No signal detected efter nytt grafikkort!

Permalänk

No signal detected efter nytt grafikkort!

Tjenare, jag sitter med en BenQ G2220HD skärm, ett 650ti grafikkort(nyligen monterat. http://www.komplett.se/gainward-geforce-gtx-650ti-1gb-physx/7...) och en ny corsair h60.
Jag tror själv att det är moderkortet som e boven i dramat, men jag vet inte. (http://www.msi.com/product/mb/Z77IA-E53.html)

Jag monterade allt enligt manualen till medföljande, var noggrann med att nättagget(1år gammalt http://www.dustinhome.se/product/5010445482/silverstone-sfx-4...) skulle klara av att driva det nya grafikkortet.
Problemet är att när jag trycker på startknappen så finner inte skärmen någon signal. Hinner inte komma till BIOS eller nånting, allting är bara svart!

Hitter inga lampor om att det ska vara något fel, den piper inte när man startar den, och enligt manualen så fungerar det som de ska om det inte piper.
Jag har provat med att cleara CMOS utan framgång, jag har provat med en annan skärm och annan kabel utan framgång.
Jag har provat med mitt gammla grafikkort som fungerade innan jag bytte, men samma sak där.
Jag har provat att plocka ut ena RAM minnet och sen bytt plats på dom, men ingen framgång där heller.

Jag har googlat i snart 1 dag utan att hittat något användbart. Så Snälla kan någon vänlig själ komma med något tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invalid28:

Tjenare, jag sitter med en BenQ G2220HD skärm, ett 650ti grafikkort(nyligen monterat. http://www.komplett.se/gainward-geforce-gtx-650ti-1gb-physx/7...) och en ny corsair h60.
Jag tror själv att det är moderkortet som e boven i dramat, men jag vet inte. (http://www.msi.com/product/mb/Z77IA-E53.html)

Jag monterade allt enligt manualen till medföljande, var noggrann med att nättagget(1år gammalt http://www.dustinhome.se/product/5010445482/silverstone-sfx-4...) skulle klara av att driva det nya grafikkortet.
Problemet är att när jag trycker på startknappen så finner inte skärmen någon signal. Hinner inte komma till BIOS eller nånting, allting är bara svart!

Hitter inga lampor om att det ska vara något fel, den piper inte när man startar den, och enligt manualen så fungerar det som de ska om det inte piper.
Jag har provat med att cleara CMOS utan framgång, jag har provat med en annan skärm och annan kabel utan framgång.
Jag har provat med mitt gammla grafikkort som fungerade innan jag bytte, men samma sak där.
Jag har provat att plocka ut ena RAM minnet och sen bytt plats på dom, men ingen framgång där heller.

Jag har googlat i snart 1 dag utan att hittat något användbart. Så Snälla kan någon vänlig själ komma med något tips!

Och i vilken port sätter du kabeln?
Moderkortet eller grafikkortet?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Och i vilken port sätter du kabeln?
Moderkortet eller grafikkortet?

Jag har provat i både moderkortet och grafikkortet.

Permalänk

Har du kollat så att du inte måste ändra på skärmen. Så den är på dvi eller hdmi eller displayport eller vga. Ibland kan man behöva ändra det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Har du kollat så att du inte måste ändra på skärmen. Så den är på dvi eller hdmi eller displayport eller vga. Ibland kan man behöva ändra det.

Hittade någon som hade problem med just BenQ skärmarna, man måste trycka på "Enter" tills den kommer fram till rätt läge. Jag har då provat alla knapparna, 1 i taget och väntat mellan varje tryck, men inget händer.

Permalänk
Skrivet av Invalid28:

Hittade någon som hade problem med just BenQ skärmarna, man måste trycka på "Enter" tills den kommer fram till rätt läge. Jag har då provat alla knapparna, 1 i taget och väntat mellan varje tryck, men inget händer.

Ok då var det inte det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Ok då var det inte det.

Nope, något annat förslag?:P

Permalänk

Vad änvänder du för skärmkabel.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

6pin power ansluten som den ska?

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Vad änvänder du för skärmkabel.

Jag har provat med både DVI och HDMI kabel till 3 olika skärmar.

Skrivet av FaEX:

6pin power ansluten som den ska?

6 pins kabeln till grafikkortet är anslutet, även 8 pins till moderkortet.
Jag har även provat båda 6 pins kablarna men ingen fungerar.

Det jag tycker e konstigt är att inte ens det inbyggda grafikkortet, alltså om jag kopplar ur grafikkortet och sätter sladden i moderkortets egna DVI ingång så fungerar inte det heller.

Permalänk
Hedersmedlem

Testat med annan skärm eller densamma i en annan burk?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Testat med annan skärm eller densamma i en annan burk?

En av skärmarna fungerar just nu, tjejen använder den skärmen just nu i sin dator.

Permalänk

Tänkte bara informera folk som kanske hittar denna tråden för att felsöka eller dylikt.
Jag var till en polare som hade en liknande setup, vi provade min processor i hans moderkort och tvärtom. Min dator gick inte igång när hans processor var i mitt moderkort, men hans moderkort med min processor fungerade kanon. Vi konstaterade att det var mitt moderkort som inte fungerade, så nu har jag skickat in de på felsökning och väntar på svar!

Återkommer när jag hört mer!

Permalänk

Det var moderkortet det va fel på!

Inet behandlade ärendet bra! Skickade in kortet och fick en nytt i samma prisklass med samma speccs! Jag e nöjd!:D