Unreal Engine 4 Elemental teknikdemo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Unreal Engine 4 Elemental teknikdemo för nedladdning

Den som vill njuta av bländande grafik i Epic Games nya spelmotor Unreal Engine 4 kan nu ladda ned och prova på det uppmärksammade teknikdemot Elemental.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som det spelar mindre roll med tanke på alla spel som de nerfar grafiken till...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Den dagen då vi faktiskt får detta i form av rollspel. Lär ta ett tag:/

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att leka med detta när man kommit hem iallafall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sweet!

Snacka om grymt snyggt!

Skall bli intressant att testa när man kommer hem!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

fettt, ska tesas

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt när en av de stora grafikmotorerna tar ett steg framåt. Får man iaf teoretisk möjlighet att se snyggare spel i framtiden.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte vid datorn längre. Men en av demonen så fanns det ingen exekutiver med :/ resten fungerade fint med 4670k och 7970

Permalänk
Medlem

Tyckte det flöt på helt OK i standardiställningarna med i5 3570K och GTX 760 och samtidigt såg helt fantastiskt ut. Partikeleffekterna är makalösa.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk

Inget stöd för SLI ...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Hmm de nya "Microsoft Visual C++ 2013 Redist" gjorde så att min media spelare slutade att fungera, återställde en backup som jag tog precis innan jag installerade de nya "Microsoft Visual C++ 2013 Redist" och nu fungerar min media spelare igen.. Konstigt.

Edit: Ovanstående är fel, hittade problemet nu och det var bara slump att det hände först efter jag installerade "Microsoft Visual C++ 2013 Redist". (problemet var Riva Tuner)

Demot körde relativt bra på mitt system, stabilt på 60 fps till en början, sedan 40-60 fps när demon killen gick ut, sedan cirka 30 fps vid is grejen. Måste säga att jag är besviken på demot, ser inte alls så bra ut som jag trodde det skulle göra, vad jag kommer ihåg så såg videon bättre ut men jag kanske kommer ihåg fel (edit: kom ihåg fel verkar det som), är det några andra inställningar än upplösning och så? Använda 1080p men såg inte några inställningar som typ "high" eller så..

Permalänk
Medlem

Hmm, jag får inte detta att fungera. Det startar upp och kommer upp i ett fönster. Efter en stund blir det fullscreen och allt blinkar svart och minimerar sig till aktivitetsfältet. Försöker tabba upp programmet. Hör lite ljud och det blinkar svart på skärmarna och sedan går det ner igen.

Någon som har några idéer jag kan testa när jag kommer hem?

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev besviken på demot? Fotorealismen saknas totalt och jag ser ingenting som får mig att hoppa av glädje/längtan till nästa generations spel.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Bara jag som blev besviken på demot? Fotorealismen saknas totalt och jag ser ingenting som får mig att hoppa av glädje/längtan till nästa generations spel.

Håller med, partiklarna var väl fina men inte direkt någonting jag tycker passar in i de flesta spel, resten var myeeh.

Permalänk
Medlem

Det nya är att ljus, skuggor och partiklar är mer detaljerade. Vore ju trevligt om de kunde fixa någon gång så att inte all metall ser ut som plast och att sten/betong inte ser ut som läder när ljuset reflekteras mot det.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Va ju inte riktigt någon WOW upplevelse.

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Bara jag som blev besviken på demot? Fotorealismen saknas totalt och jag ser ingenting som får mig att hoppa av glädje/längtan till nästa generations spel.

Inte jag, då jag inte tycker grafiken har så stor vikt i om ett spel är bra eller inte.
Så ur en grafisk synpunkt så bryr jag mig föga lite om hur nästa generation spel ser ut utan väntar bara på bra spel som är roliga att spela.

(Snälla nästa Fallout kom snart!)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlidaGorthon:

Va ju inte riktigt någon WOW upplevelse.

Lavan var dock wow när den rann förbi med tjocka sten och jordbitar i

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Här är lite inställningar som ska göra grafiken något bättre. Jag märkte dock ingen större skillnad. Klistra bara in det i GameUserSettings.ini

r.ScreenPercentage=-1
r.PostProcessAAQuality=4

r.SkeletalMeshLODBias=0
r.ViewDistanceScale=1.0

r.LightFunctionQuality=1
r.ShadowQuality=5
r.Shadow.CSM.MaxCascades=4
r.Shadow.MaxResolution=1024
r.Shadow.RadiusThreshold=0.03
r.Shadow.DistanceScale=1.0
r.Shadow.CSM.TransitionScale=1.0

r.MotionBlurQuality=4
r.AmbientOcclusionLevels=3
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.0
r.DepthOfFieldQuality=2
r.RenderTargetPoolMin=400
r.LensFlareQuality=2
r.SceneColorFringeQuality=1
r.EyeAdaptationQuality=2
r.BloomQuality=5
r.FastBlurThreshold=7
r.UpsampleQuality=3
r.TonemapperQuality=1
r.LightShaftQuality=1
r.MaxAnisotropy=8

r.TranslucencyLightingVolumeDim=64
r.RefractionQuality=2
r.SSR.Quality=2
r.SceneColorFormat=4
r.DetailMode=2
r.TranslucencyVolumeBlur=1
UI.BlurRadius=1.2
r.MaterialQualityLevel=1

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Man bör inte glömma att grafikdemon som detta inte är tänkta att se fotorealistiska ut på samma sätt som spel och CGI-demonstrationer, utan showcasea ny teknik. I det här fallet är det ljus, partiklar och vätskefysik som verkar vara det man fokuserar på. Hur polygonmodeller, texturer och materialshaders ser ut är inte lika viktigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nästa Elder Scrolls VI spelet? men jag tror inte Bethesda släpper sin skräpmotor till sina spel tyvärr

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nästa Elder Scrolls VI spelet? men jag tror inte Bethesda släpper sin skräpmotor till sina spel tyvärr

Ja den är ju faktiskt riktigt trött. Ska däremot bli intressant att se The Witcher 3, lite samma grej fast med en värld som faktiskt ser bra ut och är fylld av liv och rörelse.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av skiten? Är det enda alternativet Ctrl + Alt + Del?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hur stänger man av skiten? Är det enda alternativet Ctrl + Alt + Del?

Alt + F4 stänger ner det direkt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Den kände också av om man har en oculus rift ikopplat i systemet och startar upp i den automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Alt + F4 stänger ner det direkt.

Tänkte inte på det :D. Efter Unreal loggan i slutet kommer det upp ett annat scenario. Inte för att jag vet hur man ska använda det. Man kan ju inte gå någonstans

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Finns i 3mb/s på en ökänd torrentsida

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ajin:

Finns i 3mb/s på en ökänd torrentsida

Precis. Stack över ditt på en gång. Så kan man avlasta deras servar något.

Tankade ner i 12,5 MB/s (högsta min ISP tillåter). Torrent är underbart ibland!