Google Hangouts får SMS-stöd

Permalänk
Melding Plague

Google Hangouts får SMS-stöd

Sökjätten Google uppdaterar det sociala nätverket Google+ och chattklienten Hangouts, som får stöd för SMS, animerade gif-bilder och att dela sin aktuella position via Google Maps.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och jag som verkligen hoppades på Nexus 5 och Kitkat. :/

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta! Lite segt att sitta med olika appar beroende på vem man skickar till.

Permalänk
Medlem

synd att google inte berättade något om nexus 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Ser fram emot detta! Lite segt att sitta med olika appar beroende på vem man skickar till.

Ja, och nuvarande SMS-klient är inget att hänga i julgranen direkt. Ersätter den gärna med Hangouts.

Permalänk
Medlem

Betyder detta att den nuvarande sms-applikationen ersätts helt med hangouts?
Isf: me gusta.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Nej, den "vanliga" SMS-appen kommer finnas kvar.

Permalänk
Medlem

Välkommet

Dock hatar jag när Google+ håller på och fifflar med mina bilder.

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk
Medlem

Sitter här med en gammal iPhone med utgånget abonnemang och väntar på en värdig lur som uppföljare. Nexus 5 måste ju lanseras inom en vecka om man ser till alla som det känns som, miljontals rykten och någon måste väl ha rätt någon gång. Och jag hoppas att den även släpps i Sverige efter det, om inte så får man väl slå ett öga mot en annan lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Betyder detta att den nuvarande sms-applikationen ersätts helt med hangouts?
Isf: me gusta.

Det bör betyda att den _kan_ ersättas helt av Hangouts, precis som det hittills kunnat ersättas av Handscnet, Go Sms Pro etc (du kan alltså fortfarande generellt sett inte avinstallera den inbyggda appen).

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Avstängd

Vad är det för idioti att behålla gamla SMS-appen? iMessage känns verkligen överlägset (bortsett från Apples horribla problem som uppstår ett par gånger per år).

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk

Man måste vara väldigt naiv om man trodde att detta eventet skulle handla om något annat än Google+. Det sägs väl att Nexus 5 och KitKat ska visas upp den 1 November?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

när kommer ordentligt tredjeparts stöd för hangouts då?
Finns massa applikationer till olika enheter, men de synkar jättedåligt med varandra.
Tänk på oss med lumia som har det svårt!

Permalänk

"-That's interesting" said noone ever.

Föreställer mig Nelson i Simpson som pekar och säger "-Haha!".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Grattis Android, vi med iOS har kört iMessage i 2.5 år nu. Välkomna in i framtiden grabbar och flickor!

Kände lite samma sak, visste inte hur länge iMessage haft sms stöd mer än att det finns. Nu skall man bara knäcka nöten med att skicka från hangouts till iMessage så kommer man inte behöva skicka ett enda sms längre (känner ingen med winphone vad jag vet).

Redigerat
Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Betyder detta att den nuvarande sms-applikationen ersätts helt med hangouts?
Isf: me gusta.

Skrivet av hirsch:

Nej, den "vanliga" SMS-appen kommer finnas kvar.

Båda kommer finnas, iaf tills de nya apierna kommer. Då blir det enligt rycktet så att man väljer default SMS app på samma vis som webbläsare.

Skrivet av Taloma:

Välkommet

Dock hatar jag när Google+ håller på och fifflar med mina bilder.

Tänkte lika dant med bilderna tills jag började använda det nu i sommras, extremt smidigt faktiskt för mig som vill ha tid för annat än fippla själv

Skrivet av kufra:

Kände lite samma sak, visste inte hur länge iMessage haft sms stöd mer än att det finns. Nu skall man bara knäcka nöten med att skicka från hangouts till iMessage så kommer man inte behöva skicka ett enda sms längre (känner ingen med winphone vad jag vet).

Hangouts stödjer ju XMPP iaf, vilket jag inte vet om iMsg gör. Men om fallet skulle vara att båda stödjer det är ju saken mer eller mindre biff.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Inaktiv

http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/googles-iron-grip-on-a... Läsmaterial för er mindre insatta. (Ang. Android standard-appar)

Fattar inte vad iMessage har med Hangouts att göra?

