Ska vi skänka en "JulDator" i år också?? (Donationstråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag råkar faktiskt ha en 1156 kylare hemma tror jag, kan ej bekräftas just nu, kan bekräftas på söndag kväll

Vore guld i så fall. Hör gärna av dig om så är fallet!
// Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Vore guld i så fall. Hör gärna av dig om så är fallet!
// Henrik

Glömde bort, skänkte den redan till en juldator tyvärr

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Grym tråd hur gick det i slutändan hur många datorer skänktes?

Permalänk

@joelburman: Kan inte svara för alla, men Stockholm skänkte 3 datorer.
Sedan är jag nästan säker på att åtminstone södra Sverige (Lund?) fick ihop en dator i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelburman:

Grym tråd hur gick det i slutändan hur många datorer skänktes?

Oj, det var ett tag sedan....
Utöver Stockholm så fick Halmstad ( http://www.sweclockers.com/galleri/11960-sweclockers-juldator... ) ihop en dator och här i JKPG en stationär+1 Laptop. ( http://www.sweclockers.com/galleri/11975-sweclockers-jul-nyar... )
Hur det gick i GBG och Lund minns jag faktiskt inte. Hittar heller inga gallerier från de byggena.

Fick förfrågan i höstas om att dra igång detta igen, men med tanke på den logistiska MARDRÖM detta var i kombination med folk som plötsligt inte svarade mer samt tidsåtgången så tackade jag bestämt nej!
Tanken är bra men någon annan får ta initiativet nästa gång.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Halloj!
Gammal tråd, men lika viktigt nu som då.
Första advent, och många sitter säkert och blir mysiga av glögg och pepparkakor.
Jag undrar hur intresset ser ut för i år?!
Vad jag har:

Grafikkort, AMD HD6950, Göteborg

Nån mer som är på?
Finns det nån som vet nåt ställe att skänka till? Flyktingboende är väl aktuellt just nu tänker jag

Permalänk
Medlem

@ISbit: Lite sent ute men jag har precis byggt en dator jag tänkt skänka bort Någon som har förslag på var eller till vem?
Inga överdrivna specs men det som sitter i är följande:

Chassi: Fractal design mini
Mobo: Dell optiplex 790 oem mAtx
CPU: i5 2400
Ram: 8gb ddr3
GPU: Msi gtx 560 ti
PSU: 475w 80+ från hp workstation
HDD: 2st 250gb segate

Tänkte även skicka med en 22" skärm och mus/tangentbord av enklare modell

Är lite sugen på att sätta ihop någon mer man har inte allt som behövs och behöver ju någonstans att skänka dom med

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk

Jag undrar om det här är bra till en dator?

Processor - Intel Core i5-4460

Moderkort - MSI B85M-E45, Socket-1150

Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC

Ram- Ballistix Sport DDR3 1600MHz 8GB

Nätagg- Cooler Master B500 VER.2, 500W

Hårddiskar: 1 Samsung 850 Evo SSD 120 gb samt 1 WD Desktop 1 gb.

Chassi: Corsair Carbide 100R Window Edition

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ludvig Modin: det duger nog alldeles utmärkt till de flesta

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Avstängd

Vi väcker liv i denna tråd. Har eventuellt fått loss ett gäng fullt funktionella bärbara datorer av mitt företag som är tilltänkta till lotteriet vi brukar köra samt till Julgåvor till bättre behövande. Vart har vi dom andra trådarna vi brukar ha för lotterierna och ihopbyggnaderna?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Är det forfarande du som kör på detta?

Skrivet av NcLr:

***********22:00 den 2/12 avslutar vi donationerna!!***********[

KONTAKTUPPGIFTER TILL ER SOM DONERAR SKULLE UPPSKATTAS SÅ JAG KAN KOMMA I KONTAKT MED ER! FÖLJANDE BEHÖVS; NAMN, ADRESS, MAIL OCH TELEFONNUMMER!!
Skicka via PM här på SWEC eller till min mail: nilhe1@hotmail.com

För det första vill jag be om ursäkt för valt underforum, men har inte en aning om var jag ska skapa denna tråden. Så fritt fram för mod att flytta den!

Som en del av er kommer ihåg så startade jag en tråd för 2 år sedan där jag letade begagnade datordelar som användare kunde skänka till en tjej vars familj hade en så ansträngd ekonomi att de inte hade råd att införskaffa en dator.
Gensvaret var enormt och vi fick ihop delar som monterades till en fungerande burk som sedan skänktes som en julgåva från medlemmarna på SweC till en överlycklig tjej. Se nedan:
http://www.sweclockers.com/galleri/8533-tribute-to-sweclocker...

Fick nu en förfrågan om det fortfarande fanns behov hos denna familj och om vi då skulle göra om detta?
Jag kan glädjande nog meddela att just denna familj nu uppfyller normen hos en svensk kärnfamilj med mamma, pappa, barn. Ja, jag vet att det finns andra acceptabla definitioner på "Kärnfamilj", men här är det mamma, pappa, barn.
Dessutom en numera stabil ekonomi, så hos just denna familj finns inte behovet längre.

