Samsung säljstartar Galaxy S5 i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Samsung säljstartar Galaxy S5 i Sverige

Efter avtäckandet i slutet av februari kommer Samsung under morgondagen att säljstarta det nya flaggskeppet Galaxy S5, som har uppgraderad hårdvara och nya finesser mot Galaxy S4.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Här sitter man med Galaxy S(1) och känner mig ball. Tiden går fort när man inte köper nya lurar konstant.

Tycker fortfarande allt över 4,3 tum är för stort, min får knappt plats i fickan.

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd

AMOLED skärmarna hos Samsungs telefoner har konstiga, onaturliga färger.

Samsungs telefoner känns plastiga och billiga (andra plast telefoner som Nexus 5 känns robusta och välbyggda).

Samsungs Android ROM är ful! Vanilla Android är bäst.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan, men vad har nyhetsartiklar angående mobiltelefoni för relevans på SWEC?
Denna artikel känns näst intill som reklam alternativt sponsrad.

Permalänk
Medlem

Jahupp

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

AMOLED skärmarna hos Samsungs telefoner har konstiga, onaturliga färger.

Samsungs telefoner känns plastiga och billiga (andra plast telefoner som Nexus 5 känns robusta och välbyggda).

Samsungs Android ROM är ful! Vanilla Android är bäst.

måste hålla med dig om skärmen, aldrig gillat deras skärmar.. är väldigt skarpa och allt det där men färgerna är helt åt helvete i mitt tycke.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Azured:

Inte för att vara sådan, men vad har nyhetsartiklar angående mobiltelefoni för relevans på SWEC?
Denna artikel känns näst intill som reklam alternativt sponsrad.

Sweclockers.com är en svensk webbtidning inriktad på datorer och hårdvara.

Hårdvara hmm (telefoner gjorda av plast?)

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Billig lur ^^ Men IP67 uppskattas verkligen! Trevligt med dykvänlig telefon. Nu saknas bara mekanisk tålighet med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

Här sitter man med Galaxy S(1) och känner mig ball. Tiden går fort när man inte köper nya lurar konstant.

Tycker fortfarande allt över 4,3 tum är för stort, min får knappt plats i fickan.

Då kan jag meddela att du har väldigt små fickor/byxor! Mina minsta fickor får precis plats med 5" skärmar

Skrivet av Azured:

Inte för att vara sådan, men vad har nyhetsartiklar angående mobiltelefoni för relevans på SWEC?
Denna artikel känns näst intill som reklam alternativt sponsrad.

Du har alltså varit medlem sedan 2011 och ännu vet du inte vad Sweclockers är för något?
Trodde du att teknik endast är grafikkort och datorlådor?

Permalänk
Hedersmedlem

S5an lär fan bli grym asså!

Permalänk
Medlem

Kanske dags att pensionera min Sg3

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Håller med vad dom sagts tidigare i tråden att Samsungs skärmar har äckligt fula färger,
skulle nog säga att det är största anledningen till att jag aldrig skulle köpa en Samsung lur

Permalänk
Inaktiv

LG G2 (G3?), Oppo Find 7, iPhone 5S (6?).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Håller med vad dom sagts tidigare i tråden att Samsungs skärmar har äckligt fula färger,
skulle nog säga att det är största anledningen till att jag aldrig skulle köpa en Samsung lur

http://img1.lesnumeriques.com/news/29/29305/samsung-gs4-modes...

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag SGS2 känns som en relativt ny och fräsch telefon fortfarande...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

AMOLED skärmarna hos Samsungs telefoner har konstiga, onaturliga färger.

Samsungs telefoner känns plastiga och billiga (andra plast telefoner som Nexus 5 känns robusta och välbyggda).

Samsungs Android ROM är ful! Vanilla Android är bäst.

Skrivet av tonix:

måste hålla med dig om skärmen, aldrig gillat deras skärmar.. är väldigt skarpa och allt det där men färgerna är helt åt helvete i mitt tycke.

Skrivet av Friterad:

Håller med vad dom sagts tidigare i tråden att Samsungs skärmar har äckligt fula färger,
skulle nog säga att det är största anledningen till att jag aldrig skulle köpa en Samsung lur

Enligt http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm så är ju dock skärmen i S5an jävligt bra.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Att det väcker så mycket känslor när det pratas om telefoner från Samsung haha. Angående Samsungs Amoled skärmar så går det ändra färgerna om man tycker dom är väl uppskruvade i standard läget.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd

Helt otroligt. Både samsung S5 och oppo find 7a har ju samma specs. Enda skillnaden är att oppon är snyggare och kostar bara 3600. Vem vill lägga ut 3600 extra?

