Nintendo kapar försäljningsprognosen för Wii U med över två tredjedelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Jag är en någorlunda teknikkunnig person, men inför mitt wii u köp fick jag googla rejält innan jag förstod vad som var kompatibelt med vad. Kunde man ha wiimotes, behövde man flera wii u pads, hur spelar jag gamla wii spel och blir grafiken på dessa bättre. Moion plus och pro controllers?

Tänk då hur bökit det är för en morsa..

Detta är problemet

Inte så konstigt när marknadsföringen varit noll i Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag tror inte Nintendo gör en ny icke-bärbar konsol efter denna. Ser fram emot att se Zelda, Mario osv på Playstation och Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja Wii U är nog deras sista hemma-konsoll.

Gissar på att vi får se Nintendos spel på IOS ganska så snart. IOS har galet mycket fler användare än playstation och xbox ngnsin kommer få.
Ut med de gamla spelen på IOS och sälj en handkontroll till IOS så kommer de tjäna miljarder.

Permalänk
Medlem

Har suttit och läst igenom den här tråden nu och måste säga att man förundras över skygglapparna vissa människor (fanboys?) åt båda hållen har.

Jag känner mig ganska opartisk i den här frågan. Har ägt Nintendo 8-bit, Game Boy, Sega Mega Drive, Super Nintendo, Playstation, Playstation 2, Nintendo Gamecube, Playstation 3, Wii, Xbox, Xbox 360, Game Boy Advance, Nintendo DS, Nintendo 3DS, Playstation 4 och allehanda olika pc-spelmaskiner.

Det går inte på något vis att förneka att Nintendo alltid stått för en "speciell" spelglädje som man inte alltid funnit på alla typer av spelmaskiner eller konsoler, men samtidigt har man i min mening gått ifrån sina rötter när det gäller den där enkla spelglädjen och befinner sig nu i någon typ av kölvatten mellan rötterna och att ligga i framkant tekniskt. Det är ju tydligt när man kikar på försäljningssiffrorna för Wii U!

Jämför man rådande konsoler från Nintendo så framstår 3DS som en begriplig och trevlig konsol som faktiskt inte ligger i teknisk framkant alls, MEN som faktiskt gått tillbaka mot rötterna och erbjuder den där enkla kontrollen och fina spelglädjen. Försäljningssiffrorna här är det som räddar Nintendo idag.

Att ligga i teknisk framkant och att erbjuda spelglädje är absolut inte samma sak. Men man måste vara begriplig. Som det är idag är Wii U varken lättbegriplig eller speciellt attraktiv när det gäller speltitlar. Och nej det räcker inte med lite Zelda och Mario remakes.

Själv hoppas jag på att Nintendo i framtiden kommer att göra det de är bäst på istället för att släppa svårbegripliga konsoler bara för att verka speciella. Gärna en ytterligare satsning på handhelds som på något vis kan interagera med en TV i vardagsrummet eller liknande. Där tror jag att Nintendos framtid finns, om de kan ta vara på den möjligheten på ett enkelt och begripligt vis.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

å andra sidan har ju Xboxone långt ifrån fullHD i alla titlar. Det stämmer iofs med PS4:an också men den har det iallafall i många fler. Man kanske inte kan säga att Nintendos är next-gen, men jag tror aldrig Nintendo haft möjlighet att göra en konsoll likt PS4 el Xboxone. Det kostar helt enkelt för mycket för dem.

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Både xbone och ps4 är fullt kapabla till 1080p 60hz och dessutom 4k. Sen är det naturligtvis upp till Utvecklarna om dom vill utnyttja det eller satsa på annat. Oavsett vad dom väljer har dom betydligt mer prestanda att arbeta med än på wiiu. Även förra generationen klarade ju 1080p 60hz....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Både xbone och ps4 är fullt kapabla till 1080p 60hz och dessutom 4k. Sen är det naturligtvis upp till Utvecklarna om dom vill utnyttja det eller satsa på annat. Oavsett vad dom väljer har dom betydligt mer prestanda att arbeta med än på wiiu. Även förra generationen klarade ju 1080p 60hz....

Skickades från m.sweclockers.com

Inte att rendera.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Älskar alla självutnämnda experter inom marknadsföring som påstår sig veta bättre hur Nintendo skulle gått till väga med sin nya konsol - eller tom siar deras framtid som utvecklare till billigt smartphoneskräp.

Vet inte hur många som lirat Super Mario 3D WörldS här men jag var iaf rätt nöjd med hur det såg ut och spelade. Det går att optimera sina spel väldigt mycket till "underlägsen hårdvara" - något som de utanförstående industriföretagen inte är beredda att lägga tid och resurser på. Så istället kostar konkurrenterna på sig med ytterligare hårdvara som gör grovarbetet åt dem.

Nintendo har varit ganska öppna med att de står kvar vid Gunpei Yokois motto "Lateral Thinking of Withered Technology", så jag förstår inte hur en del verkar överraskade att även Wii U använder sig av gammal beprövad hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Både xbone och ps4 är fullt kapabla till 1080p 60hz och dessutom 4k. Sen är det naturligtvis upp till Utvecklarna om dom vill utnyttja det eller satsa på annat. Oavsett vad dom väljer har dom betydligt mer prestanda att arbeta med än på wiiu. Även förra generationen klarade ju 1080p 60hz....

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, förra genereationen klarade 720p, Wii'et klarade bara 480p.
Xbox One och PS4 kommer inte att klara renderera spel i 4k.
Många spel som kommit till Xbox One rendereras i 720p, däremot har PS4 lyckats bättre med 1080p till de flesta titlar.
Wii U'et rendererar spel i 1080p.
Dem skulle dock kunna använda sig av streaming via molnet för att åstadkomma detta.

IGN intervjuade Shuhei Yoshida och han svarade:

"The PS4 will be enabled for 4K resolution for videos, the interface, and movies through Hulu or Netflix, but it will not have the capability to display games in 4K"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0LD5K00L:

Älskar alla självutnämnda experter inom marknadsföring som påstår sig veta bättre hur Nintendo skulle gått till väga med sin nya konsol - eller tom siar deras framtid som utvecklare till billigt smartphoneskräp.

Vet inte hur många som lirat Super Mario 3D WörldS här men jag var iaf rätt nöjd med hur det såg ut och spelade. Det går att optimera sina spel väldigt mycket till "underlägsen hårdvara" - något som de utanförstående industriföretagen inte är beredda att lägga tid och resurser på. Så istället kostar konkurrenterna på sig med ytterligare hårdvara som gör grovarbetet åt dem.

Nintendo har varit ganska öppna med att de står kvar vid Gunpei Yokois motto "Lateral Thinking of Withered Technology", så jag förstår inte hur en del verkar överraskade att även Wii U använder sig av gammal beprövad hårdvara.

Jag förstår de som är överraskade eftersom det enligt ekonomiska principer är ett oerhört dåligt beslut att ställa sig i en gråzon. Man tappar företags intresse för att göra portningar på populära titlar till konsolen och det är ju tydligt att det är just det som gör att nintendo går dåligt just nu. Ska man göra en konsol med underlägsen hårdvara är det bättre att göra det "fullt ut" och totalt nischa sig mot den äldre generationens spel, som t ex man gjort med 3DS:en.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Nej, förra genereationen klarade 720p, Wii'et klarade bara 480p.
Xbox One och PS4 kommer inte att klara renderera spel i 4k.
Många spel som kommit till Xbox One rendereras i 720p, däremot har PS4 lyckats bättre med 1080p till de flesta titlar.
Wii U'et rendererar spel i 1080p.
Dem skulle dock kunna använda sig av streaming via molnet för att åstadkomma detta.

IGN intervjuade Shuhei Yoshida och han svarade:

"The PS4 will be enabled for 4K resolution for videos, the interface, and movies through Hulu or Netflix, but it will not have the capability to display games in 4K"

Både Xbox 360 och PS3 klarar av att rendera spel i 1080p@60hz, men eftersom de har ganska få shaders och är lågt klockade så sätter det en begränsning på hur avancerade scenerna kan vara och vilka effekter som kan användas.
Den enda anledningen till att Wii U "klarar" 1080p är att spelen är betydligt enklare än de som finns på 360/PS3. Är ju bara att jämföra diverse Mario spel mot BF4.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Både Xbox 360 och PS3 klarar av att rendera spel i 1080p@60hz, men eftersom de har ganska få shaders och är lågt klockade så sätter det en begränsning på hur avancerade scenerna kan vara och vilka effekter som kan användas.
Den enda anledningen till att Wii U "klarar" 1080p är att spelen är betydligt enklare än de som finns på 360/PS3. Är ju bara att jämföra diverse Mario spel mot BF4.

Ett exempel är GTA5, det marknadsfördes som full hd vilket är 1080p, men det kördes egentligen bara i HD Ready när det väl kom till kritan.
Du kan ju inte jämföra BF4 och Mario? BF4 körs ju inte ens i 1080p på Xbox One eller PS4an....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Ett exempel är GTA5, det marknadsfördes som full hd vilket är 1080p, men det kördes egentligen bara i HD Ready när det väl kom till kritan.
Du kan ju inte jämföra BF4 och Mario? BF4 körs ju inte ens i 1080p på Xbox One eller PS4an....

Mer avancerade scener och effekter kräver mer av hårdvaran, högre upplösning kräver mer shader operationer och då måste man antingen använda sig av enklare effekter eller helt enkelt stänga av vissa effekter helt.
Den enda anledningen till att Wii U "klarar" av 1080p beror på att spelen är grafiskt sätt betydligt enklare, som sagt jämför grafiken i BF4 med grafiken i Nintendos senaste Mario spel.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Mer avancerade scener och effekter kräver mer av hårdvaran, högre upplösning kräver mer shader operationer och då måste man antingen använda sig av enklare effekter eller helt enkelt stänga av vissa effekter helt.
Den enda anledningen till att Wii U "klarar" av 1080p beror på att spelen är grafiskt sätt betydligt enklare, som sagt jämför grafiken i BF4 med grafiken i Nintendos senaste Mario spel.

Går inte jämföra då BF4 inte heller körs i 1080p på konsoler, smarto..
Du läste inte igenom det vi skrivit, va?
Mario ska ha enkel grafik, jämför istället med Metroid och Zelda, Metroid Other M var riktigt snyggt för att vara till Wii som var begränsat till 480p.
Det är väl bättre att jämföra med ett spel som kommit till alla tre konsolerna? dock är dessa spel inte fullt optimerade till Wii U'et.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Ett exempel är GTA5, det marknadsfördes som full hd vilket är 1080p, men det kördes egentligen bara i HD Ready när det väl kom till kritan.
Du kan ju inte jämföra BF4 och Mario? BF4 körs ju inte ens i 1080p på Xbox One eller PS4an....

Ett annat exempel är GTA6 som renderas i full HD och 60Hz. Nämner du ett enda spel med lika fin grafik på Wii U så blir jag imponerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Ett annat exempel är GTA6 som renderas i full HD. Nämner du ett enda spel med lika fin grafik på Wii U så blir jag imponerad.

GTA6 körs inte i full hd på ps3 och xbox 360, det är dock uppskalat till 1080p. Inte samma sak.

BF4 valde dem att inte porta till Wii U så det kan vi ju inte jämföra, du kan ju kika på Assassins Creed 4 jämförelsen i alla fall, den är rätt bra.

Jag påstår inte att Wii u ligger i samma prestandaklass som PS4an, men att den ligger bra mycket över 360 och ps3an vilket många tycker på att den inte gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

GTA6 körs inte i full hd på ps3 och xbox 360, det är dock uppskalat till 1080p. Inte samma sak.

Att det inte körs i 1080p på 360 vet jag men har du någon källa för att det inte gör det på ps3?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Kimzi:

Nej, förra genereationen klarade 720p, Wii'et klarade bara 480p.
Xbox One och PS4 kommer inte att klara renderera spel i 4k.
Många spel som kommit till Xbox One rendereras i 720p, däremot har PS4 lyckats bättre med 1080p till de flesta titlar.
Wii U'et rendererar spel i 1080p.
Dem skulle dock kunna använda sig av streaming via molnet för att åstadkomma detta.

IGN intervjuade Shuhei Yoshida och han svarade:

"The PS4 will be enabled for 4K resolution for videos, the interface, and movies through Hulu or Netflix, but it will not have the capability to display games in 4K"

Finns flera enklare PS3 titlar som kör i 1920x1080, så det råder inga tvivel om att den kan använda denna upplösning. Men för mer "normala" titlar finns inte alls den rå-kraft i GPUn som behövs för att kunna hantera 1080.

Jag har då inte sett några titlar till Wii U som kör i 1080, menyn kör i 1080 men så fort man startar ett spel så säger i alla fall TV att det är 720p och ser inte varför den skulle ljuga. Och med tanke på att XBO har svårt att köra mer än 720p så tvivlar jag starkt på att Wii U fixar så mycket mer, faktum är att många (icke-exklusiva) titlar har ju problem att hålla 30FPS trots att de fixar det på PS3/Xbox360 (men då typiskt i något lägre upplösning).

Som nämnts flera gånger i denna tråd: den största tekniska missen i Wii U var att använda en CPU som är klenare än CPU i PS3/Xbox360, 3:e-parts tillverkarna orkar ju därför inte ens göra vettiga varianter av PS3/Xbox360 titlar. Med en CPU som i alla fall matchar Xbox360 hade Wii U spelen enkelt kunna portars och köra med lite högre upplösning på texturer samt i 720p i stället för 640p/5x0p som är vanligt på PS3/Xbox360.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Att det inte körs i 1080p på 360 vet jag men har du någon källa för att det inte gör det på ps3?

