Microsoft säljer fem miljoner Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Inte "fifflar" med siffror utan snarare få det att verka som att dom sålt X antal enheter när
det bara är så många som dom skickat till butiker och inte hur många dom faktiskt sålt till slutkund

Fast det kan ju vara tvärt om. MS har inte försökt estimera hur många som är sålda till slutkund. De har bara sagt skeppade. Den siffran vet de med säkerhet. Sålda till slutkund är ett estimat som Sony har gjort. Och det är mycket mer osäkerhet i ett estimerat värde än ett som man faktiskt känner till.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av mixxo:

Finns det nått bra exempel på där grafiken är avsevärt sämre?

Battlefield 4 , CoD , Thief , Assasins creed finns många exempel

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Ja du får tycka det, jag tycker då multiplatform spel ska vara lika på båda platformerna. Tycker även att Tomb Raider, som va en remastered version inte borde ha behövt gå ned i ögongodiset, just p.g.a att det är tänkt att vara en grafiks uppgradering, och på så sätt bör se bättre ut. Visst, de kunde ha gått ned till 720p och fått bättre frames, men det hade ju fortfarande bevisat det jag försökt säga hela tiden. Att Microsoft gjorde ett designfel och därför anser folk att PS4:an är bättre. Microsoft borde inte ha släppt maskinen med DDR3 minne då deras målgrupp kräver mer än det. Men nu står de där, med en sämre platform (tills utvecklarna lär sig utveckla för eDRAM, om hur bra det kommer gå får vi se, känns bara onödigt) och spel som laggar och inte är speldugliga. Sen att Microsoft vägrade ge mer prestanda till utvecklarna hindrar ju även platformen ännu mera. Xbox One användarna kanske hade fått sätt spel med högre upplösning och bättre frames om utvecklarna hade fått leka med mera.

Nintendo har gått ut med att deras core group för Wii U är familjer och yngre generationen. Båda US, EU och Asien PR avdelningarna har gått ut med det i många intervjuer.

Sen Microsoft kan göra något åt det, släppa reserveringen som Kinect har. Det skulle då hjälpa lite. Sen jag är inte arg mot Microsoft? Vet inte var du har fått det ifrån. Allt jag har sakt är bara varför folk anser PS4:an är bättre än Xbox One. Sen kom vi in på hårdvaran och målgrupper. Bevisade bara att Microsfot begått ett grovt designfel, och inget direkt säger emot det. Klart som fan det är Microsoft fel om de säljer en sämre produkt och sen förväntar sig att det ska gå bra.. De gick ju ut med att spelen skulle va 1080p 60 fps, men nu har de gått tillbaka med det genom att säga spelen inte behöver vara native 1080p. Äger alla konsoler så för mig spelar det ingen roll. Spelar endast exklusiva titlar på Xbox One och är mest sur på kylningen som suger totalt på Xbox One. Att multiplatform spelen är sämre på Xbox One bryr jag mig inte om, köper dem bara på PS4, eller PC.

Jag trodde kylarlösningen på Xbox One var bra, effektivare än den på ps4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ok, det var visst inte så enkelt för dig som jag trodde (andra har ju uppenbarligen förstått att döma av svaren), men jag skall hjälpa dig:

MugiMugi, Post #6 (2014-04-18, 18:27) "de har INTE sålt 5 miljoner Xbox one"

mvh,
martin

Herregud.
Han skrev att dom har skeppat 5 miljoner till butiker, vilket betyder att han menade att dom har sålt
5 miljoner till återförsäljare. När han skrev "de har INTE sålt 5 miljoner Xbox one" så menade han
att dom inte har sålt 5 miljoner enheter till slutkund, det är bara ren logik,
något du påstår att jag och Mugi har problem med.
Blickar vi tillbaka så ser vi även att du fick svar från MugiMugi som du tycks ha ignorerat:

Citat:

Har jag sagt något annat eller? Du kanske skulle ha läst artikeln innan den blev modifierad för att fatta mitt inlägg.

Som svar på detta:

Citat:

Nu bryr jag mig inte om spelkonsoller, varken xbox eller psx, men faktum är att du har helt fel. Det är ju precis det antal som *Microsoft* sålt och fått betalt för.

