Blizzard gör Warcraft och Warcraft II för moderna datorsystem

Permalänk
Medlem

Klart man vänder tilbaks, Warcraft serien är ju klassiker man saknar, jag har dem klara för nedladding i min blizzard acount, men som de påpekar, upplösning och sån skit som inte fått kärlek på många år måste göras något med för att man går tilbaks... Också sant at det är nog en renäsans för yngre anställda att titta på konsepten som gjorde dem stora, så at de förstår Warcraft universet när dom skapar nytt.. Lite så kanske i alla fall.. Hoppas det...

Permalänk

Captain on the bridge!

Bästa spel nyheten i år. Warcraft 2 är helt klartmed på top 5 listan över bästa PC-spel genom historien.
Bara hoppas att Blizzard inte klantar till det. Att axla ansvaret för en sådan uppdatering kräver mycket.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk

jag gillar det, kanske dom gör samma med typ diablo 1

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag känner mig inte så värst ensam. Windows Store hade 1,7 miljoner nedladdningar i snitt per dag i oktober.
http://www.neowin.net/news/microsoft-windows-store-had-17-mil...

On topic, jag ser verkligen fram emot de tidigare Warcraftspelen. Det är nästan det enda jag har spelat från Blizzard.

Tror folk vill ha någolunda användbara spel och inte cut the rope. Vad deras term betyder är nog att fixa någon fungerande wrapper till spelen så de kan installeras på moderna operativsystem utan att flippa ur.

C&C är redan som nu svårare att få igång på moderna Windows än vad det är på Linux.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Kruwgah:

Antar att du inte gillar den serien särskilt mycket då.

Ja, för att bevara en otymplig pappersbox från 90talet visar ju hur mycket jag ogillade spelet.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Wacraft 3 hoppas jag fan de gör om med battle.net, jäkla custom mappar som fick en att slösa alla timmar framför skärmen.

Tiberien sun multi edition hade me varit grymt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Warcraft 1&2 vill jag gärna se i nya versioner med storyn berättad i mäktiga cutscenes (inkl in-game cutscenes).
Och självklart ännu mer atmosfäriska miljöer med olika väder o terränger.. Kanske lite extra side-quests o några extra banor med.

Men det enda jag är rädd att dom ska faila med är musiken. Jag är varken imponerad över musiken i WC3 eller WoW.
Warcraft 2 hade många bra tracks som denna exempelvis:
https://www.youtube.com/watch?v=9vGnzKki5aA

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Har bara en sak att säga till Blizard-teamet:

"Stop rocking the boat! You're making me seasick!"

https://www.youtube.com/watch?v=6wkc4uCaLpw

WCII var en riktigt konstform. Blev aldrig klok på WCIII, men då var jag något äldre och kanske klokare. Damn, vi gjorde allt för att komma åt gymnasieskolans (Österängs) datorsalar för att kunna lira WCII utan lärarnas vetskap.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

Starcraft Broodwar nästa tack! Helt ospelbart ifall man inte har en gammal CRT-skärm!

Warcraft II äger BTW!

Permalänk
Medlem

Warcraft 4 vore något

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Starcraft Broodwar nästa tack! Helt ospelbart ifall man inte har en gammal CRT-skärm!

Warcraft II äger BTW!

Jag spelade igenom StarCraft I på min jobbdator när jag var på en utomlandsresa.
Gick alldeles utmärkt.
Visst, man blev inte imponerad av grafiken.
Men storyn i StarCraft I är bland de bästa singelplayerkampanjer jag någonsin spelat.

SC BW nästa!

Permalänk
Medlem

Jag ser gärna ett ansiktslyft WC2, helst med nyinspelat material för singelplayerkampanjerna.
Orkar de får de gärna lägga till lite nytt smått och gott också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneoff:

Har bara en sak att säga till Blizard-teamet:

"Stop rocking the boat! You're making me seasick!"

https://www.youtube.com/watch?v=6wkc4uCaLpw

WCII var en riktigt konstform. Blev aldrig klok på WCIII, men då var jag något äldre och kanske klokare. Damn, vi gjorde allt för att komma åt gymnasieskolans (Österängs) datorsalar för att kunna lira WCII utan lärarnas vetskap.

