Microsoft täpper till säkerhetshål i Internet Explorer

Permalänk
Melding Plague

Microsoft täpper till säkerhetshål i Internet Explorer

Det uppmärksammade säkerhetshålet i Internet Explorer är korrigerat. Microsoft täpper även till hålet för Windows XP, detta trots att stödet för operativsystemet upphört.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Microsoft! Ett plåster på många sår.

Permalänk
Medlem

Äntligen kan jag gå online igen! Har suttit med foliehatt i ett hörn med en sköld gjord av en Norton-antivirus-CD och hoppats på att hackarna inte haft span på mig...

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

kanske dags att uppgradera till Vista på päronens dator då :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

kanske dags att uppgradera till Vista på päronens dator då :-]

vista? Upgradera? xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

...Innebär att fortsatt stöd för IE8 blir tvunget.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemos:

vista? Upgradera? xD

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns ju inte mycket annat man kan göra med Vista?

Permalänk

Får jag fråga... vem fan (ursäkta fula ord...) använder explorer?Chrome och firefox e 10000 gånger bättre.

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Säkerhetshålet upptäcktes tidigare i veckan och har bla postats på fireyes hemsida.

Fruktansvärt dåligt att dem inte täppt det förrän flera dagar senare.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

Får jag fråga... vem fan (ursäkta fula ord...) använder explorer?Chrome och firefox e 10000 gånger bättre.

Inte på en touchskärm.

Permalänk
Skrivet av john00133:

Får jag fråga... vem fan (ursäkta fula ord...) använder explorer?Chrome och firefox e 10000 gånger bättre.

Tja har du Windows kör du garanterat Explorer, däremot kanske man inte använder Internet Explorer.

Sen har du väl troligen inte använt senaste Internet Explorer med tanke på din kommentar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Hjälpsam

Snyggt gjort av MS att fixa även för XP.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av john00133:

Får jag fråga... vem fan (ursäkta fula ord...) använder explorer?Chrome och firefox e 10000 gånger bättre.

Vad baserar du det på, eller var det en godtycklig och högst subjektiv åsikt från din sida utan några som helst belägg - såsom de flesta åsikter på forum.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

En modern dator förtjänar inget annat än Win 7 eller 8, eller att slippa windows överhuvudtaget.
Undrar om chrome och firefox egentligen är säkrare...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

lite samma

Skrivet av Überklass:

Vad baserar du det på, eller var det en godtycklig och högst subjektiv åsikt från din sida utan några som helst belägg - såsom de flesta åsikter på forum.

Säkerhetshålet har ju kommit från en senare uppdatering, hoppas jag, då får ju ms fixa sitt egna problem.