Sedan att *butikerna* inte sålt allt (än ivf) till sina kunder är en annan sak, men som sagt inte samma sak som att inte Microsoft sålt det. Säger som någon sa; "ganska så stor skillnad där".

mvh,
martin

Det är ganska komiskt, då du egentligen sa samma sak som Mugi, och sedan påstår att han har fel.
Är tragiskt om du inte förstår det hela efter att du läser detta, har gjort allt jag kan för att försöka förklara.

Skrivet av kelthar:

Fast det kan ju vara tvärt om. MS har inte försökt estimera hur många som är sålda till slutkund. De har bara sagt skeppade. Den siffran vet de med säkerhet. Sålda till slutkund är ett estimat som Sony har gjort. Och det är mycket mer osäkerhet i ett estimerat värde än ett som man faktiskt känner till.

Jo det är sant. Fast egentligen ser jag inte svårigheten i att få statistik på antalet sålda enheter till kund,
det har ju förklarats tidigare i tråden och varför då inte kolla hur många enheter som är registrerade online.
Nu vet jag inte hur Sony gjorde för att få dessa siffror, det kanske inte ens framkom i nyheten
men jag tvivlar starkt på att dom tagit siffrorna ur röven, det gör ju inte MS heller utan dom bara visar
skeppade enheter istället för sålda till kund

Permalänk

Att tro att Ms och Sony inte skulle ha tillgång till antal sålda konsoler är ju bara naivt. Det är ju självklart att det har stenkoll på hur konsolen säljer så att de kan anpassa launcher som inte blivit av än eller sänka priset snabbt om den skulle sälja dåligt. Precis som microsoft gjort nu. Att MS sedan redovisar antal shippade istället för sålda är att det låter bättre att vid en första anblick bara vara 2m efter Ps4.

Det verkar dock nu som en del av utvecklare väljer att inte släppa spel till Xbone. T ex så kommer det senaste Spiderman-spelet att släppas till WiiU, Xbox 360, Ps3, Ps4 och 3ds. Visst det är inte något jättespel, men trenden är oroande när tillverkare verkar tycka att det är enklare att hoppa över Xbone än att sänka kraven på nextgen versionen av spelet för att passa den.

Kommer bli så jävla segt och tråkigt på konsolmarknaden om Sony får köra helt utan konkurent. Men med tanka på att Xbone inte ens sålde mer än ps4 när Titanfall släpptes så ser det inte bättre ut.

http://i.imgur.com/gT5kpTb.png

En ganska talande jämnförelse mellan spelsläppen på ps4 och xbone hittills. Visst, det är inte storspel utan mest indiespel vara mycket redan finns på ps4, men det är i all fall spel som släpps.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Skrivet av TheCouchNerd:

Xbox One har ju samma GPU som PS4:a, dock bara lägre klockad och med sämre minnestyp. De har samma CPU och samma mängd minne. Wii U är inriktad till en helt annan målgrupp så spelen kräver inte lika avancerad hårdvara. Bara kolla på spelen Nintendo släpper, för det är de som är den primära målgruppen. Att Wii U har sämre hårdvara vet ju alla som är något insatta.. Den är mer lik PS3 och Xbox 360 än PS4 och Xbox One. Men nu kräver som sagt inte deras målgrupp bättre hårdvara.

Tomb Raider finns inte till Wii U?? Vet inte äns varför du och Zotamedu tar upp detta?? Jag tog endast upp det som ett exempel på hur Microsoft designfel har påverkat spelen redan nu, och varför folk väljer PS4:a i första hand, och varför man anser att PS4:an är bättre.. Många som köpt Xbox One har nog gjort det för de exklusiva titlarna (mig själv inkluderad) och ja, TV funktionerna. Plus fanboys då.

Håller med att de nog inte visste exakt vilken hårdvara sin konkurrent skulle köra med. De visste dock att det va AMD så de hade nog en hum om exakt vad för CPU och GPU det skulle bli. Då bör man ju tycka att de borde tagit sitt förnuft till fånga och kolla på sin målgrupp. Vad kräver dem? Mjo, så bra ögongodis som möjligt, så vad väljer man då? DDR3 eller GDDR5. Inte så svårt att tänka. Nu tror jag Microsoft trodde utvecklarna skulle sätta sig ned och lära sig använda eDRAM delen bättre, men det lär ju inte hända förrän om några år, så först då lär det nog bli bättre. Jag tror helt enkelt Microsoft fokuserade för mycket på TV delen, men de sköt sig själv i foten på speldelen helt klart.