Permalänk
Medlem

Nog svårt som det är idag att ta bort sitt google+ konto och avlänka det från youtube. Snart kan man inte en ha ett separat YT konto antar jag. Jag vill inte ha en "timeline" som på facebook och jag bryr mig om integritet. Jag vet att varenda regering och pissföretag kan läsa min facebook. Därför så har jag ingen.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd

Hoppas man inte behöver Google+ för att SMSa.

Jag vill inte ha Google+.

Permalänk
Medlem

Riktigt gött, dock kommer väl fortfarande whatsapp användas med fruktvännerna.. men men e gla ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Hoppas man inte behöver Google+ för att SMSa.

Jag vill inte ha Google+.

Skjuter lite från höften här: Men du har Facebook va?

Det skall väl ändå vara tvärtom. Eller?

Jag vill ha Google+

Men inte Facebook.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Skjuter lite från höften här: Men du har Facebook va?

Det skall väl ändå vara tvärtom. Eller?

Jag vill ha Google+

Men inte Facebook.

Ja, jag har Facebook, men jag gillar inte Facebook.
Jag tycker att Facebook suger.
Enda anledning till att jag har Facebook är för att alla andra har det.
Google+ är "me too" och Googles desperata försök att göra ett eget Facebook.
Jag vill inte ha Facebook, men att gå från Facebook till Google+ vore som att gå från en pimp till en annan.
Båda Facebook och Google+ vill vara din pimp.

Permalänk

Så... vad har hangouts för funktion då? Känner ingen som har G+, och jag skickar ändå "gratis" sms med mitt abbonnemang?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfarfar:

Så... vad har hangouts för funktion då? Känner ingen som har G+, och jag skickar ändå "gratis" sms med mitt abbonnemang?

Hangouts är samma som chatten i gmail/g+. Fördelen är att det är instant sync på meddelandena så om du får ett meddelande i mobilen kan du svara där och sedan fortsätta konversationen direkt via datorn och där ha samma konversation för att sedan återvända till mobilen igen och ha alla meddelanden där. Sedan sparas ju alla chattar på gmail så det är lätt att söka i dom via dator också.

Edit:
Sen om Google kommer synka in sms till gmail vet jag inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Grattis Android, vi med iOS har kört iMessage i 2.5 år nu. Välkomna in i framtiden grabbar och flickor!

Och varför inte bara köra Viber eller något annat av de tiotal apparna som gör exakt samma sak.

Redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Grattis Android, vi med iOS har kört iMessage i 2.5 år nu. Välkomna in i framtiden grabbar och flickor!

Android användare har kört en hel del funktioner sen 2009 och som just nu kom till iOS 7. Välkommen till nuet och sluta stanna kvar i forna tiden era fårar! ))
Sen är iMessage tagen från Whatsapp, KiK Messenger dylikt chat apps och som funnits till android/iOS långt före än iMessage är. Så det är direkt inget man längtar efter eller nyhet.
Du borde läsa på lite, innan du börja håna android användare och ge dig på nåt som du inte vet ett sus om. Läst om PRISM? Eller detta: http://www.engadget.com/2013/10/29/vulnerability-lets-attackers-hijack-ios-app-web-requests/#continued

Redigerat
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Hangouts stödjer ju XMPP iaf, vilket jag inte vet om iMsg gör. Men om fallet skulle vara att båda stödjer det är ju saken mer eller mindre biff.

Google Talk stödjer XMPP. Hangouts som ersätter Talk gör det inte.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat två onödiga inlägg med hänvisning till forumreglerna § 1.5 och 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Vet någon huruvida vi kan hoppas på att få funktionalitet i stil med iMessage ("sms" från desktop osv")? Och ännu viktigare: kommer mina konversationer sparas hos google, så att de dyker upp på desktop även om personen inte använder Hangouts?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhe:

Vet någon huruvida vi kan hoppas på att få funktionalitet i stil med iMessage ("sms" från desktop osv")? Och ännu viktigare: kommer mina konversationer sparas hos google, så att de dyker upp på desktop även om personen inte använder Hangouts?

Jag vet inte med säkerhet om det är så, men eftersom att hangouts finns i telefon, surfplatta och dator så tänker jag att det borde fungera