Geforce Titan Z i handeln innan månadsskiftet

Permalänk
Medlem

Sen när blev en dollar 10 kronor? Eller är drygt 10.000 kr enbart momssatsen för kortet?

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Q4Rspwn:

Sen när blev en dollar 10 kronor? Eller är drygt 10.000 kr enbart momssatsen för kortet?

Dollarpriset brukar framställas exklusive moms eftersom olika stater har olika momssatser. Inklusive moms så brukar man komma väldigt nära priset om man räknar 1$ = 10:-

Skrivet av fermia:

Är väl 2 st Titan black och eftersom Titan Black spöar ett 290x så tror jag detta kommer ta över som snabbaste onödigaste grafikkort

Mycket tyder på att det är ett strypt kort. Så det finns inga garantier för att de ska slå 295x2. Allt beror på hur strypt kortet är och hur klocken ser ut.

Skrivet av strejf:

Gäsp, ge mig Maxwell istället.

Hade Nvidia fått bestämma så hade vi haft ett Maxwellkort i 22nm i handeln idag. Men nu är det inte Nvidia som medvetet håller det från marknaden utan det är TSMC som har problem med att få en fungerande nod för massproducering.

Skrivet av tvelander:

Marknadsförs inte som spelkort.

Säg det till de som gjorde presentationen. Där var det "GAMING" för hela slanten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Dollarpriset brukar framställas exklusive moms eftersom olika stater har olika momssatser. Inklusive moms så brukar man komma väldigt nära priset om man räknar 1$ = 10:-

Tack, blev lite förvirrad då jag är rätt oinsatt i hur det beräknas

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kan bara använda 6GB

Japp det fick jag lära mig, hm undrar av vem:D
Man skulle kunna tänka, detta vore ett kort för Tvelander, men i nästa sekund så vet man att inte ens du skulle köpa det då meningen är helt utplånad.
Jag menar hallå, man får ju ffs nästan 4st Titan black för priset av 1 sådant där kort.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!