Jag tror det ligger något i ditt påstående!
Jag fick sonen att spela C&C, men han blev nukad innan han fått igång sin egen bas.
De flesta nya 4X RTSerna verkar ha ett mer "laid back"-fokus, tex AoEIII.
StarCraft är ett av undantagen

PS:
4X == explore, expand, exploit, and exterminate
PPS:
Oneoff: Prova köra en omgång Civilization! Jag gjorde det för ett tag sedan och blev så överkörd!
Dvs man har legat av sig....
DS

Permalänk
Medlem

Old memories

This kinda explosive! Kaboom!
Yes my lord! What do you want? You don't poke the other ones like that! Stop poking me!

Permalänk

Kul, man har sjukt mycket minnen från framförallt tvåan. Tyckte mycket bättre om den än trean. Det här med att komma med uppfräschade versioner av gamla spel verkar lite inne just nu med t.ex. Baldurs Gate EE. Inget fel i det dock så länge som man inte tar ohemult betalt för det. Det finns mängder med gamla spel som är riktigt bra och förtjänar att uppmärksammas igen. Eller så har jag bara blivit gammal och nostalgisk

Visa signatur

Stationär: Gigabyte P55A-UD3 | Core i5 750 | Crucial BallistiX 1600 CL8 4x2GB | Asus GTX 560 Ti DCII | Intel SSD 330 120GB + WD Black 1TB
Bärbar: Fujitsu Amilo PI 3560 | Core2Duo P8400 | 4GB RAM | GeForce GT240M

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

"Kraschade moderkortet"?
Troligt.

Haha, det var i alla fall datortillverkarens förklaring. Datorn försvann på reparation i över en månad i alla fall.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Hedersmedlem

§7 Tråd rensad

Allt som berör piratrelaterat tar vi inte upp i detta fora
Läs igenom våra regler en gång till tack!

Jalle64

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Skulle varit grymt härligt att spela om dom med några kompisar ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vad innebär moderna system? Blir det Windows 8-appar?

Hoppas verkligen inte det.
Tror de menar som övriga enhanced spel, stöd för högre upplösningar, bättre ui, kontroller mm.

Bara de behåller känslan som var i 1an, den mörka dystra stämningen

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

[Något Warcraft-citat]

Utmärkta klassiker som inte behövs göras om! Varför inte en ny spin-off där serien går tillbaka till sina rötter? Eller kanske en Warcraft IV som fortsätter berättelsen, och helt struntar i vad som har hänt i WoW? Nåväl, önskedrömma går ju.

Permalänk

Bara jag som hoppas att de behåller grafiken som den är? Högre upplösning går ju an, men vill inte ha någon ny flashig "ful" grafik.

Vore även trevligt att spela igenom Warcraft 1, tror aldrig jag har provat det ens, född -90 så man var ju inte så värst gammal när det släpptes.

2an har man ju dock nötat under hela barndomen, tillsammans med C&C RA 1, Diablo 1, Heroes of Might and Magic II osv osv...

Det var bättre förr!

Permalänk
Medlem

Någon som hört nåt nytt om detta? Hade varit bra julklapp till farsan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killerolav:

Bara jag som hoppas att de behåller grafiken som den är? Högre upplösning går ju an, men vill inte ha någon ny flashig "ful" grafik.

Vore även trevligt att spela igenom Warcraft 1, tror aldrig jag har provat det ens, född -90 så man var ju inte så värst gammal när det släpptes.

2an har man ju dock nötat under hela barndomen, tillsammans med C&C RA 1, Diablo 1, Heroes of Might and Magic II osv osv...

Det var bättre förr!

Warcraft 1 uppe på tradera