Permalänk
Medlem

BRA Webbhotell

Hej,

Har letat nu ett antal dagar efter ett BRA webbhotell. Har sökt här på forumet, på google, lite överallt.

Har en hemsida just nu hos one.com men då den är mycket liten (max 500 visits / månad) har jag inget bra perspektiv för hur bra de är. Har tittat på några amerikanska alternativ, BlueHost, DreamHost, iPage, men jag har mycket svårt att se vilka av dessa som är seriösa och vilken man ska ta.

Vilket webbhotell är bäst enligt er, bäst på det de gör. Var de befinner sig spelar ingen roll.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Först så måste vi veta varför du vill byta från One.com
Är det något som du saknar hos dom som du verkligen måste ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

Först så måste vi veta varför du vill byta från One.com
Är det något som du saknar hos dom som du verkligen måste ha?

Säger inte att jag vill byta. Jag säger att jag inte vet om de är bra för större sidor.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Säger inte att jag vill byta. Jag säger att jag inte vet om de är bra för större sidor.

Jag förstår inte riktigt vad det är du är ute efter.. - varför skulle ONE.COM inte vara bra för "större" webbplatser?

Anledningen varför man byter leverantör brukar ju vara avsaknande av tjänster, eller dålig uptime. (Till exempel....)

Permalänk
Medlem

Hostgator är bra, kan jag säga av egen erfarenhet. Domäner kör jag via Binero och pekar dem till webbhotellet, på det sättet är det enkelt att hantera sina domäner och webbhotell, särskilt eftersom de flesta utländska webbhotell inte hanterar .se-domäner själva.

Hostgator har unlimited allting, i princip, obegränsad bandbredd, mail, domäner, osv. Det kostar kanske lite mer, men det är väl värt det om du har flera webbsidor eller en större. De har de flesta verktygen man vill ha, t.ex. så kan du använda ruby on rails.

Oavsett vilket webbhotell du tittar på så kommer inget att vara lika bra för dig som om du har möjlighet att ha en egen server där du själv får bestämma versioner på verktyg och funktioner. Då kan t.ex. att hyra en hylla i ett serverhus vara något. Men om du inte har så specifika krav så skulle jag nog köra på webbhotell.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

SimpleHelix.com
Rackspace.com
Skynethosting.net

Ska du driva en större side hade jag definitivt bytt från one.com då dem inte har stöd för SSL-certifikat.

Kör domäner hos CityNetwork p.g.a. deras grymma domänpaket (1000st epost-addresser, 10GB inbox per mailkonto, 250GB totalt, betala enbart för domänen), sen peka domänen vidare mot annat bolag för själva hostingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Säger inte att jag vill byta. Jag säger att jag inte vet om de är bra för större sidor.

Öhh.

Större sidor använder VPS. Ännu större hemsidor har egna servrar.

Lite svårt att definera "bra webbhotell". De flesta är bra på olika sätt. One.com är bra för att de är billiga (dock är manufrog 10x för samma pris).
Liksom vad är meningen med tråden? Du undrar allmänt vilket webbhotell som är bra? Det är lite som att fråga "vilken bil är bra?". Både volvo och ferrari är bra bilar, beror lite på ens behov.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Tumregeln är ju att företag som erbjuder "obegränsat" av någonting inte bör litas på eftersom att det är uppenbart att de försöker att marknadsföra sig som bra. Oftast så har de massor av dolda villkor (ex. max antal "hits" per dag) eller begränsningar (ex. stryper CPU tillgång till ditt konto så att innehåll serveras långsamt).

Permalänk
Medlem

Långsammare svarstiden än one.com får man ju leta efter, jag höll på att få krupp efter att ha lagt en sida hos dem. Jag bytte inom ett par dagar till mebo.se och har inte tittat tillbaka. Bra priser, snabba svarstider och bra support.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.