Sen att Xbox One är billigare att tillverka om de tar bort Kinect håller jag med om, de borde faktiskt ha sålt maskinen utan Kinect, hade nog gått lite bättre då.

Xbox One har inte samma gpu som Ps4 !!!!!
Xbox One har mycket sämre gpu, om man räknar CU:s så ligger Xbone `s gpu vid ett nerbantat 7790 men nu använder ju Xbone ddr3 så prestandan hamnar kring ett AMD 7750 - 7770 medans Ps4 har ett 7870.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av whimsy191:

Jag trodde kylarlösningen på Xbox One var bra, effektivare än den på ps4?

Mjo bara kolla på streams, många måste starta om streamsen p.g.a överhettning. Min egna överhettar också då och då. Man får grafikflimmer på skärmen och måste stänga av den ett tag, sen funkar den bra ett tag. Finns även videos på YouTube där de steker egg på Xboxen.

Skrivet av DominatorPC:

Xbox One har inte samma gpu som Ps4 !!!!!
Xbox One har mycket sämre gpu, om man räknar CU:s så ligger Xbone `s gpu vid ett nerbantat 7790 men nu använder ju Xbone ddr3 så prestandan hamnar kring ett AMD 7750 - 7770 medans Ps4 har ett 7870.

Med samma GPU menade jag samma arkitektur. Vet att det inte är "exakt" samma. Det som mest skiljer är ju klockfrekvenser och att PS4:an har lite mer compute units. Men annars, samma arkitektur. Det största problemet är dock minnet som den jobbar emot. DDR3 vs GDDR5. Hade båda kört GDDR5 hade vi nog inte sett så stor skillnad i spelen som vi gör i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av TheCouchNerd:

Mjo bara kolla på streams, många måste starta om streamsen p.g.a överhettning. Min egna överhettar också då och då. Man får grafikflimmer på skärmen och måste stänga av den ett tag, sen funkar den bra ett tag. Finns även videos på YouTube där de steker egg på Xboxen.

Med samma GPU menade jag samma arkitektur. Vet att det inte är "exakt" samma. Det som mest skiljer är ju klockfrekvenser och att PS4:an har lite mer compute units. Men annars, samma arkitektur. Det största problemet är dock minnet som den jobbar emot. DDR3 vs GDDR5. Hade båda kört GDDR5 hade vi nog inte sett så stor skillnad i spelen som vi gör i dagsläget.

Ja samma arkitektur ja men fortfarande väldigt olika kort precis som 7870 och 7970 är olika kort klock frekvenserna är det som spelar minst roll i det hela!
En tredje del mer CU:s och Stream-processorer plus ggdr5 det är vädigt stor skillnad !!!!
Och nu är det så att MS valde att snåla på hårdvaran i Xbone och Ps4 är starkare med ganska stor marginal och detta kommer inte ändras, varför MS valde att snåla är förmodligen pga av Kinect....

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Ja samma arkitektur ja men fortfarande väldigt olika kort precis som 7870 och 7970 är olika kort klock frekvenserna är det som spelar minst roll i det hela!
En tredje del mer CU:s och Stream-processorer plus ggdr5 det är vädigt stor skillnad !!!!
Och nu är det så att MS valde att snåla på hårdvaran i Xbone och Ps4 är starkare med ganska stor marginal och detta kommer inte ändras, varför MS valde att snåla är förmodligen pga av Kinect....

Mjo förmodligen Kinect. Känns som de ville satsa på TV mer än Spel om man kollar på deras slutprodukt. Använder den själv dock bara för de exklusiva titlarna, spelar mest på PS4:an.

Permalänk
Skrivet av TheCouchNerd:

Mjo förmodligen Kinect. Känns som de ville satsa på TV mer än Spel om man kollar på deras slutprodukt. Använder den själv dock bara för de exklusiva titlarna, spelar mest på PS4:an.

Ja det hade kunnat varit mycket bättre hade dom skippat kinect som en del av konsolen och lagt dom pengarna på bättre hårdvara, då hade dem nog lyckats.
Men jag tycker fortfarande om MS exklusiva och tycker det är värt att köpa Xbox 1 enbart för det men med facit i handen och erfarenhet av båda så rekommenderar jag Ps4 till dem som inte har råd att köpa båda.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Herregud.

