt sätt att spendera 22 kr.)

För Android skulle jag föreslå OilCan, men jag har inte provat det själv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det går iallafall på iOS, för jag kör själv BSC på min iPad. Det krävs förstås jailbreak, och så måste man köpa Userscripts Loader för 22 kr. (Du kan aldrig hitta ett mer värt sätt att spendera 22 kr.)

För Android skulle jag föreslå OilCan, men jag har inte provat det själv.

Är det mycket pill för att få det att fungera? Är inte särskilt insatt i området så utan en guide lär jag inte få igång det.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av milo_:

Är det mycket pill för att få det att fungera? Är inte särskilt insatt i området så utan en guide lär jag inte få igång det.

Android eller iOS?

På iOS är det iallafall enkelt:

  1. Jailbreaka med exempelvis evasi0n.

  2. Installera Userscripts Loader från Cydia.

  3. Installera BSC enligt instruktionerna i dokumentationen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers