Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Tack!:)

@ST33N: Har redan svarat på den frågan ett par ggr;)

haha, såg det efteråt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lite nyfiken på vart du köpa den hylsan som sitter mellan anslutningarna som gör att du kan skruva 2 st gängade på vardera sida, har ett par liggandes, men dom är betydligt mindre i omkrets än andra anslutningarna.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Toivo83:

lite nyfiken på vart du köpa den hylsan som sitter mellan anslutningarna som gör att du kan skruva 2 st gängade på vardera sida, har ett par liggandes, men dom är betydligt mindre i omkrets än andra anslutningarna.

Förstår inte. Kan du förklara mer exakt vad du menar för hylsa?

Permalänk
Medlem

Haha, summa summarum kan man säga att det är många prylar som kan gå sönder

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broder Truck:

Haha, summa summarum kan man säga att det är många prylar som kan gå sönder

Eller att många prylar tillsammans är kraftigare än få:P

Permalänk
Medlem

Wow! Vilken rejäl dator! Den är stor..minst sagt

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

den ser ut å låta en massa!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mrfreeze:

den ser ut å låta en massa!

Låter inte mkt alls faktiskt. Det mest högljudda i systemet är som sagt mitt AX1200.

Permalänk

Grymt som fan ! Vad är det för monitor stand ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Smashedfish:

Grymt som fan ! Vad är det för monitor stand ?

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar! Kolla in mitt CaseLabs bygge oxå, mycket fetare;)
Det är ett B-Tech BT7333-24.

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Tackar! Kolla in mitt CaseLabs bygge oxå, mycket fetare;)
Det är ett B-Tech BT7333-24.

Ska göras

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem

Galet snyggt!! 5 poäng.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

3+3+3

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk

FÖr sköön diggar denna grovt !!!

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem

otroligt snygg, vart hittar man ett sånt chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

otroligt snygg, vart hittar man ett sånt chassi?

enkel sökning på google gav: http://www.mountainmods.com/pinnacle-24-cyo-custom-computer-c...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Grattis till att ha byggt 1 av de 3 absolut snyggaste och coolaste datorbyggen jag sett sedan 2007 då jag gick med i sweclockers. Bra färgval, snygg design och extremt välordnat i design och inredning i chassi. Valet av komponenter visar att det absolut inte är något budget bygge... Snyggt jobbat!!//R

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk

Får man fråga om du blivit sponsrad eller stenrik?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av EW200:

Galet snyggt!! 5 poäng.

Skrivet av megazutten:

FÖr sköön diggar denna grovt !!!

Skrivet av xrooster:

Grattis till att ha byggt 1 av de 3 absolut snyggaste och coolaste datorbyggen jag sett sedan 2007 då jag gick med i sweclockers. Bra färgval, snygg design och extremt välordnat i design och inredning i chassi. Valet av komponenter visar att det absolut inte är något budget bygge... Snyggt jobbat!!//R

Tack så mycket!=)

Skrivet av Tartaros:

Får man fråga om du blivit sponsrad eller stenrik?

Jag är varken sponsrad eller stenrik.

Permalänk
Medlem

Allt handlar om att prioritera...

Har man ett jobb med inkomst & skiter i att unna sig själv massa annan skit kan man bygga dessa monster system på ganska kort tid

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk

Riktigt stilrent bygge! En fundering bara, väger bygget mycket eller?

Permalänk
Avstängd

Tycker att detta chassi har en rätt bra balans, personligen tycker jag att det lätt blir ett klumpigt intryck med de bredare modellerna (även om de är lättbyggda invändigt). Skitsnyggt bygge för övrigt!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jämfört med alternativen från de större tillverkarna så tycker jag att dessa chassin nästan är billiga sett till vad man får, de verkar ju hålla oerhört mycket högre kvalitet än de flesta andra i samma prisklass, synd man inte tänkte på det då...
Edit,
Fanken, nu blev man ju seriöst sugen, hade för mig att dedär kostade dubbelt så mycket...
Chassit jag har nu är skit rent ut sagt trots att det är nästan nytt.
Måste fanken börja spara...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mizzarrogh:

Jämfört med alternativen från de större tillverkarna så tycker jag att dessa chassin nästan är billiga sett till vad man får, de verkar ju hålla oerhört mycket högre kvalitet än de flesta andra i samma prisklass, synd man inte tänkte på det då...
Edit,
Fanken, nu blev man ju seriöst sugen, hade för mig att dedär kostade dubbelt så mycket...
Chassit jag har nu är skit rent ut sagt trots att det är nästan nytt.
Måste fanken börja spara...

Jag rekommenderar att du tittar på CaseLabs ist för Mountain Mods, mycket bättre byggkvalité. Du kommer inte ångra dig:)

Permalänk
Avstängd

Oj, de var verkligen ha begär! Lite annan prisklass dock, men får fortsätta spara.

Gillar att de verkar vara ganska modulbyggda med olika lösa element så att det går att skifta och framför allt verkade de ha en riktig och kraftigt byggd stomme också, något så gott som alla av de större fabrikaten saknar i egentlig mening.

Skulle ju vara perfa om man ville bygga tex en miniserver tex till eget företag och liknande också.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Snyggt men att vattenkyla 3x 6år gamla GPU måste ju ändå vara extremt mycket pengar i sjön?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hakd:

Snyggt men att vattenkyla 3x 6år gamla GPU måste ju ändå vara extremt mycket pengar i sjön?

Galleriet är från 2011;)

Permalänk
Avstängd

Bump* Men jag är väldigt sugen på att bygga något liknande detta trippelsystem så jag funderar vad du drog för slutsatser afer att ha testat dett?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av 15452556:

Sjukt snyggt!! Alltid kul att se såna här byggen:D

Kul? man blir ju deprimerad för ens egna dator som man försökt snygga till ser skit ut jämfört

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag. @MisterX

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?