Tror inte på honom. Sorry.

Skrivet av Friterad:

Han skrev att dom har skeppat 5 miljoner till butiker,

Är det ens säkert att de gjort det?

Jag tolkade det som att de sålt 5 miljoner XB1 till distributörer. Sällan Microsoft säljer direkt till enskilda butiker.

Skrivet av Friterad:

När han skrev "de har INTE sålt 5 miljoner Xbox one" så menade han

Han kanske menade något annat, men det var ändå fel. Har Microsoft sålt de till sina köpare (distributörer) så är de ändå sålda.

Så enkelt (elller svårt, för vissa) är det.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tror inte på honom. Sorry.

Är det ens säkert att de gjort det?

Jag tolkade det som att de sålt 5 miljoner XB1 till distributörer. Sällan Microsoft säljer direkt till enskilda butiker.

Han kanske menade något annat, men det var ändå fel. Har Microsoft sålt de till sina köpare (distributörer) så är de ändå sålda.

Så enkelt (elller svårt, för vissa) är det.

mvh,
martin

Vadå tror inte på honom? Han om någon är ju den som vet vad han menade med det han skrev.
"Du kanske skulle ha läst artikeln innan den blev modifierad för att fatta mitt inlägg."
Är vad han skrev till dig, som du ignorerat tydligen. Och jag antar att det har och göra med att
du inte har något svar till det.

Microsoft säljer ju till återförsäljarna som äger butiker,
att man skeppar enheter till en återförsäljares butik måste ju betyda att man har fått betalt intesant?

"Han kanske menade något annat..."
Vadå kanske menade något annat? Vad för "annat" menade han då om jag nu har fel?

Återigen, du säger att oavsett vad så har MS sålt till slutkund, och det säger jag inte emot och
det gör inte Mugi heller om vi utgår från hans senaste svar till dig som jag citerade.

Du missförstod han från början, och när man försöker förklara vad som menades
så ignorerar du det totalt, och upprepar något som ingen har sagt emot,
och påpekar att vi har det "svårt". Nej, jag vet precis vad du menar.
Mugi gjorde ett misstag i sitt första inlägg, och det var att inte skriva så att alla förstår, bara dom flesta

Edit: Min slutsats är att du missförstod vad han skrev, förmodligen pga att du inte läste artikeln innan
den blev rättad, men du kan inte medge att du missförstod honom och försöker istället
fortsätta älta om att han hade fel. Han kanske hade fel om man tolkar det som du gjorde,
men din tolkning överensstämde inte med vad han menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Återigen, du säger att oavsett vad så har MS sålt till slutkund, och det säger jag inte emot och
det gör inte Mugi heller om vi utgår från hans senaste svar till dig som jag citerade.

Nu tror jag att vi verkligen har något missförstånd här.

Min poäng, och vilket är den enkla poäng den har varit hela tiden, är att Microsoft i fallet med XBOX *inte* säljer till slutkund (som tex Google gör med deras Nexustelefoner), utan att de enbart säljer till sina distributörer/ÅF-kjedjor.

Därav:

  1. Att när Microsoft sålt x antal XBOX till distributörer/ÅF-kjedjor så är det exakt det antal XBOX de (dvs Microsoft) de facto har sålt. Simple as that.

  2. Det är inte automatiskt samma sak som det som det antal XBOX som sålts av ÅF till slutkund. Där säger jag inte emot någon - håller med både Mugi och alla postare innan honom som poängterat det. Har heller aldrig påstått något annat (varken i denna tråd eller annan stans).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu tror jag att vi verkligen har något missförstånd här.

Min poäng, och vilket är den enkla poäng den har varit hela tiden, är att Microsoft i fallet med XBOX *inte* säljer till slutkund (som tex Google gör med deras Nexustelefoner), utan att de enbart säljer till sina distributörer/ÅF-kjedjor.

Därav:

  1. Att när Microsoft sålt x antal XBOX till distributörer/ÅF-kjedjor så är det exakt det antal XBOX de (dvs Microsoft) de facto har sålt. Simple as that.

