Ska vi skänka en "JulDator" i år också?? (Donationstråden)

Permalänk
Medlem

Kan även skicka med cpun stockholmsområdet. Jag har ingenting att skicka 775 moderkortet så ni vet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

uppdaterar min lista lite

1 Razer naga molten (mus)
1 Razer imperator (mus)
1 Razer blackwidow (tangentbord)
1 Logitech G19 (tangentbord)
2 Seagate 250GB
1 HP 19" skärm
1 CD/DVD läsare
1 Komplett Dator HP utan HDD
1 Logitech X-530 (högtalarpaket)

Samt även fraktsedlar beroende på hur många som behövs och kan även tänka mig att hjälpa till i Göteborgsområdet

vet att donationstiden tar slut idag men kan säkert fixa fler cdläsare och nån mer skärm i morgon på jobbet.

Permalänk
Medlem

Någonstans att skicka fraktpengar, eller pengar att inhandla delar som saknas för ytterligare en komplett dator? PMa mig gärna med kontonummer!

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Har ett XFX Radeon 6950 2GB liggandes pga oseriös köpare, skänker det mer än gärna. Har dock varit överklockat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - ASUS Radeon RX 5700 DUAL EVO OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 3x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 6.8.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Någonstans att skicka fraktpengar, eller pengar att inhandla delar som saknas för ytterligare en komplett dator? PMa mig gärna med kontonummer!

[¿]Gangster sköter donationerna!
Stort tack för ditt bidrag!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HENKZ92:

uppdaterar min lista lite

1 Razer naga molten (mus)
1 Razer imperator (mus)
1 Razer blackwidow (tangentbord)
1 Logitech G19 (tangentbord)
2 Seagate 250GB
1 HP 19" skärm
1 CD/DVD läsare
1 Komplett Dator HP utan HDD
1 Logitech X-530 (högtalarpaket)

Samt även fraktsedlar beroende på hur många som behövs och kan även tänka mig att hjälpa till i Göteborgsområdet

vet att donationstiden tar slut idag men kan säkert fixa fler cdläsare och nån mer skärm i morgon på jobbet.

Håll koll på denna tråden! Saknas något till byggena kommer det upp en efterlysning här!
Men kan på rak arm säga att optiska enheter är bristvara, så bidrag där är välkomna även imorgon!
// Henrik

Hmm, förlåt för dubbelposten!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

******************OCH NU STÄNGER VI TRÅDEN FÖR YTTERLIGGARE DONATIONER!!*******************

Fortsätt gärna följa denna tråden då ev. delar som saknas kommer efterlysas här!

I ÖVRIGT VILL JAG GE ALLA ETT STORT TACK FÖR DEN ENORMA GENEROSITET OCH ENGANGEMANG NI VISAT HÄR!

Nu ska vi "bara" slutföra detta också........!

Övrig diskussion för vi hädanefter i de andra tre trådarna son hör till "Juldatorn"
Se länkar i post #1!

Listan i post #1 Kommer uppdateras så fort de sista delarna är tillagda!
// Henrik

*****************************************************************************************

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munken_89:

Hej, Har dessa delar liggandes som jag kan tänka mig donera.

Cpu:
1st: Intel 2600k
1st Amd 1090t
1st Amd 955
2st Xeon 5650

Kylare:
Corsair h70 (Kan ha tappat bort intel fäste)
Intel standard kylare
Amd standard kylare

Fläktar:
2 st Corsair SP pwm Quiet
2 st 140mm Corsair standard svarta
1-5 120mm Fläktar (okänt)

Moderkort:
1st Asus formula iv
1st Asus maximus iv extreme

Minnen:
4st 2gb corsair xms3 elr vad dom heter
Vet även att jag har ddr2 minnen liggandes, Dock är storleken okänd

Hårdiskar:
4-6 st 2.5 tums 7200rpm/5400rpm 250-500 gb
Corsair 120gb ssd

Grafikkort:
2 st XFX 6870 1GB med brygga
1 st GeForce GT 620

Har även en laptop, Modell Hp 6910p som ligger och skräpar

Kontakta mig!!
// Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

*****************AKUT!*************************

SÖKES!
Alla kära medlemmar här på SWECLOCKERS!
Om ni har en komponent liggandes i garderoben som samlar damm och som ni kan tänka er att skänka till forumets projekt "Juldatorn" så snälla titta i inlägg #42 i tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Ser ni att där finns en komponent som ännu inte är "**BEKRÄFTAD**" och ni har en motsvarande att donera, skicka mig snarast ett PM!
Ett evigt "kudos" från oss alla till er donatorer!
// Henrik

BEHÖVER FORTFARANDE KONTAKT MED:
- MUNKEN_89
- ACKEE22
- [*KH*]Morierty

Vänligen kontakta mig snarast!

Konstaterar snabbt att denna tråd nu har över 16500 visningar på drygt en vecka!!! Måste väl ändå vara någon form av rekord!?!?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har en dator som jag ej använder längre. Chassi med. Är de intressant så får någon gärna pm mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då ska jag ge alla medlemmar och donatorer en uppdatering/delsammanfattning!

