Skärmar stängs av - grafikdrivrutin kraschar? Hjälp! (GTX 660)

Permalänk
Medlem

Skärmar stängs av - grafikdrivrutin kraschar? Hjälp! (GTX 660)

Tjena där!

Nu är det så att jag har börjat få ett minst sagt störande problem med mitt grafikkort... När jag spelar t.ex. CS:GO så spelar jag i kanske 10-15 minuter. Sedan så stängs skärmarna av i kanske 5 sekunder, ljudet hackar upp sig, sedan kommer bilden tillbaks. När det väl har börjat hända så händer det kanske med endast 3-4 minuter emellanåt. Hur störigt som helst.

Testade även att köra 3D Mark 11 nyss, fick samma efter endast 2 minuter kanske, men så stod det även att "Grafikdrivrutinen Nvidia Windows Kernel Mode Driver 331.82 har slutat svara och har återställts" eller något sådant. Kan det vara drivrutinen som knasar? Eller är det grafikkortet som kanske överhettar? Har nämligen försökt med att installera om drivrutinerna till grafikkortet men det har inte hjälpt. Tror jag får hyfsat hög temperatur på kortet när det händer i CS:GO åtminstone. 83-84C låg det nog på då, det är mycket va?

Grafikkortet är förresten ett EVGA GTX 660, och mina andra komponenter AMD FX-8320 8C, 8GB RAM, 500W Corsair CX PSU o.s.v om det spelar någon roll.

Här är ett klipp när det inträffar i CS:GO: http://www.youtube.com/watch?v=wIJCAaYB3G0

Väldigt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad det kan vara? Har googlat hur mycket som helst kring detta, och det verkar kunna vara allt ifrån att bara behöva höja vcore på kortet och byta ut RAM-stickor, så väldigt mycket att testa... Det jag testat än så länge är i alla fall att ominstallera drivisar, pillat i NVIDIA's kontrollpanel, rengjort datorn från damm, och nu även formaterat min C-disk och installerat ett helt nytt Windows.

Permalänk
Medlem

Börja med att dra upp fläkten på ditt kort så att tempsen ligger runt 70 vid load. Kraschar det ändå är det inte överhettning.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Börja med att dra upp fläkten på ditt kort så att tempsen ligger runt 70 vid load. Kraschar det ändå är det inte överhettning.

Nu efter jag installerat om mitt OS så har det inte hänt ännu, efter jag spelat ungefär 15-20min CS:GO, vilket borde räcka innan problemet inträffade tidigare. Inte pillat med fläktens hastighet ännu, men mina temperaturer låg max vid 70C efter dessa minuter jag spelade, jämfört med ungefär 83C innan. Det har alltid inträffat vid omkring 83C i CS:GO tidigare. Men nu gick det helt smooth i princip.

Hur kan mina temps ha sjunkit efter en ominstallation utav OS:et egentligen? Ganska konstigt. Men jag ska spela lite andra spel och se vad som händer!