  2. Det är inte automatiskt samma sak som det som det antal XBOX som sålts av ÅF till slutkund. Där säger jag inte emot någon - håller med både Mugi och alla postare innan honom som poängterat det. Har heller aldrig påstått något annat (varken i denna tråd eller annan stans).

mvh,
martin

Precis, det tror jag alla vet, men du påstod att han hade fel, antagligen för att du
inte fattade vad han menade. Han skrev ju inte i detalj precis, men jag tycker det fortfarande
är logiskt vad det är han menade med det han skrivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Precis, det tror jag alla vet,

Precis? Du sa ju nyss i ditt förra inlägg precis [sic] innan, och jag citerar Friterad; "Återigen, du säger att oavsett vad så har MS sålt till slutkund," - vilket förvånar mig, och var det som jag kommenterade ovan att det förhåller sig precis tvärt om.

Skrivet av Friterad:

men du påstod att han hade fel,

Ja. Gäller fortfarande. Kommer att fortstätta att gälla; Även om det bara är ett litet fel (precis som SweC hade fel på sin artikel till att börja med), så är det dock ett viktigt principiellt fel (precis som SweCs enkla misstag).

Microsoft *har* sålt 5 miljoner XB1 (oavsett hur mycket du eller Mugi än vrider eller vänder på det, uppenbarligen mest du).

Enkelt fel, men dock likväl fel som var enkelt för mig att påpeka (och hade också normalt stannat med det där - bara du som tjatar och drar ut på det i evigheter för att du har någon slags hangup på det eller mig - men det gör det fortfarande inte mindre fel för att du repeterar det).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Precis? Du sa ju nyss i ditt förra inlägg precis [sic] innan, och jag citerar Friterad; "Återigen, du säger att oavsett vad så har MS sålt till slutkund," - vilket förvånar mig, och var det som jag kommenterade ovan att det förhåller sig precis tvärt om.

Ja. Gäller fortfarande. Kommer att fortstätta att gälla; Även om det bara är ett litet fel (precis som SweC hade fel på sin artikel till att börja med), så är det dock ett viktigt principiellt fel (precis som SweCs enkla misstag).

Microsoft *har* sålt 5 miljoner XB1 (oavsett hur mycket du eller Mugi än vrider eller vänder på det, uppenbarligen mest du).

Enkelt fel, men dock likväl fel som var enkelt för mig att påpeka (och hade också normalt stannat med det där - bara du som tjatar och drar ut på det i evigheter för att du har någon slags hangup på det eller mig - men det gör det fortfarande inte mindre fel för att du repeterar det).

mvh,
martin

Du kanske borde säga att han "skrev" fel istället då, för han hade ju inte fel i sig med vad han menade
utan skrev det fel, även om man fattar precis vad han menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du kanske borde säga att han "skrev" fel istället då, för han hade ju inte fel i sig med vad han menade
utan skrev det fel, även om man fattar precis vad han menade.

"Skrev" fel, "hade" fel? Är vi verkligen inne på att märka varandras ord på den detaljnivån nu Friterad?

Dessutom är jag inte heller någon tankeläsare och får förutsätta att det som skrivs är det som menas, och tvärt om.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

"Skrev" fel, "hade" fel? Är vi verkligen inne på att märka varandras ord på den detaljnivån nu Friterad?

Dessutom är jag inte heller någon tankeläsare och får förutsätta att det som skrivs är det som menas, och tvärt om.

mvh,
martin

När du säger hade fel får man uppfattningen om att du menar att hans påstående var fel.

Ingen är tankeläsare men anledningen till att man förstår direkt vad Mugi menade var
just pga att han först skrev att MS har skeppat X och sedan skrev att dom inte har sålt.
Hade han bara sagt att dom inte sålt X så självklart hade man uppfattat det annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

När du säger hade fel får man uppfattningen om att du menar att hans påstående var fel.

Exakt. Har som sagt aldrig menat något annat än att det var fel. Vilket det som sagts otroligt många gånger också var.

Vissa tar *extremt* lång tid på sig att förstå. Otroligt.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Exakt. Har som sagt aldrig menat något annat än att det var fel. Vilket det som sagts otroligt många gånger också var.

Vissa tar *extremt* lång tid på sig att förstå. Otroligt.

mvh,
martin

Eller så förklarar du dåligt, precis som jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Eller så förklarar du dåligt, precis som jag

Jag har verkligen försökt. Tro mig. Men jag har gett upp nu. Så något har du lyckats med iaf!

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/