Men med vetskapen om hur många svenska familjer som lever på existensminimum så måste det ju finnas någon annan här på SweC som känner en familj med liknande behov!?

Ska vi göra detta så är det hög tid att börja rodda i detta nu! Kan säga att jag talar av egen erfarenhet och det tar längre tid än man kan tro!

Så frågan är ju då om vi ska göra om detta i år också?? Vad säger ni?? Någon som känner en familj med detta behovet??

FÖLJANDE ÄR ERBJUDET TILL DONATION:

Sekreterare: [?uppochner]Gangster

ÖVRIG INFO!!

- Preliminärt avslutar vi insamlingen den 2/12.
För er som erbjuder donationer vänligen var beredda att skicka förhållandevis omgående.
Kommer meddela både i PM och här i tråden framöver vilka och vems delar som önskas användas.

- Byggare sökes som är beredda att offra en del tid och arbete på att samordna, montera, installera, funktionstesta och leverera till Kvinnojouren eller andra, av forumet, utsedda mottagare! Skicka PM!

- Känner någon att de vill donera till frakt så ska vi lösa detta också på ett eller annat sätt!

**** UPPDATERING**** 19:30 131201

ÖVERGRIPANDE ANSVARIGA ort för ort:

- Stockholm: Llhweiir styr upp jobbet här och bidrar med lokal! Ta hjälp av SweLingonBerry.

- Göteborg: Kern styr upp och bidrar med lokal. Ta hjälp av DavidtheDoom, HElephant och Sandsu.

- Malmö/Lund: Pinkn00b

- Halmstad: [¿]Gangster

- Jönköping: nilhe1 med hjälp av foxsox7

Har jag missat någon som erbjudit sig så bara PMá!

Erbjudande om roadtrip med leveranser:
- Sebben89 (Mora - Falun-Borlänge - Gävle - Uppsala - Sthlm - Lkpg - Jkpg)
- Lemmythekiller (Gävle - Örebro)

Insamlings/fördelnings-ansvarig för fraktkostnader:
[?uppochner]Gangster
Underforum:
- Organisation:http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...
- Konfiguration:#14140917
- Diskussion:http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

- Kvinnojouren är det som gäller för denna tråden då detta verkar vara förankrat med de flesta och för att det inte helt ska gå över styr! Jag jobbar successivt på kontakten med filialerna i andra städer, men även de på Kvinnojouren jobbar ideellt så ge mig ett par dagar! Det går naturligtvis även bra att de ansvariga för städerna själva tar kontakt med Kvinnojouren på plats.

KONTAKTUPPGIFTER TILL ER SOM DONERAR SKULLE UPPSKATTAS SÅ JAG KAN KOMMA I KONTAKT MED ER! FÖLJANDE BEHÖVS; NAMN, ADRESS, MAIL OCH TELEFONNUMMER!!
Skicka via PM här på SWEC eller till min mail: nilhe1@hotmail.com

***********22:00 den 2/12 avslutar vi donationerna!!***********[

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Jag har ev komponenter liggandes hemma jag kan skänka dock ingen komplett dator.
Måste rota fram dessa i gömmorna bara om någon anser sig kunna bygga något dvs.

/Rob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Är det forfarande du som kör på detta?

Nope! Det där var bra länge sedan.
Har tyvärr inte en livssituation som tillåter ett dylikt åtagande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att är det riktigt seriöst och går till rätt folk så har jag;
fina lurar
mus
tangentbord och ett 550w nätagg.
(https://www.sweclockers.com/marknad/175612-fina-fynd)
Ingen fulspons för min egen annons!

Sponsrar gärna med det, givet att allt är seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Jag har ev komponenter liggandes hemma jag kan skänka dock ingen komplett dator.
Måste rota fram dessa i gömmorna bara om någon anser sig kunna bygga något dvs.
/Rob

Vill du ta tag i det så hjälper jag gärna till!

Skrivet av NcLr:

Nope! Det där var bra länge sedan.
Har tyvärr inte en livssituation som tillåter ett dylikt åtagande.
Skickades från m.sweclockers.com

Ok bra jobbat tidigare iaf. Mycket fint.

Permalänk
Medlem

Jag har en del 23" HP monitorer, typ tre, fyra stycken, som snart går på tippen men som jag hellre skänker till någon som behöver.
Finns i Lund, kan levereras till Malmö med omnejd.

Permalänk
Medlem

Jag har följande komponeneter som jag kan tänka mig donera. Finns i Stockholm

Cooler Master Elite 310 Tower Black/Silver ATX  
Gigabyte GA-970A-DS3P
AMD FX-8370 8C 4,3GHz 16MB AM3+
Arctic Cooling Alpine 64 Pro
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Corsair 8GB (2x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RÖD
HyperX Fury 120GB
PowerColor Radeon HD5750 1GB
Cooler Master B2 600W