Här
Det finns fler sidor, bara att söka på google

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Här
Det finns fler sidor, bara att söka på google

Jag blandar helt och hållet ihop det med GT dvs Gran Turismo 6 ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Finns flera enklare PS3 titlar som kör i 1920x1080, så det råder inga tvivel om att den kan använda denna upplösning. Men för mer "normala" titlar finns inte alls den rå-kraft i GPUn som behövs för att kunna hantera 1080.

Jag har då inte sett några titlar till Wii U som kör i 1080, menyn kör i 1080 men så fort man startar ett spel så säger i alla fall TV att det är 720p och ser inte varför den skulle ljuga. Och med tanke på att XBO har svårt att köra mer än 720p så tvivlar jag starkt på att Wii U fixar så mycket mer, faktum är att många (icke-exklusiva) titlar har ju problem att hålla 30FPS trots att de fixar det på PS3/Xbox360 (men då typiskt i något lägre upplösning).

Som nämnts flera gånger i denna tråd: den största tekniska missen i Wii U var att använda en CPU som är klenare än CPU i PS3/Xbox360, 3:e-parts tillverkarna orkar ju därför inte ens göra vettiga varianter av PS3/Xbox360 titlar. Med en CPU som i alla fall matchar Xbox360 hade Wii U spelen enkelt kunna portars och köra med lite högre upplösning på texturer samt i 720p i stället för 640p/5x0p som är vanligt på PS3/Xbox360.

Några av dem spelen som körs i 1080p på Wii Uet:
Batman: Arkham City Armored Edition
Assasins Creed 3
ZombiU
Call of Duty: Black Ops 2
Transformers Prime
Newly Added:
Monster Hunter Tri Ultimate

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Kimzi:

Några av dem spelen som körs i 1080p på Wii Uet:
Batman: Arkham City Armored Edition
Assasins Creed 3
ZombiU
Call of Duty: Black Ops 2
Transformers Prime
Newly Added:
Monster Hunter Tri Ultimate

Ok, förklarar saken. Googlade och Nintendo har tydligen valt att köra 720p på sina titlar för att garantera 60FPS och det är främst för de jag har en Wii U. Har ingen av de du listar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Jag blandar helt och hållet ihop det med GT dvs Gran Turismo 6 ber om ursäkt.

Jaha, GT6 har jag inte någon som helst uppfattning av men läste nyss en intervju med Kazunori Yamauchi, och du har rätt på den fronten, dem lyckades faktiskt få 1080p på PS3an men han säger också att det krävde bra mycket arbete för att dem skulle lyckas med det.
Är du intresserad så fanns det att läsa HÄR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ok, förklarar saken. Googlade och Nintendo har tydligen valt att köra 720p på sina titlar för att garantera 60FPS och det är främst för de jag har en Wii U. Har ingen av de du listar.

Jo, jag vet faktiskt inte varför Nintendo har valt att låsa spelen till det, dessa spelen kräver antagligen mer och kan köras i 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Jo, jag vet faktiskt inte varför Nintendo har valt att låsa spelen till det, dessa spelen kräver antagligen mer och kan köras i 1080p.

Dom låser det på 720 av samma anledning som dom flesta PS3/360 och även PS4/Xbone spel inte kör 1080p. bara 1080p av sig självt betyder inte bättre grafik om man får tumma på en massa annat för att uppnå det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Dom låser det på 720 av samma anledning som dom flesta PS3/360 och även PS4/Xbone spel inte kör 1080p. bara 1080p av sig självt betyder inte bättre grafik om man får tumma på en massa annat för att uppnå det.

Nej, då kommande spel som Super Smash Bros. U, Bayonetta 2, Mario Kart 8 och Rayman Legends ska köras i 1080p, dem gick bara på det säkra med launch-titlarna av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Inte att rendera.

jo, rent tekniskt klarade dom ju det. Men inte tillräckligt bra så att man i praktiken använde det i den mjukvara som gjordes. Men att rendera en snurrande kub i 1080p med någon form av textur klarade dom säkert alla dagar i veckan.

Edit: Såg nu att någon annan skrev det länge upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://www.sweclockers.com/nyhet/17950-ibuypower-visar-steam-...

Det är inte svårt att matcha de nya konsolerna i prestanda eftersom de inte har direkt imponerande prestanda jämfört med en PC. Formfaktorn är inga större problem längre då fler och fler satsar på chassin i kompakta format. Tittar vi på CPU-prestanda motsvarar den en ny i3 från Intel ungefär och GPU-prestandan ligger någonstans strax över 7850 för PS4 och 7770 för Xbone. Inget alltför imponerande där heller.

Håller med helt.

Dock med tilllägget att Wii-U inte är ett dugg bättre på denna fronten. Snarare ännu mindre imponerande än XB1 och PS4.

Så dessa fakta är knappast något som talar för Nintendo.

Skrivet av Zotamedu:

Nej Microsoft och Sony kommer sluta som Sega. Då deras primära försäljningsargument är häftig grafik som för en PC-spelare inte är så häftig ens vid lansering, hyr ska de då vara relevanta i sju år? Nintendo försöker i alla fall erbjuda något mer med varierad utgång.

Vet inte hur saker kommer sluta, men ovan resonemang om klen hårdvara kommer ju klart drabba Nintendo än mer. Även här så är det inte något som talar alls till Nintendos fördel.

Jag tror att mindre och mindre fokus kommer bli på enbart spel. Det blir allt viktigare med ett komplett ekosystem av tjänster och integrerade funktioner. Här är ju Microsoft och Sony klart starkare med deras media-kopplingar och deras relationer till tredjepartsleverantörer och både tjänster och innehåll.

Tror att tom Apple skulle inom en snart framtid slå Nintendo. De har starka relationer till mediabolag och ett stort aktivt nätverk med utvecklare för deras plattformar. Håller dessutom Nintendo på så här så kan Apple inom en snar framtid lansera en Apple-TV som är kraftfullare och mer kompetent än Nintendos boxar. Även Google skulle kunna göra ett ryck in på denna sidan (om de satsar lite mer och seriösare än vad de gjort med dagens försök).

Tror, precis som många andra här varit inne på, att det varit bättre om de faktiskt gör en "Sega" och lägger ner sin undermåliga hårdvara och istället fokuserar på det de är bra på, dvs spelen. Det är ju där de har sina riktiga fans och sin charm.

Detta sagt så är jag varken någon "fanboy" eller "hater" av något av dagens konsollsystem. Är personligen inte så intresserad att köpa något av dem i dagsläget (då får de allt komma med något bättre). För mig så räcker det fint med spel på PC och iPad (och några enstaka gånger mobilen).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Att det inte körs i 1080p på 360 vet jag men har du någon källa för att det inte gör det på ps3?

http://help.elgato.com/customer/portal/articles/1323423-grand...

Enkel googlesökning, första träffen.

Upplösning på gammelkonsoller känns i övrigt som ett luddigt begrepp då trots att bilden har en viss upplösning som sedan kan skalas upp, så har väl texturerna också en upplösning. Är dessa dåliga kan bild renderad i full HD ha se dålig ut trots att bilden inte är uppskalad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

http://help.elgato.com/customer/portal/articles/1323423-grand...

Enkel googlesökning, första träffen.

Upplösning på gammelkonsoller känns i övrigt som ett luddigt begrepp då trots att bilden har en viss upplösning som sedan kan skalas upp, så har väl texturerna också en upplösning. Är dessa dåliga kan bild renderad i full HD ha se dålig ut trots att bilden inte är uppskalad.

Dock brukar man väl som utvecklare göra högre upplösta texturer och sedan skala ned dem istället för tvärtom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Några av dem spelen som körs i 1080p på Wii Uet:
Batman: Arkham City Armored Edition
Assasins Creed 3
ZombiU
Call of Duty: Black Ops 2
Transformers Prime
Newly Added:
Monster Hunter Tri Ultimate

Har du några som helst källor som stöder att dessa spel renderar i 1080p och inte bara är uppskalade?
Detta är vad jag hittar:

Batman: Arkham City Armoured Edition = 1280x720 (FXAA)
Carl on Duty: Black Ops 2 = 880x720 (2xAA)
Darksiders 2 = 1152x640 (post-AA)
Mass Effect 3: Conrad Edition = 1280x720 (FXAA)
New Super Mario Bros. U = 1280x720 (no AA on world map, post-AA in-game)
ZombiU = 1280x720 (post-AA)

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Några av dem spelen som körs i 1080p på Wii Uet:
Batman: Arkham City Armored Edition
Assasins Creed 3
ZombiU
Call of Duty: Black Ops 2
Transformers Prime
Newly Added:
Monster Hunter Tri Ultimate

Jag hoppas du vet att typ INGA utav de där spelen renderas i 1080p, utan är uppskalat.
EDIT: Möjligtvis Monster Hunter och TP men det är inte 60 fps stabilt.

Det är inte många som körs i riktig 1080p. Ett exempel är Wind Waker HD, men då är det 30 fps.