Permalänk
Entusiast

Kan ju även meddela att HTC One började säljas i Sverige rätt nyligen också.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Inte för att vara sådan, men vad har nyhetsartiklar angående mobiltelefoni för relevans på SWEC?
Denna artikel känns näst intill som reklam alternativt sponsrad.

Jag tycker iaf det är bra att de tar upp sånt på swec. De har ofta stort fokus på tekniken, specs och hur det utnyttjas av OS. Swec brukar ju kunna gotta ner sig i vilka kretsar som sitter i produkten, samt vilka HW funktioner dessa har. Medans andra som rapporterar om mobiler fokuserar mer på användarupplevelser, funktioner och hur den funkar för slutanvändare.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Verkar vara en trevlig telefon S5an. Blir dock att vänta ett par år för att köpa ny mobil då jag har en S4a nu. Använder den mest för att surfa, lyssna på musik och ta bilder, så den lär duga ett tag till.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det dyker upp trevliga telefoner men det känns lite trist att de två senaste åren bidragit med så lite intressant utveckling. Jag brukar byta vartannat år men i år är jag tveksam till att det blir ett byte. Det ger för lite, vilket är en kommentar om alla tillverkares produkter.

Skrivet av Alibaba123:

Helt otroligt. Både samsung S5 och oppo find 7a har ju samma specs. Enda skillnaden är att oppon är snyggare och kostar bara 3600. Vem vill lägga ut 3600 extra?

Nej, de har inte samma specs. De har ju inte ens samma skärmstorlek eller skärmtyp, vilket är något den mest flyktiga jämförelse borde uppfatta.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm. Jag höll i en sådan när jag var inne på siba igår. Var framställd som de andra telefonerna. Visste inte att det inte var säljstart på den ännu.

Baksidan kändes ungefär som pressad frigolit. Säkert ett bra material, men ovan känsla att ta på.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Det dyker upp trevliga telefoner men det känns lite trist att de två senaste åren bidragit med så lite intressant utveckling. Jag brukar byta vartannat år men i år är jag tveksam till att det blir ett byte. Det ger för lite, vilket är en kommentar om alla tillverkares produkter.

Nej, de har inte samma specs. De har ju inte ens samma skärmstorlek eller skärmtyp, vilket är något den mest flyktiga jämförelse borde uppfatta.

Nä få den har större skärm, i övrigt samma specs i princip. tycker du verkligen att S5:an är värd 3 tusen extra kronor extra?

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig lite frågande till hur de tänkt kunna ta närmare 2500kr mer för något som endast är en minimal uppgradering över S4+. Skärmen är bara subjektivt bättre dömt av den info jag sett, och SoC:en är samma bara klockad lite högre. Känns som att de medvetet minskar prestandaskillnaderna mellan varje iteration av Galaxy S för att kunna höja vinstmarginalerna. De har tillräckligt med momentum på marknaden för att kunna komma undan med det.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Billig lur ^^ Men IP67 uppskattas verkligen! Trevligt med dykvänlig telefon. Nu saknas bara mekanisk tålighet med!

Håller med. Dock får man hålla sig till barnbasängen om det ska dykas (1meter)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Jag ställer mig lite frågande till hur de tänkt kunna ta närmare 2500kr mer för något som endast är en minimal uppgradering över S4+. Skärmen är bara subjektivt bättre dömt av den info jag sett, och SoC:en är samma bara klockad lite högre. Känns som att de medvetet minskar prestandaskillnaderna mellan varje iteration av Galaxy S för att kunna höja vinstmarginalerna. De har tillräckligt med momentum på marknaden för att kunna komma undan med det.

Finns väl inget vassare att stoppa i? Snarare utvecklingen av hårdvaran som planar ut och nya telefoner måste ju ut.. Då blir det såhär.
x86 har ju stannat av, rätt väntat att samma händer med ARM.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit. Håller med om att priset är galet, om 2 månader är den billigare. Kostar att ligga på topp.

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Hoppar denna och framtida generationer av SGS. 5an ser ju precis ut som 4an förutom att den inte har fingeravtrycksläsare och inte är vattentålig. Big deal.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av rektor:

AMOLED skärmarna hos Samsungs telefoner har konstiga, onaturliga färger.

Samsungs telefoner känns plastiga och billiga (andra plast telefoner som Nexus 5 känns robusta och välbyggda).

Samsungs Android ROM är ful! Vanilla Android är bäst.

I ditt ansikte...

http://www.swedroid.se/samsung-s5-har-den-basta-skarmen-hitti...

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Helt otroligt. Både samsung S5 och oppo find 7a har ju samma specs. Enda skillnaden är att oppon är snyggare och kostar bara 3600. Vem vill lägga ut 3600 extra?

Hur klarar sig oppon i vatten? Nej just det.