Microsoft demonstrerar Xbox One med nya Kinect och röststyrning

Permalänk
Melding Plague

Microsoft demonstrerar Xbox One med nya Kinect och röststyrning

I en video på Youtube demonstrerar Microsoft hur Kinect används för att styra gränssnittet i Xbox One med både röst och rörelser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Xbox go home

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

"Demar"?! kom igen..

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Gillart! Blir one före fyra, då Live verkar vara bättre än psn (som jag kör nu)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

Jag tycker annars att den här videon är lite ballare. Visa Xboxen en rabattkod så används den automatiskt.

https://vine.co/v/hIAEZuQp5MK

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Gif Steam OS!

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Entusiast

Säga vad man vill om konsolerna eller Xbox One över huvud taget men om röststyrningen verkligen fungerar lika bra som i videon så är jag imponerad!
Snabbheten i att ändra från aktivitet till aktivitet är faktiskt också rätt imponerande.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Kan man titta på något annat än NFL om man köper xbox one, hur marknadsför dom det där i Sverige då det bara är anabolatommy och tjackleffe som kollar på skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bappsan:

Kan man titta på något annat än NFL om man köper xbox one, hur marknadsför dom det där i Sverige då det bara är anabolatommy och tjackleffe som kollar på skiten.

Som vanligt är Sverige en minoritetsmarknad som dessutom har ett ovanligt invecklat språk, då skulle inte räkna med allt för mycket kärlek till oss tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk

Känns...rörigt? Men det kanske blir bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Xbox go home

Your drunk

Permalänk
Medlem

haha sämst att man inte kan köra spel samtidigt som man sitter i skype, den tar ju över hela skärmen.

Eller t.ex. köra spel medans man kollar på Tv.

Permalänk
Inaktiv

XBOX ONE OFFICIAL WATCHDOG TRAILER IS PS4 FOOTAGE

Ska man skratta eller gråta?

XBOX 720?

http://www.youtube.com/watch?v=bRMqE9yPDpc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Säga vad man vill om konsolerna eller Xbox One över huvud taget men om röststyrningen verkligen fungerar lika bra som i videon så är jag imponerad!
Snabbheten i att ändra från aktivitet till aktivitet är faktiskt också rätt imponerande.

Tvivlar dock på att röststyrning kommer bli något stort. Hur vanligt är det att man använder det till mobilen
eller kanske datorn mm? Känns som det är en av alla dessa funktioner som är "häftiga" men som inte har
någon större nytta som man faktiskt använder. Kan dock föreställa mig att vi i framtiden kommer ha röststyrning mer
men inte till såna här saker

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i en tidigare tråd blir underbart roligt när barnen lär sig skrika "xbox go home" i bakgrunden när man spelar

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Säga vad man vill om konsolerna eller Xbox One över huvud taget men om röststyrningen verkligen fungerar lika bra som i videon så är jag imponerad!

Enligt min erfarenhet gör den inte det.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

Tvivlar dock på att röststyrning kommer bli något stort. Hur vanligt är det att man använder det till mobilen
eller kanske datorn mm? Känns som det är en av alla dessa funktioner som är "häftiga" men som inte har
någon större nytta som man faktiskt använder. Kan dock föreställa mig att vi i framtiden kommer ha röststyrning mer
men inte till såna här saker

Ptja, jag vet inte med dig men jag skulle gilla att bara ligga i sängen/soffan och inte behöva röra någon kontroll/datormus alls för att navigera utan bara använda rösten.
Sen så medför ju röst till och med snabbhet när man letar efter specifika saker så som speciella kanaler i videon till exempel, visst kan man skriva och söka på en dator till exempel men med rösten går det ju fortare.

Det hänger väl mycket på i hur stor bredd Xbox One har stöd för röstnavigering, är det bara specifika saker som till exempel de som visades i videon så är det ju lite meh...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Så det är inte scriptat som sist?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

F*n vad sugen man blir! Såg dessutom precis trailers på Dead Rising, Forza och Ryse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Som vanligt är Sverige en minoritetsmarknad som dessutom har ett ovanligt invecklat språk, då skulle inte räkna med allt för mycket kärlek till oss tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Ovanligt invecklat? Hurdå?

Skulle vilja påstå att en del (öst)asiatiska språk är betydligt mer invecklade, men det är ju många fler som talar dessa.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av bappsan:

Kan man titta på något annat än NFL om man köper xbox one, hur marknadsför dom det där i Sverige då det bara är anabolatommy och tjackleffe som kollar på skiten.

Fråga: Är jag anabolatommy eller tjackleffe? Ja du kan kolla på annat än NFL. Det där var inte någon specialtjänst de använde, utan helt vanliga ESPN kanalen. Inget mer udda än att ha på svt eller liknande.

På NFL topic så var det lagom kul att återigen få se listan med alla topspelare med ACL skada.

Nu har jag förvisso en ps4 förbokad. Men jag måste säga att xbox One har en hel del intressant och cool teknologi.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

Som jag skrev i en tidigare tråd blir underbart roligt när barnen lär sig skrika "xbox go home" i bakgrunden när man spelar

Fast det är väl röstigenkänning så det scenariot borde inte kunna ske. Eller så byter den då till barnens hemsida

Skrivet av Mocka:

Så det är inte scriptat som sist?

Det verkar inte så, Skype tog rätt jäkla lång tid att starta.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

http://i.imgur.com/lIfoRJU.jpg

XBOX ONE OFFICIAL WATCHDOG TRAILER IS PS4 FOOTAGE

Ska man skratta eller gråta?

XBOX 720?

http://www.youtube.com/watch?v=bRMqE9yPDpc

"Det här videoklippet har tagits bort av användaren.

Vi ber om ursäkt för det."

OH SNAP!

Permalänk

Well hello to you to NSA...

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk

hehe, ingen annan som noterat att när han växlar från bilspelet och sedan växlar tillbaka så är han ju inte alls på samma ställe som han va när han "tabbade ur" det...fail.
Dom har ju förmodligen klippt ihop flera tagningar av inslaget, men ändå ett rätt idiotiskt fel att ha när hela syftet med det inslaget va att visa att du kunde hoppa ur ett spel och sen tillbaka och va på samma ställe som när du hoppade ur det =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Xbox go home

...you're drunk!

Permalänk
Medlem

zzzzz.... säger jag.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog aldrig förstå röststyrning. Det hjälper inte mig på något sätt i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Jag kommer nog aldrig förstå röststyrning. Det hjälper inte mig på något sätt i livet.

Men det hjälper en massa andra människor. Mig exempelvis. Brukar använda min handsfree och ringa folk när jag cyklar till och från jobbet. Trots att röststyrningen i WP8 inte klarar svenska fungerar det långt över förväntan så länge man tar till sin bredaste amerikanska accent.

Är allt lite sugen på en Xbox One, inte så mycket för kameran som för nya Kinect. Grabben (6 år) älskar Kinect Sports men precisionen är inte "top notch" alla gånger och den blir lätt förvirrad när flera personer spelar.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]