Det som började med en fråga slutade som ett minst sagt tidsödande, frustrerande men samtidigt givande projekt. Vi har fått massvis med erbjudande om komponenter från Sveriges alla hörn och alla som erbjudit sig att donera ska ha ett STORT tack för eran insats!
Personligen är jag både förvånad och mycket glad över den ENORMA respons vi fått här på SWEC och konstaterar att "Juldator"-tråden måste slagit någon form av rekord med +16500 visningar på ~1v!

Vad som först såg ut att bli 10+ komponentbyggda datorer minskade till 7 och nu när vi sammanfattar resultatet 4. Utöver dessa ett antal kompletta och delvis kompletta. Hur många som i slutet kommer hinna färdigställas är, för mig, fortfarande lite oklart då varje stad ombesörjer byggnation och givande efter bästa förmåga och slutligt svar får vi sannolikt inte förrän efter Jul.

Oavsett antal datorer vi får ihop så är det bättre än 0 som hade varit resultatet om vi inte startat detta projekt.

Om detta ska fortleva som projekt även nästa år bör man nog ha en riktig organisation med någon naturlig strukturerad organisatör i spetsen. Jag har gjort så gott jag kan men är inte sen att erkänna att detta med att organisera inte är min starkaste sida och något jag tänker försöka undvika i framtiden.....;)

Nu kommer iaf jag dra mig tillbaka och fokusera på att få delarna till min hemstad levererad så jag kan sätta igång på "riktigt" utan att behöva sitta den 23/12 och felsöka!

Donatorer som har komponenter i de byggen vi lyckats få kompletta kommer att bli kontaktade under de närmsta dagarna av respektiva ansvariga på orten.
Ni ska alla ha ett Stort tack för eran generositet och vilja att hjälpa till!

Dessutom vill jag önska er alla en riktigt God Jul!!
// Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Syn jag inte såg denna tidigare, men om det görs igen nästa året då har jag en massa gammla dator prylar liggande.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk

Jag vill bara göra ett försök om att hitta en processor som är mer värdig att ha i datorpaketet jag skall bygga. Så här ser listan ut:

Chassi: FD R2 (Lemmythekiller) – Hedesunda **BEKRÄFTAD** (inkl. frakt)
Mobo: Gigabyte GA Z68 AP-D3 (Siggen) - Eskilstuna **BEKRÄFTAD**
CPU: G630T (Gangster) – Halmstad **BEKRÄFTAD**
PSU: Corsair HX750w (Livingdead4life) – Kramfors **BEKRÄFTAD**
Gfx: 1st AMD HD5870 - NORRKÖPING - windblownsnow **BEKRÄFTAD**
RAM: 3x2GB DDR3 (Hinkan) – Nybro **BEKRÄFTAD**
HDD: 1st á 250GB (HENKZ92) – GBG med omnejd **BEKRÄFTAD**
Kylare: 1155 (Alexander7938) – Åkersberga **BEKRÄFTAD**
Skärm: 19" (ballibaba) - Stockholm **BEKRÄFTAD** (inkl frakt)
OS: 1 st Windows 7 Pro VLK Volume License Key - HElephant och vicevire **BEKRÄFTAD**
Optisk enhet: ???
MUS och TGB: Draztic

Givetvis fungerar ju min Pentium G630T och jag kommer använda den om jag inte hittar något annat. Den känns dock lite klen i jämförelse med grafikkort och moderkort.

Jag vill bara kolla ifall det finns någon som har en bättre Socket 1155 processor liggandes! Och det handlar absolut inte om att jag inte vill donera min processor!

Den som har något liggandes, PM:a mig! Eller E-post: dickjoh@hotmail.com

MvH Dick

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Lägger i5-760in på lådan imorn bitti!

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Då är region Stockholm igång på allvar! Följ vårt arbete i byggloggen: http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1260925-sw...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk

Jag har lagt upp et galleri för Halmstads dator! Uppdateras allt eftersom!

http://www.sweclockers.com/galleri/11960-sweclockers-juldator...

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Jaha! Nån i närheten av Jönköping som har en +500w fungerande PSU att avvara?? Skulle behöva den senast igår! :/

Alternativ skulle vara en uppsättning modulära kablar till ett Corsair CM750M.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Jaha! Nån i närheten av Jönköping som har en +500w fungerande PSU att avvara?? Skulle behöva den senast igår! :/

Nilhe1 kan ha en psu vet inte watt men om du skickar pm med adress så kan jag skicka den som en sista utväg om ni inte får tag på en.

har 4st 1GB PC2-5300 minnen om det behövs kan sätta på posten som brev når det fram snabbt.

har även netgear switch, nätverkskablar,

riktig trevlig ide synd bara man såg det så sent, blir det av nästa år är man gärna med, har även fraktsedlar man kan bjuda på.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Gisses vad mycket fina grejjer alla skänker!
Är det bestämt vart datorerna ska levereras?

