Grafikkort beter sig väldigt konstigt! [GTX 660]

Permalänk
Medlem

Grafikkort beter sig väldigt konstigt! [GTX 660]

Tjena Sweclockers! Nu är det så att den senaste tiden har mitt grafikkort (EVGA GeForce GTX 660 2GB) betett sig väldigt underligt. Jag vet inte när det började, men det måste väl ha vart för någon månad sen minst. Kortet har jag haft i ca. ett år nu.

Jo det är så att när jag spelar så händer det lite olika konstiga saker. Ibland kan t.ex. skärmen bli svart i några sekunder, spelet minimeras och jag får ett meddelande att drivrutinen slutat fungera och har återställts. Meddelandet på engelska är: "Nvidia windows kernel mode driver version 331.82 stopped responding and has recovered". Ibland så blir bara skärmen svart i några sekunder och spelet kommer tillbaka igen.
Här är ett klipp när jag spelar CS:GO och detta inträffar: http://www.youtube.com/watch?v=wIJCAaYB3G0

Sedan ibland, det värsta av allt, är när jag är mitt i ett spel så dör skärmarna bara och grafikkortsfläkten går upp till 100%. Ingen bild kommer tillbaks utan jag måste starta om datorn med knappen istället.

Så vad kan vara problemet? Har mitt grafikkort gjort sitt? Kanske PSUn? Vill verkligen ha hjälp med detta, hade vart oerhört tacksam!

Jag uppgraderade förresten min CPU, RAM-minnen och satte in en SSD i datorn i oktober. Men det är inte förrän i slutet av nov-dec jag börjat uppleva sånt här konstigt. Det kan väl inte vara att komponenterna arbetar dåligt tillsammans eller sådant? Mina övriga specs är AMD FX 8320, 8GB Corsair 1600MHz RAM, 500W Corsair CX PSU o.s.v.

Permalänk

jag har en känsla av att du skulle behöva lite mera effekt i psun

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Medlem

CX serien har inte så bra kvalitet, i alla fall inte förr. Har du möjlighet att testa med ett annat grafikkort eller med ett annat nätaggregat?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hur många ram stickor har du och vilket märke?