Visa signatur

jag må va dum, men jag är iaf inte snygg

Permalänk
Entusiast

Att man inte visste om detta lite tidigare... har 2x2GB DDR3 1333Mhz, ett gammal chieftec dragon, ett gäng fläktar och ett gammalt nätagg som man hade kunnat skänka. Hade även kunnat ställa upp att bygga. Påminn mig nästa år

Permalänk
Medlem

Jag har en del här i Stockholm

Bla

* Dell Precision server med dubbla xeon proppar
* Ett gång chassi fläktar
* massor av fläktkablar
* Kan ha massor av sata kablar
* massa övriga "bra att ha delar"

Vem är kontakten i Stockholm?

Skickar helst inte pga odugliga speditörer har krossat mina senaste paket

/Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Jag har en del här i Stockholm

Bla

* Dell Precision server med dubbla xeon proppar
* Ett gång chassi fläktar
* massor av fläktkablar
* Kan ha massor av sata kablar
* massa övriga "bra att ha delar"

Vem är kontakten i Stockholm?

Skickar helst inte pga odugliga speditörer har krossat mina senaste paket

/Robin

hanjou och SweLingonBerry kör Sthlm!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av robber:

Jag har en del här i Stockholm

Bla

* Dell Precision server med dubbla xeon proppar
* Ett gång chassi fläktar
* massor av fläktkablar
* Kan ha massor av sata kablar
* massa övriga "bra att ha delar"

Vem är kontakten i Stockholm?

Skickar helst inte pga odugliga speditörer har krossat mina senaste paket

/Robin

Hej!
Tyvärr kan vi i Stockholm inte ta emot fler donationer då detta projekt redan håller på att gå överstyr. Vi har helt enkelt inte tid att gå igenom, installera, testa (m.m.) fler datorer än vi redan har. Om läget skulle ändra sig hör vi av oss.

Det är självklart fortfarande fritt att skriva i tråden om ni har komponenter som ni kan tänka er donera!

Mvh Elias

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk

Finns det någon som har ett Socket 1155 moderkort i eller i närheten av Halmstad?

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Hej!
Tyvärr kan vi i Stockholm inte ta emot fler donationer då detta projekt redan håller på att gå överstyr. Vi har helt enkelt inte tid att gå igenom, installera, testa (m.m.) fler datorer än vi redan har. Om läget skulle ändra sig hör vi av oss.

Det är självklart fortfarande fritt att skriva i tråden om ni har komponenter som ni kan tänka er donera!

Mvh Elias

Ok!

Håll oss uppdaterade om det är något specifikt ni behöver.

Vart håller ni hus?

Kan ev ställa upp med 2 extra händer i helgen!

/R

Permalänk
Medlem

Hej allihop!

Ville bara meddela att jag idag varit och lämnat min dator till Kvinnojouren i Malmö. Hoppas att någon får glädje av den.

Jag vill också passa på att tacka först och främst nilhe1, men även alla andra som engagerat sig, för allt jobb ni lagt ner!

God jul på er allihop!

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem

Stort tack själv för ditt jobb ekscha!
Jag och [¿]Gangster får på grund av olika problem sikta på nyårsdator istället, men vet att de blir lika uppskattade för det!

Passar på att önska en riktigt God Jul och Gott nytt år till alla här på forumet!
Ett extra tack vill jag ge till alla som donerat eller varit villiga att donera samt naturligtvis till er som byggt och ansvarat i era respektive städer!

God Jul och ett Gott nytt år!
// Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Då gör jag en snabb-koll ifall någon har en kylare till 1156-prolle liggande. Testat med en stock-kylare 1156 (egentligen till någon xeon-prolle s.1156) och tempen lägger sig på 64c i bios. Lagt om kylpasta x 2 (Arctic silver) utan förbättrat resultat. 64c i idle känns ohållbart.....

Specs i övrigt:
Chassi: LianLi
Mobo: 1st Gigabyte Socket 1156
Cpu: I5 760
Psu: 500W
Gfx: GTX 470
Ram: 4GB Corsair DDR3
Hdd: 320GB
Kylare: Stock

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Då gör jag en snabb-koll ifall någon har en kylare till 1156-prolle liggande. Testat med en stock-kylare 1156 (egentligen till någon xeon-prolle s.1156) och tempen lägger sig på 64c i bios. Lagt om kylpasta x 2 (Arctic silver) utan förbättrat resultat. 64c i idle känns ohållbart.....

Specs i övrigt:
Chassi: LianLi
Mobo: 1st Gigabyte Socket 1156
Cpu: I5 760
Psu: 500W
Gfx: GTX 470
Ram: 4GB Corsair DDR3
Hdd: 320GB
Kylare: Stock

Jag råkar faktiskt ha en 1156 kylare hemma tror jag, kan ej bekräftas just nu, kan bekräftas på söndag kväll

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig